Jump to content

jekill

Membru
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About jekill

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 02/27/1962

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    vdionescu@yahoo.com

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Nubira 2 Wagon
  • An
    2005
  • Nr. Inmatr.
    B-43-xXx
  1. jekill

    Codul Rutier

    Cat costa nerespectarea noului Cod Rutier Banii Nostri / 6 Septembrie 2006 Cea mai mica amenda aplicata pentru o singura infractiune este de 66 de lei, iar cea mai mare, de 660 de lei. Atentie, o singura greseala poate aduce mai multe sanctiuni! Peste numai cateva saptamani, mai exact pe 20 septembrie, agentii de la Politia Rutiera vor incepe sa aplice noul Cod Rutier. Acest document reinstituie termenul de puncte-amenda, valoarea contraventiilor fiind stabilita in functie de numarul acestora. Conform noului Cod publicat in Monitorul Oficial pe 3 august, in functie de gravitatea faptelor se stabilesc cinci clase de sanctiuni carora le corespunde un numar de puncte-amenda. Este demn de retinut faptul ca maximul de puncte cu care poate fi penalizata o persoana fizica este de 20, in timp ce persoanele juridice pot ajunge si la 100 de puncte. Fiecare astfel de punct-amenda reprezinta valoric 10% din salariul minim brut pe economie stabilit prin hotarare a Guvernului. Daca acum cea mai mica penalitate poate fi de doua puncte, adica de 66 de lei, in viitor, de cate ori va fi decisa o majorare a salariului minim, se va majora si valoarea amenzilor. Valoarea celei mai mari amenzi aplicate unei persoane fizice in conditiile salariului minim brut actual de 330 de lei poate fi de 660 de lei, corespunzator a 20 de puncte, pentru firme penalitatea maxima putand ajunge la 3.300 de lei. "Multi se plang de nivelul amenzilor, dar uita ca acestea sunt mari si se aplica numai daca sunt incalcate regulile. Cei care circula corect nu au motive de spaima", spune Virgil Mihailovici, redactorul-sef al publicatiei Siguranta Auto. Cazier rutier In afara amenzilor pe care agentii rutieri le vor imparti cu darnicie incepand cu 21 septembrie, contravenientii recidivisti vor avea surprize dintre cele mai neplacute. La cumularea a 15 puncte-amenda soferii vor ramane automat fara permis pentru o perioada de 30 de zile. Practic, de fiecare data cand vor amenda pe un participant la trafic, politistii vor inregistra in baza de date numarul de puncte acordat. La atingerea celor 15 puncte, va fi emisa automat o instiintare conform careia contravenientul este invitat sa isi predea permisul. Daca nu va face acest lucru, perioada de suspendare se va prelungi cu inca 30 de zile. Baza de date a Politiei Rutiere va functiona asemanator unui cazier. Acesta va fi modificat la fiecare noua abatere. Daca timp de sase luni de la data ultimei contraventii, soferul respectiv nu mai cumuleaza alte penalitati, punctele de penalizare existente in "cazier" se vor anula. De altfel, acest lucru se intampla de fiecare data cand se ajunge la suspendarea permisului. Platesc si pietonii In regulamentele anterioare, pietonii erau absolviti in mare masura de vina de a fi traversat neregulamentar, soferul fiind de fiecare data principalul vizat de "represaliile" politistilor. Ei bine, de aceasta data, si pietonii pot fi trasi la raspundere. Conform noului Cod, cei "surprinsi si accidentati ca urmare a traversarii prin locuri nepermise sau la culoarea rosie a semaforului (...) poarta intreaga raspundere". De fapt, politistii impusca doi iepuri dintr-o data. Pe de o parte, ii responsabilizeaza pe pietoni si ii pot amenda pe cei neatenti, iar pe de alta parte mentin si incriminarea soferului in cazul in care acesta nu a respectat intocmai "prevederile legale privind circulatia prin acel sector". Singura penalitate care poate fi aplicata pietonilor face parte din clasa I de sanctiuni, adica doua sau trei puncte-amenda (66 lei-99 lei). Suspendarea atrage si retestarea De fiecare data cand vi se va suspenda permisul de conducere pentru cel putin 30 de zile, politistii va vor cere sa va reinscrieti la examenul pentru verificarea cunostintelor de legislatie rutiera. Daca picati acest test, suspendarea permisului se prelungeste pana in momentul promovarii examenului. Este demn de retinut si faptul ca participarea la acest examen se face in conditiile achitarii unei taxe. Plata la politist Un paragraf destul de controversat inclus in actul normativ, care intra in vigoare pe 21 septembrie, se refera la plata amenzilor. Astfel, la articolul 109 se mentioneaza ca, "pentru amenzile contraventionale in cuantum de pana la 20 de puncte-amenda, contravenientul poate achita pe loc agentului constatator jumatate din minimul amenzii". In opinia unora, acest fapt va da din nou politistilor posibilitatea de a primi neaosa spaga pentru a incadra altfel contraventia. Altii se declara multumiti de aceasta prevedere, considerand ca astfel se elimina o mare parte din birocratia existenta in acest moment, cand plata trebuie facuta la trezorerie. Liber la detectoare Conform articolului 44 din Codul Rutier "conducatorii auto pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de masurare a vitezei". Mai pe intelesul tuturor, detectoarele radar nu mai sunt interzise, existenta acestora la bord fiind tolerata de agenti. Nu acelasi lucru se intampla cu sistemele "antiradar", cele care "perturba buna functionare a dispozitivelor de supraveghere a traficului". Gasirea unor astfel de aprate in masina poate atrage amendarea, dar si confiscarea obiectului cu pricina. Lucruri bune, dar si greseli "Noul Cod Rutier aduce multe lucruri bune, unul dintre acestea fiind obligativitatea folosirii luminii de intalnire in afara localitatilor, dar pastreaza si cateva greseli din vechile acte normative. Un exemplu ar fi exceptarea de la obligativitatea utilizarii centurii de siguranta a politistilor, instructorilor auto, taximetristilor si femeilor gravide. Conform studiilor facute la nivel european, utilizarea centurii ar putea salva anual 10.000 de vieti. O problema care ramane de urmarit este aplicarea de catre politisti a acestui Cod. Daca si de aceasta data vor fi trecute cu vederea anumite contraventii considerate minore, gen parcare neregulamentara, lipsa triunghiului reflectorizant, a extinctorului si a trusei medicale, se va cadea in derizoriu." - Virgil Mihailovici, redactor-sef "Siguranta Rutiera".
  2. Pentru a diminua pierderile inregistrate la asigurarile CASCO, firmele romanesti tind sa adopte sistemul occidental. Asigurarea nu se mai face doar in functie de autoturism, ci si de persoanele care il conduc. Ca urmare, fiecare client va avea de plata o prima diferita, personalizata. Compania Allianz-Tiriac a fost prima care a introdus acest sistem, de luna trecuta. Noutatea consta in faptul ca primele sunt cu atat mai mari, cu cat soferul este mai tanar. Din statisticile firmei a rezultat ca pe segmentul de varsta 18-25 de ani se inregistreaza cele mai multe daune, in timp ce in cazul segmentului de varsta de peste 50 de ani daunele sunt mult mai mici. Plecand de la aceste date, s-a ajuns la un sistem de prime personalizate, corelate cu profilul de risc al asiguratului si cu istoricul daunalitatii inregistrat de client. Asadar, prima de asigurare se calculeaza tinand cont mai mult de sofer si mai putin de autovehicul. Cristian Constantinescu, directorul general al Allianz-Tiriac, este constient ca prin aplicarea noului sistem va pierde o serie de clienti, dar spune ca si pierderile vor fi mai mici. "Este clar ca o parte din clienti, in special cei tineri, vor alege alte oferte de pe piata, clasice, datorita pretului, dar, din calculele noastre, rezulta ca pentru aproximativ 60% din clientii nostri primele vor fi mai mici", considera Constantinescu. Mai ieftin pentru femei Cei care doresc sa-si incheie asigurare CASCO trebuie sa studieze foarte bine piata pentru a-si alege oferta cea mai avantajoasa. In noul sistem introdus de Allianz-Tiriac, la calculul primei se tine cont de foarte multi factori. De exemplu, va fi mai ieftin pentru cei care circula in mediul rural sau in orase mici fata de cei din orasele mari. Femeile trebuie sa plateasca mai putin pentru ca din statistici rezulta ca ele conduc mai prudent. Apoi, conteaza daca masina este condusa de un singur sofer, daca este autoturism personal sau de firma, daca este folosit zilnic sau nu, ce daune a avut in anul anterior, de cati ani are CASCO la Allianz-Tiriac si ce amenzi a luat in ultimii doi ani cel care incheie asigurarea. "Ne dam seama ca sistemul nu este perfect si ca pot fi gasite portite cum ar fi ca tatal, de exemplu, sa incheie asigurarea pentru masina unui tanar, ca sa fie mai ieftin, dar ne asumam astfel de riscuri", a mai precizat Cristian Constantinescu. In schimb, alte companii incheie polita doar in functie de vechimea masinii si de daunele inregistrate anterior. Asadar acest sistem se poate dovedi mai avantajos pentru o anumita categorie de soferi. Atentie la fransiza! Toate firmele care incheie astfel de asigurari ofera reduceri mari pentru cei care accepta o asa-numita fransiza in contract. Fransiza reprezinta partea din dauna care este suportata de asigurat si reprezinta, de regula, 10-20% din suma asigurata, in functie de companie. Trebuie precizat insa ca pentru daunele a caror valoare nu depaseste valoarea fransizei nu se acorda despagubiri. In cazul daunelor mai mari, societatea plateste doar diferenta dintre suma totala si valoarea fransizei, cu care trebuie sa contribuie asiguratul. Exista si societati care practica fransiza pe eveniment, in valoare de 1-2%. Numai ca persoanele care incheie astfel de contracte trebuie sa fie constiente ca procentul se aplica la valoarea asigurata a masinii. Asadar, nu este vorba de 1-2% din valoarea daunei. Cei care in timpul contractului nu solicita despagubiri pentru daune beneficiaza de reduceri importante, de pana la 60% din valoarea primei. Pentru a beneficia de reducere, multi dintre asigurati prefera sa nu raporteze daunele mai mici. In schimb, in cazul in care se inregistreaza daune semnificative, prima de asigurare creste in anul urmator. Pentru soferii prudenti Tot din dorinta de a atrage cat mai multi clienti de pe aceasta piata, unele firme ofera posibilitatea de alegere a riscurilor care vor fi acoperite. Interamerican a lansat in primavara acestui an produsul CASCO Light, care se pozitioneaza între RCA si CASCO. Tariful sau reprezinta 30% din prima unui full CASCO. Acest produs se adreseaza conducatorilor auto prudenti, care îsi doresc un program de asigurare ce acopera doar daunele produse din cauze independente de sofer. Diferit de politele clasice, CASCO Light acopera doar urmatoarele riscuri: incendiu; furt (total sau partial); calamitati naturale - inundatii, cutremur, grindina, furtuna; spargerea parbrizului (se acopera o dauna pe an, cu exceptia celor determinate de unul dintre evenimentele mentionate anterior); caderi de aeronave sau parti ale acestora; coliziune cu animale. Sursa: Saptamana financiara 29 august 2006
  3. jekill

    Codul Rutier

    Alinierea Romaniei la standarde europene ii va obliga pe conducatorii auto sa sustina examenul la "sala" pentru a putea detine in continuare permis de conducere. Intrucat Romania se afla in postura de ultim stat european cu o legislatie rutiera adoptata cu mai mult de 35 de ani in urma, in vederea armonizarii cadrului legislativ existent cu prevederile si practicile internationale in domeniu, se impunea elaborarea, de urgenta, a unei noi legislatii rutiere. Aceasta este motivatia specialistilor din cadrul Directiei Politiei Rutiere privind realizarea noului Cod Rutier pe baza caruia se va circula de acum inainte. Modificarile operate vor crea, cu siguranta, si nemultumiri, insa toata lumea trebuie sa se conformeze. Una dintre ele ar putea fi legata de sustinerea unui nou examen in cazul suspendarii permisului de conducere. Asa cum se intampla in Franta, si romanii vor fi obligati sa puna "burta" pe carte pentru a trece cu succes proba teoretica, adica "sala", privind legislatia. "Primul aspect luat in calcul pentru sustinerea testarii a fost reprezentat de faptul ca 80-85% din totalul accidentelor de circulatie inregistrate au la baza motivatia soferilor privind necunoasterea legilor. Este inadmisibil acest lucru, insa aceasta este realitatea. Nimeni nu trebuie sa se sperie de acest lucru. Vom incerca sa elaboram teste cat mai simple privind circulatia pe drumurile publice si chiar ne gandim sa renuntam la problemele cu desene pentru a nu-i pune si mai mult in incurcatura pe soferi. Obligativitatea verificarii acestor cunostinte va duce atat la scaderea evenimentelor negative inregistrate pe sosele, dar si la o instruire temeinica a soferilor. Interesul nostru este dobandirea cunostintelor de legislatie si in niciun caz sa punem bete-n roate soferilor", ne-a declarat comisar-sef Nina Badea, ofiter specialist in cadrul Directiei Politiei Rutiere. 30 - 60 - 90. Atatea zile te pot lasa fara permis de conducere politistii, dar ramai pieton si mai mult, daca nu treci examenul. Legea prevede un test de verificare a cunostintelor de legislatie pentru toti conducatorii carora li s-a aplicat masura de suspendare a exercitarii dreptului de a conduce. Nimeni nu va fi scutit de acest lucru. 30 de zile se va retine permisul pentru depasirea coloanelor de vehicule oprite la semafor sau la trecerea la nivel cu calea ferata, pentru neacordarea de prioritate pietonilor sau masinilor, pentru trecerea pe rosu, depasiri neregulamentare, pentru nerespectarea semnalelor politistilor. 60 de zile raman fara carnet cei care comit neregulile de mai sus, soldate cu un accident usor. 90 de zile se retine permisul pentru alcool (daca fapta nu constituie infractiune), pentru defectiuni grave la sistemul de franare sau de directie, trecerea printre bariere si depasirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv. Cinci clase de sanctiuni cu... multe puncte Potrivit noilor reglementari, soferii care incalca regulile de circulatie vor primi puncte in functie de gravitatea abaterilor savarsite. Un punct-amenda valoreaza 10% din salariul minim pe economie, adica circa 330.000 lei vechi. Asadar, cea mai mica amenda aplicata va insuma 660.000 lei vechi. Valoarea acesteia va creste de fiecare data cand statul va majora salariul minim pe economie. Vor exista cinci clase de sanctiuni carora le va corespunde un anumit numar de puncte-amenda. Clasa I de sanctiuni - 2 sau 3 puncte-amenda, clasa a II-a de sanctiuni - 4 sau 5 puncte-amenda, clasa a III-a de sanctiuni - de la 6 la 8 puncte-amenda, clasa a IV-a de sanctiuni - de la 9 la 20 puncte-amenda, clasa a V-a de sanctiuni - de la 21 la 100 puncte-amenda (este valabila doar in cazul persoanelor juridice). Punctele vor fi acordate raportat la gravitatea abaterii. Astfel, doua puncte de penalizare se vor acorda celor care vorbesc la telefon in timp ce conduc, circula pe un drum interzis, nu poarta centura de siguranta ori depasesc viteza cu maximum 20km/h. Si stationarea neregulamentara si refuzul prezentarii actelor politistului, tot doua puncte valoreaza. Cu trei puncte de penalizare se vor alege cei care depasesc viteza cu maximum 30 km/h si nu respecta indicatorul de ocolire la refugiul de tramvai. Patru puncte se acorda pentru nerespectarea indicatorului "STOP", depasirea vitezei cu maximum 40 km/h, circulatia fara lumini corespunzatoare ori conducerea pe linia de tramvai. Cele mai multe puncte, sase la numar, vor fi incasate de soferii care depasesc viteza cu maximum 50 km/h, stationeaza si parcheaza pe autostrada, nu respecta indicatoarele de la trecerea peste calea ferata sau incalca linia continua. Punctele de penalizare primite de fiecare sofer raman trecute in baza de date sase luni, iar numarul lor creste cu fiecare noua amenda sosita in acest interval. Cei care acumuleaza 15 puncte isi iau "adio" de la permisul de conducere pentru o perioada de 30 de zile. Soferul care a reusit aceasta "performanta" va trebui sa se prezinte personal la unitatea de politie pe raza careia locuieste si sa-si predea permisul in maximum cinci zile de la primirea unei instiintari scrise. Daca nu se conformeaza, perioada de suspendare a carnetului se prelungeste cu inca 30 de zile. In cazul in care un conducator auto cumuleaza din nou cel putin 15 puncte de penalizare in urmatoarele 12 luni de la data expirarii ultimei suspendari a exercitarii dreptului de a conduce, permisul ii va fi ridicat pentru o perioada de 60 de zile. Sursa: , Curierul National28 August 2006
  4. Conform estimarilor sefilor politiei, sumele incasate astfel de bugetul de stat sint de peste un milion de euro. O cifra importanta, avind in vedere ca, dupa unele surse, aproximativ 80% dintre soferi platesc amenzile in primele 48 de ore de cind le-au primit, pentru a beneficia de injumatatirea pedepsei. Eficienta cu care sint depistati soferii care incalca legile de circulatie este data de cele 49 de camere montate pe traseu. Dar, in ciuda speculatiilor printre automobilisti, doar o parte dintre acestea au capacitatea de a-i inregistra pe cei care depasesc viteza legala, printr-un sistem special de radare implantate in asfalt. Legislatia romaneasca nu permite politiei sa acorde amenzi pentru depasirea vitezei regulamentare in cazul in care contraventia a fost stabilita cu aparate neomologate de Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML). De aceea, agentii rutieri nu pot sanctiona un sofer doar pe baza imaginilor video preluate din trafic, deoarece, in acest caz, viteza este calculata cu ajutorul unui soft de calculator ce nu poate fi insa omologat de BRML. Programul computerizat inregistreaza cit timp are nevoie un autoturism surprins de o prima camera video sa ajunga pina la o a doua si, in functie de aceste date stabileste, matematic, viteza sa de deplasare. Numai ca sistemul nu este nici foarte precis, nici foarte sigur. „BRML nu omologheaza soft. In primul rind, pentru ca acesta ar trebui securizat, ori eu nu stiu sa se fi facut asa ceva", ne-a declarat Dan Cristescu, directorul Biroului de Metrologie Legala. Fara aceasta securizare, oricine ar putea schimba parametrii de lucru, asa incit cu greu s-ar putea sti, in cazul unei contestatii, de exemplu, daca datele obtinute au fost preluate corect sau nu. Acest lucru este recunoscut chiar si de catre seful Directiei Politiei Rutiere, comisarul sef Dumitru Jianu. „Nu putem folosi sistemul cu camere video pentru stabilirea vitezei legale de deplasare a unui automobil, pentru ca ne-am trezi imediat cu zeci de procese si cu amenzile anulate fara prea multe discutii", admite ofiterul. BUCLELE INDUCTIVE, DIN LOC IN LOC Politistii ne-au explicat ca pe DN1 au introdus un sistem omologat de BRML, care foloseste asa numitele bucle inductive. Acesta este plasat la cel putin 6 din cele 49 de camere dintre Bucuresti si Brasov. Principiul de functionare al buclelor inductive, conform specificatiilor producatorului cu care colaboreaza Politia Romana, este urmatorul: in fata unei camere video sint implantate in asfalt, pe fiecare banda de mers si la o anumita distanta unul de celalalt, cite doua perechi de conductori electrici ce actioneaza ca niste senzori. Acestia sint pozitionati aproximativ la 5-7 metri de camera pe banda unu, la 1-2 metri pe banda doi si la inca 1-2 metri pe banda trei. De fiecare data cind prin zona trece un autovehicol, fiecare senzor ii creeaza o semnatura magnetica unica, iar daca semnatura corespunde la ambii conductori, se masoara defazarea in timp si astfel se stabileste viteza. Daca aceasta depaseste limita legala, un semnal este transmis la camera video, care fotografiaza imediat numarul din spate al masinii in cauza. Sistemul este omologat de Biroul Roman de Metrologie Legala, conform certificatelor de omologare ce ne-au fost puse la dispozitie. Camerele cu bucla inductiva care functioneaza, deci, si ca radar, sint amplasate pe stilpi in urmatoarele zone: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. GREU DE PACALIT Unul dintre avantajele metodei cu bucle inductive (pentru politisti) este ca aparatele pot fi foarte greu de evitat, pentru ca, printre altele, nu pot fi detectate cu aparatele antiradar, deoarece nu se emit unde radio, ca la instrumentele radar clasice. Teoretic, exista o metoda de evitare a masuratorilor, expusa chiar de producator in pliantul de prezentare. Buclele inductive sint amplasate cite doua pe fiecare banda de mers pe sens, la o anumita distanta una de cealalta, si pot fi evitate daca se trece rapid de pe o banda pe alta, intre ele, caz in care semnatura magnetica difera intre cei doi senzori sau nu se incadreaza in specificatii si nu mai este luata in considerare. Acest lucru este insa destul de dificil de realizat la viteze mari, avind in vedere ca distanta dintre bucle este destul de mica. O alta metoda, mai practica, dar care presupune ceva efort, este de a memora zonele unde sint amplasate camerele cu radar, asa incit sa se reduca viteza in dreptul lor. Dar atentie, pe DN1, Politia Rutiera a introdus si radare mobile. IMBUNATATIRI ENGLEZESTI Metoda stabilirii vitezei de deplasare doar cu ajutorul camerelor video este folosita intensiv in Australia, unde sistemul este denumit „Point to point". Acesta presupune existenta mai multor camere video amplasate uniform pe o distanta predeterminata, de la 500 de metri la 100 de kilometri. La inceputul si la sfirsitul zonei de supraveghere este inregistrata cite o imagine digitala cu fiecare autoturism care trece pe acolo. Viteza masinii este determinata din calcularea timpului necesar parcurgerii distantei intre cele doua puncte. Producatorii sustin ca programul lor evita confuziile intre masini prin compararea unor detalii specifice fiecarui autovehicol in parte. Numai din amenzile acordate pentru contraventiile depistate astfel, statul australian obtine anual circa 180 de milioane de dolari, dar sistemul este destul de contestat de specialisti, inclusiv in toate statele europene. In Anglia, s-a incercat eliminarea oricarei posibilitati de contestare a contraventiilor. Asa incit englezii folosesc metoda buclei inductive, dar au introdus si o proba vizuala suplimentara. Astfel, conform site-ului forum.softpedia.com, in fata camerelor video cu bucla inductiva se mai vopsesc pe asfalt, in dreptul cimpului vizual al acestora, la distante cunoscute, mai multe linii-marker. In zona supravegheata se fac doua poze succesive masinilor care au fost depistate ca au depasit viteza. Pozele au inscriptionat timpul obtinut si soferii pot face si singuri calculele, in functie de toate aceste elemente. Viteza excesiva, pe locul trei la accidente Conform statisticilor Brigazii de Politie Rutiera Bucuresti, in 2005, principalele cauze pentru producerea de accidente rutiere in Capitala nu a fost viteza excesiva, ci traversarea neregulamentara a drumului de catre pietoni – 45,92% dintre accidente, si neacordarea prioritatii pietonilor – 10,74%. Depasirea vitezei legale se afla abia pe locul trei la cauze, cu o pondere de 10,24% din evenimentele rutiere. Situatia s-a imbunatatit fata de 2004, cind viteza excesiva se afla pe locul doi printre cauzele accidentelor grave. Alcooltestul nu este o proba Politistii nu pot deschide un dosar penal unui sofer care a consumat alcool doar pe baza datelor oferite de alcooltestele aflate in trafic. Aceste instrumente arata alcoolemia in singe cu destul de mare precizie, dar ele nu sint omologate de catre Biroul Roman de Metrologie Legala, ci au doar certificate de producator, deci rezultatele obtinute pe aceasta cale pot fi contestate cu usurinta in instanta. „Etilotestele (alcooltestele – n.r.) sint aparate cu indicatii informative, care pot ajuta doar la preselectarea conducatorilor auto aflati sub influenta alcoolului, in vederea unor masurari exacte cu ajutorul etilometrelor", precizeaza directorul Biroului Roman de Metrologie Legala, Dan Cristea. Acest lucru este recunoscut chiar de catre directorul Directiei de Politie Rutiera, comisar sef Dumitru Jianu, care admite ca proba definitiva este doar cea a recoltarii de singe. „Alcoolemia in aerul expirat difera de la o persoana la alta, in functie de greutate sau metabolism, de exemplu. Asa incit o persoana poate bea o bere si sa aiba o concentratie mare de alcool in aerul expirat sau, din contra, sa nu apara deloc. De altfel, este comun acceptat ca alcoolemia naturala a corpului uman poate merge pina la 0,10 la mie, de aceea pina la aceasta valoare nu se acorda nici o sanctiune", a explicat comisarul. Acesta a precizat ca in viitor se doreste introducerea etilometrelor, aparate care fuctioneaza tot pe baza aerului expirat, dar au o precizie mai mare si sint omologate de BRML. Aceste instrumente au dimensiuni mult mai mari si nu pot fi folosite in trafic, ci numai in laboratoare fixe. Nu orice politist poate incheia un proces verbal Un agent de circulatie nu poate incheia un proces verbal de constatare a unei contraventii si nu poate acorda o sanctiune daca nu este chiar el cel care a constatat incalcarea legii, conform ordonantei de urgenta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor. De aceea, daca in trafic va opreste un politist si va transmite ca un coleg de al sau – aflat intr-un centru de monitorizare, ca in cazul DN1, sau intr-o masina cu radar, 100 de metri mai in spate – v-a prins depasind viteza si i-a transmis lui sa va amendeze, acesta nu va poate sanctiona, iar procesul verbal poate fi usor contestat si anulat. „Agentul constatator, prin procesul verbal de constatare, aplica si sanctiunea", se arata in respectivul act normativ. De aceea, in cazul in care un echipaj radar mobil sau cele fixe de pe DN1 constata depasirea vitezei, agentii au doua solutii: fie tot ei va opresc si va sanctioneaza, fie va trimit amenda prin posta, fapt permis de ordonanta amintita. De altfel, acelasi lucru este evident si din formularul de proces verbal pe baza caruia se dau amenzile de circulatie: acolo unde trebuie sa semneze politistul se specifica clar ca acesta trebuie sa fie „agentul constatator". De asemenea, un lucru important de stiut este acela ca amenzile de circulatie, ca si alte tipuri de amenzi contraventionale, se prescriu in termen de doi ani din momentul aplicarii. „Executarea sanctiunii amenzii contraventionale se prescrie in termen de 2 ani de la data aplicarii", se arata in ordonanta 2/2001. De asemenea, daca din momentul constatarii faptei organele de drept nu aplica o sanctiune in termen de sase luni, aceasta se prescrie, conform articolului 13 din actul normativ. Sursa: Prezent, 25 August 2006
  5. Revizie 20.000 km Piese Manopera ulei motor Daewoo 10W30: 95,04 ulei+filtru ulei 20,97 filtru ulei: 10,33 filtru aer 7,87 filtru aer: 27,52 filtru benzina 7,87 filtru benzina: 24,76 filtru polen 15,73 filtru aer clima: 70,20 verificare articulatii 7,87 sparay degripant: 4,5 verificare plinuri 5,24 unsoare: 1,6 revizie frana+saboti 15,73 apa distilata: 1,7 revizie electrica 7,87 total: 235,64 89,14 total cu TVA: 280, 41 106,08 TOTAL: 386,49
  6. Lasand la o parte aspectul estetic de un gust de cele mai multe ori indoielnic (desi aici vine imediat replica "de gustibus et coloribus non disputandum"), nu putem sa nu observam ca atarnatica, balanganitoare sau nu, si orice abtibild aplicat pe geamuri (cu exceptia unghiurilor moarte) poate fi la originea unui accident rutier prin simplul fapt ca distrage atentia sau reduce campul vizual. Si apoi nu ramane decat sa
  7. Mie mi-au schimbat discurile de frana pe garantie. Am facut de atunci aproape 3000 de km si nu a mai aparut problema.
  8. Azi am coborat cu emotii la masina. Am apasat pe telecomada si... s-a deschis (alta data la -5 grade nu a dorit pana nu am folosit cheia). I-am la cheie si a pornit (nu chiar la sfert, da' la o treime tot a fost ). Am auzit si eu un zgomot ciudat de metal harsait care a durat vreo 4-5 secunde (se pare ca "asa face toate" cand e frig). Am lasat-o sa-si faca gimnastica de trezire vreo 2 minute dupa care a plecat fara probleme. Am observat si eu ca dupa pornire, chiar daca este scoasa din viteza, se misca putin, ca si cum ar dori sa plece, dar parca o retine ceva si renunta (am banuit ca este melasa in care s-a transformat uleiul de la frig). Motorul nu s-a incalzit decat dupa 5-6 km, cand a inceput sa dea caldura ca lumea. Nu am folosit decat treapta a 2-a la incalzire pentru ca am observat ca daca ii cresc debitul de aer la aeroterma - treapta 3, de ex. - imi vine aer mai rece, plus ca am senzatia (cred ca este doar o pasarica ce-mi canta mie sub scufie) ca se incalzeste motorul mai greu daca folosesc treapta 3 sau 4 la ventilator pentru incalzire.
  9. Bun, toate sunt bune si frumoase cu apometrele, dar verificarea metrologica la doi ani cum se face? Eu am auzit de varianta cu dusul lor la metrologie (pe unde o mai fi si asta), dar asta inseamna sa stau fara apa cat timp se produce actiunea. Alta metoda mai comoda nu exista? fara deplasarea mea si fara sa stau fara apa.
  10. Eu am luat dintr-un magazin Plus un manometru electronic (care este foarte exact pana la proba contrarie) cu 6 euro. Atentie! magazine Plus se vor deschide si la noi in tara, numai in Bucuresti vor fi 3. Din noiembrie. Manometrul meu are si prospect in limba romana, desi eu l-am gasit la Sevilla. Indica in bari si in PSI.
  11. Cred ca ar fi interesant de citit articolul "Una e spaga in ministere, alta e spaga la doctor", aparut in "Evenimentul zilei" de azi, 30 septembrie 2005.
  12. Despre foloasele necuvenite la medici: va recomand cu caldura legea 306/2004 sau legea 75/1995 (care a fost abrogata de 306) in care se stipuleaza clar ca: " Art. 6. - (1) În scopul asigurării în orice împrejurare a intereselor pacientului, profesia de medic are la baza exercitării sale independenţa şi libertatea profesională a medicului, precum şi dreptul de decizie asupra hotărârilor cu caracter medical. (2) Având în vedere natura profesiei de medic şi obligaţiile fundamentale ale medicului faţă de pacientul său, medicul nu este funcţionar public. "
  13. Stimaţi co-forumişti! În calitate de medic (de familie) trebuie să vă spun că: - nu există pădure fără uscături (dar astea se văd mai bine!) - sistemul de promovare profesională în spitale este acaparat de unii în beneficiul lor (prietenii stiu de ce!) - vinovăţia nu apare când primeşti de la un pacient care îţi dă la sfârşit ca semn de mulţumire pentru actul medical prestat, ci când condiţionezi actul medical de primirea unor foloase, avantaje etc (astfel de moduri de a mulţumi se practică în toată lumea, dar NUMAI benevol) - statistica citată de dom’ preşedinte conţine unele inexactităţi - metoda înfierării are un puternic caracter populist, având origini în trecutul (încă) apropiat (îşi mai aduce cineva aminte cum au fost introduse raţiile la alimente în anii ’80 : întâi ne erau arătaţi cu surle şi trâmbiţe <<hârciogii>>, adică cei care îşi umpleau cămara cu zeci de sticle de ulei şi zeci de kg de zahăr, din cauza cărora nu se mai găseau respectivele produse în alimentare); ideea este abaterea atenţiei populaţiei către anumite subiecte atunci când se doreşte mascarea altora sau dorinţa unor persoane de a fi neapărat în atenţia mass-mediei chiar şi când nu mai au subiecte despre care să vorbească - este ocolită adevărata problemă: SISTEMUL care a dus la falimentarea unicei fabrici de seringi de unică folosinţă din România (acum trebuie să importăm) sau la falimentarea unicei fabrici de consumabile pentru aparatele de dializă (acum trebuie să importăm) sau la stabilirea unor preţuri umflate la medicamente faţă de alte ţări din Occident (preţuri stabilite de Ministerul Sănătăţii!) sau la implementarea sistemului electronic de licitaţii (trucate!) pentru achiziţia materialelor sanitare sau a medicamentelor - reforma în sistemul medical nu a fost dusă până capăt: a pornit vijelios cu cabinetele medicilor de familie şi ale dentiştilor, s-a poticnit un pic la cabinetele din policlinici şi s-a oprit definitiv la porţile spitalelor; de ce? unde sunt interesele financiare cele mai mari? - sistemul asigurărilor de sănătate a fost folosit ca tampon pentru astuparea găurilor din alte părţi (sistemul de pensii, de exemplu) Ar fi mai multe spus, dar nu cred că este nici locul şi nici momentul. Oricum, nu trebuie decât să te uiţi cu atenţie în jur pentru a vedea care este cauza tuturor relelor, subminarea intenţionată a două sectoare importante: învăţământul şi sănătatea. Şi incă un lucru: de ce nu zice nimeni de jecmăneala pe faţă practicată de asistente şi infirmiere în spitale? Asta nu este vizibilă?
  14. Pe la 2000 de km a inceput sa-mi tremure si mie volanul la franari usoare. Initial mi-au zis (la AutoNet) ca ar fi de vina anvelopele care nu ar fi bine echilibrate (nu stiu cum o veni asta, dar am zis ca hai s-o inghit si p-asta). Mi-au echilibrat rotile si, culmea! tremuratul volanului a disparut. Dar dupa vreo 600-700 de km a aparut iar. Numai ca acum eram deja in Ungaria. Intai am zis ca nu-i place Nubiricai de drumurile unguresti (am banuit-o de oarece sovinism!). Upps! nici autostrazile austriece nu-i placeau. Apoi nici cele italiene, nici cele frantuzesti, nici cele spaniole. Singura problema era ca dezgustul (si deci tremuratul) se accentuau, mai ales intre 60 si 80 de km, dar si la 120, ba chiar si la 140. In cele din urma am ajuns acasa si m-am dus iar la ei. Le-am aratat cum facea si i-am speriat. Mi-au schimbat discurile in garantie (astea aveau pe ele cate un timbru cu holograma pe care scria ceva foarte marunt, dar am reusit sa deslusesc doua initiale interesante: GM; oare o fi de bine?). Acum am cam 400 de km cu discurile noi si totul este bine. Inca.
 

×
×
  • Create New...