Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Mana tre' sa fie cat mai lunga, bine ar fi sa vezi si ce faci, nu sa bajbai. Se poate incerca, numai prin spatele rotii din dreapta, dar nu stiu de ce cred ca nu merge.

Share this post


Link to post

Prin dreapta, daca esti stangaci si invers. Motorul incins, busonul de umplere scos, ridicat pe o parte din fata, introdus recipient de golire, desfacut buson de golire, lasat masina pe roti pana se goleste, ridicat din nou, scos recipient, pus buson de golire la loc, coborat masina pe roti, schimbat filtru de ulei, turnat 2,5L de ulei, inchis buson de umplere, verificat nivel ulei.

Share this post


Link to post

Iezact!dar fara ridicat masina pe roti am facut si eu .si nu o data.cu roata virata ca sa ai loc mai mult.pet de 5 litri taiat pe lung.aveam si o tavita de la oltcit dar am crapat-o din greseala.nu puneti mai mult de 2,4-2,5 l ca oricum mai ramane ceva in motor.

Share this post


Link to post

Oameni buni nu mai dati vina pe ulei pentru performantele slabe ale motorului. Eu am mers cu 140 km/h cu a-4-a cu ulei 5w30. Bagati in motor cel mai subtire ulei pe care il suporta motorul. Nu mai bagati Aral, face cele mai multe depuneri.

 

ai folosit cumva aral si ai distrus motorul din cauza depunerilor? fii serios .

pana acum doar lui A rgon i s-a intamplat. pare ciudat nuu?

Share this post


Link to post

ai folosit cumva aral si ai distrus motorul din cauza depunerilor? fii serios .

Primul schimb de ulei la masina l-am facut cu aral 5w40, iar la al doilea schimb ,nestiind ca trebuie spalat motorul cand treci la ulei sintetic ( 5w30 ) am facut uleiul negru in primii 500 km. Si tot de la acest amestec aveam si spuma la busonul de ulei iarna.

 

 

 

Share this post


Link to post

tot nu te cred asta odata,iar a doua un om normal nu spala motorul in interior cu flush sau alte prostii. singura metoda e sa bagi un ulei intermediar pe care-l ti cateva sute de km.

Edited by mitosu

Share this post


Link to post
... un om normal nu spala motorul pe interior cu flush

Afirmatia de mai sus este creatie proprie sau una colectiva a vecinilor de parcare ? Nu-i asa ca un om normal nu spala nici motorul la exterior ? Nu-i asa ca om normal este un taran de Bucuresti !

Edited by tolin

Share this post


Link to post

imagineaza-ti ca pe exterior il spal,interiorul e altceva .

mai studiaza problema domnu Tolin sa vezi cati si au facut praf motorul de la flush si apoi recomanda sunt multi naivi care o iau de buna

lasati revistele,cataloagele si fel de fel de manuale facute peste noapte .

 

de cand a venit caldura motorul merge din ce in ce mai urat ,oare de ce? ca de la norma 5w 30 sigur nu e.

 

am vrut sa fac testul si am prins bine perioada de la iarna la vara ,asta ca sa ma lamuresc ca am dreptate si ca trebuie sa fac cum stiu eu nu cum recomanda...producatorul.

 

RAMANETI CU BINE SI DATI SFATURI BUNE .

Share this post


Link to post

Cand experienta ta este din auzite, atunci emiti cod rosu exact unde nu trebuie, fara a prezenta niciun argument sau proba. Revistele si reclamele sunt argumentele celor care sparg seminte prin parcari, se pricep la nimic, motiv pentru care cred ca emit judecati de valoare. Motor flush s-a inventat pentru a nu fi obligat sa desfaci motorul sa-l cureti dupa ce ai folosit pe zeci de mii de km uleiuri proaste si ieftine, made in Germany. Ca unii n-au facut curatarea la timp si au mers asa pana si-au facut praf simeringurile si dupa curatarea lor motorul plange ulei pe la toate incheieturile este o alta poveste, nu solutia de curatare este vinovata, ci uleiul folosit pana atunci. Toti care au patit asta sunt din categoria care se umple de ridicol prin afirmatia ca "stiu ei mai bine ce trebuie motorului lor, nu proiectatul lui". Toti stau cu urechiile palnie la orice zgomot al motorului si dau vina pe ulei, fara sa stie ca zgomotul poate sa provina de la avansul la aprindere provocat de catre benzina ieftina si contrafacuta si de catre stilul de condus "eco".

Share this post


Link to post

Tolin, lasa-l ca e varza baiatul. Toate sfaturile date de tine, ma refer la cele puse in aplicare de mine, au fost excelente si au dus doar la lucruri bune pentru masina mea. La fel si pentru multi dintre cei care citesc acest forum.

De aceea eu iti multumesc ca ne impartasesti din ceea ce stii si te astep si cu alte ponturi care sa ne faca viata masinii mai simpla si mai sigura.

O zi buna!

Share this post


Link to post

mai studiaza problema domnu Tolin...ca de la norma 5w 30 sigur nu e.

La sfatul lui Tolin am ramas pe 5w30 si nu regret, chiar daca sunt nevoit sa completez intre schimburi. Pentru motor iarna-i ca vara, nici o diferenta.

Share this post


Link to post
... sunt nevoit sa completez intre schimburi. ...

Incearca sa schimbi simeringurile de la supape. Se pot schimba scotant bujiile si sprijinind supapele cu o "scula" din lemn fara sa desfaci chiulasa. Asa zicea Ovi_jer.

Share this post


Link to post

Salut Tolin ! Ca marca de ulei 5w-30 ce recomanzi ? Si lasa lumea sa vorbeasca ca nu toti stiu cu ce se mananca anumite lucruri !

Share this post


Link to post

Nu recomand vreo marca, nu marca uleiului conteaza, caracteristicile lui, decat. Mai plastic, recomand marca 5w30, > SJ si A3/B3.

 

... Si lasa lumea sa vorbeasca ca nu toti stiu cu ce se mananca anumite lucruri !

Aici m-ai pierdut complet, pe cine nu las sa vorbeasca, pe cei care nu stiu cu ce sa mananca ? N-ar fi mai bine sa aiba in spate o experienta, sa foloseasca macar o data produsul pe care vor sa-l desfiinteze ? Tehnica nu se bazeaza pe datul cu parerea si pe prejudecati.

La Toyota pe forum nu spune cineva "ce fel de ulei este acela marca Toyota si de ce in service se pune 5w30, pentru Romania". Au existat vreo 2 si au fost redusi la tacere dintr-o singura propozitie: "asa trebuie". Aici, in cazul cel mai simplu, la Matiz, s-a tranformat un topic tehnic intrunul de cafenea, s-au scris peste 100 de pagini, incat orice nou venit pune intrebarea fireasca: "eu ce ulei sa folosesc ?"

Share this post


Link to post

Adevarul este ca au aparut o gramada de Firme producatoare, firmele de renume sunt contrafacute , etc... de aia ceream un sfat referitor la o marca care e cat de cat sigura ca respecta ce scrie !

Share this post


Link to post

Baga ulei Toyota sau Volvo. Chiar si distribuitorii autorizati vand contrafaceri ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

OHO ! Ai sa ramai uimit : am gasit in Carrefour Orhideea Mobil 5w-30 ATENTIE : Pe fata etichetei made in U.E. cand am dat eticheta la o parte : made in Turkey !!!!!!!!!!!!!!

 

De unde pana unde Turcia in U.E. ???

Share this post


Link to post

Salut Tolin ! Ca marca de ulei 5w-30 ce recomanzi ? Si lasa lumea sa vorbeasca ca nu toti stiu cu ce se mananca anumite lucruri !

 

Eu bag Valvoline 5w30. Merge brici.

Eu am bagat asta de mai jos. Pe site gasesti si fisa tehnica, ca aia intereseaza mai mult.

http://www.oilshop.ro/uleimotor/product_info.php?cPath=21_42&products_id=158

Edited by trebor271074

Share this post


Link to post

Asta e interesant : fiecare ce marca foloseste si daca e multumit de ce foloseste (vascozitatea 5w-30 e universala) treaba e cine il face mai bine !!!!

Share this post


Link to post

Incearca sa schimbi simeringurile de la supape. Se pot schimba scotant bujiile si sprijinind supapele cu o "scula" din lemn fara sa desfaci chiulasa. Asa zicea Ovi_jer.

Nu am facut test de compresie, dar cred ca pe la supape se pierde uleiul caci motorul trage si nici nu scoate fum. Acelasi lucru mi l-a spus si Viktor referitor la schimbul simeringurilor, deci cred ca merge asa. Eu nu fac mai mult de 5-6000 km cu masina pe an cand oricum trebuie sa schimb uleiul, deci nu e mare paguba. Si nici nu mai sunt obsedat ca nivelul uleiului sa fie la maxim, mai mult de 2,5 l nu mai bag in motor.

Share this post


Link to post

OHO ! Ai sa ramai uimit : am gasit in Carrefour Orhideea Mobil 5w-30 ATENTIE : Pe fata etichetei made in U.E. cand am dat eticheta la o parte : made in Turkey !!!!!!!!!!!!!!

 

De unde pana unde Turcia in U.E. ???

 

De mult, masinile Renault se fac in Turcia, si nu se plateste nici o taxa pentru aducerea in tarile uniunii Europene, cum se plateste 10% la japoneze de exemplu, dar asta nu inseamna ca e membru cu drepturi depline. Pe langa ulei mai sunt o gramada de bunuri facute in Turcia si catalogate made in UE, si nu inseamna ca sunt contrafacute.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Fii atent la specificatii daca gasesti la 1L vezi specificatia fata de asta la 4L mai nou (se reduce de la SM la SL)

Share this post


Link to post

Ajuta cu ceva categoria SM la Matiz ?

Share this post


Link to post

nu ajuta cu nimic..dar nici rau nu face...pentru ca...sm, face ce trebuie sa faca sj...ba chiar mai mult...linkul urmator explica foarte frumos si clar...http://www.grouptenet.com/Clasificare.htm..eu folosesc in matiz din2008, motul 5w-30 specific gm si se comporta fff bine ce parere ai despre acest ulei? http://www.motul.com.../4stroke14.html este A3 SL ...SJ este doar un 10w-30 de la acest producator dar care nu indeplineste ACEA , este a1/b1...

 

 

in catalogul de la motul...la matiz este recomandat 5w-30 a1/b1 a5/b5 sl/cf...iar in cel de la castrol 5w-30 a3/b4...si acum pun intrebare...dupa ce am studiat si linkul de mai sus...este rau sa bag un ulei cu specificatii de ultima generatie intr-un motor mai "vechi"?peste tot...este scris ca...specificatiile noi...le includ si pe cele vechi...deci...ce fac?caut ulei cu specificatii din anul productiei motorului?si daca nu mai gasesc?sau, mai bine zis...ma incalt cu pantofii de acu 20 ani, ca daca imi iau noi...imi put picioarele...cum trebuie gandita problema?

 

 

 

 

primele 2 schimburi de ulei,ale matizului meu,au fost facute la daewoo, cu 10w-30...bun pana aici...primul schimb a trebuit sa il fac la 7200 km...pentru ca motorul devenise zgomotos..iar al doilea schimb am fost nevoit sa il fac la 15.000.(motor zgomotos si bec ulei aprins intermitent)...masina a fost cumparata de noua...de atunci..merge numai cu ulei de calitate...5w-30 (mobil), iar de 12.000 km merge cu motul...fara nici cea mai mica problema si zgomot...nici macar la 12000 km ai uleiului...masina este din 2008 si are 48000km...intrebarea finala...din uleiurile de mai jos...care crezi ca este ok pentru matiz?

 

 

 

 

acum am in motor asa ceva :http://www.smartbuy.ro/ulei-auto/motul-motul-specific-ll-a-b-025-opel-gm-saab-5w30-1-lt~2492419.html indeplineste toate conditiile producatorului,dar, nu se mai fabrica...asadar...

 

pot folosi asa ceva?--- http://www.indeo-auto.ro/motul/8100-energy-5w30-p-557.html

 

sau http://www.motul.com/ro/en/products/198?f[range]=25&f[viscosity]=33

 

 

 

 

 

Edited by gabizuz

Share this post


Link to post

Primul NU, al doilea DA.

 

Micsoreaza intervalul schimb al uleiului motor daca vrei sa ai grija de el, economia sperata poate duce la o paguba mult mai mare. Fii atent la recomandarea producatorului din manualul de utilizare cu privire la injumatatirea intervalului pe km parcursi in trafic greu (urban). In plus, toti fabricantii de uleuri motor recomanda utilizarea lor doar pe o durata cuprinsa intre 3 si 12 luni.

 

 

@all > nu mai luati de bune recomandarile fabricantilor de uleiuri si a celor de bujii cu privire la care dintre produsele lor se potrivesc motorului vostru, pe langa faptul ca ei n-au nicio calificare (nu testeaza produsul pe modelul de motor pe care il aveti), dar mai au si greseli de redactare in cataloagele lor !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...