Jump to content

 


Photo
- - - - -

Antigel - Apa distilata ... proportii.


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 razvani

razvani

    Forumist

  • Membru
  • 126 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1996

Posted 05 July 2004 - 14:42

Ce proportii se foloseste la lichidul de racire?

Are ceva daca pe perioada de vara folosesc DOAR apa distilata?

... sau iarna o proportie mai mare de antigel?



PS: Cum pot sa testez deca imi functioneaza electroventilatorul de la radiator? Eu nu l-am vazut niciodata pornit. Temperatura in bord arata normal. (un pic sub jumatate)

#2 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8,458 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 05 July 2004 - 14:44

Proporția este 50-50%. Se folosește așa pentru că temperatura de fierbere a amestecului e mai mare decât a apei distilate simple, și temperatura de îngheț este mai jos decât a antigelului simplu.

Dacă nu-l auzi, nu înseamnă că nu pornește ! atâta timp cât acul nu sare de jumătate, înseamnă că lucrează OK. Testul se poate face stând la ralenti cu capota deschisă, și așteptând. Temperatura va urca încet-încet, și când ajunge acul la jumătate va porni ventilatorul.

#3 Shenck

Shenck

    Membru Fondator

  • Admini
  • 2,849 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:TICO SL
  • An:1998

Posted 05 July 2004 - 14:46

Eu la Tico am 1/2 antigel cu 1/2 apa il schimb o data pe an cind incepe iarna, in rest daca e cazul il completez.


Testul se poate face stând la ralenti cu capota deschisă, și așteptând. Temperatura va urca încet-încet, și când ajunge acul la jumătate va porni ventilatorul.

Sau cum mi-a aratat Flex: pe loc, cu capota ridicata si accelerind, merge mai repede.

#4 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8,458 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 05 July 2004 - 14:53

Păi accelerând, tot aia e ... grăbești încălzirea. Eu nu fac așa pentru c-am înțeles că nu-i bine să turezi în loc motorul, fără sarcină.

#5 Doru

Doru

    Forumist

  • Membru
  • 265 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Fiat
  • Model:Linea
  • An:2007

Posted 07 July 2004 - 09:57

De regula antigelul se vinde concentrat si se amesteca cu apa distilata, asa cum s-a mai spus, in proportii egale. Dar mai sunt si exceptii. Cel mai bine este sa citesti atent si sa respecti ce scrie pe eticheta. Este indicat sa pui in congelator la frigider o mica cantitate pentru cateva ore, intr-o sticluta de plastic. Daca la -15 grade (cam asa este acolo) nu ingheata, totul est ok. Asta seamana cu suflatul in iaurt dar sa nu uitam ca o reparatie dupa inghet, inseamna faliment financiar. Apoi hartia din care este facuta eticheta suporta orice (toate calitatile sunt la superlativ). Mai sunt si produse contrafacute care arata excelent (la ambalaj)

In ce priveste apa in motor, asta este pentru tractoare, folclor de parcare, etc. In toate manualele de utilizare pe care le-am citit scrie clar ca motoarele sunt construite pentru a functiona cu antigel in toate sezoanele. Acest lichid a fost conceput special pentru a asigura transportul caldurii din motor in radiator. Are toate calitatile necesare pentru acesta functie. In plus asigura lubrefierea elementelor in miscare din instalatie (pompa de apa, termostat, robineti daca exista, etc) si foarte important, are calitati antioxidante. La un motor corect exploatat din acest punct de vedere si cu un antigel de buna calitate, nu se observa in timp modificari ale culorii lichidului de racire. La mine dupa un an si mai bine, lichidul este curat si albastru ca in prima zi. Se pare ca ce a pus Daewoo in motor este ceva bun.
Se recomanda schimbarea dupa o perioada de timp a lichidului (cam 2 ani) datorita alterarii calitatilor (vezi manual Daewoo). La Seat Cordoba din 2002 nu se schimba lichidul. Se completeaza daca este nevoie. Interesant din acest punct de vedere.

Nici eu nu auzisem electroventilatorul si imi faceam probleme in legatura cu starea lui. L-am auzit din plin in aceasta vara, pe drumuri de munte off-road (forestiere). Poti face un test asa cum s-a scris mai sus si daca totul este ok, te poti bucura ca ai un sistem de racire in parametri si care in conditii normale de trafic, nu are nevoie de ventilare suplimentara.

#6 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8,458 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 07 July 2004 - 11:48

Că bine a zis Doru, lichidul de răcire trebuie să prevină și oxidarea pieselor metalice cu care intră în contact, așadar aveți grijă și ce apă băgați în instalație (hint: apa aia de la benzinărie de 10.000 sticla nu prea e apă distilată).

#7 strumfuadi

strumfuadi

    former Matiz owner

  • Gold Member
  • 1,161 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Honda, Honda
  • Model:CTR FN2, CBR954RR
  • An:2010, 2002

Posted 07 July 2004 - 12:19

ba este.. (cea de la petrom..)
este obtinuta prin condensarea aburului de la centralele termice...bla-bla..
am citit shi io ce scrie pe eticheta.. ca doar d'aia folosesc, in combinatzie 1:1 cu antigel ARAL.
practic e tot o distilare..

#8 expero 16V

expero 16V

    Forumist

  • Membru
  • 1,193 posts
  • Din:Buzau
  • Auto:Opel astra coupe Bertone

Posted 08 July 2004 - 13:32

Daca folosesti numai apa, nu se va mai unge pompa.deasemenea la espero 1.5 cel putin se va manca capacul la termostat si apo vei avea o reala problema.
Ventilatorul vezi daca merge dand drumul la AC si ridicand capota.
Simplu, nu?




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users