Jump to content

 


Photo
- - - - -

Acumulator Matiz


  • Please log in to reply
317 replies to this topic

#61 tico_RS

tico_RS

    Expert în DOT 3/4

  • Membru
  • 799 posts
  • Din:berceni
  • Auto:daewoo chevy
  • Model:Tico Aveo
  • An:1996 2007
  • Nr. Inmatr.:B 59 R A K

Posted 04 April 2006 - 19:47

daca incape si la matiz, recomand cu caldura fulmenu de 50 de amperi, care era in metro inca la o oferta de 100 ron sau 110 ceva in genul asta, oricum mult sub cea in formatul originala si mult mai buna, duce si muzica si faruri mai albe si multe...

#62 zalmoxis

zalmoxis

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 2,400 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz

Posted 05 April 2006 - 10:21

VARTA pe str Masine de Paine pe langa Bucur Obor!..Parerea mea e ca e mai de soi decat Fullmen si e la cam acelasi pret!!

#63 guru

guru

    Love Guru

  • Moderatori
  • 1,285 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Volkswagen
  • Model:Polo
  • An:2010

Posted 19 April 2006 - 22:28

, mai spun odata pt cine vrea un acumulator calumea (dar si scump) va recomand un acumulator deep-cycle stinger sau optima



dupa ce pui o statie pe matiz deja incepe sa se simta nevoia de o baterie serioasa. e cam aiurea sa stam mereu cu motoru pornit cand dam drumu la MUZICA in parcare... :-?

Am in plan achizitionarea unui amplificator de 4x60 W, care va fi folosit pentru patru difuzoare. Problema ar fi aceea ca la mine muzica merge , uneori ,si cu motorul oprit. Despre bateriile deep-cycle, nu stiu mare lucru. Cu tipul acesta de baterie, sistemul audio ar putea functiona 1- 2 ore, la volum normal, cu motorul oprit? Ar mai ramane rezerva pentru pornit motorul?

#64 el cid

el cid

    Forumist

  • Membru
  • 198 posts
  • Din:cluj-napoca
  • Auto:daewoo
  • Model:tico sx/AC
  • An:1999
  • Nr. Inmatr.:CJ-60-CID

Posted 20 April 2006 - 03:56

am avut la dacie o baterie varta care a tinut 8 ani !!!!!!!!!(ultimul, cu probleme la frig). pe tico am inca originala si e din '99. ptr. iarna viitoare am pregatita deja o varta care o s-o iau de pe dacia. FAN VARTA FOREVER! asa baterie asa satisfactie. apropo am vazut pe aici intr-un topic despre amperaje. m-am interesat si o baterie de 50 A nu afecteaza schimbul(alternatorul) celei originale de doar 35A.

#65 DarkFate

DarkFate

    Forumist

  • Membru
  • 1 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2003

Posted 12 June 2006 - 14:56

Wrong answer! No offence man ! :happywave:
Ma rog, este cum ai spune: " ia-ti un porc de rasa, ca se ingrasa de la sine... si ce muschi, si ce grasimeeeee !"... :osanale:
Oameni buni, alternatorul buburuzei, stie si el sa incarce... pana acolo unde a fost conceput. Poate putin mai mult, ca se "gandea fraierii aia de ingineri" sa bage ceva de rezerva... . 4 ani nu sunt un "cincinal" :D dar pot fi indeajuns pentru un acumulator care nu a "vazut" redresor la viata lui... va vorbesc prin prisma unui sofer de 16 ani vechime si care a cunoscut un dinozaur de electrician auto, care, din pacate, a trecut in taramul celor drepti acum 9 ani. Nu va bazati pe incarcarea alternatorului... la noi, in tara, clima este extrem de...hmmmmm.... instabila... rece, frig... foarte cald.... drumuri lungi, scurte.... acumulatorul este supus legilor fiziciii... si ale chimiei... si ale electrotehniciii :dizzy: si ... daca bateria "tusheste" ... is time for another.... cartooon ! :banana:

asta nu-i chiar asa ... adica daca ai observat ... alternatorul incarca la 14v, asta la relanti .. iar daca turezi motorul ... voltajul creste pana pe la 14.8, oricat de putin ai tura motorul, dupa 14.8 el fiind blocat de punte cred. Ideea e ca daca nu ar fi acest blocaj, voltajul ar creste lejer pana la 18v, si cu un amperaj pe masura, doar ca acest voltaj ar deteriora acumulatorul. Alternatorul incarca bateria in mod normal si corect ... cu motorul la relanti, iar atunci cand se tureaza cat de putin, exista un surplus de curent, care ar putea sa incarce un acc mai mare.
Eu am un acc de 43 de amperi, e cel mai puternic acc care a incaput acolo, si vreau sa zic ca sunt extraordinar de multumit. Acuma depinde si de om ... ca am vazut o dacie 1300 cu baterie de tractor, cu garda pericolos de aproape de pamant :D .
Oricum .. presupunand ca ai pune o baterie de 50 amperi, nu ai loc in masina si pe masina de suwoofere, statii, proiectoare etc. , ca sa poti sa spui ca folosesti macar 80% din curent.

#66 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 12 June 2006 - 16:16

@DarkFate > cand nu cunosti electrica unei masini, mai bine lasi explicatiile, ca incurci notiunile.

Alternatorul Matizului poate debita 65 A. Aceasta valoare nu are legatura cu valoarea capacitatii unui acumulator, de ex. 43 Ah. Capacitatea si curentul sunt notiuni diferite.

Tensiunea generata de alternator este limitata de regulatorul intern, puntea are rolul doar de a redresa (a obtine CC din AC).

Acumulatorul de pe masina are rolul de a furniza energie doar cand motorul nu functioneaza sau cand alternatorul este defect sau este depasita capacitatea sa. Altfel, toata energia electrica necesara unei masini este furnizata de generator. N-ai cum sa sugi curent din baterie atata timp cat tensiunea la bornele generatorului este putin mai mare decat tensiunea la bornele bateriei.

Pentru incarcarea bateriei ai nevoie de circa 10% din curentul debitat de alternator.

Sarcina maxima pe care o poti pune sistemului este limitata de capacitate lui si de rezistenta electrica a cablurilor de legatura. Cablurile de pe o masina de strada nu sunt propice unor sarcini mai mari decat echiparea facuta de producator. Asa ca primul lucru ce trebuie facut este de a trage o alta cablare la traseele de forta.

#67 guru

guru

    Love Guru

  • Moderatori
  • 1,285 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Volkswagen
  • Model:Polo
  • An:2010

Posted 05 February 2007 - 14:17

Io pe-a mea, tot am dovedit-o! :redface:


Si io! :) Cu noul regulament, am uitat farurile aprinse de vreo 5 ori, si de fiecare data a pornit impinsa...Mai exista si un amplificator.... Asa ca de vreo saptamana a slabit vizibil - inainte aveam 12,6 V la pornire, acum am 11,5V :(

Sau poti incerca Varta de 40Ah nu stiu cum se cheama exact modelul acesta. Parca Asia Blue ori something...


In final, a folosit cineva aceasta baterie Varta de 40Ah pe un Matiz? Se vede efectul celor 5 Ah in plus? Am vazut azi una in magazin, costa 140 lei si as vrea sa o cumpar... :-?

#68 Lucian M

Lucian M

    Omu' cu frâna de mână

  • Membru
  • 2,801 posts
  • Din:Neamt
  • Auto:Skoda
  • Model:Octavia 2 combi 1,9 tdi
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:preferential

Posted 05 February 2007 - 16:42

Cumparatorul Matizului meu a pus o Varta de 40 A (parca) - pret 1,6 mil. E f multumit. Pacat ca nu intra pe forum, sa vorbeasca el in locul meu.

#69 CristiP

CristiP

    Forumist

  • Membru
  • 351 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz SE Power
  • An:Aprilie 2004/ Il am din octombrie 2005
  • Nr. Inmatr.:B-41-BLK

Posted 05 February 2007 - 18:32

M-a lasat si pe mine bateria, in doua dimineti a facut figuri, vineri si sambata.Dupa ce am luat curent de la un ticolos sambata am facut vreo 300 de km si am lasat masina parcata pe la orele 23:00, duminica dimineata m-am trezit cu emotii ca nu o sa porneasca si surpriza a pornit :shock: , am revenit in Bucuresti dupa alti 300 de km si azi dimineata iar a pornit fara probleme, acum astept cu emotii ziua de maine. :-SS
Bateria e cea originala si peste o luna o sa faca 3 ani, sper sa apuce, intrebarea mea este unde pot sa o verific daca mai poate sau nu, ma gandesc ca daca trece de iarna asta o mai duce pana pe la toamna cand o sa-mi iau alta, ce pot sa-i fac? :happywave:

#70 guru

guru

    Love Guru

  • Moderatori
  • 1,285 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Volkswagen
  • Model:Polo
  • An:2010

Posted 06 February 2007 - 09:36

Si azi am avut 11,5 V la pornire...La tensiunea asta porneste, dar mai greu. Cand am uitat farurile aprinse, ajunsese la 8 V :) Cred ca o sa cumpar azi Varta aia de 40 Ah.

#71 CristiP

CristiP

    Forumist

  • Membru
  • 351 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz SE Power
  • An:Aprilie 2004/ Il am din octombrie 2005
  • Nr. Inmatr.:B-41-BLK

Posted 07 February 2007 - 10:50

Ai cumparat Varta de 40?Cum se descurca? :)>-

#72 mortymer

mortymer

    Forumist

  • Membru
  • 169 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:daewoo / kia
  • Model:matiz e/ac / cee'd city 1.4
  • An:18.12.2003 / 31.12.2008

Posted 07 February 2007 - 15:29

Io zic sa iei originala, la mine in ziua in care a implinit 3 ani(18.12.2006) i-am luat una noua, se pare ca prima a decedat din cauza casetofonului legat pe direct. Am luat originala de la radacini giurgiului, 180 lei, garantie 2 ani, dar mi-au dat garantia dupa ce mi-am mutat casetofonul pe contact, pentru ca la verificarea instalatiei electrice mi-au depistat casetofonul legat pe direct.
Zic si io.

#73 guru

guru

    Love Guru

  • Moderatori
  • 1,285 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Volkswagen
  • Model:Polo
  • An:2010

Posted 07 February 2007 - 19:02

Am inspectat vizual spatiul din compartimentul motor, si din cate am constatat, cred ca are loc una de 44 Ah, cu conditia schimbarii suportului bateriei, cu unul de berlina. Mai studiez problema...

#74 cip

cip

    Forumist

  • Membru
  • 51 posts
  • Din:constanta
  • Auto:hyundai/daewoo
  • Model:accent/matiz
  • An:2007/2006

Posted 07 February 2007 - 20:12

salut! am studiat si eu problema montarii unui acumulator mai puternic pe matiz .Am cautat prin catalogul online de la bosch si am vazut ca apar acolo doua tipuri de baterii pentru matiz una de 35 ah si una de 40ah

#75 mircea mircea

mircea mircea

    Forumist

  • Membru
  • 72 posts
  • Din:constanta
  • Auto:daewoo
  • Model:matiz E/AC+gpl
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:ct 20 ygi

Posted 09 February 2007 - 20:31

Am cautat prin catalogul online de la bosch
[/quote]
da-ne si noua link-ul. [-O<

#76 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 09 February 2007 - 20:52

Degeaba puneti acumulatoare mai puternice pe Matiz, daca lasa-ti farurile pornite, se descarca si acelea. Mai bine investiti intr-un dispozitiv de avertizare.

#77 cip

cip

    Forumist

  • Membru
  • 51 posts
  • Din:constanta
  • Auto:hyundai/daewoo
  • Model:accent/matiz
  • An:2007/2006

Posted 09 February 2007 - 20:53

Am cautat prin catalogul online de la bosch

da-ne si noua link-ul. [-O<

http://ecat-online.b...SetJavaDisabled

aici cind dai clic pe baterie de pornire apar doua variante 35ah si 40ah

#78 guru

guru

    Love Guru

  • Moderatori
  • 1,285 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Volkswagen
  • Model:Polo
  • An:2010

Posted 15 February 2007 - 21:42

Ai cumparat Varta de 40?Cum se descurca?


In final, am cumparat o Caranda Maxima de 55 Ah. A incaput fara probleme, dupa ce marginea suportului bateriei a fost indoita. Luminile sunt mai viguroase, iar muzica merge mai in forta. Dar e nevoie si de DRL-ul lui Abram Burel, ca daca mai uit farurile aprinse, nu am facut nicio scofala! :)

#79 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 15 February 2007 - 21:55

Marginile opuse fixarii ?

#80 guru

guru

    Love Guru

  • Moderatori
  • 1,285 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Volkswagen
  • Model:Polo
  • An:2010

Posted 15 February 2007 - 22:00

Da, marginea "tavitei" pe care sta bateria, pe partea in care sunt bornele bateriei. Loc este din belsug, dar ca sa poti baga acolo bateria, trebuie demontata carcasa filtrului de aer.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users


    Google (1)