Jump to content

 

Photo
- - - - -

Acumulator Matiz


  • Please log in to reply
317 replies to this topic

#1 Tavi

Tavi

    Forumist

  • Membru
  • 59 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo / Hyundai
  • Model:Matiz SE / Tucson 2.0 crdi
  • An:2002/2005

Posted 09 February 2006 - 07:51

Am nevoie de niste sugestii de la voi, evident in limita timpului liber al dvs., cu privire la ce model de acumulator ar fi mai bun pentru matizache al meu. Dupa 4 ani eroici si cu sprijinul nemijlocit al neveti-mii, care a lasat pozitiile aprinse de vreo doua ori, bateria a sucombat brusc si dintr-o data! Asa ca apelez iarasi la voi. Raport optimal calitate/pret.
Multumesc.

#2 Lucman

Lucman

    Membru fondator

  • Cont inchis
  • 1,019 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Renault
  • Model:Clio
  • An:2005

Posted 09 February 2006 - 07:57

La Selgros sau la Metro, gasesti acumulatori Hexxa parca, special pentru Matiz.
Sunt de 35A si sunt fabricati de Delkor - bateriile originale.
Sunt ambalati in cutii de carton si costa cam 155 ron sau 175.

#3 AAdorjan

AAdorjan

    Forumist

  • Membru
  • 684 posts
  • Din:Cluj
  • Auto:Volkswagen
  • Model:Polo
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:CJ-52-FLY

Posted 09 February 2006 - 09:05

Sau poti incerca Varta de 40Ah nu stiu cum se cheama exact modelul acesta. Parca Asia Blue ori something...

#4 tribunul

tribunul

    Forumist

  • Membru
  • 333 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:1999

Posted 09 February 2006 - 09:15

La Selgros sau la Metro, gasesti acumulatori Hexxa parca, special pentru Matiz.
Sunt de 35A si sunt fabricati de Delkor - bateriile originale.
Sunt ambalati in cutii de carton si costa cam 155 ron sau 175.



Am eu, din februarie anul trecut, in dimineata cea mai geroasa (a fost intr-o luni), a pornit dupa 5, 6 chei. Chei scurte de frica sa nu moara.
Azi a pornit la prima.
Faza buna la bateria asta, este ca o pui pe masina si uiti de ea, nu necesita intretinere.

#5 NFS

NFS

    Membru Fondator

  • Super Moderatori
  • 5,511 posts
  • Din:B u c u r e s t i
  • Auto:Hyundai / VOLVO
  • Model:Getz / XC90
  • An:2007 / 2010

Posted 09 February 2006 - 09:15

Sau poti incerca Varta de 40Ah nu stiu cum se cheama exact modelul acesta. Parca Asia Blue ori something...


Varta Asia Dynamic 40 Ah

Vezi sa specifici ca vrei de Matiz, pt ca aia de Tico e la fel, numa ca are bornele invers! Deci (+)ul trebuie sa fie in stinga cum te uiti la baterie din fata!

#6 marius_eugen

marius_eugen

    Membru Solenzar

  • Membru
  • 355 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Dacia
  • Model:Solenza Scala
  • An:2003

Posted 09 February 2006 - 09:31

Ia ceva de marca , gen Varta , Bosch , cat mai mare la amperaj , dar in limita spatiului pe care-l ai pentru baterie . Cu cat o iei mai mare cu atat iti va merge mai bine masina ( pornire mai rapida , rezistenta mai mare in timp , rezista eroic la "uituci" si tine si amplificator + boxe + proiectoare + multi alti consumatori mult mai bine decat cele slabute .

Edited by marius_eugen, 09 February 2006 - 09:32.


#7 NFS

NFS

    Membru Fondator

  • Super Moderatori
  • 5,511 posts
  • Din:B u c u r e s t i
  • Auto:Hyundai / VOLVO
  • Model:Getz / XC90
  • An:2007 / 2010

Posted 09 February 2006 - 10:04

rezista eroic la "uituci"

Io pe-a mea, tot am dovedit-o! :redface:

#8 Tavi

Tavi

    Forumist

  • Membru
  • 59 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo / Hyundai
  • Model:Matiz SE / Tucson 2.0 crdi
  • An:2002/2005

Posted 09 February 2006 - 10:05

Va multumesc pentru sugestii! (mi-am facut un "+" cu pixul pe mina stinga!! multam nfs!). Si cu riscul de a deveni obraznic, va rog sa-mi sugerati si un loc, un magazin ceva. Am vazut Metro, Sellgros... Nu de alta, dar azi sint pedestru si...

Problema cu bateria asta mie mi se pare un pic ciudata: vechime 4 ani (e aia originala de pe masina), acum vreo luna (la faza cu pozitiile uitate aprinse) s-a descarcat de tot, am luat-o in brate, am dus-o la un amic, mi-a tinut-o pe redresor 5 ore, dupa care n-am mai avut nici-o problema pina ieri. Vin de la munca la 15, inchid masina, la 21 aveam de facut un comision; dau prima cheie, invirte de 3-4 ori nu porneste; dau a doua cheie, mai invirte de 2 ori si da semne ca moare; o mai las si la a treia cheie deja era moarta. Am incercat si azi dim., deja nu mai invirtea deloc. Lumini sint ceva ceva, inchiderea centr. merge, claxon e, alarma se armeaza. Nu vi se pare si voua ca prea s-a dus in 5-6 ore? Adica nu-ti da si ea un semn ceva in prealabil?

#9 strumfuadi

strumfuadi

    former Matiz owner

  • Gold Member
  • 1,161 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Honda, Honda
  • Model:CTR FN2, CBR954RR
  • An:2010, 2002

Posted 09 February 2006 - 10:09

.. va rog sa-mi sugerati si un loc, un magazin ceva...


magazin varta, pe st. cel mare langa statia de metrou cu acelasi nume. bafta.

#10 NFS

NFS

    Membru Fondator

  • Super Moderatori
  • 5,511 posts
  • Din:B u c u r e s t i
  • Auto:Hyundai / VOLVO
  • Model:Getz / XC90
  • An:2007 / 2010

Posted 09 February 2006 - 10:10

Varta gasesti fie pe Stefan cel Mare, vis-a-vis de Dinamo,
fie pe str.Masina de Paine, cum vii dinspre Obor treci linia de tramvai si intri pe prima poarta dupa Policlinica. E in curte la o intreprindere, imi scapa numele acum.

Hint: acolo, in Masina de Paine se pare ca e cu vreo 200.000 mai ieftina.

Oricum trebuie sa ajungi acolo in termen de 5 zile de la cumparare (cu bateria pe masina), sa poata sa-ti dea garantia.

#11 Tavi

Tavi

    Forumist

  • Membru
  • 59 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo / Hyundai
  • Model:Matiz SE / Tucson 2.0 crdi
  • An:2002/2005

Posted 09 February 2006 - 10:15

A! ce-am uitat sa va spun e ca e normal sa dea lichidul pe-afara? Pentru ca asta vara am observat ca mai iesea acidul din ea, adica se prelingea cite un pic si borna aia cu protectia rosie era plina plina de sare din-aia, sau cum dracu se cheama. Am scos-o (bateria!), am spalat tavita aia, am spalat si bateria, nivelul acidului era un pic mic, am completat cu apa distilata. Am masurat-o si mi s-a parut ca e totul ok. La "rece" avea parca 12,6V, iar cu motorul turat parca 14,5-6. De atunci n-a mai facut chiar asa, adica a mai curs numai odata si atunci trei picaturi. Borna e curata, nivelul e bun.

#12 lucian14

lucian14

    Forumist

  • Membru
  • 524 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Fiat
  • Model:Punto
  • An:2004

Posted 09 February 2006 - 20:35

Eu zic ca nu are legatura cu descarcarile accidentale durata de viata a bateriei. 4 ani de zile la o baterie asa micutza eu zic ca sunt destui... si trait traiul :osanale:

#13 freemind

freemind

    Forumist

  • Membru
  • 176 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo Hatchback, Corea
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:B 44 AGB

Posted 09 February 2006 - 21:30

eu am avut un Fulmen, cumparat din Metro, am schimbat 4 masini, bateria am pastrat-o; inca ceva: la un moment dat, am avut-o pe un Oltcit si doua saptamani am mers pe baterie, cureaua de alternator s-a rupt si habar nu aveam (becul de baterie nu functiona :wallbanger: ). N-a avut nici pe naiba.. am tinut-o 5 ani si am dat-o cand am vandut Dacia tatalui meu... Eu votez Fulmen :happywave:

#14 tico_RS

tico_RS

    Expert în DOT 3/4

  • Membru
  • 799 posts
  • Din:berceni
  • Auto:daewoo chevy
  • Model:Tico Aveo
  • An:1996 2007
  • Nr. Inmatr.:B 59 R A K

Posted 09 February 2006 - 22:06

eu am pus pe tico fulmen intense de 50 ah si 510 a curent de pornire dar a trebuit sa schimb bornele, am trecut la borne mari care au costat vreo 7 roni. bacteria a fost 130 ron +7 borna=> 137 ron, trecut lejer testul de garantie... rezultat: faruri mai albe, invarte de te plictisesti, muzica duce mai mult... chiar recomand schimbarea...

Attached Files



#15 AAdorjan

AAdorjan

    Forumist

  • Membru
  • 684 posts
  • Din:Cluj
  • Auto:Volkswagen
  • Model:Polo
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:CJ-52-FLY

Posted 09 February 2006 - 22:12

Si eu ma gandesc sa fac o asemenea schimbare. Intra inghesuit acolo? A trebuit sa faci ceva modificari (in afara de borne)?

#16 Tavi

Tavi

    Forumist

  • Membru
  • 59 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo / Hyundai
  • Model:Matiz SE / Tucson 2.0 crdi
  • An:2002/2005

Posted 09 February 2006 - 22:34

@tico rs: crezi ca, in spatiul ala strimt de la matiz, intra fullmenu' asta, ca pare din aia de dimensiuni normale? Nu de alta da' daca nu pot s-o bag :> ...
De unde ai luat-o? Solutia ta pare buna... 40ah si 510a pornire!!

#17 AAdorjan

AAdorjan

    Forumist

  • Membru
  • 684 posts
  • Din:Cluj
  • Auto:Volkswagen
  • Model:Polo
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:CJ-52-FLY

Posted 09 February 2006 - 22:37

Pai si la Tico ii spatiu stramt. Iar bateria aia ii de 50Ah, ceea ce ii o crestere de 42% de la 35Ah... Interesant :D cred ca imi va merge aeroterma pe modul turbo.

#18 Tavi

Tavi

    Forumist

  • Membru
  • 59 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo / Hyundai
  • Model:Matiz SE / Tucson 2.0 crdi
  • An:2002/2005

Posted 09 February 2006 - 22:41

Da 50, eu sint obosit!
Cred ca miine ma duc sa masor spatiul de la matizache al meu si trec si eu pe asa ceva daca intra!! :redface:

#19 Tavi

Tavi

    Forumist

  • Membru
  • 59 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo / Hyundai
  • Model:Matiz SE / Tucson 2.0 crdi
  • An:2002/2005

Posted 09 February 2006 - 23:15

Poate si cu un pic de vaselina....
Doamne-ajuta!

#20 roberth

roberth

    Forumist

  • Membru
  • 177 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz SE Power
  • An:Koreea-"99
  • Nr. Inmatr.:B-27-AMZ

Posted 09 February 2006 - 23:48

Ia ceva de marca , gen Varta , Bosch , cat mai mare la amperaj , dar in limita spatiului pe care-l ai pentru baterie . Cu cat o iei mai mare cu atat iti va merge mai bine masina ( pornire mai rapida , rezistenta mai mare in timp , rezista eroic la "uituci" si tine si amplificator + boxe + proiectoare + multi alti consumatori mult mai bine decat cele slabute .


Wrong answer! No offence man ! :happywave:
Ma rog, este cum ai spune: " ia-ti un porc de rasa, ca se ingrasa de la sine... si ce muschi, si ce grasimeeeee !"... :osanale:
Oameni buni, alternatorul buburuzei, stie si el sa incarce... pana acolo unde a fost conceput. Poate putin mai mult, ca se "gandea fraierii aia de ingineri" sa bage ceva de rezerva... . 4 ani nu sunt un "cincinal" :D dar pot fi indeajuns pentru un acumulator care nu a "vazut" redresor la viata lui... va vorbesc prin prisma unui sofer de 16 ani vechime si care a cunoscut un dinozaur de electrician auto, care, din pacate, a trecut in taramul celor drepti acum 9 ani. Nu va bazati pe incarcarea alternatorului... la noi, in tara, clima este extrem de...hmmmmm.... instabila... rece, frig... foarte cald.... drumuri lungi, scurte.... acumulatorul este supus legilor fiziciii... si ale chimiei... si ale electrotehniciii :dizzy: si ... daca bateria "tusheste" ... is time for another.... cartooon ! :banana:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users