Jump to content
Sign in to follow this  
iso

Comutator cifra octanica

Recommended Posts

Merci mult iso .raman dator o cafea :thanks:

Mai am o intrebare pe Gpl cum mergea mai bine pe CO95 sau CO91??

Share this post


Link to post

Pe GPL din cum am simtzit mashina cred ca merge mai bine pe CO95 . Dar atentie la tine 1,5SOHC s-ar putea sa fie mai avantajos(la consum)cu CO91 , oricum potzi sa testezi .

 

Numai Bine !!!!

Share this post


Link to post

Comutat pe 95.

A scazut consumul de la 12-12,5% la 10% in oras.

Motorul nu mai e asa zvacnos la turatii mici dar trage mai bine la reprizele mai lungi.

La urmatorul drum lung o sa ai fac consumul si in afara orasului.

Share this post


Link to post
Comutat pe 95.

A scazut consumul de la 12-12,5% la 10% in oras.

 

La vechiul meu Cielo 1,5 SOHC in orash vara am scos si 8,9l/100km iar afara 5,8l/100km bineintzeles fara AC si benzina de CO95 dela Petromidia .

Asteptam si consumul extraurban dupa modificare . :wink:

Share this post


Link to post

Oare la un Cielo cu cutie de viteze automata cum am eu se va simti ceva ?

Inca nu am inteles unde se afla toate mufele despre care pomeniti voi dar sper sa ma lamuresc .

Share this post


Link to post

Cine stie , incearca :lol: nu te costa nimic decit ceva timp .

Vezi discutia de mai sus si poza si cred ca ai sa te lamutesti , daca nu intreaba si ... :thumbr:

Share this post


Link to post
Comutat pe 95.

A scazut consumul de la 12-12,5% la 10% in oras.

Motorul nu mai e asa zvacnos la turatii mici dar trage mai bine la reprizele mai lungi.

La urmatorul drum lung o sa ai fac consumul si in afara orasului.

 

 

Sa inteleg ca la SOHC se merita trecerea de la CO91 la CO95 ???

Share this post


Link to post

Numai daca folosesti benzina de 98 pentru ca se pare ca cea de 95 nu are chiar 95.

Share this post


Link to post

si eu la espero am mufa asta? adica sa trec pe CO95.

@ov_jer: pai cu benzina de 95 sa nu merg sau daca pun din asta nu mai scade consumul? nu sunt lamurit.

Share this post


Link to post

Ce e aşa greu ? mergi cu 95, treci switchul pe 91; mergi cu 98, treci switchul pe 95. Adică 98 e de fapt de 95 şi 95 e de fapt de 91 :dizzy:

Share this post


Link to post

bun. si atunci consumul de ce-ar mai scadea?

Share this post


Link to post

Păi, cum am înţeles eu:

 

- ECU vine din fabrică setat pe tabelele de 95; tu pui 95 românească, care e de fapt de 91; motorul nu merge optim (dacă pui de 98 românească, adică de 95 reală e ok)

 

- ECU e trecut pe 91; tu pui 95 românească, care e de fapt de 91; motorul merge optim

Share this post


Link to post

am facut un plin cu benzina de la Luckoil... de 95. Am fost nevoit sa scot "jumperul" improvizat pt ca masina mergea foarte neregulat (cred ca este mai slaba benzina asta... fata de petrom, Rompetrol) Dupa aceea a fost o.ca. Facut plin de la petrom in C-ta si pus jumperul la loc... Nu a mai facut urat...

 

@vlad: asta este tot ce-ti trebuie, ai aici toate informatiile

Edited by CT_ZDB

Share this post


Link to post

am pus azi "jumperul". rezultat:deocamdata nici o diferenta, poate tremuratul de la stop mai mic. sa vedem consum

Share this post


Link to post

Daca nu scoti borna de la baterie ca sa dai "reset" atunci n'ai sa vezi nici o diferenta . ;)

Share this post


Link to post

aha 5 minute de fumat cu borna scoasa,nu? :D

Share this post


Link to post

Pai da ca altfel ramine cu setarile "vechi" si va merge la fel . ;)

Share this post


Link to post

Ca sa modifici setarile "cifra octanica" trebuie sa dai reset la ECU?

Adica nu merge de ex sa pui un buton sa ai 91 pt benz si 95 pt gpl (cielo sohc 1.5 96)?

Share this post


Link to post

Asta inca nu stie cineva de aici, doar cei care au facut ECM-ul. In principiu, computerul poate citi oricand acel port sau poate sa-l citeasca doar la Ignition ON. Oricum, alegerea avansului optim se face dinamic si nu aprioric. Depinde ce a hotarat proiectantul. Pe un scaner se poate verifica ipoteza. Altfel poate fi experimentat in conditii relevante (sarcina mare si/sau turatie mare). Comutarea nu poate face rau nimanui.

Share this post


Link to post

Fratilor la Cielo meu din dec. '98 nu am gesit nici un conector de genul astuia de cifra octanica ... E prezent la modelele mai noi?

Share this post


Link to post

@tolin_afc Ar putea stii cineva cu tester si/sau care are multa experienta cum ar fi ovi_jer si nini(i-am mentionat in ord alfabetica :) )

Speram sa fi facut deja cineva experimentul asta ;cum eu merg preponderent pe GPL o sa-mi trec comutarea pe cea mai de sus CO (urmand sa pun benz cu CO mare-pt porniri)

@radupopa citeste inapoi in mesaje: comutatorul este un conector langa ECM in care se baga un jumper

Share this post


Link to post

adrianm nu merge mai bine pe co 95.Castigi oarecum la turatii mari dar la regim normal merge mai bine pe 91.Motorul trage mai bine la turatii mici si e mai stabil pe 91.

Share this post


Link to post
... cum ar fi ovi_jer si nini(i-am mentionat in ord alfabetica  :) )

... adica invers-alfabetica (sau zetygrecixica) =))

Share this post


Link to post

"Rezultatele ar trebui sa fie pozitive[La gpl datorita cifrei octanice mai ridicate viteza de ardere a amestecului in cilindru este mai mica si chiar este nevoie de un avans crescut pt. ca arderea sa se desfasoare totusi simetric fata de punctul mort superior ceea ce corespunde unui randament termic maxim]" citand un clasic;

si pentru cine s-a inventat 'curiosity kill the cat ?'

Ar merita incercat macar marirea avansului static[am facut la dacia 1300(carburator) treaba asta si merge mult mai bine).

oricum eu nu am scaner deci tot cu sub observatia domniilor voastre as face experimentu ca sa vaz curba.

daca pe 95 merge prost la turatii mari nu ma avantajeaza ca eu nu trec de 3000.

Share this post


Link to post

Merge bine pe 95 la turatii mari si invers pe 91.

Cand treci pe la vl o punem pe tester si ne jucam si la avans si la co.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...