Jump to content
Sign in to follow this  
iso

Comutator cifra octanica

Recommended Posts

A gasit cineva pe unde este situat comutatorul de cifra octanica la Cielo sau Espero :roll: ca in schema apare .

Share this post


Link to post

Conform unui topic de la Tico si Matiz(specificatii) am cautat conectorul buclucash si l-am gasit la ECU pe o mufa ce iese din el , "normal" scrie 95 mare cit casa l-am scos si merge normal , nu se aprinde nimic prin bord . Acum dupa treaba asta ar trebui ca ECU sa fie setat ca pentru benzina de 91 , daca se respecta aceleasi conexiuni . Daca are cineva vreo carte de Cielo , Espero , Nubira in care se specifica conexiunile pentru "conector comutator cifra octanica" sa-mi spuna si mie . Eu nu am gasit in ce am (variantele in limba romana) . Astept pareri si impresii de la posesorii de Cielo , Espero , Nubira si nu numai , la voi e la fel sau cum e ?[/size] :roll:

 

P.S. Vad in carte ca Lanos-ul are aceleashi conexiuni ca shi Matiz-ul :thumbr:

Share this post


Link to post

Şi ce anume ar trebui să se întâmple în urma modificării ?

Share this post


Link to post

La cele cu eticheta de 95 in urma modificarii timing-ul injectoare+aprindere pentru benzina de 91 , ar trebui se mai scada consumul ...

Share this post


Link to post

Dupa o 100km prin orash cu comutatorul pe CO91 impresii :

-motorul merge mai linishtit mai putzin zgomotos

-motorul este mai elastic

-Nu se aprinde martorul ECU (nu sint probleme de natura electronica)

-Aceleashi reprize poate un pic mai "iute"

-Totul OK pina acum :thumbr: sa vad la un drum extraurban ...

Share this post


Link to post

Iso fa te rog shi un consum, sa vezi intradevar daca s-a modificat ceva. In rest poate sa fie efectul Placebo. :?

Share this post


Link to post

In primul rand,explicati-mi si mie ce e ala ECU si ce face? Treaba asta cu ce spuneti voi nu am auzit-o pana acum.Unde se afla?

Share this post


Link to post

ECU este mai pe romaneste :lol: , calculatorul de injectzie si aprindere(si altele) si se afla la Cielo pe partea dreapta jos in rind cu pragul ushii . :wink:

@hitman-Dan

Consumul facut de mine pe benzina nu a fost concludent pentru ca rezervorul nu se umple pina-n gura din cauza obturatorului de "fara plumb" , oricum din calcul a iesit cam 5,7 afara si 9,6 in orash la mers stil "shofer de limuzina" . Afara in schimb reprizele sint mai slabe peste 100km/h . Acum ma pregatesc sa fac consumul pe gaz chiar daca modificarea are treaba doar cu aprinderea...

Share this post


Link to post

Dupa cum am promis am facut consumul pe LPG , 570 km cu 45 litri de gaz deci aproape 7,9l/100km :cadelnita: din care 250km cu AC in functie si o medie orara de 78km/h(afara 100km/h si in localitati 60-70km/h) . Dar se pare ca gazul nu era prea bun ca nu tragea deloc :( . Dupa ce am realimentat de la alta pompa mergea mult mai bine... :lol:

Dar am decis sa revin cu comutatorul pe CO 95 ca trage mai bine cu auto la plin deci e vorba de putzina siguranta activa :lavolan:

 

 

Concluzia mea :

Cu comutatorul pe CO 91

-consum ceva mai scazut pe benzina

-consum identic pe LPG

-performante aproape identice pe benzina

-performante mai reduse pe LPG

-reprize mai slabe peste 100km/h pe benzina cit si LPG .

 

Eu m-am intors pe CO 95 cu setarea ...

Share this post


Link to post

Probabil ca exista aceasta mufa numai pe dohc sau pe cele cu sonda lambda.Eu am un sohc fara sonda si nu am gasit asa ceva pe ECM.Are numai doua mufe mari care intra in el si mai este unamica cu 3 fire pe cablaj langa mufa unde se introduce testerul.Poti sa ne arati si o fotografie daca tot ai gasit-o?

Share this post


Link to post

Daca ai gasit o mufa cu trei fire fara nimic cuplat la ea atunci despre ea e vorba , la SOHC setarea e pe CO91 . Am sa fac si o poza in curind . Oricum la SOHC nu cred ca se justifica "coborirea" setarii la indici inferiori .

Share this post


Link to post

Adică în concluzie, să nu ne batem capul cu schimbarea asta de mufe şi comutatoare, că n-are rost. Right ?

Share this post


Link to post

Corect :!: Se pare ca nenea Daewoo stie ce face ... Dar incercarea trebuia facuta , ca de...curiozitatea a omorit pisica :gothigh:

Share this post


Link to post

Mufa am gasit-o dar nu am unde sa o bag pt ca nu mai este nimic gol pe ECM.Sa inteleg ca daca e scoasa e pe CO91.Cum fac sa trec pe CO 95???

Share this post


Link to post

Se face strap intre pinul din mijloc si unul dintre cei doi din lateral dar acum nu stiu care , am sa ma uit la mine...dar asta miine .

Share this post


Link to post
danielson, nu cred ca aia e schema de la Matiz, cel putin nu de la Matiz I. La Matiz I sunt 2 contacte + masa, pe pinii 22 si 25 din ECU. Exista pe aici un alt topic in zona Matiz, in care sunt descrisi exact pinii. sprite a incercat schema pe Matiz.

Share this post


Link to post
danielson, nu cred ca aia e schema de la Matiz, cel putin nu de la Matiz I. La Matiz I sunt 2 contacte + masa, pe pinii 22 si 25 din ECU. Exista pe aici un alt topic in zona Matiz, in care sunt descrisi exact pinii. sprite a incercat schema pe Matiz.

 

"The connector is located on the next to the ECM. There are two different octane number connector settings available. The vehicle is shipped from the factory with a label attached to the jumper harness to indicate the octane rating setting of the ECM. The ECM will alter fuel delivery and spark timing based on the octane number setting."

 

Chiar daca e vorba de Matiz, poate fi si asta o varianta care sa va ajute.

Share this post


Link to post

La mine in mufa de ECM amandoua sant conectate.

Nu stiu pe care sa o scot sau pe care sa las.

untitled.JPG

Share this post


Link to post

Ce ai postat tu arata ca mufa de conectare la ECM, pentru diagnoza. ECM-ul arata ceva de genul figurii urmatoare:

ecm_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ce am postat eu este mufa cea mare de pe ECM la cielo sohc euro1 nici decum mufa de diagnoza.Aceea nu este pe ECM ci pe cablaj separat undeva deasupra ECM-ului.

Astept raspunsul lui iso.

El stie cum e la cielo.

Share this post


Link to post

Iata si pozele cu mufa-comutator :lol: ...cea cu fir negru si "steguletz" , pacat ca nu se vede scrisu' :( .

Share this post


Link to post

iso tot nu imi dau seama din fotografie care trebuie.Poti sa imi explici dupa desenul mufei facut de mine care din lateral vine unit cu mijlocul?

untitled.JPG

Share this post


Link to post

...daca privesti mufa dinspre steguletz si strap deci prectic te uiti in mufa la pini asa cum e desenata de tine este strap intre pinul din stinga si mijloc pentru CO95 :thumbl: . Asta in cazul in care "umflatura" desenata de tine reprezinta CHEIA mufei sau clipsul de securizare .

Apoi in ordine :

-fara nici un strap CO91

-strap pinul dreapta si mijloc CO89

-strap pinul dreapta ; stinga si mijloc CO83

...cam asta ar fi... :wink:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...