Jump to content
Sign in to follow this  
gelumitu

Electrovalva 3 Cai

Recommended Posts

buna ziua , as dori sa intreb ar fi vreo problema daca leg furtunasele cu supapa aceea portocalie de la supapa cu 3 cai pe direct adica renunt la acea supapa electrica este vreo problema ca am observat ca ticolino al meu se comporta mai bine la drum . multumesc mult pt raspunsuri!! bogdan

Share this post


Link to post

Salut,

Este electrovalva cu 3 cai un sistem actionat numai electric?

In acest caz ( asa cum bine spunea rastaman ) sistemul actioneaza doar la pornire si atat.

 

Intrebarea este:

Intra electrovalva in actiune si exclusiv vacumatico - mecanic fara vreo actiune electrica?

Daca ar fi asa atunci ar avea utilitate sporita atunci cand motorul ''da sa moara'' i-ar da un sprit!

La modelul meu SL am observat ca functioneaza numai la pornire ( ''motivata'' electric).

Share this post


Link to post

Intra si la SL in actiune cind turatia motorului este mica (vazut de mine).Daca gasesti ce o actioneaza scrie aici ca as vrea sa o decuplez.

Share this post


Link to post

Exact asta vreau sa aflu: ce determina electrovalva sa intre in functiune ( sa lase vacumul sa actioneze pe furtunelul care merge la capsula ) atunci cand turatia scade la un anumit punct critic in afara stimularii electrice de la pornire??

 

Dar poate chiar aici este raspunsul...adica in ea insasi. Ma gandesc ca atunci cand vacumul este mic ceva din interior ''cade'' deschizand calea catre capsula. Dupa ce turatia creste acel ceva din interior este suficient de puternic ''aspirat'' incat inchide calea care capsula ... si tot asa... Dar atunci ce rost mai are partea electrica?? Nu stiu ... Cred ca gresesc. Daca cineva stie...

Gata, plec , revin maine. Pa

Edited by narcis

Share this post


Link to post

Salut. A mea are AC (momentan nefunctional). La modelele cu AC, la electrovalva este cuplata alta mufa, una alba (o sa pun si poze), in locul mufei negre, care este lasata in aer. Cu mufa alba conectata la electrovalva, la pornire se tureaza vreo 3 secunde tare, dupa care isi revine, daca motorul "da sa moara", tot asa se tureaza vreo 3 secunde, iar cand este cuplat butonul de AC, tot asa se tureaza ca sa compenseze scaderea de turatie la cuplarea compresorului ( am vazut si in manualul de reparatie ca turatia la relanti fara AC pornit trebuie sa fie 950 rpm, iar cu AC pornit 1100 rpm). In momentul cand se tureaza, se aude un "click" in releul de AC, de pe caseta de racire. In schimb daca conectez mufa neagra, care e pusa la modelele fara AC, atunci nu se mai tureaza alea 3 secunde la pornire, nici cand "da sa moara" motorul, nici cand cuplez AC.

Edited by Stefan984

Share this post


Link to post

Salut,

Multumesc pentru informatiile utile.

 

Deci pana aici am inteles ca electrovalva lucreaza:

- la SL: numai cat tii mana pe cheie sa pornesti.

- la SX: la pornire, la cuplarea AC ( ''motivata electric'' ) dar si la o eventuala scadere de turatie ( motivata cum?).De unde stie electrovalva ca scade turatia? Si ...stie asta numai la SX ? De ce nu si la SL?

 

Share this post


Link to post

La SL pleaca si daca scade turatia.Iti spun sigur ca am testat eu.Poti incerca daca ai SL astupa admisia sau invirte de surubelul reglaj relanti si ai sa vezi ca se accelereaza.Daca nu se simte nimic inseamna ca nu mai ai furtunasul sau capsula vacuumatica nu functioneaza sau este dereglata.

Share this post


Link to post

Eu cate SL am vazut, nu se accelera la niciunul cand scadea turatia. Era non-euro, sau euro 2 SL de care vorbesti?

Share this post


Link to post

@ zeama: am inteles, la mine lucreaza numai la pornire; reglajul la capsula este facut bine. Poate tu ai alta mufa introdusa?? Oricum ramane intrebarea: Cum stie electrovalva ca scade turatia??

Edited by narcis

Share this post


Link to post

La SX poate sti cu ajutorul releului de AC. Daca firul de la delco cu impulsuri, are legatura pana la releul de AC, poate sesiza daca turatia e prea mica, din frecventa mica a impulsurilor. Ar trebui sa aiba protectie sa decupleze compresorul de AC cand motorul e oprit.

Share this post


Link to post

Deci la SL nu stie !?

Share this post


Link to post

Daca nu are instalatia de AC, nu are nici releul respectiv, si nici mufa aia alba de care spuneam, care se cupleaza la electrovalva. Eu normal o tin cu mufa de SL, ca ma cam enerveaza daca se tureaza dupa pornire, dar daca face cumva figuri relantiul pe gpl, si nu tine, ii mai pun mufa alba ca sa nu mi se opreasca motorul prin intersectii

Share this post


Link to post

Ce am vazut eu era un SL-euro2 pe GPL si iti spun sigur ca se accelera cind scadea turatia prea mult.La GPL e mai usor sa scazi turatia pina aproape de oprire.La mine am dezactivat chestia asta cu accelerarea inversind supapa aia portocaliu cu negru,asta pe timpul iernii vara o sa imi trebuiasca pentru instalatia de AC.Banuiesc ca este actionata prin vacuum si nu printr-un cititor de ture electronic.Daca afla careva cum functioneaza scrieti aici,o sa fiu primul care o scoate din functiune.Pe linga pornirea automata a stergatoarelor cind stropesti cu apa pe care am rezolvat-o mai am doar supapa asta care ma stresa.

 

Intrebare: De ce are 3 cai???? Doua erau suficiente ca sa actioneze supapa vacuumatica.

Edited by zeama

Share this post


Link to post

Posibil, la mine nu prea scade turatia.

Cred ca are 3 cai astfel: doua sunt vizibile, cu furtune, iar cea de-a treia este probabil de refulare undeva in partea se jos acoperita de un capacel. Daca nu ar refula ar ramane accelerata. Parerea mea...

 

 

Share this post


Link to post

@zeama: Care din mufe e conectata la tine ? Cea pt AC, sau aia de SL ? Eu merg cu aia de SL conectata, ca sa nu se tureze.

post-37943-0-68910100-1395468963_thumb.jpg

post-37943-0-98373000-1395468968_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Cred ca aia de AC eu nu am umblat la ea.Intre timp m-am mai gindit si cred ca am sa ii trag un plus de la firul care actioneaza compresorul de aer.

Share this post


Link to post

Da, cred ca e cel mai bine. Ar intra in functie doar cand cupleaza compresorul si nu s-ar mai tura la pornire si cand scade turatia.

Share this post


Link to post

acea cu albastru se numeşte duza carburator şi o găseşti la dezmembrari.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...