Jump to content
Sign in to follow this  
gelumitu

Electrovalva 3 Cai

Recommended Posts

Rog ajutor calificat din partea unui cunoscător in TICO. Stie careva modul de functiune si rolul electrovalvei cu trei căi ? (simptome când se defectează ?) Sa fie aceasta electovalva cu trei căi ?

 

post-2247-1137425215_thumb.jpg post-2247-1137425468_thumb.jpg post-2247-1137425375_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Electrovalva sigur este, ca vin fire electrice la ea.

Din cate stiu, foloseste ca sa inchida benzina cand nu ai contact.

Dar poate ma insel... :)

Share this post


Link to post

cand bagi curen in ea creste putin turatia de mers in gol - deschide clapeta de acceleratie cu cateva grade (ex: cand dai la demaror,cand pornesti aerul), lasa vacumul din galeria de admisie sa ajunga la o membrana care trage de o parghie

Share this post


Link to post

pai cine si cand baga curent in ea?

Share this post


Link to post

Se formeaza depresiune in galeria de admisie datorita scaderii de turatiei sub o anumita limita si se deschide circuitul de vacum care trage de membrana pe care o mentiona ZLI

Edited by Pedala

Share this post


Link to post

Conform pozei a III-a afisata de mine, în electrovalva intra trei conducte si anume: 2 axial(una metalica+ una de plastic)si una perpendicular pe capul electrovalvei (din plastic). Am testat electrovalva si la rece (nealimentată) dar si la cald(alimentata cu curent) iar rezultatele au fost asa:

- nealimentata conducta perpendiculara comunica cu cea metalica dar nu si cu cealalta conducta de plastic(axiala)

- alimentată, toate trei conducte comunică

Problema e ca, conducta metalica nu comunica cu nici o alta conducta ci este pur si simplu in aer, dar astupata de un filtru(capacel). Depresiune eu unul nu vad cum sa se formeze pt a actiona clapeta de aer din carburator intrucăt toate cele trei conductele comunica cu mediul exterior prin intermediul celei metalice. Asa e si la voi sau am eu probleme cu electrovalva ?

Share this post


Link to post

Cred ca mareste relantiul atunci cand se porneste A.C.-ul. :) >-

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nici un expert ?, suntem cu totii incepători ?Sunt dezamagit.

Share this post


Link to post

Pune un aparat de masura pe firele de la electrovalava si verifica teoria mea cu AC -ul(vezi daca apare tensiune cand pornesti AC-ul) :-?

Share this post


Link to post

se pare ca tico-urile sunt masini prea bune ca sa invete proprietarii detalii tehnice :-|. spre deosebire de dacii sau de motociclete rusesti de exemplu :D

Share this post


Link to post

Dezamagit, dezamagit, da sa vedem cine tzi-ar explica pe gratis... Una peste alta ti s-a explicat deja ce face. Nu ne crezi... citeste manualul, unii dintre noi l-au citit din scoarta in scoarta.

Edited by Pedala

Share this post


Link to post

@Pedala, nu trebuie sa fii rautacios, daca vrei sa-mi raspunzi e bine, de nu, iar e bine. Eu unu cred ca de asta e forum "DAEWOO" sa ne ajutam intre noi(aia care stiu pe ailalti si nu numai), nicidecum servis Daewoo, pe bani. Oricum multumesc tuturor , si tie Pedala ca te-ai obosit sa-mi raspunzi. Apropos de manual daewoo, poate mi-l dai si mie pe al tau, ca al meu nu scrie nik despre acea electrovalva, si cu asta ma opresc.

Share this post


Link to post

1- Y1 Supapa de turatie la mersul in gol( VSV-doar pt versiunea care nu este prev.cu AC )

2- Y5 Electrovalva crestere turatie relanti (supapa vacuum mers in gol ) la cele prev cu AC .

Ai de ales!!! :thumbl:

Share this post


Link to post

Nu sunt rautacios, dar noi ti-am raspuns iar tu te-ai declarat dezamagit...

Share this post


Link to post

In momentul in care modulul electronic de aprindere sesizeaza ca turatia motorului a scazut sub o valoare critica, sa zicem 500rpm, acesta alimenteaza pt cateva secunde electrovalva situata pe tabla care face delimitarea dintre motor si habitaclu, comandandu-se vacuumatic o parghie care ridica turatia de relanti, mai mult sau mai putin (se poate regla usor). Conditia de turatie critica se intalneste la pornire, chiar si la cald, cand turatia motorului antrenat de demaror este foarte mica, generandu-se o pornire ulterioara in turatie. Se mai poate intalni cand se ruleaza foarte subturat, veti constata cand ambreiati ca turatia motorului creste ca la pornire. Cel mai adesea conditia de turatie critica se intalneste la cuplarea A/C, cand rezistenta suplimentara adusa de compresor ar opri motorul daca nu ar intra in functiune electrovalva.

Cand se defecteaza (daca se defecteaza) poate ramane blocata pe inchis, ceea ce inseamna ca motorul nu mai porneste turat si la cuplarea A/C moare. Sau pe deschis, motorul ramanand turat permanent.

 

@gelumitu Tu de fapt ce vrei sa faci, care este problema ta...tehnica?

Edited by Senna

Share this post


Link to post

@Senna si @ ToPser, multumesc mult pt raspuns. Problema e ca dupa ce am cumparat masina, am constatat ca in apropierea electrovalvei cu trei cai, mai exista o mufa de culoare verde deschis care nu e folosita, electrovalva fiind alimentata de catre o mufa de culoare neagra. Zilele trecute am avut curiozitatea sa verific functionarea ei si am constatat ca, cu contactul pus si mufa neagra in electrovalva, aceasta nu deschide, insa cu mufa verde in ea si cu contactul pus aceasta deschide. Ce nu am verificat si sar putea sa aiba dreptate " ToPser", dar verific eu cand se mai incalzeste vremea e daca cu mufa neagra in electrovalva, cu contactul pus si cu butonul de aer conditionat actionat, aceasta electrovalva deschide ori nu. Daca da, atunci circuitul ei cel pe care l-a zis Topser si inseamna ca mufa verde e pt altceva, de nu, nu e asa si inseamna ca in electrovalva trebuie sa fie verdele si nu negru. Specific ca de 2 saptamani am bagat mufa verde si parca e mai rotund mersul motorului, insa doream sa stiu mai exact ce trebuie sa faca acea electrovalva si daca e bine ca doua conducte din ea comunica intre-ele fara nici o opreliste.(perpendiculara cu cea metalica). După părerea mea ea ar trebui sa inchida un vacum sau sa-l deschida. In carte am gasit o discutie despre o electrovalva care deschide si inchide alimentarea cu benzina , si deci nu putea fi vorba despre asta. @Senna. Referitor la faptul ca motorul nu mai porneste turat, sau moare , te asigur ca el porneste turat si fara electrovalva , intrucat mai inainte de ea , mai exista o supapa mica cu albastru care e o supapa de sens. Carbelitorul la TICO mai are si o alta supapa B.V.S.V, care se mai numeste si supapa control vacum si aia de se defecteaza , atunci motorul porneste neturat ori merge numai turat, functie de modul de ramânere al acesteia pe deschis sau pe inchis (tocmai ce am schimbat-o 15 RON)

Share this post


Link to post
Referitor la faptul ca motorul nu mai porneste turat, sau moare , te asigur ca el porneste turat si fara electrovalva , intrucat mai inainte de ea , mai exista o supapa mica cu albastru care e o supapa de sens. Carbelitorul la TICO mai are si o alta supapa B.V.S.V, care se mai numeste si supapa control vacum si aia de se defecteaza , atunci motorul porneste neturat ori merge numai turat, functie de modul de ramânere al acesteia pe deschis sau pe inchis (tocmai ce am schimbat-o 15 RON)

 

Motorul porneste turat fara electrovalva doar daca e rece. Dupa incalzirea motorului fa experienta urmatoare: opreste-l si porneste-l inapoi dupa cateva secunde. Trebuie sa porneasca turat si dupa circa 2 secunde sa revina la turatia de relanti, la care statea cuminte inainte sa-l opresti. Asta arata ca electrovalva ta functioneaza in bune conditii.

B.V.S.V. este o supapa care se deschide cand temperatura apei depaseste 20 de grade, comandandu-se vacuumatic deschiderea clapetei de soc din pozitia 1 in pozitia 2.

De unde ai gasit supapa mica cu albastru, cu 2 stuturi axiale? Nu o gasesc la magazinele de piese, nici nu stiu cum sa o cer. Ma poti ajuta pls? Tu ai schimbat-o pe ea sau pe B.V.S.V? Scuze pt offtopic, deja a aparut riscul sa se faca confuzii intre mai multele subansamble discutate simultan.

P.S. Nu avem o documentatie completa despre reglajele socului automat al dispozitivelor conexe din pacate.

Edited by Senna

Share this post


Link to post

@Senna, imi pare rau, nici eu nu-i stiu denumirea supapei cu albastru, eu am schimbat pe aia B.V.S.V (supapă control vacuum). Aia cu albastru vad ca functioneaza la mine, in sensul ca permite trecerea aerului intr-un singur sens. O ultima intrebare te rog Senna, " Ai si tu 2 alimentari la electrovalva cu trei cai ?" fiind ca modelul meu de tico din ce am citit eu aici pe forum, e acel model facut pt piata din Cehia, avand in locul martorului de nivel scazut benzina , martorul pt avarii.

Share this post


Link to post

Aproape tpate Tico-urile de la noi sunt asa - cu martor de avarii in loc de cel de nivel scazut benzina; exceptie fac primele modele aduse la noi din Koreea - de exemplu, Tico PM, cum are user-ul @ZLI.

Share this post


Link to post

Sunt doua mufe acolo pentru ca instalatia electrica este comuna pentru ambele modele sau chiar trei , eu am modelul SL si am o groaza de mufe si conectori nefolositi!

Share this post


Link to post

A gasit cineva cum este comandata aceasta electrovalva ?La mine( nu am AC) ambele fire ale mufei negre par a fi la masa ,nici cand "omor" motorul taindu-i aerul aproape de a se opri nu apare tensiune pe mufa?

Share this post


Link to post

Mda,dupa 2 saptamani am inteles si eu cum eu cu valva asta ,si daca am inteles eu cred ca o sa inteleaga oricine :P

Rolul ei este sa permita actionarea ( datorita vacuumului din admisie prin intermediul unei capsule si a unei parghii ) celei de a doua treapte a carburatorului ,rezultand o turatie sporita a motorului ,dar numai la pornire !

.Valva din cate am vazut eu are efect numai la pornirea motorului ,pe schema electrica se vede ca este alimentata de pe pozitia de START a contactului .Functionarea circuitului se face simtita ca un vruuuum sub o secunda la pornire si atat .La mine nu functiona acest circuit si cauza era ca surubul de reglaj de la capsula trebuia strans pana aproape de maximum Reglajul surubului se face cu motorul oprit ,strangandu l astfel incat abia sa atinga parghia .Per total e un castig ,cred ca voi avea porniri mai usoare :) )

Share this post


Link to post

Bravo, rastaman. Progresezi!

Este de apreciat ca te-ai apucat si ai studiat cum stau lucrurile, in lipsa unui raspuns de-a gata.

Da, reglajul se face din acel surubel cu arc pe el, situat in partea inferioara dreapta a carburatorului privit din fata.

 

Totusi, imi permit cateva corectii/completari:

- Desi e alimentata cum spuneai, electrovalva asta actioneaza ori de cate ori sunt indeplinite anumite conditii de dinamica a vacuumului din galerie. Astfel, ea actioneaza atat la pornire (turatia motorului este mai mica decat cea de ralanti) cat si la apasarea brusca a ambreiajului (daca ralantiul este reglat prea mic/sarac). Mai poti avea surpriza sa intre in actiune si la ralanti, cand incerci sa reglezi amestecul si il saracesti prea mult. De asemenea, mai actioneaza si la cuplarea sistemului de aer conditionat.

- Electrovalva nu deschide treapta a doua a carburatorului, ci actioneaza asupra clapetei de acceleratie a primului corp (treapta), deschizand-o putin mai mult, prin intermediul capsulei de care spuneai. Treapta a doua este actionata DOAR dupa ce clapeta primei trepte a trecut de 45 de grade de inclinare si vacuum-ul are o valoare mai mare decat forta elastica a arcului capsulei treptei a doua.

Mda, cam alambicata exprimarea, dar asa stau lucrurile.

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Da ,actioneaza asupra primei trepte ,multumesc pentru corectie,am facut confuzia din cauza capsulei vacuumatice,am crezut ca daca cea din stanga actioneaza asupra treptei a 2 a ,cea din dreapta e obligatoriu la fel ,dar nu e :P

Pana acum eu sunt cu convingerea ca valva actioneaza doar la pornire si atat ,cel putin la modelul meu care este SL ,nu SX . Ar fi frumos ca ea sa vina in ajutorul soferului in situatii care ar putea duce la oprirea accidentala a motorului ,dar repet ,cel putin la SL ul meu nu intervine decat la pornire ,nu am gasit tensiune pe ea decat pe perioada cat actionez demarorul ,nu si cand fortez oprirea motorului astupand alimentarea cu aer ,si din schema rezulta la fel .

P.S.Da jos te rog socul ala manual , e o blasfemie :mrgreen:

Edited by rastaman

Share this post


Link to post

Salut!Imi poate spune cineva cum pot face ca aceasta electrovalva sa intre in functiune numai cind pornesc aerul conditionat?Adica sa nu porneasca cind relatiul este prea mic,sau la pornirea motorului.Unde este pozitionat senzorul de vacuum care o actioneaza?Multumesc!

Edited by zeama

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...