Jump to content

 


Photo
* * * * - 1 votes

Revizie I.T.P.


  • Please log in to reply
436 replies to this topic

#421 danutza

danutza

    Forumist

  • Membru
  • 897 posts
  • Din:cluj-napoca
  • Auto:Daewoo/Peugeot
  • Model:Cielo/307 break
  • An:1999/2003
  • Nr. Inmatr.:CJ 98 CDO/CJ-88 AVB

Posted 08 August 2012 - 18:31

Din cate stiu si la noi se inregistreaza Kilometrii masinii la ITP. Sau cel putin se trec pe fisa aia de testari. Doar ca nu tine nimni cont de ei. Daca acum am 150kkm si peste doi ani ma duc la ITP cu 130kkm nu-i nici o problema.
Si din punctul meu de vedere e infractiune datul km. inapoi. E inselaciune care din cate stiu e infractiune la noi si se pedepseste cu inchisoare de la 6 la 12 luni. A facut cineva plangere pentru inselaciune cand a luat o masina cu km dati inapoi? Mi-ar placea sa vad toti samsarii dupa gratii ca au dat km inapoi.

Edited by danutza, 08 August 2012 - 18:37.


#422 DGT

DGT

    Ex: tiboasca

  • Membru
  • 965 posts
  • Din:Londra
  • Auto:Ford
  • Model:Mondeo Zetec
  • An:2009
  • Nr. Inmatr.:KM 09 YDB

Posted 09 August 2012 - 17:40

Parca era doar proiect de lege. Nu stiu exact. La ei se poate verifica contra unei sume modice de 3-4 lire la VOSA tot ce tine de masina.KM reali daca a fost declarata furata ,scoasa de la inmatriculare de firmele de asigurari sau chiar daca este pusa gaj la banca.

#423 zeneseu

zeneseu

    Clubul Violatorilor de Idioti

  • Membru
  • 1790 posts
  • Din:oradea
  • Auto:daewoo
  • Model:cielo std - transformer
  • An:2006

Posted 10 August 2012 - 09:58

A facut cineva plangere pentru inselaciune cand a luat o masina cu km dati inapoi?

O astfel de plangere o poti face numai in baza unor dovezi palpabile; altfel nimeni nu sta de vorba cu tine.

#424 danutza

danutza

    Forumist

  • Membru
  • 897 posts
  • Din:cluj-napoca
  • Auto:Daewoo/Peugeot
  • Model:Cielo/307 break
  • An:1999/2003
  • Nr. Inmatr.:CJ 98 CDO/CJ-88 AVB

Posted 10 August 2012 - 11:46

Important e sa pot dovedi ca au fost dati inapoi. Dupa asta militia n-are decat sa faca cercetari sa vada cine i-a dat inapoi. Si in cel putin 50% din cazuri se poate dovedi. Eu fac plangerea impotriva celui ce mi-a vanndut masina, daca in urma cercetarii reiese ca asa a luat-o si el se merge pe fir. Problema e ca 99% din cei care iau teapa nu fac nimic.
LE: Si un rol important il are ITP-ul. Cum explica vanzatorul ca acum 2 ani masina avea 150.000 si acum are 75.000? De cate ori a fost la ITP mi s-a citit kilometrajul si s-a notat pe fisa aceea de testari si nu cred ca numai la Cluj se face asa.

Edited by danutza, 10 August 2012 - 11:52.


#425 zeneseu

zeneseu

    Clubul Violatorilor de Idioti

  • Membru
  • 1790 posts
  • Din:oradea
  • Auto:daewoo
  • Model:cielo std - transformer
  • An:2006

Posted 10 August 2012 - 13:40

Faza asta cu inselaciunea la auto e mai complicata. Dovezi palpabile=posibilitatea ta de a dovedi ca s-a umblat la kilometraj. Din pacate, contractele de V-C nu prevad declaratia si garantia vanzatorului impotriva viciilor ascunse ale produsului. Daca acea prevedere ar exista in contract, prin semnatura acestuia, vanzatorul isi asuma afirmatia ca masina e in regula. Altfel e destul de greu sa-l prinzi; nu e imposibil, dar destul de greu-cel putin la masinile aduse de afara.
De altfel, personal, am impresia ca aceste contracte de V-C sunt cam saracacioase si vagi, fapt ce nu ofera o protectie reala niciuneia din parti.

Edited by zeneseu, 10 August 2012 - 13:43.


#426 BZN

BZN

    Forumist

  • Membru
  • 241 posts
  • Din:Rucar / Bucuresti
  • Auto:Daewoo / Dacia
  • Model:Tico / Logan
  • An:1998 / 2009
  • Nr. Inmatr.:ag xx mav / ag xx vab

Posted 13 August 2012 - 19:01

Important e sa pot dovedi ca au fost dati inapoi. Dupa asta militia n-are decat sa faca cercetari sa vada cine i-a dat inapoi. Si in cel putin 50% din cazuri se poate dovedi. Eu fac plangerea impotriva celui ce mi-a vanndut masina, daca in urma cercetarii reiese ca asa a luat-o si el se merge pe fir. Problema e ca 99% din cei care iau teapa nu fac nimic.
LE: Si un rol important il are ITP-ul. Cum explica vanzatorul ca acum 2 ani masina avea 150.000 si acum are 75.000? De cate ori a fost la ITP mi s-a citit kilometrajul si s-a notat pe fisa aceea de testari si nu cred ca numai la Cluj se face asa.

Dar daca schimbi "ceasurile"? Mai ales cele clasice.

#427 DGT

DGT

    Ex: tiboasca

  • Membru
  • 965 posts
  • Din:Londra
  • Auto:Ford
  • Model:Mondeo Zetec
  • An:2009
  • Nr. Inmatr.:KM 09 YDB

Posted 15 August 2012 - 18:02

In "partea cealalta" interventiile de orice natura se fac in service-uri autorizate. Daca schimbi ceasurile se notifica in cartea de intretinere a masinii si la vanzare se specifica km.reali. Am intalnit in Anglia asa ceva.

#428 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3325 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 26 November 2017 - 19:56

Este bine si la 2 ani dar sa se faca pe bune nu pe spaga.Cine merge cu rabla si da 50-100 de lei spaga sa treaca ITP-ul o data la 2 ani, va merge in continuare, difernta va fi ca va da spaga in fiecare an.

 

Adevar graira-i nenea danutza. Pe drept nene, pe drept ! Ai de iau spaga si repun in trafic RABLE cu defectiuni tehnice i-as zbura din comisiile ITP de nu s-ar vedea. Scurt si la subiect. Eu unu prefer acea aminare de 30 zile timp in care defectiunea sa fie remediata decit un "l-as ca merge si asa".



#429 papie

papie

    Forumist

  • Membru
  • 601 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:B 128 DAN

Posted 27 November 2017 - 08:51

Sunt si cazuri unde nu prea se leaga treaba... Ma duc la ITP cetatean cinstit cu masina perfecta din punctul meu de vedere: revizii la zi, nu troncane, nu boncane, directia ferma fara jocuri.. toate functionale. Pe rampa imi arata inspectorul ITP o bucsa de bascula fata care era imbatranita si intradevar fortata cu un levier se misca in insertia de cauciuc. Zic, OK, ma duc la service (aici aveau doar ITP si vulcanizare) o schimb si revin, totul legal si pe bune. Mda zice ITP-istul, daca trec acest defect in fisa, apare la RAR ca masina fara drept de circulatie, ca atare trebuie luata pe platforma! Ba ma lasi, adica masina inca avea vreo 10 zile de ITP valabil, vin de buna voie si acum... plec si probabil trebuia sa ma si intorc tot pe platforma pt ca nu cred ca daca ma oprea un politist il interesa factura de service pe principiul "Eu nu sunt autorizat sa constat reparatia masinii". Deci cat de cinstit si legal puteam sa fiu in aceasta situatie? Am incercat dar am fost doborat de sistem. Bucsa am schimbat-o a doua zi pt siguranta mea... ITP-ul a fost luat cu brio (aka spaga) din prima.



#430 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3325 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 27 November 2017 - 19:43

Procedura cit se poate de corecta, din punctul meu de vedere. S-a depistat o asa zis defectiune, te-a instiintat si s-a rezolvat. Da' macar te dai pe ulita linistit ca-i intacta si inspira siguranta. Acum ... nah, fiecare dupa cum crede. Interesul unora ii sa treaca ITP-ul, cu spaga chiar insa ceea ce nu realizeaza defapt e ca-i in defavoarea lor. N-oi avea eu prea multe in comun cu fierataniile, da' de-un lucru mi-s suta-n suta sigur, si anume, ca o "caleasca" cu defectiuni tehnice (directie, suspensie, frinoase ...) intotdeauna o sa fie ceva mai greu de controlat.



#431 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 903 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 27 November 2017 - 23:02

Si cand ai frane, suspensie, anvelope modificate? Mai treci itp-ul, chiar daca sunt imbunatatite? Nu-l treci... fara o maslina.



#432 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3325 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 28 November 2017 - 09:40

Eu unu fac referire la starea tehnica, Geo. Apta ori inapta repunerii in trafic. De corespunde cerintelor sa treaca, de nu ... sa mai incerce (poate intre timp apare minunea si ii cresc capete de bara noi in locul alor deja sau aproape duse spre ex).

Si imbunatatirile astea ... is cu si fara ghilimele. Mi-s adeptul alor fara ghilimele unde una bucata lucrare (modificare) ii realizata cu simt de raspundere.



#433 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 903 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 28 November 2017 - 11:40

Pai Cielo cu discuri  pe spate e inapt... e modificare la sistemul de franare. Plus jante mai mari, anvelope mai late... ca bube tehnice nu prea are.



#434 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3325 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 28 November 2017 - 13:23

Acum, ori eu ma exprim ca o ciubota, ori matale citesti pe sarite nene Geo. Da' hai sa optam pentru prima varianta ... :mrgreen:

 

Ma refer strict la starea unei calesti din punct de vedere tehnic, apta cu ITP pe bune, ori inapta cu ITP pe verzisori. Ce tine de imbunatatiri ii foarte discutabil. Trecerea de la tamburi la discuri nu neaparat a se numi imbunatatire, ci cu usurinta isi ia calificativul dezastru daca eu merg pe un set de etrieri semi-blocati si nereconditionati, discuri vai de ele, furtune flexibile de cind bunica si mai ancorez si cu un capat de sirma p-acolo ... In schimb, o modificare gen in toate mintile (ce nici din fabrica nu se putea mai bine) ar trebui acceptata de RAR ca-i de-a dreptul o imbunatatire ce atrage plus un grad de siguranta.  



#435 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 1343 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Spark
  • An:2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.:LMT si AVA

Posted 28 November 2017 - 15:20

Acum, fara sa doresc sa starnesc nici un conflict, normal ar fi ca fiecare, dupa ce si-a facut upgrade la suspensii, frane , etc sa treaca pe la RAR in cazul in care schimbare nu a fost facuta intr-un service aprobat RAR cu piese aprobate de RAR pentru a fi puse in vanzare pt masina respectiva.

Daca ai facut lucrarea cu piese de pe alta masina puse de manuta ta si stii ca ai facut-o bine, atunci mergi la RAR la omologare individuala care verifica si constata ca schimbarea nu a stricat masina ci dimpotriva, a imbunatatit-o. Faptul ca pretul omologarii individuale este mare nu ar trebui sa mire pe nimeni, ar fi coada la RAR pentru omologari individuale daca ar fi ieftin. In plus se stie ca pasiunile costa :) . Pana la urma toata lumea vrea sa stie ca nu sunt un pericol pe drum pentru ei si pentru celalti.

 

Eu mi-am pus spre exemplu xenon pe barba mea cum se spune si imi asum riscul ca s-ar putea sa fiu oprit de politie si sa imi ia talonul. Asta pentru ca desi am lupe, nu am instalatie de spalare faruri. De asemenea lupele de pe masina sunt facute pentru becuri cu halogen, ceea ce inseamna ca la xenon sunt niste flare-uri de care am scapat regland farurile sa bata mai jos. Cum pana acum nu am primit flashuri pana acum inseamna ca le-am reglat bine... insa probabil ca as pica testele de faruri de la RAR. Xenon-ul l-am pus pentru ca are un spread mai bun al luminii pe drum, in special in dreapta drumului, cu alte cuvinte nu l-am pus pt look ci pt functionalitate. Cand voi merge la ITP voi da jos xenonul si voi pune becuri normale.

Daca as fi vazut ca xenonanele deranjeaza ceilati participanti la trafic le-as fi dat jos in secunda 2.


Edited by ches, 28 November 2017 - 15:21.


#436 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 903 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 28 November 2017 - 23:33

Omologarea individuala costa destul... Jantele mai mari, de exemplu, costau minim 1000 lei sa le omologhezi (acum 10 ani, cand le-am pus, costa vreo 4000 lei). Si sunt sanse sa nu treci, in functie de toanele inginerului. Am franele verificate pe standul de la itp... deci stiu ce am, franeaza f bine.



#437 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 1343 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Spark
  • An:2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.:LMT si AVA

Posted 29 November 2017 - 09:09

I cazul asta e OK, daca au iesit franele pe stand ar trebui sa iasa si la RAR, iar 1000 lei pt omologare individuala nu e o avere. Bine, pt un Cielo poate nu merita investitia...






2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users