Jump to content
Sign in to follow this  
ovidiuc

Revizii Matiz - periodicitate, recomandari ...

Recommended Posts

Nu e de vina uleiul, cand e cald se stinge becul inainte sa porneasca motorul, doar dupa perioade lungi de stationare (de la 2 saptamani in sus), sta ceva becul aprins dupa pornire, cam 1-2 secunde.

:-j Eee, eram suparat cand am spus de axa cu came, acum nu mai imi fac nicio problema, la cat a costat un litru de ulei, sa zica sarumana :) ) . Am dat 48 lei/L de la o cunostina cu un magazin/service. Pretul pe bidon este de 57 de lei, el l-a comandat de la Unix, am certitudinea ca e ce scrie pe bidon, sau cel putin asa vreau sa cred.

Motorul nu cred ca a vazut vreodata nici macar 3500 RPM. Sa zic 4000, ca sa nu par exagerat.

Share this post


Link to post

Este normal ca dupa o stationare indelungata sa dureze putin mai mult pana la stingerea becului de presiune a uleiului, fiindca se scurge uleiul in baie (nu ma refer la cel din filtru). Eu folosesc doar Toyota cam de 60000 km si il strang cu mana. Garnitura de etansare are vaselina pe ea din fabrica. De Mann am auzit ceva rautati legate de produse cu defecte fapt pentru care nu am incredere in produsele ce le vand in Romania. La fiecare schimb de filtru l-am gasit plin cu ulei fapt ce mi-a demonstrat ca nu au probleme cu acea supapa. Inca un sfat: luati doar produse cu holograma firmei producatoare.

Share this post


Link to post

La fiecare schimb de filtru l-am gasit plin cu ulei fapt ce mi-a demonstrat ca nu au probleme cu acea supapa.

Sa faci schimbul dupa o stationare mai indelungata fara sa pornesti motorul si daca si atunci gasesti ulei in filtru inseamna ca e cel mai bun filtrul tau. Eu tocmai am schimbat un filtru ( jakoparts ) dupa 2 zile de staionare si nu am gasit pic de ulei in el desi are supapa de retinere, am pus Mann W67/2 si vad ca se stinge relativ repede becul la ulei dupa 4-5 zile de stationare. Am vazut pe pagina de net de la Mann ca se lauda ca supapa de la filtrul lor rezista la 1 bar presiune, cred ca si asta conteaza.

 

Share this post


Link to post

Cam in cate secunde se stinge becul de ulei la voi? Eu de vreo 2 schimburi folosesc Mann W67/2 si indicatorul din bord se stinge intre 2 si 4 secunde de obicei. Nu prea pornesc masina zilnic, doar odata la cateva zile.

Share this post


Link to post

Mi se pare un timp foarte mare. La mine, de obicei si la alte masini, imediat ce porneste motorul se stinge becul.

Schimba filtrul cu un Toyota si revino cu o parere.

Share this post


Link to post

Si la mine se stinge instant. Asa pateam cu filtrele de origine la inceput cand nu stiam ca exista si ceva mai bun...numai ca la mine se stingea instant, apoi se mai aprindea odata pentru aprox 1 secunda si se stingea. Poate sa dureze mai mult pana sa se stinga becul si din cauza vascozitatii nepotrivite a uleiului ( prea gros in cele mai multe cazuri). Ca o mica paranteza...si Yamaha agreeaza filtrele facute de Denso...am vazut pe motoare de barci.

Share this post


Link to post

La urmatorul schimb o sa pun filtru Toyota. Uleiul folosit este 5W30, sintetic.

Share this post


Link to post

La schimbul de ulei am tras cu o seringa mare (50 ml) si cu un furtunas (20 cm), de pe fundul baii, circa 120-130 ml ulei, pe la buson. Recomand metoda asta, mai ales pentru cine schimba tipul/marca de ulei.

Share this post


Link to post

Daca urci masina pe o rampa nu e nevoie de asa ceva, evident masina trebuie "proptita" in partea inferioara a rampei pana se scurge tot uleiul. Daca ai elevator sau canal poti folosi cricul, numai ca iti trebuie 2.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Pai mi se pare mai complicat. Si tot nu cred ca se scurge tot uleiul, ar trebui inclinata masina la cel putin 45 de grade cu botul in sus :) ) dupa mine. E o posibil, de asemenea, sa ramana ulei prin alte parti, daca masina nu sta la orizontala. Nu inteleg de ce nu au facut busonul in partea de jos a baii, si i-au lasat burta aia.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Ca sa pui numai ulei Daewoo 10w30 , caci cu de asta vine din fabrica :rolleyes: .

Edited by korydon

Share this post


Link to post

:D Da, totu-i calculat...

Share this post


Link to post

Sa stiti ca nu mananca rahat producatorul, in legatura cu inlocuirea uleiului la 6 luni, timp ce mi se parea prea scurt.

2000 km parcursi cu acelasi ulei, unul tinut 1 an, era destul de maro, in momentul de fata, dupa aproape doua luni, e curat, nu ca nou, dar e diferenta mare.

Share this post


Link to post
(...)

Motorul nu cred ca a vazut vreodata nici macar 3500 RPM. Sa zic 4000, ca sa nu par exagerat.

 

Las' ca vede al meu si limitarea, pana in a 3-a cite-o data. Revizii la timp, consumabile de calitate si in rest cat iese pe teava (unde se poate). Nu am nici cea mai mica problema cu motorul de ~ 80 mii Km.

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

Ma bucur sa aud, dar cred ca am exagerat mult cu 4000 RPM. De exemplu, la 110 km/h, cate turatii are motorul?

Share this post


Link to post

Hiii, tpu! Chiar am mers cu 4000 RPM cu saracul motor :roll:

:caaalm: Multumesc, e super graficul si tabelul!

Share this post


Link to post

Trebuie sa achizitionez un turometru... Aparent eu schimb intre 3500-5000. Nu merg "la consum" deloc. Nu ca as vrea, sunt destui cu masini mai rapide care merg "batraneste" si consuma cat Matizul condus "sportiv". Asta e un pro pentru Matiz. Problemele incep cand trebuie sa opresti brusc...

Share this post


Link to post

Problemele incep cand trebuie sa opresti brusc...

Este singura investitie ce se merita la masina asta, restul incep sa rugineasca , la mine nu rezista caroseria cat cred ca va rezista motorul.

Share this post


Link to post

In alta ordine de idei, de cateva zile am observat ca vine in nas rau de tot cand ridic acceleratia, mai ales in treapta I si II. Si inainte facea asta, si e normal, dar acum e cam rau. Ce credeti?

Share this post


Link to post

Supapa PCV , daca lucrezi foarte fin cu ambreiajul ( cand ridici piciorul ) ar trebui sa nu te mai smuceasca decat foarte putin cand prinde. Cand se incalzeste mai bine motorul fenomenul nu mai este asa de pronuntat.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

O sa o schimb si pe ea. Am prin zona niste drumuri in lucru si mai merg cu I si II la relanti, iar cand ii mai dau putin gaz smuceste, la fel si cand ridic acceleratia.

Share this post


Link to post

La mine smuceste la accelerari doar cand este subturata, iar la decelerari , doar cand iau prea repede piciorul de pe ambreiaj, in schimb, supapa inchide perfect, o curat din cand in cand cu spray de frane.

Share this post


Link to post

Mda, si-a "revenit", merge ca inainte... chiar mai bine.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Am schimbat si bateria, am pus Energizer PLUS cu borna inversa, de 35 Ah. Vechiul ROMBAT curgea mereu pe la capace si nu ma incanta "firma" deloc - merge la "dacii". Am dat 155 lei pe ea cu bateria la schimb, de la Radacini pe Constantin Brancusi; recomand magazinul ala, nu si cel de la Gara.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...