Jump to content
Sign in to follow this  
CT_ZDB

Martor Indicator Presiune Ulei

Recommended Posts

Ce sa fie, ce sa fie... de la ultima revizie, am observat ca uneori ramane aprins martorul de presiune ulei dupa pornirea motorului (max 1 - 2 sec dupa pornirea motorului). Ce este enervant este ca nu face asa mereu... dar in majoritatea cazurilor ramane putintel aprins dupa pornire. Uleiul din motor este identic cu cel folosit pana acum (aral hightronic 5W40), numai ca nu l-am mai cumparat din service (nu mai au contract cu importatorul) si a fost cumparat din Selgros C-ta.

Sa fie oare uleiul o problema (contrafacut) ??? Sa fie pompa de ulei pe duca? Uleiul are cca 4000 km in motor si este ca nivel intre cele 2 gradati ( mai mult spre maxin).

Share this post


Link to post

Ce filtru de ulei ai pus?

Share this post


Link to post

Filtrul a fost cumparat din service (piese de origine Daewoo)... cred ca Koreea...

Share this post


Link to post

Sa nu fie romanesc sau alta natie decit daewoo.Pot sa fie 2 cauze :calitatea uleiului sau filtrul.

Share this post


Link to post

uleiul pare o.ca. la o examinare vizuala, olfactila, tactila... nu si-a schimbat proprietatile fata de cum era cand l-am pus in motor (e doar ceva mai colorat) , am comparat cu jumatatea de litru de ulei ramasa in bidonul de 4L. Filtrul.. nu am cum sa-l verific...

 

Cu alte cuvinte... sa nu-mi fac griji.. si la urmatoarea revizie va reveni la normal. :">

Share this post


Link to post

Chiar aseara la news dadeau despre nustiucate magazine de piese auto care vindeau ulei contrafacut: in vitrina/pe raft erau cutii bune, cu sticker RAR, tot, dar cand ziceai "vreau si eu 5 litri de ulei" iti aduceau bidonul "din spate", unde uleiul era ... apa de ploaie.

Share this post


Link to post

Oare nu cumva numai acum ai observat asta!

La toate masinile intai porneste motorul , incepe sa bage pompa ulei, si se stinge martorul luminos!

O perioada de 1 - 2 secunde cred ca-i ok! #-o

Share this post


Link to post

pana acum, martorul respectiv se stingea inainte ca motorul sa porneasca, cand invartea demaror-ul... Adica se stingea becul, si dupa aceea sarea turometrul (cand se stingea becul, nu mai dadeam la cheie si pornea foarte frumos, la 1/2 cheie). Acum ajunge turometrul la 1200 - 1500 dupa care se stinge becul... de asta nu prea imi place mie... ce si cum e pe acolo... practic, uleiul ajunge la presiunea de regim dupa 1-2 sec dupa pormirea motorului. Inainte, ajungea la presiune inainte de pornire... asta e problema.. care ar putea duce la o uzura prematura a motorului, la pornire...(punctul critic la folosirea unui motor pe un termen lung).. si eu nu vreau sa las sa se intample asa ceva, ca dupa aia tot eu o sa dau banii sa il repar, si mai bine e sa previ decat sa repari!

Share this post


Link to post

Asa am patit si eu. Am spalat motorul. Adica am pus Motor Flush de la Gunk in motorul rece, am lasat 5 minute la ralanti si apoi am golit. Am fost surprins de culoarea neagra a lichidului eliminat. Apoi, am schimbat uleiul si filtrul. De atunci problema a disparut.

Share this post


Link to post

Hai sa ma dau si eu cu parerea. Am avut si am un astfel de comportament pe care am reusit sa-l izolez la urmatorul mod.

Comportament vechi:

- In jurul a 5000 km, in general la pornirea la rece, ramanea aprins vreo 1-2 secunde. Filtru: de origine, ulei bagat: OMV 5W40, "most likely" 3L. Concluzia ulterioara (dupa consultari cu FLEX, daca tin bine minte): Filtru de ulei vai de mama lui, nu mai pun de origine.

- La urmatoarea revizie: Mobil Super Syn 5W40, filtru Champion, bagat "most likely" 3L. No problem.

- Acum: Mobil Super Syn 5W40, filtru Champion, bagat 2,75L: daca masina sta cateva zile, ramane aprins max 1 secunda. Concluzia: cred ca e normal, ca se scurge tot uleiul jos. Nu se aprinde daca merg cu masina de pe o zi pe alta, daca o las 2-3-4 zile de abia atunci face. Nu facea la fel in cazul de mai sus. Se pare ca diferenta de 250ml este oarecum relevanta, dar cred ca daca in cazul prezent e daunator la pornire, in cazul anterior era daunator in timpul mersului.

Share this post


Link to post

Ai dreptate cu filtrul, nu cunosc explicatia exacta, cred ca e vorba de un valva din el. Pana acum n-am mai vazut comportarea asta la Matiz. Insa, dupa mine, presiunea trebuie sa se creeze de la demaror si becul sa nu mai arda nici o secunda dupa ce motorul a pornit. Oricum, filtrele comercializate pentru Matiz par prea mici, cele BOSCH (P2056) sau MANN (W811/81) mi s-au parut mai bune, dar nu prea se gasesc.

Share this post


Link to post

Eu am Champion C170, si sa stii ca incep sa leg chestia de demaror, ca daca motorul o ia repede atunci intradevar mai ramane putin aprins, daca trebuie sa tin ceva mai mult, bineinteles nu exagerat, cat de a doua cheie, dar nici sa nu o ia instant, atunci se stinge. Oricum avand in vedere ca mai ramane putin aprins DOAR in cazul in care masina a stat cateva zile, eu zic ca e ok.

 

Legat de valva, exista o supapa de bypass care se pare ca la pornire se deschide in mod nejustificat, nefacand rapid presiune in circuit. Valabil pentru filtrul de origine. Cred ca nu a fost calibrata corespunzator valva.

Share this post


Link to post

Ma bag si eu nitel offtopic: motocicleta a stat nemiscata, nepornita cam 6 luni de zile; inainte s-o scot si sa-i schimb uleiul, am zis s-o pornesc ca sa se fluidizeze nitel uleiul. Ei bine, a pornit, si nu se mai stingea deloc becul de la ulei (vreo 10 secunde, dupa aia am oprit-o). Am schimbat uleiul, si n-a mai ramas aprins dupa pornire. Deci, cred ca si durata de stationare (si repausul uleiului) are ceva de-a face.

 

Pentru masini folosite rar, se recomanda dispozitive de pre-presurizare, cum ar fi cele vandute pe siteurile: http://www.autoenginelube.com/pages/903473/index.htm , http://www.pre-luber.com/ .

 

Citat de pe pagina lui Longhurst ( http://www.chris-longhurst.com/carbibles/i...eoil_bible.html ):

 

An alternative to engine additives: pre-pressurisation

 

What the additive manufacturers tell you is true - when you start your engine, there really is very little oil in the right place - most of it is in the sump. There is another alternative. I found a site called AutoEngineLube.com and they seem to be offering an interesting alternative. They have a system which uses a cylinder of pressurised oil and a solenoid valve, all connected to the regular oil system. It works with only one moving part, (the solenoid valve - duh!). When the key is turned on it opens the valve and the oil that was trapped in the tank the previous time it was running goes back into the oil gallery in 1 or 2 seconds and the low oil pressure light will flash off. There's likely to still be a little lag before full-on lubrication gets to the main bearings, but from what I can tell, this system will massively reduce that lag compared to starting from cold - it pressurises the system before the starter engages. Of course an engine that has set up for a few months and is completely dry will take a few more seconds. When the engine is turned off the solenoid valve shuts off in 30 milliseconds so you end up with pressure on the tank equal to the pressure the last time it was running. The tank will hold more than enough oil to accomplish this. Its completely over engineered as the tank is rated for over a thousand pounds and the hose is good for 300lb. Because the valve is designed for an industrial application with an expected duty life of several million cycles, AutoEngineLube give it a lifetime warranty. It only uses previously filtered oil from the gallery so no damage can be done by it in any way.

Their system comes as a kit and requires some menial installation - most savvy home mechanics should be able to do it. I'm not sure how it would affect the warranty on a car engine. In theory, if it works, it ought to make no difference but you know what manufacturers are like - if you even sneeze on your engine, it's likely to void the warranty.

Pop over and check them out if you're interested. If you end up buying one of these, I'd like to know what sort of results you get so I can add an objective review to my site. AutoEngineLube.com can be found here. Another site sells a similar product - PreLuber.com can be found here.

 

It's worth pointing out that pre-lubers have been around for quite a while; the original systems featured an electric pump that circulated the oil from the sump before the starter turned. The pump would bring the oil up to full operating pressure before you attempted to start the engine. A reader of this site e-mailed me about this. He had one on an old MG-TD, because the car got very infrequent use; it worked rather well and he never had any major engine problems with it installed. Enginelube.com still do the "old style" pre-lubers. Enginelube.com can be found here.

Share this post


Link to post

la mine dupa ce am schimbat pompa de ulei ct si am pus ulei castrol softec 5w 40 sta mai mult aprins...3 sec. sa zic..si mai si palpaie asa in alea 3 sec. si dupa dispare si gata..la fiecare pornire patesc chestia asta...un mecanic mi-a zis ca s-ar putea sa fie de la senzor ca eu nu l-am schimbat cand am schimbat pompa ca nu aveau...acu daca e bine daca e rau nu stiu. oricum am mers deja 3000 de km de cand face asa si inca nu mi-a cazut motorul :)

Share this post


Link to post

Sunt mai multe aspecte pe care le-as lua in considerare - fara sa fiu un mare specialist:

1. la masinile mai batraioare, datorita depunerilor si a compresiei mai slabe, presiunea la ulei creste mai greu - deci dureaza cateva secunde pana se stinge becul

2. Pot sa fie diferente intre uleiuri/filtre asa cum s-a mentionat

3. Doua secunde de bec aprins nu inseamna nimic - important e sa fie oarece pelicula de ulei pe cilindrii la pornire si asta nu are nimic de a face cu presiunea sau cat de repede se face ea.

4. Pentru a preintampina acest gen de probleme exista sisteme de acumulare a uleiului deasupra motorului (standard la multe motociclete, se poate implementa si la masini)

5. Uzura intervine prin incalzire excesiva - nu este cazul la prornire si prin lipsa lubrifierii -nu e cazul ca doar cilindrii nu sunt uscati iasca la pornire

6. La rece pistoanele si toate celalalte nu sunt dilatate - deci frecarile sunt mai reduse (desi cam 70% din uzura unei masini se produce la pornire)

 

Sfaturile mele:

- la urmatorul schimb de ulei - un engine flush - ulei subtire care se spune ca curata motorul

- alt filtru

 

Daca beculetul sta aprins mai mult de 4-5 secunde, e problema, 2 secunde e acceptabil.

Share this post


Link to post

Ptr. CT_ZDB: Poti schimba filtrul de ulei relativ simplu.Lasi sa scurga tot uleiul in baie

(de exemplu dimineata fara sa fi pornit motorul) si desfaci si inlocuiesti filtrul.

Uleiul ramine in baia de ulei si nu are cum sa scurga daca pompa de ulei nu merge.

In privinta filtrului de ulei DAEWOO original am inceput sa am o parere f.proasta.

Saptamina trecuta am facut schimbul de ulei si in momentul in care scot filtrul din cutie

surpriza :garnitura avea crapaturi.Ma urc intr-un taxi si zdup la magazin.Fetele imi schimba filtrul.Desfac filtrul nou sigilat tot marca DAEWOO.Garnitura era larga.Fata desface ea inca un filtru se uita la el si-l pune singura deoparte.In final imi da un filtru noname made in Korea care era bun (sper sa ramina tot asa urmatorii 10 000 km).

Concluzia : In viitor o sa pun numai filtre pe care NU scrie DAEWOO si cred

ca o sa folosesc numai MANN adica ce am folosit in ultimi 3 ani f.probleme.

Share this post


Link to post
Asa am patit si eu. Am spalat motorul. Adica am pus Motor Flush de la Gunk in motorul rece, am lasat 5 minute la ralanti si apoi am golit. Am fost surprins de culoarea neagra a lichidului eliminat. Apoi, am schimbat uleiul si filtrul. De atunci problema a disparut.

 

Crezi ca daca spal un motor de 80.000 km imi va consuma ulei dupa? Adica exista posibilitatea sa-mi curete si depunerile " bune"?

Mie imi face asa ( bec aprins max. 2 sec) cand motorul e super cald si se fa f. multe porniri ( vara in oras ) . Dar nu face des.

Share this post


Link to post

@expero 16V > nu stiu care ar fi depunerile "bune". La 80.000 km e momentul pentru un flush de motor. In cazul tau se impune schimbarea de urgentza a uleiului si a filtrului, poate chiar a marcii lor.

Share this post


Link to post

Pai uleiul l-am schimbat acu' 2 sapt. si 3500 de km . de ce sa le schiumb iar ?

Si de ce sa schimb marca uleiului ? daca n-am probleme..

Ti-am zis ca becul face rar , o data la cateva zile si max. 1 sec-2 .

Crezi ca e vreo problema ? Explica-mi si mie te roig.

Share this post


Link to post

@expero 16V > faptul ca la tine face la cald si la porniri dese e un caz diferit de cele discutate mai sus. Cauza poate fi si un ulei cu proprietati proaste (sunt loturi si loturi, iar contrafacerea e in floare aici). N-ai cum sa stii si atunci iei masurile cele mai severe. Nimeni nu-ti poate recomanda sa lasi lucrurile asa. Cert este un lucru, ca la pornire nu se atinge presiunea necesara.

Share this post


Link to post

Sa stii ca ai dreptate ! ce am remarcat , gandindu-ma mai bine , este faptul ca face din momentul in care i-am schimbat uleiul acu' 2 saptamani . parca inainte nu facea.

deasemenea , la 3500 de km uleiul este cam negru

Sau alta posibilitate este oboseala pompei de ulei , nu?

 

Cert este ca oricum voiam sa-i fac o curatare motor , insa nici nu mai stii de unde sa cumperi ulei . Eu sunt fan Mobil1 , am urmarit sa nu cumpar decat din cel Made in UE si nu in Turkey . Insa cred ca o sa-l dau jos.

Share this post


Link to post
Cert este ca oricum voiam sa-i fac o curatare motor , insa nici nu mai stii de unde sa cumperi ulei . Eu sunt fan Mobil1 , am urmarit sa nu cumpar decat din cel Made in UE si nu in Turkey .

Intr-adevar, asta-i problema cea mai mare. Cand voci autorizate spun ca 40% din ele sunt contrafacute, e motiv de ingrijorare si marci de renume sunt terfelite pe aceasta piatza. Zilele trecute citeam despre retinerea lui Total de a cumpara Rafinaria din Bv si de-a intra pe piatza romaneasca unde timbrul RAR doar scumpeste produsul si nu asigura o garantie !!! Daca asta spun cei in domeniu, atunci noi ce sa mai spunem ?

Share this post


Link to post

ai pus un ulei cu vascozitate mai mare? sau filtru mai prost?

 

eu folosesc Motul (de exemplu in cutie am ulei cu care vine Subaru impreza din fabrica)

l-am gasit pe unu super care importa pt motociclete si pt competitii si pe langa aduce si pt masini. NU SUNT FACUTE PT EUROPA DE EST.

detalii pe PM

La motor dupa 3-5 mii de alergat cu masina se subtia uleiul. MOTUL la 8mii e beton

 

DACA uleiul este negru, are proprietati bune de spalare.

daca ramane auriu mai mult timp, inseamna ca motorul e nou nout si mergeti prin germania unde nu e praf si e benzina beton, sau uleiul are detergenti slabi.

 

in principiu, daca pun un ulei si nu se inegreste repede il scot si pun altul.

 

sfat: nu spalati motorul decat daca e neaparat nevoie! MAI ALES LA MOTOARE MAI VECHI, unde dizolva depunerile carbonoase din diverse locuri si incep sa ba ta si sa vibreze toate prin motor si sa piarda presiune (ex. segmenti, camasi, ghiduri supape, etc) bineinteles ca nu observi, ca tocmai ai pus ulei nou si nu poti face o comparatie imediat.

plus ca mi s-a intamplat de trei ori mie ca un motor care nu dadea deloc ulei pe jos, la cateva mii dupa spalare sa inceapa sa picure pe la simeringuri (inclusiv la masina pe care o am acum si la care a trebuit sa schimb simeringurile)

Share this post


Link to post

apropo de asta...putin off-topic

azi ma uitam la bec..sta cam 2 sec...si tot azi dupa ce ieri am verificat uleiul si scazuse dar era in limitele jojei...dupa un drum ieri la pitesti l-am verificat din nou. si era sub nivelul min.

am fugit la magazin am pus ulei si gata e ok. DAR ...a mancat un 1 in 3000km...masina nu scoate pic de fum si nici nu miroase la toba. ideea e ca ultimul schimb am schimbat uleiul . Am pus castrol 5w40 softec...inainte aveam mobil 10w40 care precizez nu manca deloc.deloc.nu pot sa cred ca mi-a cazut motorul in 3000km mai ales ca nu arata si prea s-a intamplat concomitent cu schimbarea uleiului? ce ziceti sa ma duc sa pun inapoi mobil 10w40..s-a invatat masina cu ala si asta e?

Share this post


Link to post

Verifica sa nu ai pierderi.Nu putea sa iti manance atit de mult pe o asemenea distanta.Cat era nivelul intre maxim si minim cand l-ai verificat si era bine ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...