Jump to content

 

Photo
* * * * * 4 votes

Amortizoare Cielo


  • Please log in to reply
202 replies to this topic

#61 Moshu

Moshu

    Stop a bullet Bear

  • Membru
  • 1,720 posts
  • Din:Galati/ Buzau
  • Auto:Daewoo/KIA
  • Model:Cielo/Picanto LX 1.1 Classic
  • An:2005/2007
  • Nr. Inmatr.:2 numere, 4 placute

Posted 16 September 2006 - 00:13

Am si eu o problema care este legata cred de amortizoare. Masina era dotata cu amortizoare romanesti prea zgomotoase dupa parerea mea, pe care le-am schimbat in garantie cu unele originale daewoo. Pe spate.
La Costinesti, ovi_jer a remarcat ca masina mea parea destul de "lasata" pe spate. M-am uitat cu atentie, si ii dau dreptate. Intre timp m-am uitat din reflex la toate Cielo pe care le-am vazut prin parcari si am tras concluzia ca la cele coreene spatele sta exact cala mine. La cele de generatie noua, sunt mai sus cu cativa cm.

Intrebare: care este fenomenul, avand in vedere ca arcurile sunt originale "de drumuri grele". Numai simpla schimbare a amortizoarelor face ca masina sa para mai lasata? Mentionez ca lucreaza bine amandoua, si la probe pe loc, si in mers, la curbe. Zgomotul a disparut imediat dupa schimbare.
Avand si butelia de gaz, as fi interesat sa stea un pic mai sus cand este incarcat portbagajul...

#62 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7,091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 16 September 2006 - 09:37

In mod sigur nu ai ai arcuri heavy duty.Tot pe garantie poti rezolva schimbarea :)

#63 Moshu

Moshu

    Stop a bullet Bear

  • Membru
  • 1,720 posts
  • Din:Galati/ Buzau
  • Auto:Daewoo/KIA
  • Model:Cielo/Picanto LX 1.1 Classic
  • An:2005/2007
  • Nr. Inmatr.:2 numere, 4 placute

Posted 16 September 2006 - 13:47

Acum alta intrebare: fac pereche buna arcurile heavy duty cu amortizoare coreene? Sau trebuie sa iau ceva mai sport?

#64 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7,091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 16 September 2006 - 13:53

Da, merg bine.

#65 Bel_Ze-but

Bel_Ze-but

    Forumist

  • Membru
  • 395 posts
  • Din:Tulcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE, Octavia 1.8 4x4
  • An:1997, 2002

Posted 19 September 2006 - 09:14

Imi poate da cineva adresele unor service-uri din Constanta, Galati sau Braila unde as putea spera ca testul amortizoarelor va fi corect si elocvent? ( daca au si tester de motor cu atat mai bine)
-la reprezentanta Daewoo tl mi s-a spus ca testele fara scoaterea amortizoarelor nu-s relevante pt ca depind de calitatea si tipul anvelopelor, de arcuri etc.
Vreau sa-l fac dupa ce am citit forumul si nu am gasit o problema asemanatoare, insa m-am lamurit ca se recomanda testul .
Problema: un zgomot (un fel de fashiit de cauciuc care se aude doar cu geamul deschis, din zona rotii stanga fata,( poate o fi si pe dreapta...) si e direct proportional ca frecventa cu rotirea acesteia, mai accentuat in zone cu usoare denivelari. Crezand ca are legatura cu anvelopele/jentile le-am rotit, apoi chiar am cumaparat o janta noua , am scos aparatoarea jentii banuind o atingere - fara rezultat insa.Cauciucurile nu le-am schimat inca asteptand oferta pt. sezonul de iarna.
Un zgomot cat de cat asemanator dar totusi diferit - un fisiit (nu fashiit de data asta) de aer pronuntat se aude facand testul manual al amortizoarelor fata prin apasare; n-am experienta, insa parca nu ar avea mai mult de o balansare la eliberare.
Date:
-cielo ,1997 cu cel putin 103000 km;
-stabilitate la viteze mari in curbe foarte buna spre excelenta (la viteze de 80-130, functie de raza);
-tangaj pe drum drept cu denivelari exista, nu foarte pronuntate dar nu pre am cu ce compara...(nu am condus destul de multi km decat Dacii (toate tipurile) plus un bmw 320 d si un Megane Break pe benzina din 2004 care sunt mult mai ferme la denivelari si nu cred ca e corect sa le compar nici intre ele, daramite cu cieloul...). Mentiuonez ca nu am mai condus alt Daewoo in afara de un Tico si nu stiu cum ar trebui sa se comporte...
- masina este pe fata un pic mai joasa decat alte Cielouri noi, dar parca la fel cu unele vechi...( pe spate am rezolvat schimband arcurile rupte, amortizoarele nu ca cica nu era nevoie, iar arcurile pe fata ar fi bune, dupa mecanic;
-distanta de franare e mai mare decat la superNova sau solenta ca sa nu fac alte comparatii;
- nu se aud deloc zgomote metalice , pocnituri sau tacanituri, batai etc. de la suspensii.
- doi mecanici mi-au spus ca desi amortizoarele nu curg, ar fi bine sa le schimb peste o luna-doua, iar altul mi-a zis ca daca Cieloul se tine bine la cum merg eu, sa le pastrez pe astea ca-s originale si mult mai bune si fiabile decat cele noi.
- masina este pe fata un pic mai joasa decat alte Cielouri noi, dar parca la fel cu unele vechi...
Concluzie: pana nu fac testul nu stiu daca sa le schimb ( daca n-ar fi nevoie nu le-as schimba , ca de, nu mi-am revenit financiar inca dupa achizitie si as vrea mai degraba sa o incalt pt iarna - pe alt topic voi cere sfatul Sava?), insa ma enerveaza si ingrijoreaza fishiitul si vreau sa am o cat mai mare siguranta.
E posibil ca testul sa nu fie relevant? atunci ce ? :wallbanger:

#66 pyc

pyc

    Forumist

  • Membru
  • 23 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo Hatchback
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-06-HHH

Posted 18 February 2007 - 02:29

Am vazutl la magazinul de la gara de nord 2 modele de arcuri.

1.cu spira la capete din ce in ce mai subtire
2.cu spira la capat la acelasi diametru
Inaltimea mi sa parut la fel

Ma intereseaza cele heavy duty, dar nu stiu care sunt .
Daca ma puteti ajuta si cu niste poze ar fii super

#67 oproiubogdan

oproiubogdan

    Forumist

  • Membru
  • 2 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:cielo
  • An:1999

Posted 20 March 2007 - 22:27

Am un cielo si am fost nevoit sa cumpar 2 amortizoare fata dintr-un magazin.
Problema e ca atunci cand am ajuns la mecanic cu ele sa mi le monteze mi-a zis ca sunt prea slabe.
Intr-adevar, in momentul in care am incercat si eu, am obs acest lucru, dar neavand un reper/experienta nu imi dau seama exact cat de mult ar insemna raportul slab/tare.
Intorcandu-ma cu ele la magazin, vanzatorul mi-a zis ca nu au nimic, amortizoarele urmand a"a se arma" sub greutatea masinii.
Cum verific daca acestea sunt ok pana sa ajung cu ele din nou la service? E normal sa fie chiar atat de usor de tras/apasat? (Amortizoarele sunt pe ulei si sunt originale daewoo)

#68 Moshu

Moshu

    Stop a bullet Bear

  • Membru
  • 1,720 posts
  • Din:Galati/ Buzau
  • Auto:Daewoo/KIA
  • Model:Cielo/Picanto LX 1.1 Classic
  • An:2005/2007
  • Nr. Inmatr.:2 numere, 4 placute

Posted 20 March 2007 - 23:40

Imi poate da cineva adresele unor service-uri din Constanta, Galati sau Braila unde as putea spera ca testul amortizoarelor va fi corect si elocvent?


La Sheer in Galati, str. Basarabiei. Au tester de amortizoare, nu au de motor.

#69 Lao

Lao

    Forumist

  • Membru
  • 409 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Opel Vectra C
  • Model:Z19DTH, AF40
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:DJ-10-LAO

Posted 21 March 2007 - 07:18

Eu mi-am schimbat luni amortizoarele pe spate ( pentru cele de faţă încă mai caut cheie de planetară şi presă pt arc, de împrumutat :D ) cu unele reîncărcate de un nene la Craiova. Le-am făcut cam cu 40-50% mai tari decât cele de fabrică şi sunt foarte bune aşa cum sunt. Pe faţă am să pun nişte Sachs Advantage pe gaz, care sper să nu fie mult mai moi decât cele de pe spate pentru că aş fi nevoit să le schimb cu unele reîncărcate.
Urmează arcuri cu 40 de mm mai joase, când am să găsesc o superofertă, şi gata. :D

Edited by Lao, 21 March 2007 - 07:19.


#70 dreamlike

dreamlike

    Forumist

  • Membru
  • 1,650 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Ford
  • Model:Focus
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:CT 99 GRY

Posted 21 March 2007 - 19:12

Am un cielo si am fost nevoit sa cumpar 2 amortizoare fata dintr-un magazin...Cum verific daca acestea sunt ok pana sa ajung cu ele din nou la service? ...


Pai nu ai cum sa le verifici decat daca le pui pe masina si apoi faci un test de amortizoare intr-un service autorizat RAR. Ai grija ca montarea acestora sa fie efectuata tot intr-un service autorizat RAR, sa-ti dea deviz de montare in service si sa-ti completeze certificatul de garantie ca altfel ... ai dat banii degeaba pe ele si poti sa te duci sa-ti mai iei unele daca iti pica in doua saptamani.

Asta e un test de amortizoare dupa 6 luni de la montare desi au garantie 2 ani fara limita de kilometrii (e drept sunt pentru matiz insa calitatea pieselor importate chiar si din Koreea lasa mult de dorit):
Attached File  Test.jpg   519.44KB   221 downloads

Edited by dreamlike, 21 March 2007 - 19:16.


#71 14leone

14leone

    Forumist

  • Membru
  • 2 posts
  • Din:Bucuresti, Tulcea
  • Auto:daewoo
  • Model:tico
  • An:1998?

Posted 21 March 2007 - 19:42

Ma puteti indruma catre un service din Bucuresti unde pot face un test la amortizoare (ieftin,dar mai ales bun si fara programare) ?
Vrea tata sa cumpare un Cielo care e cam vechi si daca la motor a vazut ce si cum, la amortizoare nu-si poate da seama daca necesita alte investitii post cumparare.
Multumesc celor care vor raspunde , chiar si numai cu adrese unde nu este recomandat - din propria lor experienta - sa se indrepte.

#72 oproiubogdan

oproiubogdan

    Forumist

  • Membru
  • 2 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:cielo
  • An:1999

Posted 21 March 2007 - 22:06

Pai nu ai cum sa le verifici decat daca le pui pe masina si apoi faci un test de amortizoare intr-un service autorizat RAR. Ai grija ca montarea acestora sa fie efectuata tot intr-un service autorizat RAR, sa-ti dea deviz de montare in service si sa-ti completeze certificatul de garantie ca altfel ... ai dat banii degeaba pe ele si poti sa te duci sa-ti mai iei unele daca iti pica in doua saptamani.

Asta e un test de amortizoare dupa 6 luni de la montare desi au garantie 2 ani fara limita de kilometrii (e drept sunt pentru matiz insa calitatea pieselor importate chiar si din Koreea lasa mult de dorit):
Attached File  Test.jpg   519.44KB   221 downloads


Merci
Problema e ca as fi vrut sa stiu daca amortizorele sunt ok inainte de a merge in service pt a scuti efortul de a ma intoarce cu ele sa le schimb si a evita procedurile de garantii.

#73 mihaidd

mihaidd

    Forumist

  • Membru
  • 11 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:B-83-DLD

Posted 07 June 2007 - 14:37

Monroe Reflex
Parerea mea cea mai buna alegere la ora actuala... (18 luni garantie) :lavolan:

Auto Solution SRL
(incinta Faur, aproape de poarta 4)

2*fatza - 288 RONi
2*spate - 280 RONi
2*kit montare pentru fatza - 205 RONi
1*kit protectie amortizoare fatza - 48.46 RONi

plus montajul la un service of your choice :)

10x

#74 Lao

Lao

    Forumist

  • Membru
  • 409 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Opel Vectra C
  • Model:Z19DTH, AF40
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:DJ-10-LAO

Posted 07 June 2007 - 14:53

Cele mai proaste amortizoare cred ca sunt Monroe (de la noi de pe piata). Nu am intalnit UN amortizor care sa nu curga dupa maxim 5000 de km si nici nu am intalnit pe altcineva care sa fi fost multumit de ele. Varza cu carnati!

#75 webcath0s

webcath0s

    Forumist

  • Membru
  • 90 posts
  • Din:Tulcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:TL-33-CTL

Posted 28 June 2007 - 12:09

De amortizoarele SACHS gaz+ulei ce parere aveti?Se merita investitia?Sachs din acestea si arcuri heavy duty pe spate a incercat cineva?

#76 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4,534 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero 1.5 dohc GLX
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:TR-07-LIN

Posted 28 June 2007 - 16:17

Saptamana viitoare imi bag si eu batranica intr-o reparatie capitala si printre altele as dori sa-mi schimb amortizoarele, macar pe fata. Dupa ce am citit tot topicul nu am ajuns la o concluzie clara, asa ca arunc si eu o intrebare simpla, care necesita un raspuns simplu :) . Se merita sachs advantage? Exista ceva mai bun? (ma refer la duritate). Din nspe mii de pareri aflate de la mai multi "experti" am auzit printre altele ca si koni reglabile ar fi proaste :) deci nu stiu ce sa mai cred. Nu vreau o masina fara suspensii dar totusi sa nu balanseze cand apas fata sau spatele, un pic mai dure decat fabrica nu e o nenorocire avand in vedere ca circul mai mult afara, a aflat cineva care ar fi combinatia optima la un ESPERO (arcuri/amortizoare) care sa ofere cat de cat confort si sa te scape de efectul de barca? Eu ma gandeam la arcuri stock pe fata cu sachs advantage iar pe spate arcuri (de care? Merita schimbate?) + sachs advantage. Voi ce parere aveti ca posesori de salupe si nu numai?

#77 ade_pisty

ade_pisty

    Forumist

  • Membru
  • 1 posts
  • Din:Rm.Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:VL-22-MGM

Posted 02 July 2007 - 23:33

am vazut pe net niste amortizoare noi BOGEE...cum sunt?

#78 Sniper

Sniper

    Forumist

  • Membru
  • 45 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:cielo
  • An:2001

Posted 03 July 2007 - 09:45

Lao are perfecta dreptate ... Monroe sunt praf... Eu mi-am vandut masina ieri si cand au urcat-o pe elevator am vazut ce pe spate avea Sachs. Sunt cele originale?

#79 webcath0s

webcath0s

    Forumist

  • Membru
  • 90 posts
  • Din:Tulcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:TL-33-CTL

Posted 03 July 2007 - 16:00

Am montat azi Sachs SuperTouring! Super multumit dupa 20 KM de gropi...numai ca sunt cam tari..am inteles ca sunt gaz-ulei!!!

#80 scorpion

scorpion

    Forumist

  • Membru
  • 385 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Opel / Ford
  • Model:Meriva / Fiesta
  • An:2008 /2008

Posted 03 July 2007 - 16:58

Sint de acord cu Lao in privinta amortizoarelor Monroe .Am avut pe masina si nu au rezistat mai mult de 12 000 km pe drumuri relativ bune , dupa care le-am gasit curse .
Amortizoarele de spate coreene originale montate de fabrica au pe ele aptibild TK , cele cu aptibild TM sint de Espero , iar altele fara aptibilduri dar recomandate de vinzatorii de piese ca fiind originale Korea sint de alti furnizori decit cei agreati GM-DAT .
La inceput s-au montat pe Cielo TB , dar nu au rezistat .
Cielo cu GPL au montate din fabrica amortizoare Bilstein facute la Sibiu .




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users