Jump to content
Sign in to follow this  
guru

Incalzirea Habitaclului Foarte Slaba-matiz

Recommended Posts

Daca insisti un pic, poti roti urechile in jos. Colierul cu totul adica.

Share this post


Link to post

degeaba..am reusit sa desfac decat un colier dar furtunul nu iesea sub nici o forma, cred ca o sa raman fara caldura iarna asta :) Apropo, in service cat m-ar costa toata treaba asta? sau vreun coleg dp forum care e dispus sa ma ajute contra cost evident..

Share this post


Link to post

In legatura cu acest topic legat de incalzire (nu pot deschide alt topic nu stiu de ce :-? ?)

Am si eu o problema la Matiz-ul meu , 2003 SE , acum 3-4 luni am fost nevoit sa schimb caloriferul de caldura , de cand a inceput sa fie mai frig afara am observat ca masina nu mai baga caldura , baga foarte putin pe sus , iar pe la picioare baga aer foarte rece. Acul imi indica cum ar trebui , termostatul nu este blocat , am schimbat anti-gelul ,..., mi-a zis cineva ca e posibil ca atunci cand mi-a fost schimbat caloriferul , plasticele din jur sa nu se mai imbine ca la inceput si sa ajunga din afara aer rece la aeroterma si sa mi-l bage in masina :-? ? eu nu ma pricep nu stiu daca e posibil asa ceva. Are cineva o idee ce ar putea fi ? ... multumesc frumos

 

Edit moderator: nu poti deschide un topic nou pentru ca inca nu ai activitate pe forum. Dupa participarea la discutii tehnice, o vei putea face. In plus, de ce ai fi avut nevoie de un topic nou ?

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Pe recirculare incalzeste? Daca nu, inseamna ca e caloriferul de vina sau conexiunile catre el.

Share this post


Link to post

daca dau sa invarta aerul din masina parca da mai multa caldura dar pe la picioare tot rece da ... plus ca se aburesc geamurile (sau nu la asta te-ai referit prin recirculare) ?

Share this post


Link to post

Da, recirculare inseamna ca ia aerul din masina si il trece (recircula) din nou prin aeroterma. Aburirea geamurilor este normala pe recirculare. In cazul asta e posibil sa nu fie fixat cum trebuie radiatorul si sa traga aer de afara, vezi poza atasata. Oricum aerul ar trebui sa fie cel putin caldut, dat fiind ca si aerul tras pe acolo tot trece pe langa calorifer. Variaza cantitatea de aer rece cu viteza masinii?

 

Pune mana pe furtunele de la calorifer (in compartimentul motor) si vezi daca sunt ambele calde ca sa elimini orice suspiciune asupra lui...

post-4287-0-65843000-1356858059_thumb.png

Share this post


Link to post

ambele sunt calde, si cu cat merg mai repede cu atat intra mai mult aer rece pe la picioare :(

Share this post


Link to post

Aerul rece vine prin gurile de iesire din carcasa radiatorului,sau din alta parte?O varianta de aer rece ar fi pelanga tevile de la calorifer care ies spe compartimentul motor.Aerul cald/rece este selectat de un volet care lasa aerul sa treaca prin calorifer(cald),sau pe langa calorifer(rece).Este posibil ca acel volet sa fi ramas blocat pe aer rece asa ca vezi daca functioneaza.Daca te uiti sub bord la sofer si rotesti comutatorul ar trebui sa vezi o parghie trasa de un cablu care actioneaza voletul.Debitul de aer la nivelul aeratoarelor este corespunzator turatiei aerotermei sau e mult mai slab?Verifica si traseul aerului de la aeroterma la calorifer.daca nu este atans,aerul va fi rece daca nu ajunge la calorifer.

 

Share this post


Link to post

Salutare! Stie cineva vreo solutie de desfundat caloriferul de la Matiz?

Share this post


Link to post

Da, se desfac furtunele de pe motor si se baga apa cu furtunul de la retea in sens invers. Pe urma se baga in sens normal si se repeta de cateva ori operatiunea. Executat anul trecut aceasta operatie la matizul socrului meu si rezultatul a fost ca da iar caldura ca nou. Recomand spalarea intregii instalatii prin aceasta metoda si inlocuirea lichidului de racire.

PS: ma refeream la furtunele ce duc la calorifer.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Multumesc mult pentru promptitudine. Asta ar fi o solutie, mai exista oare si altele?

Share this post


Link to post

Altele presupun demontarea caloriferului. Asta merge cu el montat pe masina. Strange cu mana de furtune fezi daca simti ca si cum s-ar rupe ceva in interior. Daca se simte le strangi pe toata lungimea lor.

Share this post


Link to post

Multumesc foarte mult pentru aceste informatii.

Share this post


Link to post

Da, se desfac furtunele de pe motor si se baga apa cu furtunul de la retea in sens invers. Pe urma se baga in sens normal si se repeta de cateva ori operatiunea. Executat anul trecut aceasta operatie la matizul socrului meu si rezultatul a fost ca da iar caldura ca nou. Recomand spalarea intregii instalatii prin aceasta metoda si inlocuirea lichidului de racire.

PS: ma refeream la furtunele ce duc la calorifer.

 

Salut, poti sa descrii mai in detaliu cum se spala intreaga instalatie prin metoda propusa? Ma intereseaza unde sa cuplez furtunul pentru a curata cat mai bine antigelul vechi din motor. La mine antigelul nou s-a murdarit si face depuneri pe vasul de expansiune, ceea ce ma duce cu gandul ca a ramas antigel vechi in sistem si mecanicul nu a clatit instalatia cum trebuie.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Se desfac furtunele de la radiator si cele ce merg la calorifer, se baga apa pe radiator in toate directiile, pe urma se baga pe furtunul de jos sa intre in motor si va iesii pe cele ce merg la calorifer. Pe futunul gros de sus nu va circula apa din cauza termostatului. Pe urma bagi apa pe furunele de la calorifer sa intre in motor, va curge pe furtunul gros de jos. Se repeta operatia de cate ori e nevoie pana curge apa curata din orice directie ai baga apa in motor. Procedeul e valabil la orice masina nu doar la Matiz.

Share this post


Link to post

@ches : ce fel de depuneri ? Eu aveam pe fundul rezervorului de lichid de racire un strat de rugina de nici nu puteam sa il indepartez ,asa ca am purces la a schimba rezervorul de lichid de racire, termostatul si am dat si radiatorul de racire jos. Dupa toata operatia aceasta schimb antigelul la 1.5-2 ani , indiferent de antigel (am G12 in motor acum), de la schimb la schimb mai gasesc cateva firicele de rugina pe fundul rezervorului dar sunt insignifiante si probabil ca sunt si normale pentru un motor de 13 ani. O singura data am avut probleme cu antigelul, am pus romanesc ieftin si mi-a colorat rezervorul, dar l-am dat repede jos si am scapat de problema. Cel mai bine speli sistemul de racire ca la carte, dai antigelul jos, pui apa, bagi forja si golesti sistemul pana scoti apa curata, sistemul se goleste ca la carte pe furtunul gros din partea de jos a radiatorului.

Share this post


Link to post

@danutza: multumesc de explicatii, la primavara purced la a efectua operatiunea, acum vremea e prea rece si deocamdata baga caldura.

@korydon: Scuze de intarziere - depunerile sunt aparent calcaroase si de culoare roz, culoarea antigelului. S-au depus pe tot vasul in strat subtire. Antigelul este de calitate buna, fabricat in Franta, luat de la Norauto.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...