Jump to content
Sign in to follow this  
Red Matiz

Probleme baterie si sistem de incarcare

Recommended Posts

merci pt sfaturi! o sa ma echipez diseara si maine iti spun ce/am rezolvat!

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

1. Zilele trecute am descoperit ca intre borna + a bateriei si cablul ce preia tensiunea de la aceasta borna, exista o pulbere alb-verzuie, ce se si imprastiase partial in jurul bornei. Ce ar putea fi, si cum sa o curat, pentru ca nu am reusit sa o indepartez cu o carpa simpla. Mentionez ca acel capacel protector rosu-portocaliu, ce apara capatul cablului l-am indepartat acum un an, pentru ca ajunsese sa se topeasca din cauza caldurii degajate in zona de contact. La borna - a bateriei nu exista asa ceva, doar putina rugina deasupra capatului cablului, cum de altfel exista si deasupra capatului cablului +, la piulita.

2. Bobina de inductie functioneaza corect daca montand mai rudimentar un turometru de la Adelaida(am infasurat 10-15 spire in jurul fisei centrale, aproape de bobina de inductie), valorile indicate de turometru variau foarte mult?(intre 900 si 1050, turatia la relanti, asta vara).

Share this post


Link to post

Ai borna oxidata.

Desfaci borna +, o cureti cu apa cu mana, o stergi cu o carpa curata, ii dai cu vaselina (sau cu miere de albine nu e o gluma si eu am crezut la fel, am incercat si a dat rezultate bune, nu am mai avut astfel de probleme) si strangi bine borna sa nu se miste.

La borna - poti face acelasi lucru.

Share this post


Link to post

Mi-a murit si mie bateria, nu am mai pornit masina vreo 10 zile si ieri cand i-am dat cheie nimic, era moarta, nu am gasit un redresor sa o pun la incarcat, am vazut in Cora si costa 500 RON :scarpin:

Ieri i-am scos bornele si am lasat-o asa, este posibil sa-si mai revina fara vreo incarcare ceva sau trebuie sa cumpar una noua? :rolleyes:

Share this post


Link to post

Bateria, daca s-a descarcat, nu poate sa-si revina din senin singura - trebuie obligatoriu reincarcata. In ceea ce priveste achizitionarea uneia noi, am inteles ca la Matiz, dupa 2-3 ani trebuie luata in calcul si aceasta posibilitate.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor!

 

In cateva cuvinte, sunt relativ nou pe forum, iar acum scriu pentru prima data pe un forum, asa ca am sa va rog sa fiti indulgenti cu mine. Am un matiz din 2004 achizitionat second hand acum 2 luni cu care ma pot mandri ca merge foarte bine. Ca numar de km, oficial l-am luat la 23000, dar sunt convins ca nu este numarul real de km. Din pacate, am descoperit recent ca are ceva probleme de natura electrica. Mergand noaptea in afara localitatii, am constatat ca mi se sting luminile! Mai exact, apare o scadere in intensitate a luminii, senzatia fiind ca ramai doar cu pozitiile aprinse. In urma unor sugestii de la cunostinte mai mult sau mai putin autorizatepe parte electrica, am schimbat in prima faza releul de la lumini, apoi bateria (era bateria originala din 2004). Cu toate acestea, problema nu a disparut. M-am hotarat, deci, sa va scriu si sa solicit ajutorul vostru. Banuiala mea este ca ar fi o problema la alternator - cureaua este buna, dar nu ma indur sa dau o gramada de bani pe alternator si sa descopar ca nu este vina lui.

PS

Tensiunea la incarcare fara consumatori este de 14.29V, in clipa in care pornesc consumatori, scade sub 14V.

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Tensiunea e in regula, deci partea de incarcare merge bine; mai degraba verifica circuitul farurilor: sigurante, relee si blocul (maneta) de lumini.

Share this post


Link to post

O sa verific dupa cum m-ai indrumat si o sa revin cu rezultatele. Multumesc frumos pentru sfat.

 

Mircea

Share this post


Link to post

Am verificat sigurantele si releele, sunt ok. Blocul de lumini nu pare sa aiba probleme. Mentionez ca am patit acelasi lucru si cu masina in stationare cu motorul pornit - scade intensitatea luminii pana la nivelul pozitiilor si apoi revine. La incarcare cu consumatori am costatat ca tensiunea este chiar fluctuanta, dar cu tendinte evidente de scadere - a ajuns chiar la 12.3V. Nu stiu ce sa mai verific, am ramas in pana de idei. Alte sugestii?

 

Multumesc anticipat!

Mircea

Share this post


Link to post

Daca incarcarea a scazut pana la 12,3 inseamna ca ai probleme cu alternatorul. Verifica periile (carbunii) colectorului !

Share this post


Link to post

Va salut.

 

Am fost plecat in concediu si am lasat masina in parcare vreo 10-11 zile, nepornita.

Revin din concediu, dau dimineata sa plec la servici, bag cheia in usa, prima surpriza, nu merge inchiderea centralizata. Intru in masina, pun contactul, si nu se intampla nimic. Parca nu as mai avea curent deloc. Nici o luminita, nici un contact aprins, nimic.

M-am uitat, farurile erau stinse, nu le-am uitat. In masina mai am un casetofon pus ulterior, caruia ii luasem fata in casa inainte sa plec in concediu. Alti consumatori in masina nu stiu sa am.

Matizul meu are 3 ani, ~65.000 km, nu am umblat niciodata la baterie.

 

Intrebarile mele:

-E normal ca dupa 10-11 zile sa se decarce bateria complet, desi teoretic n-am nici un consumator in masina?

-E posibil sa fie alta cauza?

 

Daca e bateria de vina, ce trebuie sa fac? Sa cumpar un redresor (ce model si de unde?), sa cumpar o noua baterie (ce model si de unde?) sau pe amandoua?

 

Multumesc anticipat

Edited by Mircea
Pe viitor te rog foloseste functia Cautare. Citeste topicul curent si ai sa gasesti rezolvarea. Vezi ca exista si un topic dedicat bateriilor de matiz, tipuri, caracteristici etc.

Share this post


Link to post

Dupa 3 ani si 65k km, eu zic ca ar merita si el o baterie noua.

La mine s-a intimplat dupa 3.5 ani si 48k km.Am facut si eu figura cu redresoru', dar nu a mers decit in timpul saptaminii.

Peste week-end iar s-a descarcat.Asa ca am purces si am luat o baterie noua.Merge brici acu.

Share this post


Link to post

Un magazin in rond la D-na Ghica.

No name, viper nu stiu cum.120 ron.(daca vrei o sa ma uit diseara pe certificat si iti spun exact ce marca e)

Edited by zapacitu

Share this post


Link to post

Daca pe baterie se masoara 10 V iar in momentul cand dau la automat se duce in 4 V, sa schimb bateria ? ( nu mai porneste decat cu cabluri de la alta masina, moment in care porneste la sfert de cheie dupa doar 2 secunde de cand se conecteaza la alta masina )

CU masina pornita la alternator se masoara peste 13,8 V ( nu mai stiu exact cat ).

Ciudat e ca martorul de la baterie este verde.

 

 

Sau sa ma apuc sa verific ca bezmeticul toate firele ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Cumnate, din ce valori spui tu acolo, bateria e terminata; ma intriga totusi led-ul verde aprins...

Oricum, parerea mea e ca ar trebui inlocuita bateria; o tensiune de doar 4V cand actionezi electromotorul nu e deloc in regula (nici macar iarna, pe ger).

Edited by costinel

Share this post


Link to post

Asta ma minuneaza si pe mine, adica ma gandesc sa nu dau banii de poamana p[e baterie ( are 5 ani ) si apoi sa descopar ca e nu stiu ce cablu cu contact imperfect sau ceva.

 

Jump startul se face la borne speciale amplasate la motor , nu la cele de la baterie.

Acum ca ma gandesc retroactiv parcaparca firul de pe borna bateriei de la minus era destul de slab strans.

Ce e anapoda e ca toate comenzile electrice ale masinii functioneaza ( cu motorul oprit ) , se aprind becurile samd, dar nu porneste.

 

Presupunand ca e un contact imperfect la incarcarea ei :

Are sens sa o pun pe redresor ? Ii prelungesc viata sau ma tine doar 2-3 zile ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Cumnate ,daca are 5 ani bateria este dusa ! Martorul(nu este led!) ala verde este frectie la picior de lemn (am o baterie de Tico la gradina aprind un neon cu ea ,si martorul e tot verde dar ea e moarta) isi schimaba culoarea in functie de densitatea electrolitului !Ca sa fie corecta treaba ar fi trebuit sa puna cate unul in fiecare element !

Edited by ToPser

Share this post


Link to post

Gasim un baiat mai destept ca mine sa imi traduca si mie cati amperi are bateria mea ?

Ca sa stiu ce sa caut. ( la RESERVE CAPACITY scrie 120 )

post-3313-1211644146_thumb.jpgpost-3313-1211644021_thumb.jpg

 

Intrebare : dimensiunile bateriilor au vre-o corelare cu amperajul din ele ?

Ma bate gandul sa iau una cu amperaj mai mare dar e vital sa intre in spatiul existent.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

In mod normal da ,capacitatea bateriei este direct proportionala cu dimensiunile ei ,dar au aparut baterii din ce in ce mai mici la capacitati sensibil mai mari ! De exemplu am gasit pt Tico bat.poloneza(ZAP) de 35 A/h si Bosch 45 A/h la exact aceleasi dimensiuni (diferit fiind pretul evident) In cazul asta tehnologia Bosch si-a spus cuvantul!

Bateria ta are 60 A/h daca e sa dam crezare tabelului !

Share this post


Link to post

@ToPser - Zi-mi si mie unde as putea gasi o astfel de baterie (45AH) pentru Tico si la cati bani, ca ma chinuie rau "piticul" asta de acuma

Share this post


Link to post

Am gasit Bosch anul trecut ,trec pe la service-ul ala sa vad daca mai au (au adus) ,eu nu am luat din motiv de pret !

Share this post


Link to post

Multumesc, astept cu interes "marit" :D

Share this post


Link to post

Bosch e mai scump ca Varta, la aceleasi caracteristici, preturile de Bosch sunt cu 15 % mai mari decat la Varta.

Share this post


Link to post

Multumesc. Atunci trebuie sa caut mai multe variante din timp (Varta am zis si eu, dar nu prea am vazut, in magazinele de profil in Constanta, de Tico)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...