Jump to content
Sign in to follow this  
cocoman77

Autoaprindere

Recommended Posts

M-am gandit sa deschid acest topic deoarece nu am gasit ceva asemanator(poate nu am cautat eu foarte bine...dar oricum)...Soo...dupa ce am luat contactul, motorul are tendinta sa continue sa mearga, se aprinde indicatorul rosu de la baterie 1 - 2 secunde, dupa care intr-un final se opreste. Cred ca este un reglaj din carburator dar nu bag mana in foc...astept pareri pe tema asta si eventual o modalitate de rezolvare...merci.

:thumbl:

Share this post


Link to post

este intr-adevar un reglaj la carbelitor, dar nu stiu care. si eu aveam aceeasi problema,si dupa ce mi-am reglatu carbu la autonet+schimbat pcv-ul a disparut

Share this post


Link to post

Dupa ce opresti masina mai lasa sa mearga motorul cam 1 min, vei observa nu se va autoaprinde chiar de fiecare data ;)

 

Si eu sunt cu problema asta :mda:

 

Si nu stiu sincer cine poate testa/regla carburatoare pe banc in CT :scarpin:

Share this post


Link to post

Nu am Tico, dar am avut unu pe mina mai demult, vreo 6 luni.Avea aceeasi problema.Facea autoaprindere cind opreai motorul.Cind am dus-o la verificat, avea "calamina" ( cred ca asa i-au zis) pe bujii.Le-au curatat si dupa aia a disparut fenomenul.

E doar o sugestie. :osanale:

Share this post


Link to post

Sunt mai multe motive: depuneri de calamina in camera de ardere, benzina proasta sau electrovalva de relanti blocata pe deschis. Pentru verificare electrovalvei se scoata cupla ei de alimentare cu motorul la relanti. Trebuie sa se opreasca imediat, caz in care acesta se scoate de pe lista posibilelor defecte si trebuie schimbata benzina. Daca tot nu se elimina fenomenul, inseamna ca datorita unui amestec carburant prost dozat (prea bogat) s-a format depunere de calamina in camera de ardere, aceasta devenind incandescenta cand se merge mai in forta cu masina. Reglajul carburatorului nu va da roade pe loc, trebuie sa se elimine in timp calamina, prin exploatari in forta urmate imediat de exploatari lejere, diferentele rapide de temperatura in camera de ardere desprinzand calamina depusa.

Share this post


Link to post

Si eu am avut o problema asemanatoare. Am ramas in pana de benzina fiindca nu am crezut indicatorul (pusesem 12l de benzina si aveam 90km la jurnalier). Am bagat la repezeala un litru de diluant E509 in rezervor si am plecat spre benzinarie, care se afla la aproape 1km. Bineinteles ca daca apasam mai tare acceleratia incepea sa tacane (detonatii). Ajuns la pompa, am oprit masina si am scos cheia... Surpriza! Motorul continua sa mearga netulburat, avand o turatie minima. Nu mai stiu cum l-am oprit, parca am bagat in viteza si l-am "omorat" cu ambreiajul. :-?

In alta ordine de idei, observasem de cateva zile (abia cumparasem masina) ca motorul avea o trepidatie ciudata si am banuit jocul dereglat al culbutorilor, dar nu a disparut nici dupa reglajul cu atentie al jocului. In timpul reglajului am bagat o tija metalica prin gaura bujiilor ca sa vad cand ajunge pistonul la PMS. Din curiozitate am frecat un pic de capul pistonului capatul tijei... Funinginea/calamina era la ea acasa pe capul pistonului (si pe bujii). Cred ca asta e cauza majora pentru autoaprindere cat si pentru trepidatii. Degeaba am schimbat bujiile, daca nu am curatat restul de calamina.

Ce e de facut?

Daca bujiile se mai autocurata la mers turat si drum intins, ce facem cu pistoanele, peretii camerei de ardere si talerele supapelor?

Pentru partea de sus a supapelor se foloseste acea solutie (aditiv) de curatat injectoare, carburatoare si galeria de admisie, dar partea inferioara a lor e mai dificil de accesat.

In aceste conditii oare nu se justifica o demontare a chiulasei pentru curatarea "la mana" a reperelor mentionate mai sus? E un pic de lucru, dar daca prin asta se obtine o camera de ardere curata, merita.

Voi ce metode "neinvazive" aveti ?

Share this post


Link to post
... Daca bujiile se mai autocurata la mers turat si drum intins, ce facem cu pistoanele, peretii camerei de ardere si talerele supapelor? ...

De ce doar bujiile ar beneficia de acest tratament, chimia ar face discriminare ? Calamina-i in principal carbon, iar acesta, de la o anumita temperatura in sus, se poate combina cu ceilalti compusi ai amestecului, respectiv H si O2. Compusii rezultati sunt expulzati pe evacuare. Pentru asta este suficient, la Matiz, sa mergi continuu cel putin 10 km la 50km/h in 2 sau la 75 km/h in 3 sau la 105 km/h in 4 sau la 130 km in 5. Un aditiv de curatire concentrat ajuta. Dar, in primul rand, ar trebui eliminate cauzele, adica bujii noi, filtru de aer nou si alt stil de mers.

Share this post


Link to post

Pe langa un aditiv concentrat si o exploatare mai in forta pe 25-30 km cred ca ajuta mult la desprinderea calaminei si inlaturarea depunerilor si o alternare a temperaturii la care sunt supuse aceste depuneri. Si ea se poate obine prin alternarea "forjei" cu mersul mai linistit. Parerea mea.

Share this post


Link to post

... alternarea forjei cu frana de motor. Oricum, nu trebuie sa va ganditi la o desprindere mecanica, chimia lucreaza pentru voi.

Share this post


Link to post

Vreo cateva zile am mers cu motorul mai turat (a 2-a pana la 40km/h, prin oras am evitat sa schimb a 4-a), si dupa ce s-au consumat cei 20l in care am pus aditivul de decalaminare, am scos o bujie si am observat ca se curatise toata funinginea care era din belsug inainte. De asemenea, cand iau contactul motorul se opreste mai repede. Am folosit un aditiv pentru injectoare si carburatoare de la firma "2+2".

Voi incerca si ceva de la alta firma, poate.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post
... Vreo cateva zile am mers cu motorul mai turat (a 2-a pana la 40km/h, prin oras am evitat sa schimb a 4-a) ...

40 km/h in a doua este o turatie normala la motorul acesta, acolo se poate schimba in a treia pentru a nu cadea in subturare. Daca tu numesti asta "mai turat", sa nu te miri ca ai depus calamina pe el.

Share this post


Link to post

Are ceva dereglat de au aparut depunerile alea. Acum curata cu aditiv, si in timp se poate depune la loc. Eu merg prin aglomeratie numai subturat... Am sa incerc sa fac o poza pistonului prin gaura bujiei sa facem o comparatie. Mie 2+2 mi se pare Placebo :scarpin:

LEdit: Nu stiu daca ati fost atenti dar toate masinile in afara de Solenza au esapamentul negru. Inclusiv Clio, care are acelasi motor. Solenza il are caramiziu si uscat, de parca Dacia a inventat motorul. (cam offtopic, dar simteam nevoia)

Edited by ZLI

Share this post


Link to post

Mai toate masinile euro 3 (cel putin daewoo-urile) si mai toate masinile forjate au evacuarea cuarata (gri metalic). Matiul meu oricata forja a vazut tot evacuarea neagra a avut-o...

Share this post


Link to post

Mersi, tolin. Inca nu cunosc bine motorul de Tico, dar la 40km in treapta a doua mi se parea destul de zgomotos si turat, desi nu aveam confirmarea unui turometru. :rolleyes:

Ai dreptate, ZLI. Cand am luat masina acum vreo cateva saptamani am incercat sa tot schimb ce nu schimbase proprietarul la vreme. De ex: filtrul de aer cred ca nu era schimbat niciodata (masina avea vreo 56800km) si asta facea sa traga mai multa benzina; carburatorul murdar, indicatorul cu leduri pt noxe era pe rosu, IAC-ul avea varful ruginit rau, uleiul era la cota de avarie..., etc. :uff: Cine stie ce benzina a bagat in ea... Sa nu fi pus din aia de la rusi "ca e mai ieftina"  <img src= )">

Share this post


Link to post

@andreib

Da-mi exemplu de masina cu esapamentul curat, si eu ma uit maine pe strada. Pana acum Dacia e campioana cu strutocamila aia.

Share this post


Link to post

De cateva zile am probleme cu autoaprinderea.Adica dupa ce iau contactul mai invarte de 2..3 ori.Astazi am observat ca imi sta in permanenta foarte turata.Am decuplat piesa din poza (care banuiesc ca este o electrovalva de ce/nu-s sigur) in momentul functionarii motorului si nu se intampla nimic.Sta la fel de turata.Respectiva piesa se inlocuieste cu alta sau se repara?/Inca nu am avut timp sa o duc la un meserias sa vada mai bine.

post-19010-1241696359_thumb.jpg

Edited by Denied

Share this post


Link to post

Se pare ca nu este de la aia (soc automat).Sunt in criza de idei.Daca ar fi cineva dragut sa-mi arate care e electrovalva de relanti..sau sa-mi indice pe unde este pozitionata..sau ce provoaca turatiile astea anormale.

 

Later edit: Ok...multumesc frumos,am priceput ca de autoaprindere scap prin reglatul supapelor.Dar ce e cu turatia asta tot timpul,zici ca e pe soc.Am invartit de surubul amestec maxim la dreapta ca sa mai scad din turatii.(sa nu daram si altceva).Nu stiu de cat timp e treaba..posibil cam de o saptamana..dar am fost ceva distrat cu alte probleme plus un stil mai grabit de a conduce in ultimul timp.

Edited by Denied

Share this post


Link to post

Denied, piesa aia neagra din poza ta se numeste electrovalva de aer de/la ralanti (Idle Air Control Valve, sau I.A.C). Scopul ei este sa deschida o priza de aer suplimentara atunci cand amestecul e prea bogat. Faptul ca ea tureaza motorul aiurea se poate datora mai multor cauze:

- dereglarea/murdarirea (inauntru a) carburatorului

- dereglarea/defectarea I.A.C-ului

- defectarea sondei lambda, etc.

Ca sa anulezi actiunea IAC-ului, trebuie sa intrerupi contactul cheii, sa astepti cateva secunde ca sa auzi bazaitul ala in bord. Asta inseamna ca IAC-ul a inchis priza de aer suplimentara. Dupa asta te duci si scoti mufa de la IAC. Pornesti motorul si vezi cum reactioneaza.

 

Exista si o electrovalva de benzina pentru ralanti. Aia se afla in carburator si se conecteaza la sistemul electric prin mufa neagra aflata imediat in dreapta/spate a carburatorului, privit din fata. Rolul ei este sa taie alimentarea cu benzina a motorului, prin circuitul de ralanti, dupa intreruperea contactului cheii.

 

Socul automat este un sistem de imbogatire a amestecului pana la incalzirea relativa a motorului. Toate carburatoarele de Tico au soc automat, chiar si cele noneuro. Sistemul asta actioneaza asupra clapetei de acceleratie, tinand-o un pic deschisa (ca si cum ai apasa usor pe pedala) si asupra clapetei de şoc, tinand-o inchisa. Pe masura ce motorul se incalzeste, sistemul automat isi diminueaza progresiv actiunea asupra celor doua clapete. Astfel, clapeta de acceleratie este eliberata, iar cea de şoc este deschisa.

Poti verifica functionarea şocului asa:

- cu motorul rece, scoti carcasa filtrului de aer si filtrul

- privesti in carburator si trebuie sa vezi jumatatea dinspre parbriz obturata de o clapeta metalica

- apesi usor pe partea/marginea dinspre parbriz a clapetei si trebuie ca ea sa cedeze in jos, dar sa opuna o rezistenta elastica moderata

- cu motorul cald, privesti in carburator si trebuie sa vezi clapeta de soc in pozitie verticala.

 

Si eu am avut probleme cu autoaprinderea. Nu stiu ce cauze a avut, dar dupa segmentarea motorului nu prea a mai aparut. Poate sa aiba legatura cu starea segmentilor, reglarea jocului culbutorilor, calitatea aprinderii. etc.

Succes.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Multumesc frumos...chiar nu ma asteptam atat de detaliat.Inca odata multumesc.

Edited by Denied

Share this post


Link to post

Se pare ca am scapat de schimbatul IAC-ului (functioneaza in parametrii).Problema la turare excesiva pare ca este aceea clapeta metalica care se inchide/deschide..respectiv angrenajul care o pune in miscare.la relanti era inchisa tot timpul indiferent de motor cald/rece.Dupa ce am avut o tentativa esuata la un service autohton..respectiv au facut ce am facut si eu..invartit de surubul amestec pana la maxim si umblat la relanti,incat in drum spre vechiul service (aut. Daewo) am avut vreo cateva opriri de motor penale..respectiv de doua ori tocmai cand terminam depasirea altui autovehicul.Nu stiu ce impresie am lasat la celalalt sufer dar in fine..La service din pacate pana luni nu se poate face nimic(ocupati rau baietii cu stinta in carburatoarele de tico)..dar macar maistrul sef a avut bunavointa sa ma ajute catusi de cat (deh..client vechi).La prima vedere e ceva problema cu socul..a umblat umpic la roata aia mare alba zimtata.Acum nu mai am turatii mari dar nici nu merge normal..tot are variatii.

La autoaprindere a fost declarata de vina benzina.A zis ca in ultimul timp cam vin cu problema asta.Cei drept nu alimentam decat de la omv..dar silit de imprejurari am alimentat de trei ori de la petrom,statii diferite.

Share this post


Link to post

Au trecut doua luni si tot nu am scapat de problema aceasta cu autoaprinderea.1~2 secunde de la intreruperea contactului motorul mai da cateva "ture"-palpaie si becul in bord la baterie.Nu e din benzina si nici din supape.Astazi am mai facut o incercare la service,fara succes din pacate.

M-am uitat in seara asta pe cartea de service si am observat ca apare o electrovalva undeva in circuitul carburatorului care ar trebui la oprirea contactului sa opreasca si alimentarea cu carburant.Vin cu o intrebare: E posibil ca aceasta sa se fi defectat si sa stea in permanenta pe deschis?Cum o verific?

Edited by Denied

Share this post


Link to post

Nu cred sa fie de la supapa.

Mai degraba ar trebui verificat ruptor-distribuitorul.

Share this post


Link to post
Au trecut doua luni si tot nu am scapat de problema aceasta cu autoaprinderea.1~2 secunde

Mi-a trecut o idee drept prin minte(deh, 2 litri bere la bord):cu ce te deranjeaza ?Creste consumul?

Share this post


Link to post

Aceeasi intrebare mi-au pus-o si smecherii astia in service =)) Merge bine motorasul..nu trepideaza..consuma putin.Ma deranjeaza cateodata cand nu se opreste frumos,zguduie masina bine de tot.Nu e tocmai placut.

Edited by Denied

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...