Jump to content
Sign in to follow this  
razvani

Bobina de inductie

Recommended Posts

Stiu ca nu a incercat nimeni sa se uite la motor pe bezna, dar va sugerez sa o faceti macar de curiozitate.

 

La mine si cu bobina de inductie veche si cu cea schimbata (de asta am schimbat-o :wink: ) se vede un arc de curent intre miezul bobinei si marginea din fier.

 

Ca sa nu mai zic ca se mai vad mici arculetze de curent la fisele de la bujii, mai ales in zonele unde este murdar de ulei.

 

La voi cum este?

Este normal sa fie descarcariele astea de curent la bobina de inductie sau asta arata ca am ceva scurt pe undeva?

Share this post


Link to post

La toata lumea este asa.Chiar eram cu mecanicul meu cand am observat asta prima oara.asa ca e normal.

Share this post


Link to post

cred ca asa e normal, la bujii am observat si eu scinteile alea...

Share this post


Link to post

Pai, da...asta fac bujiile...scantei. :D

Share this post


Link to post

SERIOOOOS? La mine nu sunt nici-un fel de scantei intre fise sau la bobina. Au fost atunci cand imi mergea motorul in doi cilindri :lol:

Dupa ce le-am schimbat (fisele) nu mai sunt nici-un fel de scantei.

 

Ce vezi tu cu ochiul liber sunt descarcari care "fura" din scanteia normala. E posibil sa-ti mearga totusi motorul fara sa sesizezi dar scanteia data e mai mica la bujie. Dupa parerea mea umila NU e bine. Schimba fisele.

Share this post


Link to post

Mosule eu am schimbat acu 2 luni si bujiile si fisele si la fel fac noaptea.si crede-ma masina lucreaza normal.

Cand imi fura curent intre bobina si fisa centrala se vedea cu ochiul liber ziua , nu trebuia sa astepti noaptea sa observi,pe langa faptul ca masina mergea ca un pix.

Share this post


Link to post

Poate e o jmecherie la cielo si espero. io daca am masina de kko (tico) nu stiu cum e sa ai artificii intre fise si motorul sa mearga bine... Am si un Mert in curte si nu se vede nimic - pe zi sau noapte.

 

Insist in a spune ca nu e normal...

 

Daca nu vreti sa ma credeti, verificati si la alte masini, eu totusi nu am auzit de asa ceva la altcineva - sunteti primii care spun ca e normal.

La masina mea, ma repet, cand facea asa - scantei intre fise si intre fise si parti metalice ale motorului - imi mergea varza motorul, chiar si in doi cilindri. Dupa ce am schimbat fisele, nu mai face nici scantei si motorul merge bine.

Nu cumva fisele pe care le-ai pus sunt de kko?

 

Si nu va mai luati dupa mecanici ca astia spun si prostii. De ex. daca e o chestie minora si iti merge satisfacator ei ar spune orice ca sa te convinga ca e normal si sa nu mai munceasca...

Share this post


Link to post

Este adevarat orice descarcare(efect corona) care are loc in alta parte decit la bujie este nedorita si daunatoare . Nedorita pentru ca se pierde din tensiunea(27-30KV) si curentul necesar initierii scinteii la bujie(mers neregulat , galopant) . Daunatore pentru ca orice descarcare ce apare pe fishe "imbatrineste" materialul in acel punct care are deja izolatia strapunsa . Descarcarile apar datorita fiselor cu reristenta prea mare sau chiar cu traseul intern de grafit coloidal intrerupt . O alta problema apare la fisele originale Korea sub licenta Pakard(negre) care datorita rezistentei mici(1k5-4kohm) tind sa descarce la masa si fenomenul de strapungere apare in timp relativ scurt . Daca schimbati fishele cautati sa fie Pakard SUA(gri) originale care au rezistenta interna intre 4kohm si 10-12Kohm(incepind cu cea scurta si terminind cu cea lunga) Daca dispar descarcarile depe fishe atunci dispar si de la bobina . Atentie si la distanta de la bujii 0,7mmSOHC si 0,9-1,0DOHC si capacul Delco la SOHC . Nu incercati cu fishe pentru vectra nu funtioneaza normal ! Pe intuneric deplin nu trebie sa se vada vreo schinteie !!!

Share this post


Link to post
Poate e o jmecherie la cielo si espero. io daca am masina de kko (tico) nu stiu cum e sa ai artificii intre fise si motorul sa mearga bine... Am si un Mert in curte si nu se vede nimic - pe zi sau noapte.

 

Insist in a spune ca nu e normal...

 

Daca nu vreti sa ma credeti, verificati si la alte masini, eu totusi nu am auzit de asa ceva la altcineva - sunteti primii care spun ca e normal.

La masina mea, ma repet, cand facea asa - scantei intre fise si intre fise si parti metalice ale motorului - imi mergea varza motorul, chiar si in doi cilindri. Dupa ce am schimbat fisele, nu mai face nici scantei si motorul merge bine.  

Nu cumva fisele pe care le-ai pus sunt de kko?

 

Si nu va mai luati dupa mecanici ca astia spun si prostii. De ex. daca e o chestie minora si iti merge satisfacator ei ar spune orice ca sa te convinga ca e normal si sa nu mai munceasca...

Ia uite si eu care am crezut ca tico merge in doua pt. ca are doar doi cilindri!!!!

Fisele sunt Parker sau Packard n-am citit cu atentie.Si sunt de firma.Si nu te supara ca simt o unda de tristete in glasul tau cand imi spui de mertanu din curte

Share this post


Link to post
Fisele sunt Parker sau Packard

 

Packard sunt, Parker face ustensile pentru scris :) .

Share this post


Link to post

La mine si cu bobina de inductie veche si cu cea schimbata (de asta am schimbat-o :wink: ) se vede un arc de curent intre miezul bobinei si marginea din fier.

 

Aceeiasi problema am avuto si eu. Am schimbat capacul de delco care avea soclul de la fisa uzat comlet si pentru a nu avea probleme am schimbat si fisele

Share this post


Link to post

Nu stiu cum e la mine... ca eu ii fac reviziile si nu deschid capota intre revizii :)

decat sa pun lichid de spalat parbrizul si uneori mai verific nivelurile ...

dar am observat ca masina "curenteaza" cand cobor si inchid usa se simte cum curenteaza...

 

Chiar am vrut sa va intreb daca si a le voastre fac asa :) >-

Share this post


Link to post
dar am observat ca masina "curenteaza" cand cobor si inchid usa se simte cum curenteaza...

 

Curentarea aia pe care o simti tu e produsa de incarcarea statica pe corpul tau cind hainele se freaca de spatarul scaunului. Daca o sa porti un tricou de bumbac o sa vezi ca nu mai curenteaza. Alta chestie: daca vrei sa minimizezi socul electric care il primesti, cind te dai jos din masina pune mina intai pe partea metalica a usei (rama de metal de la geam) si de abia dupa aia sa pui piciorul jos pe pamint. :) >-

Edited by hitman

Share this post


Link to post
Daca schimbati fishele cautati sa fie Pakard SUA(gri)

Daca ii intrebi pe americani de Packard iti vor spune ca-i cel mai prost cablu.

Share this post


Link to post

pina la urma e normal sa fac scantei intre miezul bobinei si margini sau nu? la mine acolo este singurul loc unde se vad seara scantei. trebuie sa scimb bobina?

Share this post


Link to post

Nu e necesara schimbarea.Toate incep sa faca asa dupa ceva timp.

Share this post


Link to post

m-am uitat si eu azi noapte la Cielo al meu si intradevar se vede o scanteie intre bobina de inductie si tolele metalice de la exteriorul bobinei (cele orientate spre fata masinii).

Hmmmm ... nu cred ca e un lucru bun!

 

La mine nu prea pot sa imi explic ce naiba se intampla cu mersul motorului la ralanti.

Daca am motorul cald, la ralanti, motorul merge rotund si fara trepidatii la cca800 rot/min.

Dupa oarece timp pana la un minut fara sa interactionez cu el ii scade turatia de parca ar vrea sa moara, dar imediat se tureaza singur pana la 1000-1100 rot/min.

Nu inteleg care o fi cauza! ... Aveti voi vreo explicatie ??? sa fie de vina scanteia de la bobina?

Cand accelerez brusc am observat ca motorul are o usoara trepidatie la plecarea de pe loc, dar de tras masina trage ...

 

In vara/toamna asta am schimbat>

1. bujii NGK, fisele Packard (mai putin fisa centrala - desi o am imi pare in buna regula fisa veche ... )

2. bobina la delco + modulul de aprindere

3. de nici o saptamana am curatat injectoarele, ocazie cu care i s-a reglat avansul etc...

:o fftopic:

Poate ar mai trebui sa spun ca dupa curatzarea injectoarelor acestea au fost montate pe un stand sa le fie verificate conul de injectie.

Fiecare injector era montat separat intr-o fiola gradata.

Au fost alimentate cu lichid rosu sub presiune si s-a simulat mersul motorului la diferite turatii.

Un injector a la mers de 2000/2500 rot pe minut (se pare ca era un pic bine blocat pe deschis).

Lucrul acesta s-a vazut foarte bine prin faptul ca dupa un anumit timp de functionare in fiola lui erau 4 unitati de lichid rosu.

Asta in timp ce in celelalte 3 erau aproximativ 2 unitati !!??

 

In sfarsit au mai schimbat baietii simulariile si au introdus simulare de 5000 de rot/min pentru o perioada oarecare.

Dupa oarece timp injectorul problema si-a dat drumul si si-a revenit la normal.

Am repetat simularile la 2000/2500 rot pe minut si de data aceasta a bagat aceeasi cantitate de lichid ca si celelalte injectoare.

 

Mai tarziu am fost intrebat daca utilizez masina mai mult in oras, in regim neturat. Aparent utilizarea masinii in regim neturat duce la infundarea blocarea injectoarelor in timp scurt.

Dar cred ca nu e cazul fiindca macar odata pe luna bag cate un drum de 6-700 km ...

Am montat toate inectoarele... etc

... da tot nu pot sa imi explic de ce imi scade turatia la relaniti ... pt ca sa revina iar ..

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Si ce treaba au injectoare tale cu bobina de inductie despre care se discuta aici?

Dupa toate cele ai reglat pontentiometrul CO2 pe un scaner sau analizor de gaze?

Share this post


Link to post

-Tocmai ce am remarcat scanteia de la bobina, si m-am gandit ca ar putea avea legatura cu misterele ralantiului.

In general daca merg la doctor incerc sa ii dau cat mai multe informatii ca sa isi faca o idee cum sta treaba ...de poate ajuta la o diagnosticare corecta :)

 

- De cand a fost masina noua, pana acum nu s-a umblat la potentiometrul de CO2... :rolleyes:

Share this post


Link to post

:o fftopic: Ovi_jer ai putea sa ne dai mai multe detalii asupra cauzei acestui comportament la ralanti? eventual rationamentul tau ... Tu ne-ai spus direct posibila solutie ... De ce e asa si nu altfel ... poate ar mai fi putut fi de exemplu defecte gen contact imperfect (pe undeva), sau pipa din distribiuitor defecta, sau mai stiu eu ce legat de partea electrica ...

In orice caz cred ca e necesar reglajul la potentiometrul de CO2, ca doar injectoarele sunt vechi si decalibrate.

Share this post


Link to post

Aparent pare a fi amestec sarac.

Share this post


Link to post

Cand da scanteie sau imediat dupa, se produce scaderea brusca a turatiei? Nu inteleg de ce nu rezolvi mai intai problema asta. Eventual cu un schimb de fise complet.

Share this post


Link to post

o sa inlocuiesc si fisa centrala tot noua - promit :shocking: Paradox sau nu dar scanteie da mai des decat ii scade turatia ... :uff:

Share this post


Link to post

:o fftopic: Ovi_jer avea dreptate, era amestecul sarac, dar problema nu s-a rezolvat prin ajustarea potentiometrului de CO2. De fapt nici nu a fost umblat la el.

Cei din service au pus injectoarele(tocmai ce le curatasem cu o sapt inainte tot la ei) la test in comparatie cu 2 injectoare noi.

Montaj in fiole transparente si gradate. Simulare ralanti 1 minut la 1000 rot /min. Rezultatul a fost destul de surprinzator prin faptul ca:

* 3 din 4 injectoare bagau cca jumatate din debitul normal al referintei (referinta a fost luata ad-hoc ca fiind nivelul stabilit de cele 2 injectoare noi).

* Curios toate 3 injectoarele "problema" bagau cam acelasi nivel (intre ele) dar conul lor de injectie era diferit ca forma !!?? In plus unul din ele baga lichid jet de parca era seringa clasica. ...oricum inexplicabil, de obicei te-ai astepta sa se strice unul ... nu 3 deodata.

* al 4-lea injector baga tot cat injectoarele noi (con de injectie asemanator cu al celor noi).

 

Din lipsa de bani am inlocuit 2 injectoare cu unele noi, am pastrat pe cel care baga acelasi nivel cat cele noi si pe unul din cele 3 care baga un pic mai mult decat celelalte cu con relativ ok.

Montate deja au schimbat radical comportamentul masinii la cald. Iar simptomele pentru care m-am dus la service au disparut.

Ca o paranteza> am cumparat set nou de fise Champion, caci cele vechi de 3 luni - Packard mi le-au matrasit astia in service. Numai fisa centrala a ramas Packard si este ok (inca). Fisa centrala din setul Champion nu se potriveste tocmai bine !?.

 

Am resetat in graba ECM (motor cald, scos borna, si pus la loc mai repede de 2 minute), totusi nu inteleg de ce azi dimineata cand am pornit masina a urcat turatia la 2700-3000 rot/min. Am plecat de pe loc. In mers cand scoteam masina din viteza urca iar la 2700-3000 rot/min -chestia asta ma cam enerveaza.

Abia dupa ce am parcurs 2,5 km cand am scos masina din viteza turatia a revenit treptat la normal (800)

Aveti ceva sugestii ? (la cald merge f. f. bine)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...