Jump to content
Sign in to follow this  
Bia

Matiz - Se Aprinde "check" Si Nimeni Nu Stie De Ce

Recommended Posts

Astazi am fost si mi-au inlocuit injectoarele. Le-am verificat, scria 'genuine GM' pe cutie, am si stat langa mecanic tot timpul procesului de inlocuire. Maine o sa fac o iesire pana la Sovata si testez cum se comporta masina. Ce mi s-a parut foarte ciudat a fost faptul ca mi-a pus injectoare euro2, desi masina e euro3. Care ar fi implicatiile? Cei de la service mi-au zis ca alea sunt mai bune, voi ce parere aveti?

Share this post


Link to post

De ce ti-au schimbat injectoarele, si mai ales de ce i-ai lasat, cand problemele tale se trag mai mult ca sigur de la sonda lambda?

Share this post


Link to post

micul gigant ijectoarele euro 2 sunt monopunct fata de multipunct la euro3 daca problema era de la injectoare aceasta operatiune ar trebui sa o rezolve

Share this post


Link to post

Sa speram ca o s-o rezolve, tocmai in ideea asta voi face un drum inafara orasului. Incercam sa aflu daca procedura este 'sanatoasa', adica din cauza schimbului sa nu apara altfel de probleme... Faptul ca au schimbat injectoarele mi se pare un lucru bun, aveau deja 25.000 de km si daca totusi s-au schimbat gratis nu pot decat sa ma bucur, mai ales daca nu are nici o implicatie faptul ca sunt euro2 in loc de euro3.

 

Le-am zis la service si tot ce mi-ati zis referitor la sonda respectiva insa au zis ca daca problema e de acolo atunci ar trebui sa apara pe scanner, si cu asta nu am mai stiut ce sa le mai raspund.

Edited by micul gigant

Share this post


Link to post

Pai cod p0133 e sonda lamba, mai exact circuitul de incalzire al sondei lambda, nu ti-a spus Tolin mai sus?

Share this post


Link to post

Asta e, cel putin deocamdata :( O sa fac pana la urmatoarea revizie peste 1000 de km si vedem cum se comporta beculetul check. In caz ca face figuri, iar sunt la service!

 

Mircea, de as fi putut sa te iau cu mine la service, cu puterea ta de convingere... ahhh ;)

Share this post


Link to post

Pai ce putere de convingere omu' :) Ii puneam sa puna scanerul, apoi ii invatam sa citeasca manualul. Poate asa intelegeau si ei ce reprezinta codul pe care-l citesc.

Share this post


Link to post

Au pus scanerul si mi-au aratat ca functioneaza sonda respectiva (adica nah, mi-a aratat niste cifre care se tot schimbau). Faptul ca nu ma pricepeam suficient a fost un atu pentru ei pentru a ma ametii. Daca as fi stiut cum sa-i explic, i-as fi explicat... ideea e ca nici ei nu se pricep prea bine, adica e prima data cand schimba injectoarele (in baza garantiei) cuiva cu matiz (si asta doar fiindca am sunat la craiova si m-am plans de solutiile primite de la service), asta spune multe despre unicul service din zona asta si de profesionalismul cu care lucreaza.

Edited by micul gigant

Share this post


Link to post
micul gigant ijectoarele euro 2 sunt monopunct fata de multipunct la euro3

 

Adica noi ce sa intelegem de aici ? Cum ca euro2 este injectie monopunct si euro3 este multipunct ? =))

Share this post


Link to post

P0133 este senzor oxigen fara activitate mai exact mort.

Daca ar fi probleme cu incalzirea sondei eroarea ar fi numai la rece si dupa cateva porniri la cald martorul check se stinge .

micul gigant@ Intre ce valori lucra sonda lambda?

Share this post


Link to post
Adica noi ce sa intelegem de aici ? Cum ca euro2 este injectie monopunct si euro3 este multipunct ? =))

 

Alea de euro 2 au o gaura mai mare, cele de euro 3 mai multe gauri mai mici. Cred ca asta a vrut sa spuna.

Share this post


Link to post

Difera sistemele de injectie sau alimentare intre euro 2 si euro 3.

La euro 2 se lucreaza cu injectoare cu debit mai mare si presiuna de 300kpa alimentare si la euro 3 cu injectoare de debit mai mic si presiuna de aproape 400kpa.

Share this post


Link to post

Deci să se pregătească de un consum mai "sănătos" nu-i aşa?...

Share this post


Link to post

Pina motorul nu se incalzeste pentru a intra in bucla inchisa ecm-ul ignora sonda lambda si amestecul este stabilit de o mapa interna(default) si automata daca injectoarele sunt mai mari consumul creste datorita amestecului imbogatit.Daca sunt probleme la sonda lambda consumul va fi mare tot timpul :)

Share this post


Link to post

I-au pus asa pe considerentul ca o gaura mai mare se infunda mai greu decat mai multe si mai mici. Ma infioara o astfel de conceptie ! Plus ca, iar umblam la efect si nu la cauza. Cand draq o sa ne facem bine ?

 

@ovi_jer > consecinta e doar consumul mai mare ? Spune-le pe toate, nu doar pe cea vizibila si imediata.

Share this post


Link to post

Cand o sa avem referendum in service-uri :) )

Promit sa ma angajez in comisia care se va ocupa de asta!

Share this post


Link to post

Eu zic sa faca fiecare cu probleme cate o petitie la presh. Vad ca se rezolva imediat si legal.

Share this post


Link to post

Din ce am citit eu in niste manuale de reparatie ( in speta supernova E2 si solenza E3 ) am constatat ca diferentele majore intre E2 la SN si E3 la SLZ ar fi ca la E3 pompa de benzina are filtrul capsulat in ea si nu poate fi schimbat si regulatorul de presiune in rezervor iar la E2 filtrul e in exterior si de asemeni regulatorul de presiune e la intrarea in rampa de injectie. La E2 pres de alimentare e de 3 bar si la E3 de 3,5 bar. Injectoarele au acelasi cod de piesa de schimb la toate motoarele E7J de pe modelele mai sus amintite. Se subintelege nr, diferit de sonde lambda in cele doua cazuri . De-asta ma mira putin discutia despre nr, de orificii ale unui injector de benzina, ca injectoare de benzina cu mai multe orificii eu personal nu am auzit - dar poate gresesc.

Edited by jake

Share this post


Link to post

Pai imi primul rand aici vorbim de masini daewoo iar ceea ce s-a explicat pe aici este foarte adevarat.

Injectoarele de pe motoarele daewoo au de la 1 pina la 6 orificii de pulverizare a benzinei.

Share this post


Link to post

Bun, in concluzie trebuie sa ma astept la un consum mai mare din cauza injectoarelor monopunct si de asemenea la alte efecte (inca necunoscute mie) ulterioare.

Daca bine imi amintesc, cand mi-a aratat pe scaner, valoarea de la H2O varia, si de cate ori acceleram eu se apropia spre 900 cand acceleram mai tare si scadea spre 200-300 cand era la relanti. Sper, sa imi amintesc corect.

De cand cu schimbul nu am observat nici o schimbare in functionarea masinii, o sa testez in dimineata asta... de foarte multa vreme, la prima pornire dimineata dupa 10-20 secunde imi murea motorul (si deja din obisnuinta acceleram putin ca sa ajut shocul automat). Acest fenomen nu se intampla si in cursul zilei, decat dupa o perioada mai lunga de stationare (10-12 ore). Sa fi fost tot de la sonda acest fenomen? Daca imi face la fel si dimineata, luni sunt iar la sevice, trebuie sa insist in perioada asta fiindca in 2 luni se implinesc cei 2 ani de cand e cumparata.

Share this post


Link to post

Nu mai incurca lucrurile.Nu exista injectoare monopunct la matiz.

Am explicat mai sus diferenta intre injectoarele de matiz.

Senzorul MAP ce valoarea avea?

Data viitoare incearca sa faci o poza cu parametrii de pe scaner.

Share this post


Link to post

Vad ca am declansat o discutie cam oftopic si e partial vina mea am spus multipunct dar si injectoare (nu injector) daca era monopunct avea un singur injector ,trebuia sa spun multigaura ,s-a explicat mai sus ca e

vorba de o gaura mai mare la euro 2 fata de mai multe gauri mai mici la euro 3 care se si infunda mai repede.

on topic:

micul gigant de unde alimentezi de obicei cu benzina ,sete de ajuns o data (cum am patit eu) sa alimentezi de la o benzinarie de gen "gigioil" sau "petron" vopsita si in culorile companiei , ca sa ai probleme. Eu am patit-o imi era frica sa nu ramin fara benzina si am pus de la o benzinarie dubioasa ,problemele au inceput imediat scuturaturi ,check.

post-1892-1171719836_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Dupa o lunga perioada, as putea zice chiar un an de cand la prima pornire a masinii mi se opreste motorul daca nu-l ajut putin cu pedala de acceleratie, mi s-a intamplat ca azi sa nu mai moara motorul la pornire. Se pare ca e de bun augur modificarea adusa, si daca nu se va modifica dramatic consumul atunci pentru moment ma pot declara multumit.

As mai avea o intrebare, sonda in discutie cat si injectoarele si partea electrica fac obiectul garantiei extinse? adica sa ma relaxez in ceea ce le priveste asteptand noi semnale din partea beculetului check?

Share this post


Link to post

Nu vreau sa te dezamagesc, dar motorul nu moare la ralanti din cauza injectoarelor (infundate). In general, datorita amestecului prea bogat, deci, a lipsei de aer.

Intrebarile de mai sus trebuie sa le pui service-ului autorizat sau producatorului. Ei sunt singurii care cunosc raspunsul exact.

Share this post


Link to post

Am fost a doua oara in service pentru aprindere check , tipul de la garantii mi-a spus ca eroarea afisata pe scanner ar fi in traducere eroare la aprindere cilindru, o eroare mai generala mi-a spus. Mi-a curatat IAC, care era cam afumat , mentionez ca masina are 11 luni si 7000 km la bord, de fapt initial a spus ca mi-l schimba dar s-a razgindit apoi. Dar din pacate peste citeva ore beculetul check s-a aprins din nou. Masina functioneaza tot la fel, la pornire dimineata tremura bordul si daca nu o incalzesc binisor, masina merge in socuri. Simpt ca motorul nu are putere, iar de doua ori fiind in rampa, deci fiind nevoit sa urc, am plecat cu prima treapta si cind am schimbat in treapta II-a, masina pur si simplu s-a oprit in loc si apasind pe accelratie puternic, intr-un final a tisnit pur si simplu.

Poate stie cineva daca la Comat Iasi, unde am garantia, tipul de la garantii trebuie stimulat cu ceva, pentru ca am fost de trei ori la el pina acum si simt ca ma duce cu vorba. El tot spune de benzina ca nu este buna cu toate ca am pus de ceva timp numai benzina de 98.

Deci daca stie cineva de persoana de la garantii de la Comat Iasi .

Mersi !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...