Jump to content
Sign in to follow this  
buleus

Electromotorul?

Recommended Posts

Va salut cu respect dragi colegi ! prima data cand postez aici :P

Problema e in felul urmator dau la automat click si atat ( mintea mea , carbunii ) ma duc la electrician ca un om corect , lasat masina venit in 4 ore lasat 150ron schimbat carbunii , bucse , bla bla bla ! toate bune 2 luni de zile ! dupa care aceeasi problema ! revoltat ma apuc si desfac singur electromotorul. Dupa grele incercari ( grea pozitia ) il dau jos il descfac ( surpriza carbunii erau la sarme ) si nici un semn ca a mai fsf umblat pe acolo , trec peste ...

Cumpar carbuni inlocuiesc acum la proba nu da nici un semn cand pun plus pe aia subtire si pe ala gros din bobina .

Dar daca pun plus pe al 2`lea surub care duce la carbuni direct se invarte , dar logic ca nu il arunca ! Concluzia trasa de mine solenoidul (bobina , starter ) defect , cel mai probabil oxidat !

M-am tot invartit pe langa el sa il desfac dar avand experienta neplacuta cu altul ( desfacut cu ciocanul , curatat , functional , nu am reusit sa il mai fac sa stea intreg :) ) )

Aici pe site tot vad ca scrieti sa curatati solenoidul , aveti vreun truc pentru asta sau voi cum il desfaceti ?

 

 

Sfat sa iau solenoid ( bobina ) nou after market sau electromotor sh ?

Share this post


Link to post

Nu ai ce sa cureti la solenoid, este capsulat. Sfat: 100% piesa noua - producator de bun simt. Am avut si eu o problema similara, initial am mers pe reper original. De tinut a tinut fix 3 saptamani ! Dupa asta, am renuntat la piesa GM si nici ca am mai avut necazuri vreme de vreo 8-9 ani.

 

Share this post


Link to post

asa stiam si eu ca nu ai cum sa cureti deasta am ramas surprins sa vad sfaturi gen " curata bine solenoidul" o sa cumpar unul nou !

Multumesc .. pentru raspuns , vreun producator ceva ?

Share this post


Link to post

Din pacate, nu sunt sigur de producator. Cred ca am luat Delco Remy.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu un electromotor de Nubira 1 (an 1998). Masina nu mai pornea deloc, cand dadeam la cheie tot ce se auzea era un "clank". Am zis bun, s-au dus carbunii, oricum nu i-am schimbat niciodata. Am dat frumos jos electromotorul de pe masina, l-am desfacut si i-am schimbat placa cu perii. Erau mancati bine carbunii vechi. L-am montat la loc pe masina (mare greseala, trebuia sa-l probez) ca sa constat ca nu s-a rezolvat nimic. Tot la fel facea. L-am dat iar jos si de data asta am constatat ca e solenoidul. Am cumparat altul si acum am o dilema, cum il montez pe electromotor. Mai exact, ce fire vin la cele 3 borne de pe solenoid. Are 2 borne mai groase, si una mai subtire. Una dintre cele groase se duce in carbuni, iar pe celelalte 2 le leg la plus (? - gresesc aici?). Problema e ca nu stiu care dintre cele doua borne groase trebuie legata la carbuni. Am in mana un multimetru, daca ma puteti ajuta sa-mi dau seama care cum vin...

Intreb pentru ca inainte sa-l montez pe masina vrea sa il si probez si sa nu ii leg nici bornele invers.

 

Update:

Deocamdata l-am pus asa pe electromotor. Dupa am pus multimetrul pe el si mi se pare un pic aiurea. Poate nu inteleg eu cum functioneaza solenoidul asta. Se poate vedea in poze intre care borne am conductivitate.

 

Poze: Poza1 Poza2 Poza3 Poza4 Poza5

Edited by iulianm

Share this post


Link to post

Infasurarea solenoidului se inseriaza cu cea a electromotorului. Deci: cu electromotorul pe banc, borna (-) a bateriei o legi la corpul electromotorului, borna (+) la surubul gros de cupru al solenoidului, simplu nu la cel cu cablu tip sufa ce intra in electromotor. Cu o surubelnita groasa atingi aceasta borna (+) cu surubul mai subtire care e comanda de la contact. Ar trebui ca electromotorul sa fie actionat de solenoid. Spor!

Share this post


Link to post

Solenoidul l-ai conectat corect la electromotor (este vizibil din prima poza si nu mai era nevoie sa mai verifici cu multimetrul). Proba o faci asa cum spune colegul @cris06.

Share this post


Link to post

Gata, am reusit. Multumesc pentru sfaturi.

Share this post


Link to post

Salut! am o intrebare.

Electromotor nou aftermarket sau cel original reconditionat?

merci!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...