Jump to content
Sign in to follow this  
dino

Joc Volan

Recommended Posts

Nu cumva, in capul axului coloanei de directie (chiar sub volan) nu e un rulment? Si eu am aceeasi problema la a mea (e vorba de coloana reglabila de Nexia) bineinteles sh si tocmai rulmentul din capul coloanei are joc. Cred ca e o boala generala la sistemele astea ale woo-urilor... :(

Share this post


Link to post

@cris06 : schimba-i rulmentul si scapi de joc :) . E un rulment cu role, n-ar fi mare lucru sa-l schimbi, daca esti sigur ca de acolo ai jocul. Pe de alta parte, daca ai jocul din rulment, volanul prezinta atit joc sus-jos cit si joc stinga-dreapta ! tiboasca acuza doar joc pe verticala, cunoscut si altor posesori de Leganza ... din pacate :(

 

Nu stiu in ce masura coloana de directie de Nexia se aseamana/e identica cu coloana de Leganza, insa crede-ma, am chiar in momentul asta la cca 2 metri de mine o coloana de Leganza si, din cite am studiat eu, jocul apare in primul rind datorita mecanismului de reglare pe verticala. De curiozitate, vorbim de reglaj cu pirghie sau cu clapeta ? Constatarile mele se refera la sistemul cu pirghie.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

La mine e cu parghie. Mai mult ca sigur e rulmentul! Intr-adevar jocul e sus-jos mai putin si mai pronuntat sranga-dreapta. Dar unde-l gasesc ca la dezmembrari nu mi-l da separat dar buba mare e ca toate aveau jocul asta (si pe Nexia si pe Espero). Cred ca e un viciu de proiectare dar, poate si de material (locasul rulmentului e din antimoniu-sper sa nu gresesc).

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Da rulmentul jos si mergi la orice magazin de rulmenti. Nu ai nevoie de piesa originala. Te intereseaza diametrul interior, diametrul exterior si inaltimea.

Share this post


Link to post

@Salex,mersi frumos,m-am mai linistit acum! In schimb ieri a mai aparut o problema!Usa pe dreapta fata nu se mai deschide din exterior! Ati mai avut problema asta? Cum o rezolv?

Share this post


Link to post

@ Salex: m-am interesat la servisul unde am facut reviziile si ei au spus ca acel rulment nu se inlocuieste ci se schimba intreg ansamblul cu tot cu mecanismul de reglare al inclinarii coloanei de directie. Ori ei habar nu au ori chiara asa e. Oricum m-am uitat si eu putin la rulmentul ala (nu am avut cum sa-l studiez prea mult) si mi s-a parut ca a fost introdus pe ax cu o presa speciala. Cum il pot demonta? Daca ai mai facut lucrul asta sau stii poate ma ajuti si pe mine, fiindca, intr-adevar e cam deranjant sa-ti joace volanul. Plus ca e motiv sa nu iei ITP-ul... :(

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Eu unul nu am achimbat niciodata, deci nu stiu ce sfat sa iti dau. Cel mult, vezi daca te ajuta manualul de service ...

Share this post


Link to post

salutari la voi

 

dupa ce am parcurs tot acest topic ... am ramas, totusi, nelamurit ...

 

am aceeasi problema cu jocul in volan pe directia virarii ... :wallbanger: (stanga-dreapta)

vibratia din volan se simte in mai multe etape si feluri

1. singur in masina ... de la 110 km/h in sus incepe sa se simta vibratia in volan

2. la 2-3 persoane in masina ... vibratia incepe sa se simta de pe la 90 km/h plus

3. la frana putin mai accentuata se aude ca si cum as frana cu intreruperi (vrum ... vrum ... vrum) :rolleyes: nu stiu sa explic faza asta

4. am facut unghiul de fuga de cateva zile

5. am cauciucuri second (de vara) ... set 2 fata + set 2 spate (echilibrate)

 

acum, cateva solutii "din auzite" si din citite pe aici pe forum

1. re-echilibrare roti fata

2. (sau) schimbat bucse

3. (sau) mutare roti de pe spate pe fata si alea de pe fata pe spate

4. (sau in cel mai costisitor caz) schimbare cauciucuri fata (cu unele noi)

5. (sau - desi nu e cazul) verificare jenti (cu astea nu cred ca sunt probleme, ca am avut alte cauciucuri puse si n-am avut probleme)

 

sa zicem ca gumele de pe fata sunt uzate neuniform, sau cu probleme la sarma. daca le pun pe spate ... care ar putea fi riscurile sa merg asa cu ele ? risc explozie ? risc sa descentrez ceva la angrenaje ? explicati-mi si mie va rog, bucsele alea ce rol au in afara de amortiza vibratiile din telescoape si arcuri ? ce legatura au cu directia ?

 

ma enerveaza la culme vibratia asta. n-am avut-o cu cauciucurile vechi. sincer, nu prea mi-a placut cum au lucrat cei care mi-au pus cauciucurile SH ... dar am mers totusi pe ideea ca le echilibreaza, si asta fac toata ziua ... ca e firma care se ocupa numai cu asa ceva.

 

in prima instanta am sa merg sa verific din nou echilibrarea rotilor si sa vad ce zice si dl. mester legat de vibratiile alea si de schimbarea rotilor intre ele (fata cu spate)

Share this post


Link to post

Hello,la al meu espero am urmatoarea problema:cand dau in groapa sau in cocoasele primariei(limitatoarele de viteza),volanul imi fuge intr-una din parti plus ca parca toate denivelarile si pietriceleleimi loveste parca in volan.Ce sa fie?!

Share this post


Link to post

salut

azi mi-am cuparat prima masina,un cielo

e putin dogia la portiere dar ma ingrijoreaza jocul din volan,plus ca trebuie tinut la vre-o 10* spre dreapta ca sa mearga drept.

mai am o problema,la motor la cubulatoare(nu stiu exact cum ii zice)pe la capacul negru se prelinge ulei,oare e de la capac sau ceva defect?

plus...cu viteza a V-cea in 2000 ture imi indica aproape 100km/h,e ceva real sau arata km in plus?

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu al meu cielo de pe la viteza de 90km/h incepe o vibratie puternica si o miscare stanga dreapta a volanului de la 100km/ in sus numai zic ca deja devine incontrolabila ce ar putea fi? La verificare cand am fost cel de acolo a spus ca am o problema la flansa de la amortizor sa fie de acolo?

Share this post


Link to post

Rotile cum stau? Sunt echilibrate? Vezi daca nu a sarit un plumb de pe o roata sau daca nu ai adunat noroi pe interiorul jantei. De la flansa amortizor nu prea cred sa fie.

Share this post


Link to post

In primul rand tine cont de sugestia colegului @danutza. Remedierea se poate face repede si ieftin. Se mai poate intampla atunci cand tot ce este pe axa de pivot are jocuri mari (intrarea in rezonanta a fuzetei la anumite viteze). Deasemenea jocurile mari la levierele de directie pot provoca (mai putin accentuat) fenomenul.

Share this post


Link to post

Multumesc pt raspunsuri o sa ma duc sa ii fac echilibrare cat de curand chiar ma bagat la banuieli problema asta... un lucru de mentionat referitor la flansa de la amortizor la gropi ,limitatoare de viteza... etc cand trec se aude un sunet ca un scartait asa nu stiu cum sa zic nu se aude ca si la un pivot d exemplu si la itp mi sa spus ca am un joc la roata fata stanga si sa schimb flansa de la amortizor ,in orice caz o sa tin cont de sfaturile voastre si o sa ii fac echilibrare si o sa dau comanda si de o flansa sper sa se rezolve ca asa nu pot merge cu ea sa merg numai sub 90km/h . Va multumesc !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...