Jump to content
Sign in to follow this  
Senna

Caseta De Directie, Bucsa?

Recommended Posts

De putin timp aud un carait din dreptul pasajului rotii dreapta fata la virarea pe loc sau un mers, de parca s-ar agata axul directiei in ceva. Am auzit ca unii si-au schimbat bucsa casetei de directie sau chiar intreaga caseta. As putea sa o schimb si eu, artizanal, fara sa mai trec pe la service?

Share this post


Link to post

Aoleuuu numai cand aud de caseta de directie ma dau cu :wallbanger: . Te rog mult sa postezi si rezolvarea dupa ce ai terminat...a fost bucsa ai schimbat intreaga caseta . . .

 

P.S. Asemanatoare problema si la mine

Share this post


Link to post

Sfat . Duteeeee...la service..e relativ greu de inlocuit

Share this post


Link to post
Si la mine se aude ceva asemanator dar nu intotdeauna.Am aceeasi problema?

La Logan sau la Mertan ? ..ca nu prea pot sa-mi dau seama de masina care-o ai

Share this post


Link to post

Nu este foarte complicat, dar trebuie sa dai caseta de directie jos si s-o desfaci. E bine sa mai fi vazut odata cum se face chestia asta. Trebuie rabdare.

Share this post


Link to post

La mine facea fff rau. tot felul de zgomote si trosnituri la gropi, la virare etc. Am tot schimbat rulment, bucsa etc in speranta de a scapa mai ieftin dar in final tot cu schimbarea casetei s-a lasat pentru ca nu se uzeaza bucsa sau rulmentul ci cremaliera, piesa ce nu poate fi gasita. Partea buna este ca include capete de bara. Partea proasta e ca eu am dat 6.5 milioane pe ea.

Share this post


Link to post
in final tot cu schimbarea casetei s-a lasat pentru ca nu se uzeaza bucsa sau rulmentul ci cremaliera, piesa ce nu poate fi gasita. Partea buna este ca include capete de bara. Partea proasta e ca eu am dat 6.5 milioane pe ea.

 

La mine problema e ca in mers nu se aude nimic decat daca virez. De fapt nu conteaza ca virez pe loc sau in rulare, se aude un carait sinistru, ca de usa veche.

 

La Campina auzisem ca o vand la 4 milioane si ceva, oare cu tot cu capetele de bara?

 

@Pedala Nu se poate schimba fara sa o dau jos? Imi trebuie vreun extractor special? Gasesc usor respectiva bucsa? Pe situl lui nicubarbu au bucse de 6 respectiv 7 lei noi.

Share this post


Link to post

Ne-am chinuit cu caseta pe masina vreo 2 ore. Nu ai cum s-o apuci. E sistem tipic pentru chinezoi -> S-o schimbi mai bine.

Nu e nevoie de extractor. Daca dai caseta jos si o desfaci... o impingi cu surubelnita afara... E foarte simplu. Numai ca daca nu-ti iei repere pe capete de bara tre' sa faci directia din nou... Eu am luat si nu a fost nevoie. Am verificat-o dupa (un prieten are un service)

Share this post


Link to post
NNumai ca daca nu-ti iei repere pe capete de bara tre' sa faci directia din nou... Eu am luat si nu a fost nevoie. Am verificat-o dupa (un prieten are un service)

 

Deci pot sa nu mai depresez capetele de bara din fuzete? Rotesc axul capatului de bara in caseta, desurubez si numar turele?

Share this post


Link to post

wow - si eu am auzit la mine un caraqit de ala de usa veche de m-am ingrozit la inceput - credeam ca se rupe masina in 2 sau ceva; dar l-am auzit numai pe niste deluri mai grele si de atunci a disparut. Tre sa ma astept sa reapara? se poate bloca de tot caseta de directie sau care e faza cu scartaitul asta?

Share this post


Link to post

nu trebuie sa dati caseta jos de pe masina ca sa schimbati bucsa de teflon.

La service demonteaza capatul de bara si cu doi electrozi indoiti putil la capat in gen croseta le inrosec cu autogenul si le infig in bucsa intr-o parte sia alata si dupa aia o trag afara.

La Ploiesti e 3,5-5 mil depinde de magazin nu stiu daca e cu capete de bara sau fara. Eu am schimbat la doua masini anul trecut si au fost cu totul.

Share this post


Link to post

Cand rotesc de volan total dreapta se aude un trosnet puternic la capt de cursa. Am remarcat asta numai la viraje pe loc, in mers nu mi se intampla sa virez la maxim. Bucsa casetei am schimbat-o in urma cu vreo 15000 Km.

 

Ce motive ar putea fi?

Share this post


Link to post
Cand rotesc de volan total dreapta se aude un trosnet puternic la capt de cursa.

 

Poti incerca sa mai strangi patina. In locasul stramt dintre caseta de directie si podeaua masinii se poate lucra relativ greu cu o cheie fixa de 17. Se scoate sau se da la o parte capusonul de cauciuc care protejeaza surubul de reglaj si se strange usor. Se verifica apoi ca manevrarea volanului sa nu se ingreuneze deranjant.

 

P.S. Este relativ greu, spatiul de manevra este foarte mic si trebuie data la o parte aparatoarea cutiei de viteze si chiar si tamponul acesteia.

Share this post


Link to post

Eu am o problema asemanatoare ;la tico.In iarna am avut un incident, respectiv am intrat intr-o bordura cu rotile intoarse maxim deapta.Am reglat unghiurile dupa aia, nu a mai avut nimic>Acum a aparut un zgomot ciudat in partea dreapta (initial am crezut ca e amortizorul ) dar numai cind trec peste hopuri, indiferent de ce e volanul intors sau nu.Mentionez ca izbitura a fost in stanga.Masina a fost verficata in amanunt si nu are nici cel mai mic joc.Are cineva idee ce ar putea fi?

Share this post


Link to post

Este posibil sa-ti bata axele etrierului dreapta. Pe piatra cubica calca usor frana si daca nu se mai aude cloncaneala inseamna ca despre asta e vorba ;)

Share this post


Link to post

Vreau si eu indicatii: Matiz din iulie 2006, 9500km. Trage dreapta. Nu foarte rau, dar pe autostrada e deranjant. Nu troncane sau altceva.La o inspectie ochiometrica (nu sunt mecanic sau specialist) mi s-a parut ca roata stanga sta o idee in spre in afara atunci cand masina sta pe plat cu volanul pun in pozitie dreapta.

 

Trebuie doar reglata directia, sau este vreo problema cu caseta de directie? Am intrebat la serviceul Daewoo la care fac reviziile si mi-au spus ca trebuie doar reglata directia(fara sa se uite la masina sau ceva, doar a raspuns la intrebare) si ca ma costa 70 de lei, insa la un alt service(computerizat si cu toate draciile, dar nu e autorizat daewoo) mi-au spus ca ma costa doar 50 lei. Daca e doar reglajul acesta, si il fac acolo unde e mai ieftin, pierd garantia?

 

Ce presupune reglatul directiei???

 

Mentionez ca rotile sunt echilibrate, si trasul dreapta se simte de la 80km/h in sus.

Share this post


Link to post

Nu trebuie sa mergi la service Daewoo pentru reglaj de directie. Trebuie doar un aparat bun si un meserias.

Mergi inainte cu jantele la roluit si apoi la echilibrat. Si cand ti le monteaza aia sa stranga piulitele acelea in cruce. Din ce povestesti, seamana cu roata asezata prost pe butuc.

Share this post


Link to post

Multumesc mult.

As vrea sa mai intreb ce inseamna ROLUIT, si la care piulite te referi cand spui "in curce" - la piulitele cu care se strange roata?Asezata prost pe butuc inseamna ca nu sunt stranse bine piulitele cumva?

Edited by padual

Share this post


Link to post

- dispozitiv cu role pentru indreptat janta ;

- janta intra pe un con (butucul) si daca fata jantei nu este paralela cu flansa de prindere pe care sunt prezoanele, atunci poti strange pana iese apa din ele, roata este prinsa prost. Pentru a realiza o asezare corecta, se strang piulitele la mana si apoi strangerea finala se face la cheie, incrucis, ca ordine de strangere.

Share this post


Link to post

Anterior am avut Dacie, si am avut nevoie de niste sfaturi pe care le-am cautat pe Daciaclub.ro. Cei de acolo m-au ajutat la momentul respectiv si pentru mine a fost o surpriza acest gen de forumuri. In prezent, datorita faptului ca am Daewoo, sunt membru aici, si ma bucur mult ca, desi este mai mic (e normal pentru ca posesorii de dacii sunt mai multi :) ), acest forum are toate informatiile de care am nevoie, si ca oamenii de aici sunt foarte binevoitori in a ajuta. As mai adauga ca sunt si mai pasnici si mai putin patimasi, si ca nu sunt frustrati ca masina lor este un Daewoo, nu ca unii dacioti care nu prea isi vedeau lungul nasului. Desigur, padure fara uscaturi nu exista, insa numarul lor diferentiaza padurile intre ele.

 

Multumesc mult tolin, si felicitari tuturor care au grija ca acest forum sa existe.

Edited by padual

Share this post


Link to post

Cam aceeasi problema am descoperit-o si eu , desi zgomotul il am de ceva vreme inca continui sa mai circul cu masinuta(tico). Am fost la magazinul de piese auto si bucsele de ghidaj din teflon costa 10 lei bucata, foarte putin. De service-uri m-am lecuit asa ca o sa o rezolv eu la garaj, sa mai dea putin caldura.

Pana aici e ok. am citit mai devreme despre operatiunea de schimbare si cineva spunea ca se poate cu 2 electrozii incalziti...cu care se agata bucsele vechi, astfel nu ar mai fi nevoie sa demontez intreaga caseta de directie. V-as ruga mult daca ati incercat careva sa/mi dati mai multe detalii, in rest operatiunile sunt in regula , cu ocazia asta o sa mai schimb si altele (discuri de frana, telescoape, brat inferior, etc aproximativ cam 700 de lei costa piesele).

Share this post


Link to post

Pe scurt am preferat sa dau caseta jos dupa prima tentativa. Trei bucsi schimbate pana acum la o ticaloasa de caseta de directie. Pana la urma am schimbat-o

Share this post


Link to post

am o rugaminte, la matizul meu atunci cand virez maxim stanga sau dreapta (cand parchez) se aude un zgomot ca de frecare la aripa sau nu stiu la ce.

m-am uitat de nenumarate ori si nu reusesc sa pricep de ce. pneurile sunt cele recomandate 155/65 R13 continental si nu au facut frecarea asta aiurea inainte sa intru in iarna.

ce e drept azi iarna mi-am pus pneuri de 80 sau 85 adica foarte inalte si alea intr-adevar in partea dreapta imi atingeau aripa.

dar asta era cu pneurile foarte inalte de 80, dar acum cand ele sunt cele bune?

astept un sfat ce sa fac pt ca ma gandesc ca mare lucru nu ar trebui sa fie

 

multumesc tuturor celor care ofera sfaturi

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...