Jump to content

Recommended Posts

... pe Cielo SOHC am avut inainte Bosh cu trei electrozi si le-am avut cam un an(le-am pastrat) si au fost super .

Acum pe DOHC am Bosh cu 4 electrozi ai am facut deja 3000km si e ok .

Diferenta fata de cele normale se simte la elasticitatea motorului , un pic la consum , mers "rotund" , si parca urca mai usor in ture . :wink:

Share this post


Link to post

Chiar asa de tare se simt aceste bujii? Eu unul cand mi-am schimbat bujiile nu mi-am dat seama daca merge mai bine sau mai prost, le-am schimbat pentru ca aveam deja 15000 km parcursi.

Share this post


Link to post

Se pare ca da , conteaza pe linga "tensiunea si intensitatea" scinteii si forma ei deci se pare ca e mai bine asa . :wink:

Share this post


Link to post

Eu n-am incredere in Bosch pt.ca tot ce am gasit au fost ciurucuri turcesti...

Share this post


Link to post

De bujiile Champion normale, stiam ca sunt bune din moment ce sunt bujiile originale cu care vine echipata masina (bujiile Daewoo fiind de fapt tot Champion) Ma interesa daca ati incercat sau ati auzit pareri ale celor ce au cumparat noile bujii Champion EON, care fata de bujiile Champion clasice, incorporeaza 7 inovatii majore si au un pret mult mai mare ( 960000 setul la Cora, fata de 260000 setul pt. cele normale)

Share this post


Link to post
Ultimul racnet in materie de bujii Champion este seria EON. Bujia incorporeaza 7 "inovatii majore", printre care si o distanta intre electrozi marita cu 0.25 mm fata de standard, ceea ce are ca efect o scanteie mai mare, deci o aprindere mai buna. Pt. Cielo si Espero 1.5 DOHC - EON 2, iar pt. Cielo(motor cu 4 supape)  si Espero 1.8 -  EON 6 .  Pret  960000 lei setul (la Cora).  Avand in vedere faptul ca ar trebui sa schimb bujiile (din cauza noxelor mari), ce parere aveti , ar merita banii ? :?

pentru matiz ai vazut pe undeva, dintr-astea de generatie noua?

Share this post


Link to post

La Cora am vazut mai multe tipuri din seria EON. Pt. Matiz am cautat pe net si am aflat ca sunt bune EON 6. Cauta deci la Cora si daca iti cumperi asa ceva, nu uita sa scrii ce impresie ti-au facut , in comparatie cu bujiile "normale".

Share this post


Link to post

Eu unul sunt f.multumit de bujiile bosch cu 4 electrozi.parca se cheama super plus. 8)

Share this post


Link to post

Instalatia de aprindere este proiectata pentru anumite bujii si o anumita distantza intre electrozii bujiei, 1,1 mm in cazul Matizului. Bosch-urile din echiparea de fabrica sunt foarte bune. Altfel producatorul mai recomanda inca 2 modele de la alti fabricanti. Cele cu 2, 3 sau 4 catozi (electrozii conectati la masa instalatiei) sunt bune daca respecta gap-ul., asa ca ochii mari la cumparare, majoritatea au distantza mai mare si ea nu mai poate fi modificata. Pentru o distantza mai mare intre electrozi este nevoie de o tensiune mult mai mare, pe care bobina (trafo) micutza a Matizului nu o poate asigura, asa ca va fi mai rau ca inainte. Daca se schimba bobina riscati sa frigeti ECMu, unde se afla comanda. Bujiile mai au si o rezistenta electrica interna care trebuie sa fie in jur de 5k +/- 20%. Cu oricare alta valoare este de rau.

Ce se poate schimba la instalatie? Cablurile. Sunt foarte proaste. Mai mult nu spun, din experientza, consultatia gratuita nu este bagata in seama.

Share this post


Link to post
Ce se poate schimba la instalatie? Cablurile. Sunt foarte proaste.

Te referi la cablurile instalatiei electrice sau la fisele bujiilor?

Share this post


Link to post

Cablurile de la bobina (trafo) si pina la bujii.

Share this post


Link to post

Mi-am schimbat bujiile Eyquem dupa vre-o 10.000 de km cu unele Brisk. Le-am cumparat de la o reprezentanta Daewoo, mai aveau si originile Daewoo ( adica pe cutie scria Daewoo, dar pe bujii scria Champion) dar vanzatorul zicea ca ca cele Daewoo - Champion sunt destul de proaste, oricum ambele tipuri aveau acelasi pret. Nu sunt oricum f multumit de ce am cumparat - adica Brisk nu imi spune nimic - si probabil ca spre iarna viitoare voi cumpara ceva mai bun, NGK sper.

Oricum motorul parca merge mai rotund sau poate e efectul de placebo. Voi ati auzit de Brisk sau ati folosit ?

Share this post


Link to post

Pentru cielo ohc ce tip de bujii bosch se potrvesc? (cu 4 electrozi de masa) sau alta marca mai buna (nu champion)

mesi

Edited by adrian.sava

Share this post


Link to post

Eu mi-am pus NGK si fata de Championurile pe care le aveam inainte s-a simtit o diferenta destul de considerabila atat pe benzina cat si pe gaz. Masina e mult mai sprintena.

 

Later edit: Motorul e OHC..

Edited by sixone

Share this post


Link to post

Pt cielo... dupa o vizita pe http://www.elcome.ltd.uk/eon/indexapp.asp am aflat ca e nevoie de CHAMPION EON6 pt motoarele OHC si EON2 pt DOHC.

 

@sixone: cu ce model de champion le compari???

As vrea si eu mai multe detalii despre NGK-urile astea... ce model pt motor ohc, pret, la relanti simti ca merge mai rotund? ai vre-un fel de vibratii la relanti? de unde le-ai cumparat?

Share this post


Link to post

Hmm.. pai nu mai stiu ce model de Champion erau, le-am cumparat de la un magazin daewoo pentru cielo daca te ajuta cu ceva :) . Scria ceva cu RY si un 6 parca.. pe ele, au costat 200 si ceva de mii toate 4. Astea NGK, iarasi nu stiu ce model sunt, banuiesc ca nu sunt foarte multe modele pentru Cielo, au costat 99.000 bucata si le-am cumparat de la un magazin de pe Matei Voievod. Vibratii... hmm.. apar la mersul pe gaz dupa cateva minute de stat la relanti, dar nu mereu si nu deranjante, iar pe benzina merge foarte rotund.

Daca conteaza foarte mult modelul pot sa ma uit pe ele, ca le-am pastrat atat pe cele

vechi cat si ambalajul de la astea.

Edited by sixone

Share this post


Link to post

Citeste la inceputul topicului si o sa vezi ce tipuri de bujii merg la cielo ohc.

De preferinta ar fi sa cauti NGK dar la un magazin care are cataloagele cu specificatiile bujiilor care se potrivesc la cielo(deci nu la magazine daewoo).

Share this post


Link to post

Ce bujii bune ...adica de calitate.. :) ..sa folosesc la un cielo exe lpg...BOSCH..sau..NGK?

Share this post


Link to post

NGK.

Share this post


Link to post

o intrebare pt. bucuresteni..de unde sa imi iau si eu bujii NGK? am champion ..asta am de cand e masina...da parca acu'' ma deranjeaza ca la relanti nu mi se pare ca merje motorul rotund...are parca un ciclu pe care il face...dupa o ia de la capat.

 

si ce fise? (banuiesc ca poate fi si de la fise).

Share this post


Link to post

Mi-am schimbat bujiile cu originalele (care sunt champion) am dat 400k pe ele. Merge mult mai bine, e mai fasneata, motorul merge mult mai "sigur pe el" iar trepidatiile si vibratiile au disparut aproape complet (mai vibreaza un pic dar insesizabil, cred ca nu e cielo mai vechi care sa nu vibreze un pic).

Multumesc Ovi jer pentru ajutor (daca nu ziceai tu cred ca nu as fi schimbat bujiile anu asta), esti cel mai tare. :osanale:

Edited by adrian.sava

Share this post


Link to post

Miam schimbat ieri bujiile miam luat NGK...marfa...160mii bucata sa deschis un service vizavi de patinoarul national super de treaba baietii...de ce nau ce piesa vrei pe stoc intro ora iti aduce... :thumbl:

 

 

ptr cielo sau mai bine zis ptr orice tip de motor difera au un cod...aveti grija ...oricum acolo va intreaba ce motor aveti cate valve baga pe calc si va zice ce se potriveste...sau ce merge :lavolan:

Edited by valy

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...