Jump to content
Sign in to follow this  
AAdorjan

Se Tureaza Singur...

Recommended Posts

Cum spune si titlul am o mica problema.

 

Iata simptomele:

Cand calc ambreiajul motor sau cand e scoasa din viteza se tureaza motorul destul de tare cam 2000 de tura dupa cum aud. Iar cand ma opresc si incerc sa opresc masina nu vrea sa se opreasca trebuie s-o bag in a 5-a si s-o omor ca altfel nu vrea nicicum sa se opreasca.

 

Cred ca ramane socul blocat si de aceea este turat sau "fura" aer undeva si de accea cand ii calcat ambreiajul se tureaza.

 

Ce poate fi? Unde sa verific?

 

Mentionez ca, (virgula) cand apas acceleratia si e bagata in viteza merge normal.

Share this post


Link to post

Ce spui tu n-am mai auzit la o masina pe benzina... sau numai banuiesc eu ca-i pe benzina?

 

Deci daca e pe benzina si-ti face autoaprindere si nu se opreste motorul cand tai contactul ai benzina super proasta cred #-o

Share this post


Link to post

Aprinderea adiabatica (in absenta scanteii) de obicei se manifesta printr-o turatie scazuta (4-500 rpm) si dupa scoaterea cheii din contact. Faptul ca se tureaza la 2000 rpm indica alte cauze ce tin de carburator, poate sa fie socul, dar stiu ca se manifesta si printr-un consum crescut de benzina. Daca fura aer pe undeva rezulta un amestec sarac si un mers neregulat al motorului, ceea ce vad ca nu e cazul la tine, caci nu te plangi ca nu-ti trage motorul. Cel mai probabil e socul sau clapeta de acceleratie, in nici un caz nu cred ca ai aer fals.

Share this post


Link to post

Cred ca de fapt bujiile primesc scanteie ...

Nu-mi explic cum daca "tai" contactul :wallbanger:

Share this post


Link to post

Eu nu cred ca se refera la motor care ramane pornit chiar daca ii ia cheia. Cred ca se refera la un relanti foarte turat. Si mie mi s-a intamplat chestia asta pe 2 Tico diferiti intr-un mod foarte bizar. La relanti oscila intre turat tare si aproape deloc. La stop scoasa din viteza fara aer conditionat sau altceva efectiv se tura tare apoi se linistea aproape sa moara motorul apoi inca o tura si tot asa.

 

Sincer nu stiu de la ce se intampla chestia asta, stiu doar ca s-au rezolvat problemele in service.

 

Pe a mea nu am avut aceeasi problema, sper sa nici nu apara.

 

Sunt foarte curios ce solutie ai gasit.

Share this post


Link to post

am si eu pba asta la tico .... se tureaza singur ... cat timp e in sarcina merge oki (sau cel putin si cu ar fi oki) dar o data scos din viteza se tureaza foarte tare si bineinteles ca motorul se supraincalzeste.

 

A inceput sa faca asta brus si dintr-o data ....

 

La o prima vedere aruncata in jurul carburatorului nu am remarcat nimic neobisnuit cu exceptia cablului de acceleratie care are o mica burta dar totusi e actionat cand apas acceleratia

 

 

Share this post


Link to post

Probabil ca la tine ramane clapeta de soc inchisa permanent.Cu motorul cald aceasta trebuie sa stea deschisa,ca sa verifici dai filtru de aer jos si te uiti.

Share this post


Link to post

Am inteles ca s-ar mai putea tura asa si din cauza faptului ca nu ai destul antigel/apa in vasul de expansiune... ceva de genu ca la carburator nu ajunge antigel/apa fierbinte ca sa deschida socul termic... si eu am problema asta si inca nu i-am dat de cap...

Share this post


Link to post

Ai inteles gresit,daca nu ai avea antigel suficient se arde garnitura de chiuloasa pana la urma.Mai des se intampla ca se blocheaza de la mizerie furtunele care duc in carburator.Pentru o curatire temeinica trebuie data jos galeria de admisie,senzorii dati jos si spalat bine circuitul.Altfel se mai poate incerca sa se decolmateze traseele cu o sarma..

Oricum termoelementul din soc cedeaza si el pana la urma,daca la caldura nu mai misca nimic,e cazul de schimbat.

 

Edited by Den

Share this post


Link to post

Am zis si eu ce am auzit pe la altii... atunci care ar fi motivul principal de se tureaza asa de aiurea?... ca si eu o patesc si am auzit si pe aici multa lume cu aceasta problema...

Share this post


Link to post

Am avut o problema asemanatoare cu espero (turatie la mers in gol peste 2500) Schimbat iac , senzor acceleratie si senzor vacum -aceleasi simtome. Am gasit in cele din urma "buba" furtumasele care ies din senzorul de vacum si cel care iese din clapeta de acceleratie INFUNDATE . Inlocuite = REZOLVAT PROBLEMA

 

Sper sa fie de folos si altora.

 

O zi buna !

Share this post


Link to post

Bună ziua

Întâmpin următoarea problema cu mașina soției, un Matiz din 2003, indiferent de viteză indiferent dacă mașină e în relanti sau nu, chiar și în trafic în timp ce mașina merge se întâmplă tot mai des sa se trezească motorul foarte tare, chiar și ieri am condus eu mașină și în viteza a 3 a motorul se tura fără sa apăs pe accelerație mașină mergea singura. Va rog dacă ma puteți ajuta și pe mine cu un răspuns (din care am citit pe acest minunat forum ar fi Tps ul) eu sunt din Turda, am cautat în tot orașul dar nimeni nu are mufa pe Diagnoză Matiz, sa merg pana în Cluj îmi e teama pe ca mașina face figuri prea mari. Ma puteți ajuta vă rog cu o idee? Eu as putea sa cumpăr acel senzor TPS doar ca nu știu dacă o sa îl pot regla eu... Mulțumesc

Share this post


Link to post

Tps nu poate fi reglat la "mama". Ai nevoie de un scaner pentru a afisa valorile. Multe piese sunt busite de noi. Cel mai bine e de mers la un service fost daewoo pt diagnoza/cumparat sii montat piesa

Share this post


Link to post

Nu am găsit nici un tester daewoo în Cluj, am sunat la o grămadă de numere de telefon, dar nimeni nu are. Ma puteți ajuta cu cineva care are un tester pe Matiz? Mulțumesc

Share this post


Link to post

Tps nu poate fi reglat la "mama".

Se poate regla si la "mama", trebuie putina insistenta si curaj tehnic. TPS e un potentiometru de 7,5 Ko, care are la capete masa si +5V. Cursorul culege 0 V la relanti (real 0,4-0,8 V) si cca. 4,7 V la pedala maxima. Voltmetrul se pune cu un fir la masa si celalalt cu un ac inteapa firele care intra in mufa TPS (s-a mai scris pe aici...)

Dar nu e sigur de la TPS.

 

post-3919-0-57012300-1377017220_thumb.jpg

post-3919-0-89901400-1377017538_thumb.jpg

post-3919-0-55158400-1377017564_thumb.jpg

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Si eu am patit chestia asta in primavara si am schimbat I.A.C-ul

Share this post


Link to post

Se ia un spray cu niscai zeama inflamabila si se pulverizeaza pe langa galeria de admisie: capat furtun servofrana, zona clapeta acceleratie, zona injectoare. Daca se modifica turatia motorului inseamna ca trage aer fals pe acolo. Adica asa am citit, asa recomand :D

Share this post


Link to post

Mulțumesc mult pentru sfaturi, o sa încerc sa curat cum a zis AUGUSTINIONUT. Nu știu unde sa mai sun, am sunat azi la 25 de service-uri auto dar nu am găsit Diagnoză pentru Matiz... :(

 

Am uitat sa menționez ca IAC ul a fost înlocuit..

Share this post


Link to post

Nu trebuie sa cureti; ideea e ca daca motorul trage aer fals pe undeva se tureaza. Pulverizand gazul ala inflamabil,daca exista cale de intrare a aerului fals, va intra si gaz care va tura motorul.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Aaaaa, deci aceasta procedura trebuie făcută cu motorul pornit?? și te as mai ruga dacă îmi poți spune cum se numește acel gaz, pentru ca mâine as dori sa fac aceasta operațiune... Mulțumesc mult încă odată

Share this post


Link to post

Gaz de shist :P Orice spray inflamabil, de preferat unul foarte volatil. Nu trebuie insistat , sa nu atace plasticul sau cauciucul. Verifica si valva PCV sau orice furtunas de la admisie care ar putea fi crapat/fisurat.

EDIT: spray de pornire, dar dai foarte putin pe ici pe colo, altfel ai sa vezi racheta :)

 

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...