Jump to content
Sign in to follow this  
Doru

Filtru aer pentru instalatia de ventilare la Matiz E

Recommended Posts

Neplacuta situatie: sa dai drumul la ventilator si sa primesti in fata un jet de praf sau resturi vegetale patrunse prin priza de aer externa si tocate marunt de turbosuflanta.

Am gasit o solutie. La Matiz E lipsind condensatorul, a fost inlocuit cu un racord gofrat din plastic, de forma aproximativ rectangulara, care face legatura intre turbosuflanta si restul instalatiei de incalzire si ventilare. Acesta se afla sub bord in partea dreapta. Se scoate foarte usor, priderea lui fiind asigurata doar de elasticitatea proprie. In partea dinspre turbosuflanta am introdus o bucata de filtru din plasa care se foloseste la instalatiile de aer conditionat casnice, cu acelasi rol. Dimensiunile aproximative sunt de 140/180 mm. Filtrul nu este foarte fin (si cred ca ceva praf va mai trece), dar pentru moment ma va scapa de gunoaiele mai mari. Caut o folie de buret subtire, de genul aceleia care serveste ca filtru de praf in noile aspiratoare casnice la evacuarea aerului si care nu opune o rezistenta foarte mare la trecerea aerului. Cred ca ar fi mai eficient. Aceste filtre au avantajul ca se curata prin spalare. Ar mai fi o solutie utilizarea materialului de la filtrele de hota. Vreau sa cumpar o rezerva si sa incerc. Nu stiu cum se comporta pentru ca hota mea are filtre metalice.

Daca a mai incearcat cineva, poate ne spune cum.

  • Like 1

Share this post


Link to post
hota mea are filtre metalice.

si a mea la fel, insa acele filtre metalice sunt cele primare, de absorbtie. filtrele reale, cele pt. recircularea aerului- se achizitioneaza separat (te intreaba la cumparare daca doresti recircularea aerului aspirat cu ajutorul filtrelor cu carbon - fine si eficiente in cazul neutilitarii unei evacuari prin tub de aluminiu). ideea folosirii unor filtre pt aer mi-a venit si mie mai de demult; locuind la tzara, praful si frunzele se gasesc din abundenta, iar cand pornesc aeroterma (destul de puternica inca de la treapta 1) patesc (,) cam ceea ce patesti si tu. masinile straine au diverse filtre (pt praf, polen etc), insa sunt f costisitoare. iar folosirea unor filtre de la aspirator/hota ar si economica, si practica (daca faza nu merge, le folosesti oricum la aparatele respective). fa intai o incercare si, indiferent de rezultat, poate ne spui si noua ce a iesit, poate cumparam patentul. spor la lucru!

Share this post


Link to post

Multumiri, Dorule ... baietii de pe DaciaClub folosesc cu succes filtre de hota dublate de plasa de tintari pentru chestia asta ... si eu ma gindeam la asa ceva, dar nu am avut timp sa caut aeroterma ... hihihihi!

 

Unde ai de gind sa pui filtrul? inainte de calorifer (contur albastru) sau dupa carcasa ventilatorului? (contur rosu).

 

Eu ma gindeam sa iau o plasa metalica cu ochiuri ~ 3x3mm ca armatura rigida pe care sa prind prin coasere o bucata de filtru de hota , evitind astfel ca in mod accidental filtrul sa fie aruncat peste calorifer; sau mai bine, 2 rame de carton mai gros (prespan) intre care sa prind filtrul de hota.

 

Si deoarece absorbtia diverselor gunoaie mari nu este oprita de grilajul frontal (sub stergatoare) ma gindem si pe spatele acelui grilaj sa lipesc o plasa de tintari.

 

Problema tuturor acestor filtre e ca cu timpul se imbicsesc, asa ca trebuie facuta operatiunea de curatare/schimbare cel putin o data pe an.

Si inca o chestie: acest filtru nu va reduce simtitor debitul curentului de aer suflat de ventilator?

filtru_ventilatie_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Flex, filtrul este montat deja exact in zona marcata cu rosu de pe racordul rectangular din desen. Am incercat in prima varianta filtru-plasa de la instalatiile de aer conditionat, dar mai trece ceva praf. Se scapa insa de gunoaiele mai mari. Ieri am schimbat si am trecut pe filtru de hota. O bucata 50/60 cm, 27k lei (ies cam 9 filtre de 18/17 cm). L-am montat fara gratar de sprijin pentru ca nu am avut prin casa nimic care sa se adapteze scopului si care sa poata fi casapit. Voi cauta prin magazine ceva din plastic sau metal. Se prinde bine insa este mai greu de potrivit, avand in vedere pozitia.

Se simte un pic opozitia la trecerea aerului, rezistenta lui fiind relativ redusa in stare noua dar este suficient debit de aer pentru o ventilatie mai mult decat eficienta. In schimb mai trebuie un pic lucrat la etansarea in amonte de filtru. Mai scapa ceva aer fals pe acolo. Nu prea am avut timp sa incerc dar cred ca o bucata de banda adeziva mai lata rezolva problema.

Cea mai eleganta solutie ar fi inlocuirea burdufului cu un dispozitiv care sa permita si schimbarea in cateva secunde a filtrului (oricum nu e pre laborioasa nici varianta actuala).

In concluzie, fitru de hota=praf zero si rezistenta ceva mai mare.

Eu spun ca merita efortul si timpul pierdut.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Oare nu s-ar putea folosi filtrul de habitaclu de Solenza?

 

Problema la montajul lui Doru mi se pare a fi faptul ca tot gunoiul "mare" ramine in carcasa ventilatorului, ceea ce ar putea sa creeze probleme.

Share this post


Link to post

Flex da'la SE e acel;asi lucru !?!..Adica treb'sa ma apuc si eu de filtrarea asta !?!Pana acum n-am avut problem'cu praf sau alte kestii!!....OPare astea SE au deja filtrele respective!?!?!

Share this post


Link to post

Te pomenesti ca avem filtrul in ograda noastra! zeule, la revizii au comentat ceva despre alt filtru decit aer/ulei/benzina?

Share this post


Link to post

sa nu datzi cu pietre, nu shtiu exact, dar din cate am auzit se pare ca cei care au A/C au si un filtru pe acolo...

e de studiat..

Share this post


Link to post

Eu ma duc la magazin si intreb de filtru habitaclu/ventilatie pt.Matiz ...

Share this post


Link to post

..mai filtru de polen parca au zis!!!

Share this post


Link to post

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! ala o fi! gata, s-a marcat, il iau cu fulgi cu tot! stati pe aproape, miine bat tot orasul dupa el si va spun ce si cum!

Share this post


Link to post

Am batut tot orasul ... canci! Matiz n-a avut si nu are filtru de habitaclu, indiferent de versiune ... oricum aseara am tocit manualul si nu am vazut pe nicaieri asa ceva (manual de M II), asa ca filtru de hota scrie pe noi (montat la unul din capetele tubului gofrat - vezi fig.1) si plasa de tintari lipita pe prizele de aer habitaclu (albastru, fig.2).

goffre_thumb.jpg

prize_aer_habitaclu_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Flex ce pot sa-ti zic e ca eu nu am praf in masina !..de asta sunt sigur...

Share this post


Link to post

Draq stie! eu am intrebat pe la magazine, cind ajung in service pentru amortizor ii storc pe aia si despre filtrare aer habitaclu ...

Share this post


Link to post

Montat, tuns, ras, frezat! dintr-un filtru de hota mi-au iesit 10 bucati; am cumparat cel mai scump filtru de hota din magazin (140.000ROL), ca sa fie cit mai dens si gros, dar neobturant. Operatia de demontare/montare dureaza ~ 20', timp in care e inclusa si demontarea torpedoului, pentru a avea acces mai lesnicios la canalizatia aceea gofrata; am impresia ca la masinile dotate cu A/C dureaza un pic mai mult, deoarece toate operatiunile se fac pe sub bord, in spatele torpedoului cred ca este schimbatorul de caldura.

 

Viteza aerului la aeratoare a scazut cam cu 20%, dar daca filtrarea e eficienta eu zic ca se merita; am renuntat sa pun plasa de tintari pe prizele de sub stergatoare, deoarece ar fi trebuit sa fac operatiunile de curatare prin demontarea grilei, lucru nu tocmai comod. Schimbul il voi face la 10kkm, ocazie cu care curat si cutia ventilatorului. Uite asa mi-am mai facut de lucru cu inca o operatiune de intretinere periodica ...

Share this post


Link to post

Confirmat la service Autonet: MATIZ NU ARE FILTRU HABITACLU! ... probabil ca zalmoxis indeparteaza praful prin puterile lui astrale ...

Share this post


Link to post

Nu stiu bey da' n-am praf...DSk nu deskind geamurile adica!......Si dk nu e filtru nici nu-mi pun !...K nu stiu eu de ce n-au pus aia din fabrica poate o fi vreun motiv ceva !...Lenea ?!?!?.......

Share this post


Link to post

Pai filtrul asta de habitaclu este de fapt filtru de polen, dotare cu care se laudau masini mult mai bengoase decit Maty la data cind a aparut el ... ca filtreaza si praful, e alta treaba, nu asta e scopul lui principal; ideea e ca aceasta dotare "de top" a aparut si pe Solenza ... dar Craiova nu poate face modificari de repere de capul ei, asa ca nu o sa apara si la Maty acest filtru; eu pina una-alta sint multumit de inventia cu filtru de hota ...

Share this post


Link to post

Mi-am montat si eu filtru de aer in circuitul de ventilatie. Deoarece eu am AC nu am avut cum sa-l montez in acelasi loc ca la modelele fara AC. Am cumparat o bucata de filtru de hota pe care am taiat-o in dreptunghiuri de 20 X 30 cm. Am dat jos torpedoul, dupa care am scos cele trei suruburi de fixare a ventilatorului (unul este in partea de sus in spate). Apoi am apucat de ventilator cu ambele maini si l-am deplasat cca 2 cm inapoi, adica l-am desprins de priza de intrare aerului in acesta. Astfel am obtinut un spatiu suficient pentru a introduce bucata de filtru intre ventilator si priza acestuia. Marginile filtrului au ramas afara, asta deoarece singurul mod de fixare este marginea prizei de intrare a aerului. Se va avea grija ca bucata de filtru sa nu se mototoleasca la montare. Se va introduce de sus in jos tinand cu mainile de margini. Dupa ce se monteaza filtrul se impinge ventilatorul la loc si se monteaza suruburile. Apoi se verifica modul de montare si functionarea instalatiei de ventilare. Daca totul functioneaza bine se monteaza si torpedoul. Succes!

Nota: Sistemul se poate aplica si la modelele non-AC insa nu se merita.

P.S: Am adaugat si locatia de montare a filtrului.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Voua nu vi se pare ca in zilele ploioase se aburesc geamurile la fel ca atunci cand folositi recircularea de cand ati montat filtrul? Mi se intampla asta destul de des de cand am pus filtru si merg pe ploaie, dar cuplez AC-ul si se rezolva, dar parca nu ar trebui sa fie asa. Sa nu fie bun filtrul?

Share this post


Link to post

Se aburesc foarte usor. Se rezolva cu ventilatia pe prima treapta.

Are si filtrul o rezostenta oarecare, dar mai bine asa decat cu instalatia de ventilare plina cu praf. Cat de curand, vrau sa ma ocup o zi si de intretinerea mai ampla a Matiz-ului. Vine iarna. Cu ocazia asta vreau sa inlocuiesc si filtrul cu pricina. Sunt teribil de curios sa vad cat a adunat.

Share this post


Link to post

La mine nu se rezolva decat cu pornirea AC-ului. Ma gandesc ca eu l-am montat nasol si astfel am creat un fel de efect de recirculare. Mai nasol e ca nu am cum sa-l montez cum l-ati montat voi pentru ca eu am in locul tevii de cauciuc compartimentul AC-ului care e mai greu de miscat (pentru mine a fost imposibil). Am sa mai incerc totusi pentru ca banuiesc ca am descoperit bine cauza si nu vreau sa renunt la filtru. Am mers in spate la unul pe drum de macadam numai cu ventilatia pornita si cu geamurile inchise si a fost boierie. Nu a intrat un fir de praf.

Un filtru care sa filtreze fumul albastru de la camioane sau de la trabanturi sau cand treci pe langa fermele de porci sau putoare de balegar n-o exista?

De la atatia kilometri pe drumuri judetene cred ca am inceput sa tusesc albastru. Nu mai zic ca am mers vreo 10 km in spate la un Wartburg cu motor in 2 timpi. A fost crima atunci, ma intrebam daca n-a putrezit filtrul de la atata candeala.

Share this post


Link to post

Exista si filtre d-alea. Vazt si pipait de mine in armata, pe niste dube cu echipamente mai sofisticate (rezistau cica si la gaze de lupta).

Poti sa imaginezi si asa ceva, dar la volumul de aer circulat, au un volum enorm si nu stiu unde il poti ingramadi intr-un Matizel.

P.S. Carbon activ se gaseste in comert pentru hote cu recirculare.

Share this post


Link to post

Iti spun eu Doru cum arata ... JALNIC! io tocmai ce l-am schimbat, dupa ~ 10kkm (+/-1kkm :lol: ) ... este una dintre cele mai bengoase inventii "culese" de pe DaewooClub.ro!

Share this post


Link to post

Cand o sa-l scot am sa-l pozez si-l pun aici.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...