Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Acte necesare la iesirea din tara cu masina

Recommended Posts

Peste un an si doua luni imi schimb numarul la masina si trece in proprietatea mea. Daca tot o fr..m cu intrarea in UE si cu marirea accizelor la carburanti intentionez sa imi fac pasaport sa ma duc dupa aceea sa-mi fac plinul la masina de la moldoveni (dupa modelul ungurilor care vin in romania sa-si ia benzina). Pana la vama sunt 9 km, iar pana la prima benzinarie cred ca unul sau doi. Total dus intors vreo 20 si ceva de km, adica vreo 2 litri de benzina. La ei benzina costa cam 17 mii de lei iar eu zic ca la 40 de litri se cam simte diferenta si iti amortizezi bine plimbarea. Cam de ce acte am nevoie doar ca sa ies in Moldova vecina si prietena? Trebuie sa-mi extind asigurarea ?(asigurarea mea merge doar pe teritoriul romaniei). Oricum as face asta doar ca sa le fac vamesilor placerea, pentru atata distanta pot sa-mi iau masina la funie :lol:

Share this post


Link to post
Cam de ce acte am nevoie doar ca sa ies in Moldova vecina si prietena? Trebuie sa-mi extind asigurarea ?(asigurarea mea merge doar pe teritoriul romaniei).

Pai nu e chiar asa avantajos, ca trebuie sa-ti faci cartea verde, care pt. zonele limitrofe e 30 USD / 14 zile. Daca o iei pe an e vreo 300 parca (sper sa nu zic vreo prostie mare). Deci daca consumi astfel incat sa-ti scoti 300 USD / an cel putin in diferenta de benzina mai merge.

Share this post


Link to post

pentru Turcia stiu ca trebuie viza. am inteles ca nu trebuie sa te duci la ambasada si poti sa obtii viza in vama... imi puteti confirma asta?

Share this post


Link to post

DA! Viza turistica pt Turcia se ia la intrarea in tara/aeroport si costa 10 dolari! E valabila 30 zile!

Share this post


Link to post
Sunt de acord cu tine, dar uite un fragment din Ghidul călătorului român în străinătate (sursa: Ministerul Afacerilor Externe) http://www.mae.ro (Sfaturi de calatorie)

<<

III.5. Circulaţia rutieră

Circulaţia rutieră obligă la respectarea cu stricteţe a reglementărilor prevăzute în convenţiile internaţionale în materie, la care România este parte, precum şi a unor reguli specifice.

Autorităţile statelor respective atenţionează cetăţenii străini asupra obligaţiilor, prin afişarea acestora la punctele de trecere a frontierei. În general, indicatoarele rutiere se referă la viteza maximă în localităţi, în afara acestora şi pe autostrăzi, portul centurii de siguranţă. Nu uitaţi de obligativitatea achitării taxei pentru drumuri!

Pe autostrăzi, circulaţia este supravegheată şi dirijată permanent prin instalaţii de tip portal, cu afişaj electronic al mesajelor. Nerespectarea indicaţiilor comunicate este sever şi prompt sancţionată de către poliţie.

Iată câteva dintre obligaţiile cu caracter general:

Cum trebuie să ne pregătim autovehiculul:

să fie în perfectă stare de funcţionare;

să nu prezinte scurgeri de ulei sau alte lichide de la subansamblele ori instalaţiile componente;

să nu depăşească normele admisibile ale poluării chimice şi sonore ale mediului;

să fie echipat cu anvelope cu adâncimea benzii de rulare de cel puţin 3 mm;

să aibă în dotare trusa medicală de prim-ajutor şi dispozitivul reflectorizant pentru semnalizarea prezenţei în carosabil, în caz de defecţiune tehnică.

Ce trebuie să aibă în vedere conducătorul auto:

Să posede asupra sa, în permanenţă:

paşaportul;

permisul de conducere, aflat în termenul de valabilitate;

asigurarea auto internaţională de răspundere civilă (Cartea verde");

certificatul de înmatriculare şi  Cartea de identitate a vehiculului [/color];

asigurarea medicală internaţională.

Să respecte întocmai semnalele şi dispoziţiile Poliţiei:

să poarte centura de siguranţă şi să atragă atenţia celorlalţi ocupanţi asupra necesităţii de a o folosi;

să se informeze permanent asupra limitei maxime de viteză admise şi să o respecte cu stricteţe. De exemplu:

- Ungaria: în localităţi 50 km/h; în afara localităţilor 80 km/h; pe autostradă 120 km/h;

- Austria: pe autostradă 130 km/h;

- Elveţia: pe autostradă 120 km/h.

Atenţionăm, în context, asupra severităţii sancţiunilor contravenţionale prevăzute în legislaţiile statelor menţionate, în cazul depăşirii cu mai mult de 20 km/h a limitelor stabilite!

Să se informeze permanent asupra regimului taxelor de drum şi să aplice pe parbriz, după caz (în ţări precum Austria), vigneta care atestă plata acestora;Să circule cu luminile de întâlnire (faza scurtă) aprinse pe toată durata zilei în statele în care aceasta este obligatorie (ex.: Ungaria, ţările nordice etc.);

Să pună în funcţiune luminile de avarie (intermitente), în situaţia în care ajunge o coloană auto care rulează cu viteză redusă, datorită blocării temporare a circulaţiei (de regulă, pe autostradă);

Să dea dovadă de calm în situaţia în care circulaţia rutieră este blocată şi să respecte cu stricteţe indicaţiile comunicate pe portalurile de monitorizare a traficului;

Să nu folosească pentru deplasare banda de urgenţă a autostrăzii, care este destinată exclusiv autovehiculelor Poliţiei, Salvării, altor forţe de intervenţie. Se exceptează, desigur, situaţiile de imobilizare a autovehiculelor din cauze tehnice, cazuri în care se va folosi telefonul de urgenţă amplasat în imediata apropiere a benzii de urgenţă, pentru a cere asistenţă tehnică necesară;

Să încheie, la plecare, o asigurare de călătorie.

>>

 

 

Ai postat de pe site-ul MAE, dar nu ne-ai spus ce inseamna acel dinaintea Cartii de identitate. Era bine daca studiai acest aspect si ne dadeai informatiile in totalitate si complete.

Share this post


Link to post

Acel b] vine de la bold si se vroia o atentionare prin ingrosarea cuvintelor cu privire la cartea de indentitate. Atat si nimic mai mult. Informatiile sunt clare si complete.

Edited by arp

Share this post


Link to post

deci, dragi concetateni posesori de masini similare din punct de vedere al conceptului cu a mea , nus` cine zicea ca trebuie asig. Casco pt a pleca in afara...

NU TREBUIE !!!!

Acu 2 zile m-am interesat si cica nu e necesara... e suficienta doar Cartea Verde, deoarece un contract de casco nu are acoperire internationala.

In fine, eu alta nelamurire am... cea legata de nivelurile de poluare. Habar nu am daca al meu Espero 1.8 fabricat in 1997 are Euro 1 sau Euro 2. Pot iesi oricum cu ea?

Share this post


Link to post

Da, nu te intreaba nimeni nimic de norma de poluare ca doar nu vrei sa vinzi in afara.

 

Nu o spun in necunoastere de cauza: am iesit si eu cu un Espero fara Euro.

Share this post


Link to post

Pentru a circula cu autovehiculul în Europa trebuie să ai permisul tradus în limbi de circulaţie internaţională?

 

Întrebare: dacă ambii părinţi vor să iasă împreună cu copilul lor minor (care are paşaport propriu) în străinătate, trebuie ca părinţii să aibă în prealabil vreun document scris cum că acceptă să iasă copilul din ţară ...

Poate vi se pare stupidă întrebarea, dar poţi să ştii ce gândeşte Garcea? Daca gândeşte ...

Share this post


Link to post

Nu, nu trebuie sa ai permisul tradus (asta e o gaselnita a ACR ca sa mai ia si ei niste bani). Plasticul roz e suficient.

 

In chestiunea cu pasaportul: din moment ce copilul e minor, nu e sub tutela parintilor, neavand drept de semnatura ? nu cred ca e nevoie de nici o hartie.

Share this post


Link to post

Vrea sa zica ca ti-ar cam trebui hartie din partea unui parinte daca iese doar cu celalalt parinte ca ii da voie sa iasa cu al doilea parinte. (clar, nu?)

Share this post


Link to post

Eu credeam ca e clar ca a intrebat de iesire cu ambii parinti. Hai sa fim seriosi, pleci cu copilu' in strainatate si nu iei nevasta ? ce barbat sanatos la cap ar face asa ceva ? :)

Share this post


Link to post

Başca (am auzit azi la radio InfoPro), parintele care iese cu copilul trebuie sa aibe cazierul la el! Cica s-a introdus de pe 22 ianuarie regula asta.

Share this post


Link to post

"Nu, nu trebuie sa ai permisul tradus (asta e o gaselnita a ACR ca sa mai ia si ei niste bani). Plasticul roz e suficient."

 

pai permisul de plastic e tradus in engleza (pe verso) !!!

Share this post


Link to post

Mărturisesc că în două rânduri am condus şi eu prin Germania şi Austria şi am mers doar cu plasticul meu.

Este drept că am mers pe maşini închiriate din Germania de către cetăţean german, ceea ce îmi dădea o oarecare siguranţă că nu voi fi oprit în trafic.

Întreb de această traducere oficială a permisului de conducere, pentru că am găsit pe net că ar fi nevoie de o astfel de traducere, mai ales în Italia unde intenţionez să ajung la vară ...

O să caut adresele web pe unde am dat de aceste informaţii şi o să le postez.

 

Referitor la cazier. Şi eu am auzit de acest misterios cazier. Zilele trecute am aflat la ştiri la televizor de persoane care au fost oprite din drum pentru că nu exista acest cazier.

De asta vă şi întreb. Aşteptăm lămuriri.

În plus, problema cu copilul minor este următoarea.

La ieşirea în străinătate a copilului minor (chiar dacă acesta are paşaport) doar cu unul din părinţi trebuie ca părintele care rămâne în ţară să îşi dea acordul prin notar că este de acord ca minorul şă iese din ţară.

Idem, dacă minorul iese singur cu alt însoţitor trebuie de la ambii părinţi acea procură.

 

Întrebarea este următoarea: eşti la ieşirea din ţară, împreună cu soţia personală şi cu plodul.

Toţi au actele OK. Te poţi aştepta să îţi ceară Garcea acea procură chiar dacă minorul este însoţit de părinţi?

Este absolut de bun simţ că minorul însoţit de părinţi nu are nevoie de astfel de procură la ieşirea din ţară.

Dar nu înseamnă că dacă noi cred aşa, o să creadă şi Garcea aşa.

Unde găsesc lămuriri oficiale scrise în acest sens?

 

Sunteţi de acord că sunt destul de multe probleme neclare care ne crează dificultăţi şi de care beneficiază sau pot beneficia domnii de la graniţă?

 

De ce din aceste cauza acestor nelămuriri - neimputabile nouă - să avem senzaţia că nu suntem în regulă cu ceva la ieşirea din ţară, motiv suficient pentru a fi uşuraţi de niscaiva euro ... ?

Mai vorbim.

Aştept păreri.

Share this post


Link to post

Detaliind pe un post anterior: da, intr-adevar permisul de conducere este scris si in engleza; chestia cu "permis tradus" este o gaselnita a ACR, prin care iti da o hartie (daca am inteles eu bine, verde si mare cat un cearsaf) pe care sunt scrise in esenta aceleasi chestii de pe permisul obisnuit. Doar ca treaba asta costa (ACR ia bani), si este utila doar pentru statele care nu au semnat nu stiu ce conventie internationala in domeniul auto (cu recunoasterea reciproca a permiselor de conducere), adica ... Botswana, Nepal si Pago-Pago probabil :) am trecut prin Ungaria, Austria, Germania, Italia, Franta, Slovenia cu permisul clasic romanesc si nu a comentat nimeni nimic.

Share this post


Link to post

Fratilor, am nevoie de un sfat. Plec acusica peste granita, numa' vreo 50 de km, la fratii nostri de peste Prut, si inevitabil am nevoie de cartea verde. De unde e mai avantajos de luat aceasta carte?

 

Ca sa nu se lase cu reclame, imi puteti da si un mp.

Share this post


Link to post

Stie cineva daca reglementarile privind inspectia tehnica periodica sunt diferite in UE?

Ma intereseaza in mod special Ungaria; Austria; Germania, dar si Elvetia.

Sunt la finele primilor 2 ani si pe talon nu scrie nimic.

Share this post


Link to post

Vineri plecam spre Kaprun (Austria) via Nadlac. Inafara de: pasaport, permis de conducere, acte masina + carte verde, vouchere rezervare hotel, mai avem nevoie de alte documente la granita? Cati bani trebuie sa avem la noi? A mai facut careva drumul spre Austria de curand? Any advice? Vielen Dank!

Share this post


Link to post

Documente cam astea sunt din cate stiu eu; banii tre' sa fie 30 euro de persoana pentru fiecare zi de stat (deci nr_zile X 30 euro), plus niste bani care sa acopere cheltuielile de intoarcere (eu am iesit si cu 500 euro pentru 2 saptamani, deci ... :) ).

Share this post


Link to post
Profitind de nestiinta potentialilor turisti, firmele de asigurari, cu complicitatea firmelor de turism, isi vad in continuare de treaba.

Lista celor 22 de tari

Prin acordurile incheiate, Romania se pune de acord cu tarile semnatare ca toate cheltuielile medicale pentru cetatenii celeilalte tari sa fie decontate de tara gazda. In Legea nr. 177 din 11 aprilie 2002 se stipuleaza modul in care asigurarea medicala e obligatorie: �Nu se aplica in cazul cetatenilor romani care calatoresc in tarile cu care Romania a incheiat acorduri, intelegeri, conventii sau protocoale pentru acordarea asistentei medicale pe baza de reciprocitate in domeniul sanatatii�.

La mai putin de trei saptamini dupa emiterea legii, Ordinul 311 emis de Ministerul de Interne si Ministerul Sanatatii si Familiei a specificat cele 22 de tari in care romanii sint scutiti de asigurare, insa nimeni nu a fost interesat sa aplice legea. Prin urmare, cetatenii romani care viziteaza Grecia, Turcia, Ungaria, Marea Britanie, Bulgaria, Moldova, Iugoslavia, Tunisia, Egipt, Ucraina, Croatia, Slovenia, Cipru, Rusia, Siria, Macedonia, Albania, Lituania, Armenia, Liban, China sau Cuba au dreptul sa primeasca asistenta medicala fara plata, nefiind obligatorie incheierea asigurarilor medicale pentru calatorii in strainatate.

 

 

Interesant.

 

Dar cum explici unui medic bulgar, grec etc ca tu ai in romania o lege cre prevede ca el sa-ti acorde asistenta gratuita? El iti poate raspunde ca nu-l intereseaza legile romane.

 

 

Ce trebuie sa stiti cand iesiti din tara cu masina

 

Destinatie Masina Avion Autocar Feribot

Bucuresti - Salonic (767 km) 120 euro 260 euro 120 euro -

Bucuresti - Atena (1.221 km) 194 euro 275 euro 130 euro -

Bucuresti - Budapesta (796 km) 126 euro 263 euro 80 euro -

Bucuresti - Viena (1.036 km) 166 euro 326 euro 100 euro -

Bucuresti - Istanbul (677 km) 110 euro 219 euro - 120 euro/pers.+150 euro/masina

Nota: tarifele pentru biletele de avion sunt dus-intors, calculate pentru clasa economic, week-end si includ taxele de aeroport. Tarifele pentru feribot, autocar si tren sunt dus-intors. Tarifele pt. masina sunt calculate la un drum dus-intors, la un consum mediu de opt litri/100 km si un euro/litru benzina.

 

 

Nu inteleg: ce intelegi prin costuri cu feriboat/autocar in cazul Buc Salonic, de ex. Nu mai tranzitezi Bulgaria? si care ar fi ruta alternativa? costultransp. cu autocarul (260e) mai mare decat costurile cu avionul/masina (120e)?

 

ms

Edited by FAQ

Share this post


Link to post

A trecut careva granita cu instalatie de gpl montata pe masina?

Exista vreo cerinta privind instalatiile de gaz cand treci granita?

Share this post


Link to post

Nicio cerinta pentru gpl.

Share this post


Link to post

Ce acte imi trebuie ca sa ma pot duce cu masina de la firma in Turcia luna viitoare?? :lavolan: in ce constau si unde se fac.. :-?

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu ai nevoie de imputernicire din partea firmei, carte verde si cam atat. Daca la masina firma plateste inca rate mai ai nevoie si de imputernicire de la firma de leasing sau banca la care se platesc ratele.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...