Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

E o greseala de traducere sau redactare.

Daca vrei sa rotesti arborele fara ca motorul sa porneasca se scoate mufa de alimentare (comanda) de la bobina (trafo) de inductie.

 

 

Si daca fac asa cum zici...nu trebuie sa deconectez si pompa de benzina si bujiile?Ca sa nu fac rau motorului invartind arborele din demaror dar fara aprindere...

Share this post


Link to post

am gasit pe forum dar nu mai gasesc cu se face initierea iac pentru cielo cu automata, cine i-mi poate spune ?

Share this post


Link to post
Ca sa nu fac rau motorului invartind arborele din demaror dar fara aprindere...

Asta de unde ai scos-o ?

Share this post


Link to post

Whenever the battery cables, the engine control module (ECM), or the ECM fuse is disconnected or replaced, the following idle learn procedure must be performed:

Turn the ignition ON for 5 seconds.

Turn the ignition OFF for 5 seconds.

Start the engine in park/neutral.

Allow the engine to run until the engine coolant is above 185° F (85°C ).

Turn the A/C ON for 10 seconds, if equipped.

Turn the A/C OFF for 10 seconds, if equipped.

If the vehicle is equipped with an automatic transaxle, apply the parking brake. While pressing the brake pedal, place the transaxle in D (drive).

Turn the A/C ON for 10 seconds, if equipped.

Turn the A/C OFF for 10 seconds, if equipped.

Turn the ignition OFF. The idle learn procedure is complete.

Share this post


Link to post

Din câte citesc, îmi dau seama că ar trebui să dau reset la ECM, dar nu găsesc procedura respectivă. Ovi_jer este valabila procedura descrisă de tine şi pt. Nubira 2, euro2?

Cine doreşte şi o poate face, cred că ar fi de bun augur să fie postate procedurile de resetare a ECM-ului pt. toate modele forumiste.

Share this post


Link to post

Eu la cielo executive, am scimbat bateria. Dupa ce am pus-o pe asta noua, relantiul avea oscilatii destul de mari (300-400 rpm). Nu am facut nici un fel de initializare, masina a inceput sa mearga singura bine dupa cateva opriri la stop. Am citit in manual ca modulul ecm isi invata singur parametrii de functionare optima.

Share this post


Link to post

Yeap, dar si mai bine e sa fie ajutat! E posibil ca invatarea "de capul lui" sa dureze mai mult sau chiar sa "nu-i intre in cap".

Share this post


Link to post
Asta de unde ai scos-o ?

Nu sunt un specialist ... dar asa m-am gandit , ca daca se invarte arborele fara sa fie scanteie... este pompata benzina in cilindri, fara a fi aprinsa si nu cred ca ar fi un lucru bun in asta.

Share this post


Link to post

Si cand esti in decelerare, ca tot vorbim de Cielo, cum e? Doar o decelerare poate dura cat toate reset-urile din viatza unui motor.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Salut!

Am si eu o intrebare in legatura cu resetarea asta. In cazul in care am instalatie de gaz cum se face pornirea dupa conectarea bornei, pe gaz sau benzina?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Pe benzina! Si mergi nitel cu ea pe benzina in trafic sa sa o inveti sa mearga bine...

Share this post


Link to post

Multumesc.

O sa ii fac o resetare dupa ce ii verific distanta la bujii pentru ca n-am stiut cit trebuie sa fie cind le-am pus pe masina. Le-am lasat "default".

Share this post


Link to post

Acum poate zic o prostie insa acel TURN ON/OFF A/C cred ca este valabil doar vara ca iarna la cate grade sunt afara chiar si cu motorul cald nu prea mai pleaca aerul conditionat. Ce facem in acest caz?

Imi cer scuze daca intrebarea pe care am pus-o vi se pare idioata.

Share this post


Link to post

Mai nenicule va tot studiez cu operatiunile astea...

Resetarea asta nu e cumva un fel de formatare pt baterii Ni-Mh? Adica IAC invata niste limite de max/min de turatie in sarcina sau pe liber si tot asa... Dar, in teorie, de ce s-ar modifica comportamentul motorului in mers normal daca ajustarile injectiei se fac in timp real? Reinitializarea asta IAC nu cumva este numai pt ralanti?

Edited by alx

Share this post


Link to post

Prin resetare se modifica valorile aer/benzina daca sant invatate gresit iar dupa asta este obligatoriu initializarea IAC-ului pentru relanti.

Share this post


Link to post

Cum ramane totusi cu TURN ON/OFF A/C pe timp de iarna cand practic aerul conditionat nu "prea" porneste.

Share this post


Link to post

Daca ai cantitatea suficienta de freon in sistem si s-a mers cu masina cel putin o ora acesta trebuie sa porneasca.Daca e rece instalatia scade presiunea in sistem si senzorul da presiune al instalatiei AC da semnal ecm-ului de presiune scazuta si nu porneste compresorul.

Share this post


Link to post

Deci sa inteleg ca operatiunea de resetare trebuie realizata cand motorul este cald (cel putin 1 ora de functionare pentru a putea cupla A/C)?

Multumesc.

Edited by dino

Share this post


Link to post
Prin resetare se modifica valorile aer/benzina daca sant invatate gresit iar dupa asta este obligatoriu initializarea IAC-ului pentru relanti.

 

Ovi_jer, cum se face initialiyarea IAC-ului? eu am efectuat prima resetare a ECU din istoria masini mele (are 2 luni), pentru ca dupa vizita la service unde a pus-o pe scaner si "a invatat-o" cum trebuie sa mearga mi se aprindea constant martorul de check engine. Pe tester mi-a spus ca este o problema cu senzorul de oxigen ca inregistreaza valori aiurea...Ca urmare am citit aici si am deconectat bateria cu motorul cald si am lasat-o aprox 10 min dupa care am pornit pe benzina si am lasat-o 10-15 min la relanti si apoi am mers cu ea prin trafic.

Rezultate: nu se mai aprinte martorul al bord, parca merge "prea bine" (pe gaz) cred ca are amestec bogat si va consuma putin mai mult decat de obicei.

 

Ceva sfaturi pentru un incepator? Reglaje ce le pot face eu? Cum adica sa initializez IAC-ul?

Multam frumos pt rabdare

Share this post


Link to post

Daca ai citit si ai si facut tot ce este scris aici (dupa ce s-a incalzit motorul ai cuplat/decuplat ac-ul, si asa mai departe) nu mai este nimic de facut. In timp, masina isi invata noii parametrii de functionare tinand cont de paranetrii gen temperatura mediului exterior si semnalelor primite de la senzori si de modul tau de sofat.

Vezi AICI mai multe detalii despre IAC

Share this post


Link to post

pai da am facut toate operatiunile necesare si tot ramana aprins martorul de check engine.

pentru aceasta problema am deschis topic separat.

multumesc

Share this post


Link to post

Martorul de check engine este aprins atat timp cat ECU are memorat un cod de eroare. Pentru a se sterge codul de eroare se foloseste scanerul. E singura posibilitate de a sterge codul... prin resetare ECM se sterg doar parametrii de functionare a motorului care pentru perioade lungi devin falsi fata de conditiile reale de functionare, iar prin initializarea IAC-ului acesti parametrii se rememoreaza corect, tinand cont de conditiile atmosferice.

 

Pentru a stinge acel bec trebuie mers in service si in urma diagnosticarii codului de eroare vazut unde este problema, rezolvat problema si sters codul de eroare.

Share this post


Link to post

Depinde de codul de eroare si de tipul de ecm.In unele cazuri dupa cateva cicluri de functionare ale motorului cu defectul/eroarea absenta ecm-ul stinge martorul check dar pastreaza codul de eroare memorat.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...