Jump to content
Sign in to follow this  
yany

Probleme Cv Tico

Recommended Posts

Va salut ! Detin un Tico din 97 care are aprox. 140000 km si ma confrunt si eu cu o problema .de vreo 1 an jumate ma chinui sa o rezolv si nu reusesc.

Am un huruit sacadat ( vum-vum) ca de rulment care creste in intensitate in decelerare,in viraj dreapta si mai ales in coborare (cand masina curge la vale).am fost cu ea la diferite service uri si mi s-a zis ca sunt rulmentii de la rotile fata pe care i am tot schimbat de vreo 4 ori in ultimul an dar bineanteles ca problema nu s a rezolvat. tin sa precizez ca zgomotul,huruitul nu inceteaza indiferent daca apas sau nu ambreiajul sau daca opresc motorul in mers. la relanti nu se aude nici un zgomot.

la ultimele 2 vizite in service mi s a spus ,intr-o parte ca ar fi de vina rulmentii de la diferential iar la un alt service ca problema ar fi de la capul planetarei dinspre cutie.

Masina o am de la un cunoscut de la 35000km iar de cand o am ,uleiul din cutie a fost schimbat ca la carte din 20 in 20000 km cu 75 W90.

Am mai observat ca , cateodata in momentul cand schimb vitezele se simte ca si cum as avea joc in planetare,un mic pocnet. Dar nu face mereu iar daca dau drumul mai usor la ambreiaj nu mai face deloc..

Am reusit sa gasesc foarte greu rulmentii de la diferential dar totusi nu as vrea sa umblu in cutia de viteze degeaba,plus ca nici manopera nu -i asa ieftina.

Acum nu stiu ce sa fac pentru ca nimeni nu prea imi spune exact care ar fi problema si nu as vrea sa schimb degeaba rulmentii de la diferential sau tripoda, dupa caz.

Orice ajutor sau sugestie sunt bine venite. Va multumesc.

Share this post


Link to post

Este joc mare in diferential,poti verifica asta rotind inainte inapoi roata fata suspendata (una din ele) !

Share this post


Link to post

Cand masina e plina ,cu 4 persoane , nu mai face nici un zgomot.e tare ciudat.

care ar fi explicatia?

Share this post


Link to post

Ridica masina pe elevator..o sa observi de unde vine zgomotul mult mai usor..

Share this post


Link to post

Am ridicat masina pe cric si am obesrvat ca exista un mic joc la ambele planetare .

Jocul este atat in plan vertical cat si in plan orizontal. La service mi-au spus ca aceste jocuri sunt normale, nu sunt mari.

Mi-au mai spus ca nu am jocuri anormale in rulmentii de la diferential si ca ei cred ca zgomotul nu e din cutie ci din rulmentii rotilor.M-am cam saturat de schimbat rulmentii de la roti.

Chiar e normal ca planetara sa se miste putin in ambele planuri?

Share this post


Link to post

Mai da cand invartii roata cu masina suspendata,iti dai seama imediat ca e de la rulment daca tragi de roata si are joc sus-jos,tot din rulmenti e.Da,planetara se misca putin in ambele planuri,da foarte putin...Sper ca nu te referi la capul de planetara..Cauta un elevator,nu merge faza cu cricu!Urmareste si burdufurile de la capete daca sunt intregi.O posibilitate ar fi ca sa ai vreun lonjeron rupt,directia e normala?

Share this post


Link to post

Masina a fost ridicata cu elevatoru, m- am exprimat gresit. La noul service la care am fost mi-au zis ca doar rulmentii rotilor pot fi sursa zgomotului.

La propunerea lor am schimbat din nou uleiul din c.v pentru a vedea daca nu cumva exista span pe busonul de scurgere ulei care are un magnet special pentru asa ceva.

Bineanteles ca nici vorba de asa ceva iar uleiul era curat. Mi-au mai spus ca daca problema era din diferential(grup) ar fi trebuit sa faca urat in sarcina , (trepidatii etc.) dar nu este cazul, zgomotul pe care-l face masina

este mai degraba o bataie ritmica care se accentueaza in decelerare si in viraj dreapta, chiar si cand e scoasa din viteza .

Cred ca am sa schimb din nou rulmentii de la roti ,a nu stiu cata oara, si daca nu se rezolva am sa ma las pagubas,ca nu stiu ce sa-i mai fac si m-am saturat de service-uri rau de tot.

 

LE: Lonjeroanele sunt intregi ,singurele probleme de care stiu eu sunt ambele capuri de planetara care cam fac urat daca iau viraj maxim stanga sau dreapta.

Nu ma refeream la capul de planetara ci la toata planetara .

Edited by adimarcu1382

Share this post


Link to post

Am si eu o problema : la accelerere se aude un fel de bataie in partea dreapta...initial am crezut ca e de la capul de planetara deoarece era uzat si batea in draci. Am schimbat capul dar degeaba...am dat vina pe rulmeti...am schimbat si rulmentii si tot degeaba...care ar fi cauzele?multumesc

Share this post


Link to post

Suspensia s-a verificat? Amortizorul, inclusiv flansa lui, bucsa si pivotul bratului...

Poate fi chiar si din cauza scutului deformat.

Share this post


Link to post

bucsa este aproape noua, pivotul la fel...amortizorul ce poate avea.la ce te referi?la scutul de la cutie sa-l verific/

 

Share this post


Link to post

Va salut! Revin si eu cu alta problema: de ceva vreme dupa ce se incalzeste motorul imi intra foarte greu in viteza si imi cam agata...chiar daca apas pedala pana la maxim tot nu intra foarte usor in viteza. Oare este nevoie sa ma strag putin cablul de ambreiaj?

Share this post


Link to post

Am inteles ca sa ajung la cablu trebuie sa dau jos bateria si suportul?Am nevoie de rampa?

Share this post


Link to post

Nu ai nevoie de rampa. Ca sa intinzi cablul, e mai comod sa desfaci cele 2 suruburi care tin scutul de la cutie prins in fata de traversa, ca sa ai loc sa mai strangi piulita de pe capatul lui. Daca merge greu si vrei sa il ungi, sa il dai jos, trebuie sa dai jos bateria.

Share this post


Link to post

Mersi frumos pentru explicatie, vreau intai sa-l regelz deoarece am cursa libera a pedalei in jur de 5 cm, iar cand incerc sa bag in treapta intai trebuie sa apas ambreiajul la maxim ca sa intre cat de cat ok, in plus mi se pare foarte tare. Ma voi ocupa in weekend cand schimb discuri, placute rulmenti si capul de palnetara.

Share this post


Link to post

am si eu o problema la al meu tico...cand virez pe loc trosneste ceva pe la motor...daca virez in mers nu mai trosneste...exclus capete de planetara sunt noi au fost schimbate!

ce ar putea fi...?

Share this post


Link to post

Pe loc insemnand cand masina sta,si doar virezi, sau cand pleci de pe loc?

Share this post


Link to post

cand masina sta si doar virez....spre exemplu iau viraj sa ies din parcare si se aud trosnituri...nu semana cu cloncanitul capului de planetara

Share this post


Link to post

Poate e tripoda de la cutie...

Share this post


Link to post

Salut,

Si la mine se aude la fel dar numai cand merg in marsarier mai ales daca este panta. nu conteaza daca rotile sunt virate sau nu. Se aude in partea stanga. Este un fel de trosnet.

Am schimbat capul de planetara dinspre roata ( avea burduful spart ) dar zgomotul a ramas.

Am studiat atent zona pe sub masina. Am observat ca cele doua bucse in care se tine cutia sunt cam uzate. Ar putea fi de acolo zgomotul desi nu prea cred.

Sa fie din capul de planetara dinspre cutie... Greu de spus.

Auzeam ceva si de probleme prin cutie asociate cu acest zgomot numai in marsarier.

Fiind numai in marsarier incerc sa nu fortez si ''merge-asa''.

 

 

 

Share this post


Link to post

Eu am avut bucsa aia rotunda de la cutie care e sub suportul de la baterie, era praf, nu mai avea nici urma de cauciuc. Se auzea cate o pocnitura de fiecare data cand luam piciorul de pe acceleratie,cand plecam de pe loc, si cand era subturata trancanea in partea aia...


@narcis: N-ai incercat sa o urci pe o rampa, sa pui pe cineva sa dea usor in marsarier si sa o asculti pe sub masina, poate iti dai seama de unde vine?

Share this post


Link to post

Salut Stefan.

Din ce spui si asa cum banuiam si eu, zgomotul nu este de la bucsele de la suportii cutiei. Ar trebui sa se auda ca la tine, dar la mine se aude cu totul altfel si numai in marsarier cu panta usoara.

Stii ceva despre aceleasi simptome avand cauza un dinte de la un pinion din cutie rupt? A i intalnit asa ceva la Tico.

 

Si ca sa elimin si capul de planetara dinspre cutie ca sursa a acelui zgomot, cum se manifesta si cum se aude cand este dus?

Multam

Share this post


Link to post

Salut. Nu am intalnit probleme asa pe la cutie, dar am auzit la unele care mai aveau probleme cu ambreiajul si nu debraia complet, caraiala puternica in momentul cand baga in marsarier...acum ma gandesc ca daca merge asa vreme indelungata, pana la urma tot se intampla ceva pe acolo. Ce am mai auzit asa,pe la unul altul, ca sarea dintr-a 4 a, nu intra intr-a 5 a, nu mergea a 2 a si a 3 a...


Daca ar fi de la capatul din partea cutiei si ai incerca sa inversezi capetele intre ele, ar trebui sa se mute trancaneala dintr-o parte in alta...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...