Jump to content
Sign in to follow this  
Horica00

Daewoo Cielo 1.5 Gle 1997 ,,furia Rosie''

Recommended Posts

Facet am pus si eu, pe Mazda, la sonda de marche arriere. De juma' de an merge brici; dar vedem care din noi se plange primul. Parca i-am pus senzor MAP, tot Facet si mi s-a aprins Check. Chestia asta s-a intamplat dupa ce deja cumparasem sonda. Clar nu mai luam Facet. Totusi am montat-o, de tot o aveam...

Concediu placut! Alege Cieo! 😁👍

  • Like 2

Share this post


Link to post
22 hours ago, Horica00 said:

La finalul săptămânii este plănuită un mic concediu la mare. Sunt 99,9% că bătrânul Cielo va fi actorul principal

Si la mine la fel, sambata voi fi prin Constanta, din pacate nu cu daewoo, duc bmw-ul rosu sa vada de unde a venit 🙂

Share this post


Link to post

Tocmai ce m-am întors din mini-concediu. Am urmat recomandările și am plecat cu Cielo. Cca. 750 de kilometri în weekend-ul ce tocmai a trecut Ploiești-Vama Veche, dus/întors pe A2, respectiv A3, 5 persoane la dus, 4 la întors, portbagaj aproape plin, AC pornit constant, în medie cam 100-120 km/h. Pot zice că s-a descurcat onorabil, n-am avut emoții că nu ajung cu ea și nici rușine pe autostradă nu mi-a fost. La întoarcere am poposit puțin și în zona falezei cazinoului din CT, unde ne-am îndopat și plimbat. Cu acest prilej, am atins 157.000.

Totuși, nu cred că vacanțele cu Cielo vor deveni chiar obișnuință. E disponibilă cealaltă mașină a familiei, Peugeot 301, 1.6 HDI. Datorită motorului diesel, am un consum ridicol de mic. De confort, performanțe, chiar siguranță, nu mai zic.

Screenshot_20230718_005726_Gallery.jpg

Screenshot_20230718_005708_Gallery.jpg

Screenshot_20230718_005745_Gallery.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post

Eh, nu m-am ținut de cuvânt și am mai făcut o escapadă la volanul lui Cielo.

L-am dus (și m-a dus) la el acasă pe plaiuri băcăuane: cam 800 de kilometri în weekend, București-Onești via DN2 și retur + o plimbare pe la țară, respectiv la Slănic Moldova. Niciun fel de problemă. Atât doar că va trebui să schimb toba. Mi s-a atras atenția la ITP iar mașina a devenit o notă mai gălăgioasă. Evident, se lasă frigul și va trebui să pun inclusiv gumele de iarnă. Caut momentan un set de jante de tablă ca să evit dejantarea de fiecare dată le schimb. Nu mă lasă sufletul să renunț la capacele originale pe 13 :)).

Câteva poze: una dintre ele de la Monumentul Eroilor de pe Muntele Măgura. Se urcă pe un drum ce se regăsește imediat pe dreapta după ce se intră pe drumul care leagă Târgu Ocna de Slănic Moldova. Deși asfaltat, este destul de problematic din pricina câtorva ace de păr plus că pe parcursul a 2-3 km, cât are drumul, nu pot trece două mașini una pe lângă cealaltă, fiind necesare manevre de mers înapoi, atât de îngust este. Eu am întâlnit două mașini și am avut ceva emoții. Sus se mai regăsește și Mănăstirea Măgura Ocnei.

Bonus: La țară, răscolind prin niște documente, am găsit ceva interesant, ceva ce credeam că s-a pierdut:

Screenshot_20231018_020804_Gallery.jpg

Screenshot_20231018_020750_Gallery.jpg

Screenshot_20231018_022352_Gallery.jpg

Screenshot_20231017_030029_Gallery.jpg

Screenshot_20231018_020811_Gallery.jpg

Screenshot_20231018_020814_Gallery.jpg

Edited by Horica00
  • Like 4

Share this post


Link to post

"pe parcursul a 2-3 km, cât are drumul, nu pot trece două mașini una pe lângă cealaltă, fiind necesare manevre de mers înapoi, atât de îngust este"

Eventual se poate urca si pe jos, eu nu m-am riscat sa bag masina cand am fost pe acolo acum ceva ani 🙂

BTW, poza de profil cu masina mea e facuta la Slanic in 2012.

Share this post


Link to post

Trandachir di la Moldova (!) fain ii la Slanic - Moldova!

Mai lasati-o bre cu autostrazile, ce poate fi mai fain si palpitant decit un drum haios si cu peripetii in sinul mamei naturi ... De copil, nu fu vara sa nu dam cel putin o tura prin zona, in special la izvoare. Fain! recomand chiar!

Share this post


Link to post

Da, e foarte frumoasă zona. Totuși, a cam fost prăduită de mafioți locali și nu-și atinge pe deplin potențialul. Copilărind acolo, am remarcat decăderea din ultimii 20 și de ani. Nițel off topic.

Drumul în cauză într-adevăr, e mai degrabă de parcurs per pedes. În cazul de față, a fost o decizie spontană. Înainte să mă urnesc spre București, m-am oprit în Târgu Ocna să alimentez și mi-am zis ce ar fi să dau o tură până la monument, respectiv mănăstire. Eram cam în grabă întrucât trebuia să fiu înapoi în capitală până seara.

Că tot vorbeam mai sus de capacele originale, zilele trecute aruncam un ochi pe site-ul celor de la Rădăcini să văd dacă mai ginesc rarități. Ce să vezi, dau peste un capac de roată pe 13 pe care l-am ridicat astăzi de la magazinul din zona Gării de Nord. Eu aș fi vrut 4 bucăți,  dar era doar una disponibilă. Mai am un set în magazie la țară, dar nu strica încă unul. Nu-i nimic, scot eu încă 3 de undeva :)).

Problema cu capacele astea e că lacul de pe ele este de o calitate atât de bună încât mai bine le vopsesc eu cu spray și plastic primer. Cele de pe mașină încep să se cojească în condițiile în care am evitat să le spăl sub presiune și nici de borduri nu le-am frecat. Ce-i drept, au peste 4 ani de servici.

Screenshot_20231027_162120_Gallery.jpg

Edited by Horica00
  • Like 3

Share this post


Link to post

Am ajuns la 160.800 km. În ultimele luni, o folosesc foarte mult prin București + naveta București-Ploiești. Spre norocul ei, are ,,acoperiș deasupra capului", acolo unde m-am mutat dispunând de parcare supraetajată.

Săptămâna trecută am efectuat revizia anuală unde am schimbat uleiul, filtrele (inclusiv cel de combustibil) și amărăciunea de tobă finală.  De data n-am mai mers pe Texaco, ci pe infamul GM 10w40. Filtrele, cu excepția celui de aer, sunt toate pe Mann. Inițial, cei de la Rădăcini mi-au zis că-mi vor aduce și filtrul de aer tot Mann, doar că odată ajuns la magazin, mi s-a spus că nu mai era disponibil, așa că am luat Dreissner. Probabil o chinezărie spoită cu aer nemțesc. Dacă mă gândesc mai bine, poate trebuia doar să-l fi suflat pe cel vechi GM cu aer comprimat. Atinsese totuși termenul la care manualul recomandă înlocuirea, în cazul meu, anii și nu kilometrii. Finala am ales-o pe Bosal. Am rămas surprins de cât de coaptă era cea veche. Culmea, restul traseului de evacuare este ok, inclusiv intermediara. Bine, a mai fost schimbată acum vreo 10 sau 12 ani. Cu ocazia asta, tot în vederea conservării designului dat de producător,  am făcut rost și de ornamentul original. 

Acum și una ,,rece": de când cu frigul, zăvorul de la hayon a început să facă figuri și nu mai permite închiderea acestuia decât barbarizat. Astfel, este necesar să-l umplu de WD după aproape orice folosire.

Screenshot_20231218_125616_Gallery.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Sa pregatesti toba finala pentru evacuarea condensului prin intermediul unui orificiu de ~4 mm in partea inferioara spate sub teava, in capacul din spate al finalei!

 

toba.jpg

Edited by Viktor
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cred ca in celalalt capat al tobei avea bosalul din fabrica.Foarte utila acea gaura

 

Edited by CFL

Share this post


Link to post

Posibil să o aibă, nu am studiat. Dacă n-o are, oi face-o. Cert e că mi s-a părut foarte bine lucrată, spre deosebire de cea pe care tocmai am dat-o jos de pe mașină. M-am uitat și n-am văzut ștanța vreunui producător, doar niște cifre. Cel mai probabil era un no-name.

Share this post


Link to post

Treaba e ca acum e vremea condensului si nu vara iar de nu e rezolvata la timp, e un meci pierdut! Odata ce i se duce spoiala la interior si incepe a coroda ... poti sa-ti bagi picioru-n ea ca ai nu mai poate fi adusa la adevar. Cu alte cuvinte, nu lasam pe miine ce putem face astazi c-o sa de-a cu minus! (ar zice unu ...) 

 

Share this post


Link to post
On 12/25/2023 at 10:25 PM, CFL said:

Cred ca in celalalt capat al tobei avea bosalul din fabrica.Foarte utila acea gaura

 

Am montat fix Bosal pe Cielo in 2011 si confirm ca asa e cum zice CFL. Daca nu au schimbat design-ul in astia 12-13 ani, gaurica ar trebui sa fie acolo.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Am schimbat citeva esapamente de-a lungul timpului pe diverse insa nu retin mai mult de doua cazuri in care in care finala sa fi fost perforata deja din fabrica. Finale ceva mai plauzibile is cele cu iesirea (teava) in partea inferioara unde, apa rezultata din condes (si nu doar condens, cite un jet de apa mai trimitem si noi pe teava la spalatorie, cu sau fara de voie) se localizeaza intr-o cantitate mai mica (sau deloc) comparativ cu finale ce au iesirea (teava) undeva in partea superioara. Groaznic cita apa se poate stringe acolo de ajuge a curge pe teava ca la robinet, la pornirea de pe loc. Problema trebuie doctorita din start pentru a fi cu bataie lunga altfel, doar producatorii de esapamente au de cistigat din asta.

Share this post


Link to post

Primul post pe 2024, ocazie cu care vă doresc tuturor un călduros la mulți ani și fără stricăciuni la mașinuțe !

Revenind on-topic, pentru a preveni corodarea tobei este indicat inclusiv să se meargă (cât de des cu putință) la drumuri întinse, în regim de turație. Astfel, se duce cât mai mult din condensul acumulat pe traseu. Oricum, momentan beneficiază de parcare acoperită și vede cel puțin un drum Ploiesti-Buc plus retur/lună. Nu-mi fac probleme că nu mă va ține o perioadă bună de timp. Asta nu înseamnă că nu voi ține cont de sfat și că nu mă voi băga sub agregat să văd dacă are sau nu acea găurică. Dacă nu o are, cu siguranță o voi da. Aștept totuși să se mai încălzească puțin (plănuiesc inclusiv să ceruiesc zona podelei portbagajului, respectiv lonjeroanelor).

Nu știu dacă mai există o astfel de postare prin măruntaiele topicului (și chiar dacă există, o mică aducere aminte nu strică), însă am dat peste o poză veche de aproape două decenii. Ca un mic arc peste timp. Nu știu exact anul, cred că 2005, maxim 2006. A doua este de aseară, de la întrevederea săptămânală a comunității GM-Daewoo, la care voi mai lua parte negreșit. 

20240112_190246-COLLAGE.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Acum 5 ore, Horica00 a spus:

pentru a preveni corodarea tobei este indicat inclusiv să se meargă (cât de des cu putință) la drumuri întinse, în regim de turație. Astfel, se duce cât mai mult din condensul acumulat pe traseu

Stai linistit! 🤭

Asa-mi faceam si eu, acum 11 ani, probleme de tot felul. Inclusiv de toba finala, care in partea de sus era/e coapta de rugina. De atunci imi faceam griji ca nu mai tine un an si incepe sa paraie. La fel si ca foloseam ulei cu norma API SN; ca era mai bun API SJ pentru motorul asta, ca altfel se uzeaza axul cu came. Am zis ca-l voi schimba (axul)  - pe vremea aia - daca se va uza. Prostii: si toba e aceeasi si axul cu came tot ala e si toate grijile de mi le faceam acum 11 ani, le dau la popou'. Masina merge si arata impecabil pentru varsta si valoarea ei. Cea mai buna si fiabila si economica si ieftina din toate punctele de vedere din viata mea de pana acum. Ma refer folosita in familie, nu taxi/livrari etc. Vrajeli cum ca te ia vantul, ca te rastorni in curbe, ca ia 11% in oras sunt legende (valabil pentru Matiz).

Bafta si bucura-te de masina asa cum e si vezi pe mai departe, lasa grijile nefondate. 🫡

Nu sunt nici pe departe genul de om "lasa ca merge si cu trei suruburi din patru", ba din contra, pun totul la locul lui, dar am invatat sa nu-mi mai fac probleme inutil. Incerc - si eu ma agit de fel.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Haidi-ti breee ... voua nu vi se pare usor non-sens mareata recomandare de a se face drumuri cit mai lungi pentru a usca toba? Adica, de am de parcurs un 5-10km s-o mai alerg vreun 50km sa-mi usuc toba? Asta-i buna! Da' ii dau la gauri tobei de nici in 2km nu ramina strop de apa in ea. Ma intreb de nu cumva cel cu recomandarea incurajeaza transportul in comun, ca eu unu nu vad logica. Intr-adevar, sansa de a elimina condensul din toba la drum lung e posibila, desigur, dar nu in orice conditii, ca de iau in calcul un ger crincen unde nici motorul nu face fata fara de carton in nas (in grila) ce sanse sint de a se incinge toba? Niciuna!

@vrazvanccind a vazut matizul tau ultima data omat sau apa de ploaie, ha? 😄Cred si eu ca doar la + doua'j de grade nu ai de furca cu condensul! Acuma, nu-mi atribui insigna de circotas, doar intreb si eu ...😌

Share this post


Link to post

Eu nu cred ca se usuca toba, intotdeauna, nici in 10 km.

Aseara (era frig si ningea) de exemplu, am mers 10 km si, la cat abur iesea de pe esapament, sigur nu era uscat acolo. Nu m-am uitat.

@Viktor E adevarat, am menajat-o, dar am prins si vreme rea cu ea. Ideea era sa nu cadem in extreme si daca ceva pica, aia e, inlocuire.

Share this post


Link to post

Complicat ...

Iata ca Salex si Dj'u au rezolvat problema condensului in toba, ce atita bataie de cap! Baietii si-au tras tenisi din aia adevarati capabili a mentine toba incinsa, rosie si la -25°astfel, daca ar fi posibilitatea dupa ce au parcat de a duce o toba din aia in casa ... pun pariu ca doua zile nu faci focul!😊

Edited by Viktor
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Ultima, un no name, a ținut 10 ani. O ține și asta măcar atât. Producătorii ăia de eșapamente trebuie să mănânce și ei :)).

Așadar, am prins câteva zile libere de la muncă și mă tot bătea gândul să dau o raită pe acasă la Onești. Bineînțeles că nu m-am ținut de cuvânt când am zis că nu o să mai fac drumuri lungi așa des cu Cielo și tot pe el l-am luat. De data asta am schimbat totuși ruta: sătul de infectul DN2, am optat pentru să o iau pe Valea Prahovei pe care mă așteptam să o prind liberă, fiind în timpul săptămânii. Și chiar am prins-o. Am încins puțin ambreiajul pe serpentinele de la Timișul de Sus și pe cele din Pasul Oituz.  Cam 650 de kilometri, făcuți fără nici cea mai mică problemă. Includem aici și o deplasare de la Onești până la Bacău. Cam nașpa drumul de întoarcere din pricina ploii care m-a însoțit tot drumul de la Onești până în apropiere de București.

Peste iarnă a mai apărut o problemă: cotul de alimentare s-a fisurat. Astfel, dacă îi fac plinul și până scade nivelul până la a doua liniuță de pe indicator, picură câte puțină benzină. Belea mare că piesa nu se mai găsește pe nicăieri. O văzusem la Promotif, dar s-a dat fix cu o zi înainte să întreb eu de ea. Așa ,,noroc" să tot am....

Share this post


Link to post
1 hour ago, Horica00 said:

Ultima, un no name, a ținut 10 ani. O ține și asta măcar atât. Producătorii ăia de eșapamente trebuie să mănânce și ei :)).

Așadar, am prins câteva zile libere de la muncă și mă tot bătea gândul să dau o raită pe acasă la Onești. Bineînțeles că nu m-am ținut de cuvânt când am zis că nu o să mai fac drumuri lungi așa des cu Cielo și tot pe el l-am luat. De data asta am schimbat totuși ruta: sătul de infectul DN2, am optat pentru să o iau pe Valea Prahovei pe care mă așteptam să o prind liberă, fiind în timpul săptămânii. Și chiar am prins-o. Am încins puțin ambreiajul pe serpentinele de la Timișul de Sus și pe cele din Pasul Oituz.  Cam 650 de kilometri, făcuți fără nici cea mai mică problemă. Includem aici și o deplasare de la Onești până la Bacău. Cam nașpa drumul de întoarcere din pricina ploii care m-a însoțit tot drumul de la Onești până în apropiere de București.

Peste iarnă a mai apărut o problemă: cotul de alimentare s-a fisurat. Astfel, dacă îi fac plinul și până scade nivelul până la a doua liniuță de pe indicator, picură câte puțină benzină. Belea mare că piesa nu se mai găsește pe nicăieri. O văzusem la Promotif, dar s-a dat fix cu o zi înainte să întreb eu de ea. Așa ,,noroc" să tot am...

Ce cod de piesa are cotul ala?

Share this post


Link to post
20 hours ago, pompiliu92 said:

Ce cod de piesa are cotul ala?

96180419. Dacă îl găsești pe undeva, dai de știre. Nici măcar pe Ebay n-am găsit. Bine, de fapt găsisem, doar că nu era livrabil în România și vânzătorul nu răspundea la mesaje.

Share this post


Link to post
On 3/13/2024 at 8:00 PM, Horica00 said:

96180419. Dacă îl găsești pe undeva, dai de știre. Nici măcar pe Ebay n-am găsit. Bine, de fapt găsisem, doar că nu era livrabil în România și vânzătorul nu răspundea la mesaje.

Ireparabil cotul ala ? De-s asa rare pe piata ...

Share this post


Link to post
18 hours ago, Viktor said:

Ireparabil cotul ala ? De-s asa rare pe piata ...

Nu prea cred să existe cârpeală care să reziste la combustibil, nu pentru mult timp cel puțin. Aștept un răspuns de la Promotif, apare ca fiind în stoc prin Cehia. 

Share this post


Link to post

Nu m-a taiat pe scafirlie ideia vreo unei cirpeli, situatii gen se rezolva in mod profesionist cu racorduri noi din cauciuc fie drept ori curbate pe unghiul dorit, clame (coliere), tubulatura anti-strangulare in cazul racord plastic - cauciuc ori cauciuc suprapus cu devieri de diametru, racord de legatura drept cu gulere fie metalic (tratat, galvanizat) fie teflon/plastic ( preferabil teflon) etc. Se prea practica si cu bataie lunga (mai duce inca vreo doua'j de ani) cazuri in care piesa in cauza e rara ori nejustificabil de scumpa. Mi-s convis ca in mare parte apeleaza la silicoane si alte cele neavenite situatiei insa ... fiecare pe cit poate. Sigur, plug and play e o ideie mai simplu insa eu unu oricare din cele doua situatii le accept, piesa noua ori remediere ca la carte !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...