Jump to content
Sign in to follow this  
calinrusu

Cod Eroare 0320 Matiz Euro 2

Recommended Posts

Salutare,

Am un Matiz euro 2 din 2003 si am de ceva timp o problema: martorul Check Engine se aprinde aleator in mers pentru cateva secunde dupa care se opreste. Problema nu este ca doar se aprinde ci ca motorul da in nas si nu mai accelereaza normal cand se aprinde Check-ul. La ralenti, se aud rateuri in evacuare cand se aprinde Check dupa care merge normal.

In general si cand nu este Check-ul aprins se simte ca acelereaza mai slab si la peste 100 km/h motorul incepe sa trepideze.

In fine, nu am unde merge la mine in oras la diagnoza sa vad ce se-ntampla si am reusit sa-i citesc codul de eroare cu agrafa.

Codul este 0320 care ar insemna "Engine speed circuit malfunction"

Cum Matizul meu nu are alti senzori care sa detecteze viteza de rotatie a arborelui decat in delcou, m-am gandit ca trebuie sa fie ori delcoul defect (senzorul optic) ori o conexiune proasta.

Am demontat delcoul, i-am scos platoul de protectie si nu am vazut nimic suspect. Delcoul asta il montasem nou in urma cu vreo 5 ani si discul acela cu fante era oglinda. Nu am gasit calamina, ulei sau alte mizerii nici urme de ars sau ceva. L-am montat la loc. La cablurile care merg la delcou si mufa cu 4 conectori nu parea nimic in neregula, conectorii au contact.

Le-am pus la loc, am pornit motorul si l-am lasat sa ajunga la temperatura de regim (iddle learn).

Nu a ajuns inca la temperatura ca a inceput sa dea rateuri din nou si s-a aprins Check Engine. Am pus agrafa si am citit din nou codul, 0320.

Va intreb: Ce sa fac in cotinuare? Sa cumpar un delcou si sa-l schimb? Este posibil ca aceasta eroare sa fie generata si de alte conditii decat delcoul sau conexiunile proaste? este posibil ca aceasta eroare sa fie cauzata de ECU/ECM sau o conexiune la ECU/ECM?

Ca sa fie anamneza mai completa: problema asta am inceput s-o am de cand am ramas pe drum in urma cu 3 luni din cauza pompei de benzina. Atunci mi s-a stricat supapa din pompa de benzina (refulare sau cum se numeste, cea care deschide la 3 bar si impiedica benzina sa curga inapoi). Atunci am fortat masina vreo 10 km sa mearga cu supapa aia de refulare sparta. Foarte greu, motorul s-a incins si a mirosit atunci a cabluri si chestii electrice arse in jurul masinii.

Dupa ce am remediat pompa de benzina a inceput sa apara eroarea asta. De atunci mi se aprinde Check Engine. Nu stiu daca poate avea o legatura sau este o coincidenta.

Orice sfat este binevenit, va multumesc!

 

P.S:

Pentru ca am mentionat citirea codului cu agrafa, nu vreau sa fiu egoist si impartasesc cum am facut-o:

Se conecteaza cu o agrafa sau o bucata de sarma firele negru si verde/negru de la mufa de diagnostic de sub bord (pasager dreapta, sub compartimentul de manusi). Se roteste cheia pana in pozitia de contact aprindere (IGNITION ON) dar fara sa porniti motorul si daca aveti o eroare stocata becul Check Engine va incepe sa palpaie in 4 grupuri. Codul de eroare este compus din 4 cifre, asa ca va palpai in 4 grupuri separate de o scurta pauza. Numarati de cate ori palpaie in fiecare succesiune si aia va fi cifra corespunzatoare codului - 10 inseamna 0.

De exemplu, la mine a palpait asa: 10 ori, pauza, 3 ori, pauza, 2 ori, pauza, 10 ori - ceea ce inseamna 0320.

 

Dupa ce ati citit codul, semnificatia (generica) o gasiti in tabelul de mai jos:

 

0105 – Manifold air pressure sensor (MAP)

0110 – Manifold air temperature sensor (MAT)

0115 – Engine coolant temperature sensor (CTS)

0120 – Throttle position sensor (TPS)

0130 – Oxygen sensor circuit (EOC)

0201 – Injector cylinder #1 malfunction

0202 - Injector cylinder #2 malfunction

0203 - Injector cylinder #3 malfunction

0320 – Engine speed circuit malfunction

0325 – Knock sensor circuit malfunction

0340 – Camshaft position sensor malfunction

0350 – Ignition coil circuit malfunction

0400 – Exhaust gas recirculation flow (EGR)

0440 – Evaporative emission control system (EVAP)

0500 – vehicle speed sensor (VSS)

0505 – Idle air control system (IAC)

0560 – Battery voltage malfunction

0601 – ECM malfunction

1100 – A/F correction malfunction

1110 – Adaptive A/F correction malfunction

1500 – A/C evaporator thermistor malfunction

1510 – Main relay output malfunction

1600 – Immobilizer error (no answer)

1601 – Immobilizer error (incorrect answer)

1602 – Immobilizer error (ECM locked)

1610 – Main relay solenoid malfunction

1620 – A/C compressor relay malfunction

1630 – Low speed cooling fan relay malfunction (LS/FAN)1631 – High speed cooling fan relay malfunction (HS/FAN)
Videoclipul meu:
Sper sa fie cuiva de folos.

 

Edited by calinrusu
  • Like 1

Share this post


Link to post

Problema s-a rezolvat inlocuind delcoul.

Am cumparat un delcou nou cu 340 de lei si a disparut eroarea.

De retinut: cauzele posibile pentru eroarea 0320 sunt, in ordinea importantei sau probabilitatii:

1. Delcoul

2. Conexiuni electrice

3. ECU

Share this post


Link to post

De obicei este la pachet cu eroarea nr.2 din ecran.
Codul tau (eroare) este la poz.3

 

Scan100 via ALDL

post-19692-0-04964800-1506148516_thumb.jpg

Edited by buburuza vesela

Share this post


Link to post

Da, dar la Euro 2 exista senzor de pozitie al axului cu came?

Delcoul da informatii despre pozitia axului cu came.

0340 - defectiune a senzorului de pozitie a axului cu came

Share this post


Link to post

Dupa cum bine se observa din ecranul scan.ului...

Dar pentru alte lamuriri, poti arunca un ochi pe manualul de service.

Asa scap si eu in ati da o explicatie stufoasa :) )

Edited by buburuza vesela

Share this post


Link to post

Nu-ti pierde timpul cu explicatii stufoase, nu e cazul.

Nu stiu ce zice manualul de service in detaliu, dar eu pot sa jur ca masina mea nu are nici un senzor de pozitie al axului cu came.

Am tinut in mana si axul, si chiulasa si nu am observat asa ceva.

Pozitia axului cu came este "citita" de senzorul optic din delcou.

Share this post


Link to post

Perfect! Ti.ai raspuns singur ;)

 

Eu credeam ca vrei sa ma convingi de contrariu :-/

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...