Jump to content

 


Photo
- - - - -

Reparatie Zgarietura Cheie Adanca

zgarietura cheie

  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 1307 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Spark
  • An:2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.:LMT si AVA

Posted 04 September 2017 - 08:30

Salutare,

 

Asa cum am promis pe topicul de la masina mea, am facut un tutorial despre metoda cea mai buna de a repara zgarieturile de cheie.

M-am bazat pe mai multe tutoriale de pe youtube, unele recomandate de colegii de pe forum carora le multumesc inca o data.

Astazi va prezint partea 1 din 2 -> cum sa astupam zgarietura si sa nivelam chitul si vopseaua cu diluant.

 

Note importante:

1. Masina trebuie sa fie spalata inainte de operatiune si uscata bine.

2. Inainte de a va apuca de toata zgarietura verificati ca vopseaua pe care o aveti are culoarea care trebuie incercand-o pe o zona mica a zgarieturii.

3. NU folositi chit bicomponent si/sau chit care sa nu fie ultra fin.

4. Sansele de reusita sunt direct proportionale cu rabdarea si precizia mainii, deci fiti calmi si fiti constienti ca nu aveti ce sa faceti rau, daca gresiti, stergeti cu diluant si o luati de la inceput.

5. Timpul de lucru variaza in functie de dimensiunea zgarieturii si experienta. Eu am lucrat aprox 2 ore.

 

Materiale necesare:

- Vopsea facuta in functie de codul de culoare al masinii

- Lac monocomponent (cel bicomponent s-ar putea sa se intareasca prea repede)

- Diluant (eu am folosit Nitro), dar unul mai bland s-ar putea sa fie mai ok

- 1 tub de chit fin de tip 1k (monocomponent). Eu am folosit BODY PRO P 980 1K FINE FILLER, insa am gasit pe internet si CROMAX 710R 1K ULTRA FINE PUTTY

- Un spray cu alcool tehnic sau degresant antisiliconic. Eu am folosit degresant

- 1-2 lavete din microfibra "pufoase" pentru degresare

- 2-3 lavete din microfibra "plate" sau 2-3 carpe din bumbac curate pentru curatare chit si vopsea

- 1-2 pensule cu varf foarte fin

- 1 spatula de intins chit sau un card de plastic

- 1 spatula din cauciuc sau un suport de burete pentru smirghel

- 1 banda de mascare, de preferat pentru auto, cea pentru zugravit nu adera intotdeauna bine

 

Pasi de parcurs:

1. Spalati masina si lasati-o sa se usuce bine (dupa ce ati sters-o ).

 

2. Evaluati zgarietura: acolo unde zgarietura a trecut de lac si de vopsea si a ajuns la grund vom urma pasii de mai jos. Acolo unde inca se mai vede vopsea veti urma pasii din partea a 2-a a tutorialului (daca vremea tine cu mine, il voi pune lunea viitoare). Daca lacul este gros (element revopsit) se poate aplica direct lac incolor in zgaritura, sarind pasii in care aplic chitul.

 

3. Degresati zona folosind alcoolul tehnic/ degresantul antisiliconic si laveta de microfibra pufoasa, apoi stergeti cu o parte uscata. Lasati sa se usuce 2-3 min.

 

4. Mascati zona de lucru cu banda de mascare in zona de lucru. La mine zgarietura este lunga, insa am mascat doar zona unde este adanca. Scopul mascarii este in primul rand de nu imprastia chit pe o zona mare. In al doilea rand voi putea folosi banda ca ghidaj pentru cat de gros sa aplic startul de chit.

Attached File  20170903_094920.jpg   89.14KB   5 downloads Attached File  20170903_094926.jpg   123.9KB   4 downloads Attached File  20170903_094929.jpg   138.62KB   4 downloads

 

5. Luati cardul/ spatula de aplicat chit si puneti o cantitate mica (cat un bob de mazare), apoi aplicati-l in zona de lucru. Scopul este sa impingeti chitul in zgarietura, deci puteti o presiune medie pe spatula.

Attached File  20170903_100251.jpg   160.57KB   4 downloads

 

6. Lasati chitul sa se usuce 15-20min apoi indepartati banda de mascare. 

 

7. Luati una din lavetele plate (nepufoase) si imbracati cu ea spatula de cauciuc (suportul de smirghel). Aplicati pe carpa 5ml (un dop) de diluant, apoi incepeti sa stergeti excesul de chit. Forta de apasare trebuie sa fie mica, suprafata trebuie "mangaiata", diluantul va face toata treaba. La sfarsit zgarietura si tabla ar trebui sa arate ca in poze: chit in interiorul zgarieturii, curat pe margini. Este important de precizat ca chitul nu trebuie sa fie "pana in buza"  zgarieturii, ci doar umple o parte din ea. Chestia asta se intampla in mod normal cand veti trece peste zgaritura cu carpa cu ditulant imbracata in spatula de cauciuc.

Attached File  20170903_100416.jpg   109.1KB   4 downloads Attached File  20170903_100301.jpg   153.85KB   4 downloads Attached File  20170903_100307.jpg   148.06KB   4 downloads Attached File  20170903_100539.jpg   102.19KB   4 downloads


8. Amestecati putina vopsea cu lac pentru a da duritate mai mare vopselei. Eu am folosit vopseua si lacul cumparate anul trecut pentru retus. De regula cumpar vopseaua la spray facuta la culoarea masinii. Prefer sprayul pentru ca tine mult mai bine in timp. Aplicati vopseua cu ajutorul pensulei in interiorul zgarieturii, punctand putin cate putin. Eu primul strat l-am folosit pentru a umple cat mai bine zgarietura fara a da pe afara. Am lasat sa se usuce 5 min.

 

9. Am luat cardul si am intins o carpa "plata" noua pe una din muchiile cardului. Apoi am pus 3-4 picaturi de diluant pe carpa si am asteptat cateva secunde sa se zvante. Pasul acesta este foarte important, altfel diluantul va sterge tot ce ati muncit pana acum. Cu miscari foarte usoare si cu forta de apasare mica se sterge zgarietura in lungul ei. Ideea este sa puneti muchia cardului perpendicular cu zgarietura si sa o "mangaiati" lasand diluantul sa netezeasca marginile vopselei aplicate la pasul 8. Dupa acest pas zgarietura ar trebui sa arata cam asa.

Attached File  20170903_110036.jpg   117.72KB   4 downloads Attached File  20170903_110040.jpg   115.05KB   4 downloads Attached File  20170903_110049.jpg   75.48KB   4 downloads

 

10. La mine, din cauza diluantului si a carpei vopseaua din zgarietura si-a schimbat un pic culoarea, deci a fost nevoie sa mai aplic inca un strat foarte subtire de vopsea. De data aceasta am aplicat atat de putina vopsea incat nu am mai incarcat marginile zgarieturii. Ceea ce se vede in poze este ce a ramas dupa pasul 9.

Attached File  20170903_114142.jpg   79.07KB   4 downloads Attached File  20170903_114439.jpg   122.51KB   4 downloads Attached File  20170903_114454.jpg   103.32KB   4 downloads

 

Acesta este ultimul pas din partea 1. Asa arata masina vazuta de la 50cm si de la aprox 2m. Imbunatatirea este clara, chiar si cu masina proaspat spalata trebuie sa te uiti atent ca sa vezi zgarietura.

Attached File  20170903_114506.jpg   67.19KB   4 downloads Attached File  20170903_114517.jpg   160.35KB   4 downloads

 

Acum voi astepta o saptamana pentru ca vopseua sa se intareasca bine, apoi ma voi apuca de partea 2. Ce mai este de facut:

 - Asa cum spuneam la inceput zgarietura este adanca in zona aceasta unde am lucrat acum, dar mai am o zona la fel de mare unde doar lacul este afectat.

 - Planul e sa smirgheluiesc cu smirghel de 2000, apoi 2500 toata zona zgarieturii, inclusiv unde am vopsit, apoi polishare cu heavy cut compound, apoi polishare cu polish fin. 

 

Sper ca tutorialul sa va fie de folos :) . Orice comentariu sau sfat este binevenit.


Edited by ches, 04 September 2017 - 11:56.

  • vrazvanc likes this

#2 KumKum

KumKum

    Forumist

  • Membru
  • 1049 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo EXE
  • An:2005

Posted 04 September 2017 - 12:41

Dat fiind faptul ca zgarietura se intinde pe ambele portiere ai grija ca la polisharea cu heavy cut compound sa lucrezi zgarieturile pe rand, sa nu treci de pe o portiera pe alta cu masina de polishat, sa izolezi cu banda muchiile portierei pe care nu lucrezi, vopseau fiind mai subtire pe muchie fata de restul suprafetei.

Poti sa cobori si la 1500 cand smirgheluiesti in caz ca nu esti multumit de rezultat si apoi 2000 si 2500, chiar si un 3000 nu strica.Recomand sa folosesti si un polish mediu dupa heavy cut, ajuta la obtinerea mai rapida a aspectului final dorit. Un polish de finish este foarte probabil sa nu scoata anumite urme lasate de cel de cutting, in situatia ta este posibil sa le mascheze culoarea si doar un ochi avizat sa le vada dar daca era neagra...

In rest, o lucrare profi, o sa iasa frumos.

 

https://www.youtube....h?v=LR_3rxJu46A


Edited by KumKum, 04 September 2017 - 12:43.


#3 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 1307 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Spark
  • An:2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.:LMT si AVA

Posted 04 September 2017 - 14:59

Merci de ponturi! Stiu treaba cu izolarea muchiilor, e bine ca ai amintit-o aici. Am discutat si cu Toni si mi-a recomandat ca pasi urmatori:

1. Smirghelurire cu apa, el a zis ca 2000 ar fi de ajuns, vad la fata locului

2. Aplicare lac in zgarietura (lui i se pare ca e inca adanca, eu cred ca pacalesc si marginile, o sa vad dupa smirgheluire)

3. Lasat inca o saptamana

4. Smirgheluire cu apa cu 2000/2500/3000 in functie de cum imi iese lacul

5. Polish cu heavy cu compound (am Menzerna de 400) si apoi cu cel mai fin - aici am un Sonax perfect finish si un menzerna 3 in 1 (one step polish). As folosi Menzerna pentru ca pare mai "mediu" la taietura fata de Sonax, tu ce zici?

 

Masina este un dual-action de la Dodo Juice, am 2 pad-uri galbene (medii) si 2 albe (de finish).



#4 KumKum

KumKum

    Forumist

  • Membru
  • 1049 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo EXE
  • An:2005

Posted 06 September 2017 - 12:35

Dupa smirgheluire este posibil sa mai fie nevoie să aplici încă o mână de vopsea, din ce se vede in poze si eu zic ca inca este adâncă. Dupa ce aplici lacul, pentru aducera la nivel cu restul suprafetei, din nou smirghel(doar daca este nevoie 1500) 2000 si 3000 pe ud, apoi menzerna 400. Nu am folosit pana acum menzerna 3 in 1 dar cred ca e mai ok decât sonax.
Dupa m400 eu zic sa aplici cateva pase cu m3in1 pe un burete mediu dar sa pui presiune pe mașina, apoi pe un burete de finish tot cu m3in1 dar fara presiune pentru finisare. Ceara nu o mai fie nevoie pentru ca
are deja in compozitie polishul.

Trimis de pe al meu VIE-L29 folosind Tapatalk

Edited by KumKum, 06 September 2017 - 12:38.


#5 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 1307 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Spark
  • An:2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.:LMT si AVA

Posted 07 September 2017 - 07:43

Merci de sfaturi, asa voi face. Eu sper ca dupa toata operatiunea sa se vada suficient de bine incat sa nu fie nevoie sa o repet. Lacul si vopseaua sunt f subtiri pe Spark (comparand cu Epica), deci mi-e un pic frica :)



#6 KumKum

KumKum

    Forumist

  • Membru
  • 1049 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo EXE
  • An:2005

Posted 07 September 2017 - 18:02

Stai linistit, nu reusesti sa arzi lacul cu masina de polishat orbitala, si rotativa daca era, doar sa adormi cu ea in mana si sa polishezi in acelasi loc...
O sa iasa bine, rabdare vad ca ai așa că nu are cum sa nu iasă.

Trimis de pe al meu VIE-L29 folosind Tapatalk




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users