Jump to content

 


Photo
- - - - -

Separator Ulei Gaze Carter


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 1287 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Spark
  • An:2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.:LMT si AVA

Posted 02 August 2017 - 11:59

Salutare,
 

Nu am gasit pe nicaieri problema asta aici, asa ca am zis sa va impartasesc experienta mea, poate va ajuta.

In urma cu mai multa vreme am observat ca sub turbina, in zona in care intra racordul de aer care vine de la filtru, exista o pata de ulei. Un pic speriat am desfacut racordul sa identific scurgerea si am gasit ulei in racord si in furtunul care vine de la piesa cu codul 96440314. Turbina este in stare buna, nu am gasit pic de joc sau alte scurgeri. Am cautat pe internet si am gasit ca piesa in cauza este un fel de valva PCV, iar pe forumul BMW am gasit ca piesa de pe motoarele lor diesel are si rolul de a filtra uleiul din gazele din carter.

 

Attached File  20170730_162839.jpg   140.09KB   1 downloads

 

Am gasit piesa originala la numai 102 lei si am cumparat-o dupa cod. Din pacate una din prinderile piesei noi nu este la fel ca la piesa veche, au mutat-o cu jumatate de cm, deci nu aveam cum sa o inlocuiesc plug and play. Am fost nevoit sa demontez ambele valve ca sa pastrez carcasa de plastic de la cea veche si sa inlocuiesc valva, o-ringul, arcul si capacul, adica fix chestiile care conteaza.

 

Mai jos aveti poza cu cele 2 valve, cea noua si cea veche. Contructia este foarte simpla - la depresiune mare in galeria de admisie valva (discul de cauciuc) este supt si inchide mult (nu de tot) , nemailasand gazele din carter sa ajunga in admisie. Totodata, datorita formei, cred ca are si rol de oil catch can, practic uleiul condensand in cavitatea mare si apoi este intors in carter. Nu a gasit nici urma de filtru asa cum are BMW spre exemplu.

 

Attached File  20170801_190534.jpg   519.67KB   1 downloads

 

In poza cu cele 2 PCV-uri se observa si ca vechea valva are cauciucul deformat, iar la atingere se simtea mai putin ferm, in timp devenind mai "gumos"/lasat.

 

Urmeaza ca dupa cateva luni (deci cateva mii de km) sa vad daca mai apar pete de ulei sau au disparut complet. Intre timp am cumparat si un oil catch can de pe ebay care pare construit mai cu raspundere si nu este doar o cutie de tabla goala cum am mai vazut pe youtube. O sa vad cum arata de fapt in aprox o luna cand probabil ajunge.

 

 


  • naghis likes this

#2 naghis

naghis

    Forumist

  • Membru
  • 36 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:nubira
  • Model:SX
  • An:Decembrie 2007

Posted 02 August 2017 - 12:21

M-ai facut curios, am sa ma uit si eu sa vad despre cum sta treaba si la a mea Epica. :)



#3 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4896 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 03 August 2017 - 07:30

Are pe naiba bmw filtru, nu are bre nimic, tot sistemul ala minunat cu arc si cauciuc de imbacseste admisia.

La ce bmw ai vazut filtrul ala? Posibil sa fi avut E46 NFL-ul, code motor m47d20, am auzit eu niste povesti, dar daca e asa e prost sistemul, filtrul ala se imbacseste in timp si face presiune in circuitul de ungere al turbinei uzand-o prematur.

Cel putin am auzit niste povesti de-astea.



#4 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3245 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 03 August 2017 - 09:00

Doar membrana respectiva nu e de gasit ca piesa de schimb, kit reparatii ? Avind in vedere ca ii demontabila ...



#5 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4896 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 03 August 2017 - 09:16

Pai nu are nimic membrana, e ok, sistemul e prost, sau poate nu, poate asa trebuie sa fie, eu personal as pune un catch-can la ulei si nu l-as mai baga in admisie dar ca de obicei, mi-e lene, la espero fac toate tampeniile dar inexplicabil la asta nu-mi vine sa ii fac nimic, merge asa cum e :).

@ches, intr-adevar, la bmw mai are o camera cu un labirint in plus fata de ce vad in pozele tale care actioneaza ca un fel de catch can, poate chiar functioneaza dar tot murdareste admisia.

 

https://www.aliexpre...0305.4.5.ucxtt5

 

Poza de referinta. Acolo in ultima poza apare un filtru, insa el defapt nu exista la niciuna din cele 3 pe care le-am cumparat pana acum, in locul lui e o cutie de plastic cu un fel de labirint, adica asta:

 

https://www.aliexpre...305.4.15.wxvrDz

 

 


Edited by Dj_Dark, 03 August 2017 - 09:27.


#6 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 1287 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Spark
  • An:2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.:LMT si AVA

Posted 03 August 2017 - 09:21

@Viktor: Nu aveam codul membranei, l-am gasit doar dupa ce am desfacut-o. Nu e cod GM, pe cea veche scrie 02 6012/3 11 - ECO 60 Shore A - . Daca gaseste cineva membrana la vanzare sa dea de veste aici.

 

@Dj_Dark: Asta e topicul: http://www.bmwclub.r...ebuie-schimbat/

Se pare ca la E46 si E60 exista, cel putin asta am inteles din discutie. Exita varianta cu filtru de plastic si de pasla sau ceva de genul.

Eu am luat catch can-ul asta, sa vedem cat este de bun: http://www.ebay.com/itm/Black-Car-Aluminum-Alloy-Reservior-Oil-Catch-Can-Tank-For-BMW-N54-335-535i-535xi/122580975388?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649 

 


Edited by ches, 03 August 2017 - 09:36.


#7 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4896 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 03 August 2017 - 09:29

Am editat mai sus.

Tot din cauza acelei discutii am schimbat si eu carcasa aia goala de 3 ori :))






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users