Jump to content
Sign in to follow this  
vlivius1

Apas Accelaratia Dar Degeaba - Aveo Lt2010

Recommended Posts

Buna seara,

 

Am patit-o si eu, la pornire check-ul s-a aprins si asa a ramas. Cand am vrut sa plec nu am putut deoarece nu se mai accelera , am oprit-o si pornit-o din nou si tot la fel a facut.

I-am dat reset ECM , am miscat de mufe pe acolo si nimic, intr-un final cu motorul pornit i-am scos joja de la ulei si am vazut ce s-a turat aproape de 2000 rot/min, am lasat-o asa cu joja scoasa pana am ajuns acasa, am mers cu a-I-a si a-II-a.

 

Cand am ajuns acasa i-am pus joja la loc, am oprit-o si pornit-o din nou, check-ul a ramas in continuare aprins dar in schimb si-a revenit acceleratia. Maine merg cu ea la un scan , bine macar ca accelereaza sa pot merge cu ea.

 

Banuiesc ca ar fi de la clapeta de acceleratie deoarece cu joja scoasa tragea aer prin carter. Dar de ce acceleratia a fost moarta, nici 5 ture nu urca ? S-a mai confruntat cineva cu problema asta?

 

 

 

 

Am fost la service , a pus-o pe scanner si eroarea este P2104 De sters nu s-a putut sterge, poate au softul prea vechi, am vazut ca a selectat aveo T250 an 2009 , nu aveau 2010 si nici T255.

 

 

Maine ii curat eu clapeta de accelatie, vreau sa stiu daca la partea cu pinioane are acolo vreun senzor, ca sa-l curat si pe ala ?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Salutare

 

Gata am curatat-o, am dat-o jos dupa masina, alfel cadea toata mizerie in adminisie.

 

La partea cu pinioanele nu are senzor, are doar niste rezistente, alea cand se uzeaza cred ca trebuie schimbata cu totul. Am facut si cateva poze cu corpul clapetei.

 

Cu interfata ELM327 se poate sterge acel cod de la clapeta (P2104) ?


Am uitat sa intreb,

 

Aceasta clapeta se calibreaza automat ?

post-1840-0-85677900-1489515029_thumb.jpg

post-1840-0-08355800-1489515051_thumb.jpg

post-1840-0-24732900-1489515070_thumb.jpg

post-1840-0-42037600-1489515081_thumb.jpg

post-1840-0-74714100-1489515103_thumb.jpg

post-1840-0-97878900-1489515110_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Chiar nu stie nimeni daca se calibreaza singura?

 

sau

 

Daca pot sa sterg eroarea aia cu ELM327 ?

 

 

 

Englishman, Mircea, Ovi_jer ajutati-ma si pe mine cu un raspuns.

Share this post


Link to post

Am reusit cu eroare P2104.

 

Acum are o alta eroarea P0076, care ar fi de la solenoidul de control al supapei de adminsie.

 

Este cumva senzorul ala din racordul dintre filtru de aer si clapeta ?

Share this post


Link to post

Rezolvat.

 

 

P0076 - Intake Valve Control Solenoid Circuit Low B1 / https://www.obd-codes.com/p0076

 

Intake Valve - Se refera la solenoidul care este pe axa cu came de admisie este pozitionat langa distributie.

Control Solenoid Circuit Low B1 - se refera la faptul ca pe circuitul solenoidului este tensiune joasa

 

L-am indentificat si am masurat tensiunea pe el (in mufa) , pe un pin avea 12V iar pe celalat 0.2 V , am masurat si la celalat solenoid de la axa cu came pe evacuare si aveam 12v pe ambi pini din mufa, concluzia pe moment a fost: contact imperfect / oxidat, cablu intrerupt.

 

Asa ca m-am apucat sa umblu la instalatia electrica si am luat-o pe cablu care nu avea tensiune, din loc in loc l-am intepat pentru a verifica continuitatea, asa am ajuns pana la mufa de la calculator, unde a fost si surpriza.Cablu era sertizat bine in mufa dar nu facea contact cu pinul din calculator, rezolvare: am strans contactul din mufa cu o sula ca sa fie fix pe pinul din calculator.

 

Am conectat inferfata ELM si am sters eroarea. MIL-ul nu se mai aprinde, si in mufa de la solenoid am 12V pe ambi pini, rezistenta solenoidului este de 8 ohm.

 

 

Daca nu am primit nici un raspuns / idee , poate rezolvarea mea ajuta pe altii.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Partea electronica a corpului de acceleratie pare ca are un potentiometrul pentru pozitie a clapetei. Cand se murdareste acul potentiometrului, atunci nu mai face contact perfect si "sare" cam cum se intampla cu un potentiometru de volum obosit. Daca nu le-ai curatat si a mers las-o asa. Daca tot nu merge, atunci iti sugerez sa cureti cu niste alcool izopropilic capetele (partea metalica), nu si partea de carbon (cateodata este acoperita cu un strat fin de vaselina conductoare).

 

Masina ta pare sa aiba drive-by-wire, ceea ce inseamna ca clapeta de acceleratie este controlata de un motoras pas cu pas si nu de un cablu de acceleratie. Daca poti sa confirmi chesti asta ar fi bine. Daca este drive by wire, atunci acesta este sensibil la mizerie.

 

De asemenea nu ai precizat nicaieri ce motor ai, asta va fi de ajutor si celorlalti colegi. Banuiesc ca ai varianta noua de 1.4, cel de 100cp.

Share this post


Link to post

Da , are drive by wire.

 

Ai banuit bine , masina este echipata cu motorul F14D4 ecotec (nu E-tech II), 1.4 / 16V / 101 CP / dual-vanos.

 

De mers a mers bine doar cu simpla curatare a partii metalice. De cand am curatat-o pana acum am facut 2000 km si nu mi-a facut figuri, de calibrat vad ca s-a calibrat singura, nu am tremur la relanti.

 

De placa de carbon nu m-am atins cu nimic, vaselina nu avea acolo ca-mi sarea in ochi, o folosesc si eu destul de des la service-ul imprimantelor laser pe care-l fac. Data viitoare cand curat clapeta poate ii dau si cu putina vaseline, sa-i mai lungesc viata.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...