Jump to content

 


Photo

Piata Masinilor Electrice Incepe Sa Devina Interesanta. Opel Ampera-E Are Autonomie Peste 400 Km


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 adimfx

adimfx

    Editor 0-100.ro

  • Partener Media
  • 197 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Opel
  • Model:Astra
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:confidential

Posted 13 September 2016 - 21:16

Opel Ampera-e, masina 100% electrica pe care Opel o va lansa pe piata in al doilea trimestru al anului 2017, are o autonomie de peste 400 km, conform standardelor de masurare NEDC, a anuntat producatorul auto german. Opel indrazneste chiar sa arata cum sta Ampera-e fata de rivalii directi.
 

Articolul complet pe 0-100.ro



#2 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 2945 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 13 September 2016 - 21:28

Plictisitoare utilaje tre sa mai fie ...

 

Nu tu un zbirnait, nu tu o bataie de tachet, nu tu un nor de fum in urma ta ...


  • tunning4life likes this

#3 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2478 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 14 September 2016 - 08:47

Oare mai pune cineva botul la ciclul NDEC? Pana si dinozaurii din politica au inceput sa se prinda ca e complet nerealist si il vor inlocui cu wltp intr-o prima faza...


Edited by mr_, 14 September 2016 - 08:48.


#4 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8523 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 14 September 2016 - 09:43

Plictisitoare utilaje tre sa mai fie ...

 

Nu tu un zbirnait, nu tu o bataie de tachet, nu tu un nor de fum in urma ta ...

 

Se compenseaza tristetea prin cuplul ala disponibil maxim de la 0 rpm :)



#5 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 2945 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 14 September 2016 - 10:35

De-ar fi sa aleg intre "noua generatie" si Skoda din anii 80, cu siguranta varianta a 2-a as alege-o . Cu mare drag ramin la mornaitul clasic a calutilor putere . Sau torsul si placutul miros a gazelor de diesel ...

Am mers in trecut cu o Honda hibrida (pasager fiind) si zau de n-as fi preferat o raba de 16 T.

 

Personal, nu ma coafeaza si le dau cu minus "noutatilor".



#6 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5027 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 14 September 2016 - 20:36

Citeam astazi opinia lui Gorden Wagener, Daimler AG "Conducerea a fost o placere de-a lungul ultimilor 130 de ani si va ramane asa pentru urmatorii 130 ....". Am rupt putin citatul din context, se referea la conducerea autonoma, nu restrictiv la automobilele electrice. Insa putem extrapola !

 

Dupa parerea mea, automobilul electric nu va deveni atractiv pentru publicul larg (adica acel cumparator care se uita la promotia de Renault Fluence, cea de max. 10000 EUR) in urmatorii 15-20 de ani pentru ca:

1. pretul de achizitie este mult mai mare (enorm ?!) raportat la o aceeasi clasa

2. autonomia declarata (cea obtinuta in teste "bine facute") este dubla sau chiar mai mare fata de autonomia reala, respectiv autonomia soferului de zi cu zi

3. beneficiile imediate (costuri mai reduse, poluare "0") sunt, la randul lor, efemere sau inexistente. Nu polueaza masina in sine insa polueaza mai stiu eu ce termocentrala sau centrala nucleara .....

4. durata (reala) de "regenerare" a masinii este mare. Un drum de 1000km este perfect realizabil, mai ales in afara, intr-o singura zi folosind combustibil conventional. Cu electric se cam schimba treaba. Din nou, sa nu ne ducem spre Porsche sau Tesla !

 

Sunt, oarecum, conectat la domeniu deci nu ma bazez pe comunicate de presa. In plus, "scripta manent" asa ca imi asum pozitia asta :).



#7 papie

papie

    Forumist

  • Membru
  • 600 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:B 128 DAN

Posted 15 September 2016 - 09:03

Corect. Daca esti in domeniu cer si eu cateva lamuriri pentru curiozitatea mea.:

1. Nu se spune nimic despre acumulator- cate incarcari suporta, cat isi pierde din randament rezultat in urma uzurii, cat costa daca necesita schimbare, cat de afectat este de temperatura ambientala?

2. Ce autonomie are masina si cum anume functioneaza cand trebuie sa stau iarna la semafor cu aeroterma (+caldura... generata tot electric probabil), stergatoarele, farurile... toate pornite?



#8 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2478 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 15 September 2016 - 11:56

Eu in principiu sunt de acord cu Salex. Insa argumentele respective ar fi valabile pe o piata libera. Insa piata auto nu e deloc libera si exista interventii din ce in ce mai brutale ale statului in ea. Asa ca eu desi sunt de acord cu analiza, m-as feri de chestii prea categorice. De exemplu si dieselul s-a impus pentru ca asa a vrut statul, nu piata.  Pentru ca i s-a permis sa polueze triplu (de la non-euro la euro 5 cel putin), ca a primit pomeni fiscale pe baza de CO2 si pentru ca taxa motorinei e mai scazuta decat a benzinei.

 

1. Pretul de achizitie poate deveni atractiv daca automobilul electric beneficiaza de pomana fiscala iar cel "termic" e faultat fiscal.

2. Autonomia e probabil argumentul care il tine cu adevarat pe tusa inca. Insa poate fi contracarat. De exemplu cand iei o masina electrica de zi cu zi (majoritatea face o medie de cateva zeci de km zilnic si autonomia sinistra e suficienta) poti primi si un voucher sau ceva la un sistem de car sharing sau inchiriat masini pentru vacanta pentru cateva drumuri lungi anuale.  Asta rezolva si problema de la 4.

3. Beneficiile imediate din nou pot fi influentate de felul in care statul intervine. De modul in care se calculeaza taxa de drum si/sau impozitul, asigurarea, iar de poluare nici nu mai vorbim, statul calculeaza asta cum are el chef. Vezi exemplul cu dieselul cand statul a vrut sa vada doar economia de CO2 ca sa salveze pinguinii  a inchis ochii la particule si la NOx-ul care omoara cetatenii de care ar trebui sa aiba grija.

 

 



#9 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5027 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 15 September 2016 - 15:29

Corect. Daca esti in domeniu cer si eu cateva lamuriri pentru curiozitatea mea.:

1. Nu se spune nimic despre acumulator- cate incarcari suporta, cat isi pierde din randament rezultat in urma uzurii, cat costa daca necesita schimbare, cat de afectat este de temperatura ambientala?

2. Ce autonomie are masina si cum anume functioneaza cand trebuie sa stau iarna la semafor cu aeroterma (+caldura... generata tot electric probabil), stergatoarele, farurile... toate pornite?

 

Nu am spus ca sunt in domeniu ci ca sunt "conectat" la domeniu si exact problema acumulatorului o aveam in vedere.

1. Niciun producator nu iti va da aceste informatii, toti vor justifica tacerea prin faptul ca "nu poti face o evaluare pentru ca sunt conditii variate de utilizare si mediu". Ca parere personala, la un parcurs anual de 30.000km, as fi multumit sa ma tina 3-4 ani. Oricum, capacitatea va scadea in timp, dupa perioada mentionata de mine estimez un maxim de 60-70%. Costurile, evident, depind de acumulator. As estima intre 3000 si 10000 EUR, in functie de capacitate si tehnologie. Probabil (adica sigur) costurile vor mai scadea in viitorul apropiat. Deja am vazut ca, in materie de stocare a energiei, se incearca destul de mult super-condensatorii. Temperaturile f. scazute sau f. ridicate au efect negativ asupra duratei de viata a acumulatorului dar si asupra autonomiei. Ma astept ca autonomia sa scada la vreo 50% la temperaturi mici (-10*C-20*C) in comparatie cu temperaturi "placute" (20-25*C).

2. Se leaga putin de finalul punctului anterior. M-as hazarda sa cred ca, in conditii de utilizare a echipamentelor electrice mentionate, te duci la maxim 25-30% din autonomie.

 

Cele scrise de mine nu se bazeaza pe studii "serioase" ci pe informatii adunate rasfirat in timp.
 



#10 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2478 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 15 September 2016 - 17:08

Ma intreb daca pretul bateriilor nu e nitel subestimat in analiza ta. Tesla actualmente spune ca bateriile costa pe la 200USD / kwh, insa se lauda ca vor ajunge la 100usd/kwh.  Insa pana una alta aceeasi Tesla vinde powerwallul cu 3500€ si are 10kwh, asta fiind oarecum apropiat de ce ofera ceilalti (cam 400usd/kwh).

Masinile astea de care vorbim noi au 60-100kwh, adica de 6-10 ori mai mult decat powerwallul de 3500€. 

 Chiar si daca e totusi ca pretul va ajunge la 100usd/kwh asa cum promite Elon pretul unei baterii totusi va fi intre 6 si 10k si daca mai pui si taxe si TVA si alte alea ajunge destul de scump, mai mult decat te costa benzina in cei 3-4 ani.

 

Si asta presupunand ca cererea mare va duce la ieftinierea lor prin efectul de scara, si nu la la cresterea pretului... deocamdata mizatul pe bateria la 100usd/kwh e cam vandutul ursului din padure.

 

 


Edited by mr_, 15 September 2016 - 17:12.


#11 adimfx

adimfx

    Editor 0-100.ro

  • Partener Media
  • 197 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Opel
  • Model:Astra
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:confidential

Posted 07 December 2016 - 11:31

Interesanta discutia de aici. Ma bag si eu un pic in seama, daca-mi permiteti.

Am condus majoritatea masinilor electrice de pe piata, mai putin Tesla Model S, si Tesla Model X. In rest am mers cu Tesla Roadster, Nissan Leaf, Citroen C-Zero si Mitsibishi i-MiEV, Renault Fluence Z.E., Renault Zoe Z.E., Renault Kangoo Z.E., Renault Twizy Z.E., BMW i3.

 

La niciuna dintre ele nu mi-a fost dor de un motor pe benzina sau diesel. Masina electrica, o data ce ai condus una, e contagioasa. Fie ca are 60 CP sau 300 CP. Mai ales la categoria masini de oras, sa luam Renault Zoe Z.E. ca exemplu. Pai n-as prefera niciodata un Clio dCi in locul unui Zoe, din toate motivele din lume. Nu vorbesc de a face 1.000 km intr-o zi. Nici Clio nu e masina pentru 1.000 km/zi. Sigur, ii poate face, dar masina nu e facuta pentru asa ceva.

 

Din punctul meu de vedere, trecerea pe electric a tuturor masinilor de oras este ideala si pe termen lung asta se va intampla. Vor ramane motoare diesel si pe benzina, in special cele de inalta performanta, pe anumite modele si la anumite marci. Exclusiv pentru ca "se poate" si exclusiv pentru distante lungi. Asa cum exista motoarele V12 si V8 azi. Nimeni nu are realmente nevoie de ele, dar sunt spectaculoase si exista o clientela pentru asta. Ele nu vor muri in era masinilor electrice, vor fi pastrate.

 

In rest, tot ce inseamna motoare pe benzina si diesel pornind de la <1 litri pana la >2 litri vor fi inlocuite de electrice si hibride. Iar infrastructura vine foarte tare din urma http://0-100.ro/2016...-va-fi-standard

 

Salutare tuturor!

 

Va fi mai sanatos si mai placut de condus pentru toata lumea o Corsa electrica prin oras, nu o Corsa 1.3 CDTi.

 

O intrebare. Cati ati condus o masina electrica?

 

In fine, as vrea sa spun doua vorbe despre BMW i3. 170 CP, 7,2 secunde pentru 0-100 km/h, sub 1.195 kg masa la gol (fara sofer). Spre comparatie, un Nissan Leaf are o masa la gol de peste 1,474 kg. Deci 279 kg in plus, avand un motor cu 61 CP mai slab (109 CP Leaf vs. 170 CP i3).

 

http://throttlechann...3-acceleration/

 

Bun. Ideea e ca pana la BMW i3 nu m-a dat pe spate nicio alta masina electrica. Mi-au placut toate, dar n-am zis WOW! Ei bine, i3 are pret de pornire cat toate celelalte electrice, este cu 30-50% mai puternic, este cu 20-30% mai usor, si este facut din materiale reciclabile 100%, in uzine care folosesc energie solara si eoliana. Deci cea mai eficienta masina electrica de pe piata este gandita sa aiba un impact asupra mediului cat mai redus de la prima piulita pana la utlima suflare.

 

Daca aveti ocazia sa conduceti un BMW i3, faceti-o. Putem sa mai dezvoltam ideea dupa.

 

Este posibil ca si Ampera-e sa ofere o experienta de condus foarte interesanta

 

 

Salutare tuturor!


Edited by adimfx, 07 December 2016 - 11:31.


#12 papie

papie

    Forumist

  • Membru
  • 600 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:B 128 DAN

Posted 07 December 2016 - 12:00

Ai expus numai partile frumoase pe care oricum nu le contesta nimeni, dar...unde sunt raspunsurile la temerile ce impiedica achizitia unui autoturism electric?

Pe scurt:

- pretul, durata si randamentul acumulatorului in conditii de stres

- lipsa punctelor de incarcare

- amortizarea costului relativ mare vis-a-vis de autoturismul cu ardere interna

- costuri de intretinere

PS: sunt convins ca asta va fi viitorul totusi...uite ce mai spun niste "specialisti": "

Dar, pentru a simplifica lucrurile, putem pune un semn de egalitate: producerea unei mașini electrice (fără a lua în considerare sistemul de propulsie) este cam la fel de poluantă cu a unei mașini convenționale. Cât de poluantă? Nu e ușor de răspuns la această întrebare, care necesită un volum uriaș de date și informații, sensibile pentru industrie.

Există, totuși, un raport ”Shades of Green”, care vine cu ipoteza că poluarea rezultată în urma producției unei mașini electrice s-ar cifra la 70 g CO2e/km pe tot parcursul vieții vehiculului. Asta în timp ce poluarea produsă în cazul unei mașini convenționale este considerată doar 40 g CO2e/km, raportul bazându-se pe factorul de transformare propus de guvernul britanic în 2012."



#13 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2478 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 08 December 2016 - 20:26

Eu am mers cu Zoe, Smart electric si Prius.

 

La Zoe am facut un calcul odata si oricum o iei da cu virgula. Masina de vacanta nu e, ca ramai fara zeama si se incarca greu.

 

Ar fi eventual utila pentru unul care baga 50km/zi mers la birou si inapoi  (situatie in care un motor conventional consuma mult urban). La mine pe meleag media e 17km, insa sa supralicitam ca sa dea la calcul.  Insa chiar si asa strict la Renault Zoe tot cu virgula da. 

 

In primul rand, sa faci zilnic 50km de oras mare inseamna fie ca esti masochist, fie ca ai o nevasta urata si copiii isterici si vrei sa dai cat mai rar pe acasa.

 

In al doilea rand, 50km/zi in zilele de birou inseamna 10.000km/an. Citronelul meu consuma cam 6.5 medie. Hai sa punem 7.5.  Ar veni 900E/an benzina, potentiala economie... insa nu e.

Nu stiu cum e in alte parti, insa pe la mine Renault nu-ti vinde bateriile, ci ti le inchiriaza. Cu 75€/luna. Adica dai pe chiria la baterii cat dai pe benzina la o masina normala.  Diferenta e insa ca citronelul a costat 11k€ nou, iar zoe incepe de la... fix dublu, aka 22K€.  Curentul l-am considerat gratis, ca sunt generos, un om frumos, si cred si in conspiratiile petrolistilor aliati cu Soros care tin ascunsa electricitatea gratuita inventata de Tesla (care era dupa cum se stie dac, il chema Teslabal). 

 

Din ecuatia asta eu ies in pierdere, statul care da pomeni fiscale iese in pierdere, si in castig ies pinguinii, ursii polari si Carlos Ghosn. 

 

Eu de exemplu merg rar insa drumuri lungi, la mine o masina electrica nu se potriveste de nicio culoare. Pana la birou si inapoi am 8km, si presupunand ca i-as face cu masina calculul de mai sus ar arata mult mai urat, pretul/km la Zoe ar fi de vreo 4 ori mai mare decat la un benzinar de 1kil, fara sa vorbim de pretul de achizitie. As iesi mai avantajos cu un Mercedes W124 E500 V8 de +300CP de pe vremea lui Pazvante, care in timp nici nu se devalorizeaza si se scumpeste, ca vinul.   Insa asta e teorie, in realitate cel mai avantajos dpdv al vitezei de deplasare ramane un vehicul pe doua roti cu tractiune animala. 

 

Ar merge poate un plug in hibrid. Una cu baterie relativ mica si iefina capabila sa faca 25km in trafic urban pe baterii, apoi o incarci 8h la birou, inca 25 inapoi, si o tii la incarcat peste noapte. Insa sa o poti folosit in weekend/vacanta ca masina conventioanala.

 

Evident, daca apare o revolutie cu bateriile, sau se renunta la ele si se pune la punct altceva - gen pila de cobustibil situatia merge reevaluata. 


Edited by mr_, 08 December 2016 - 20:50.


#14 calinjack

calinjack

    Forumist

  • Membru
  • 774 posts
  • Din:Bistrita
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz E
  • An:2007

Posted 09 December 2016 - 09:23

@adimfx
"si este facut din materiale reciclabile 100%, in uzine care folosesc energie solara si eoliana. Deci cea mai eficienta masina electrica de pe piata este gandita sa aiba un impact asupra mediului cat mai redus de la prima piulita pana la utlima suflare."

Aici te inseli putin.poate 99 sau 98 pentru ca,instalatia elecrica se face aici in romania si nu-i nimic eco in ea sau reciclata.
iata ceva interesant
http://forum.softped.../#entry20282027

Edited by calinjack, 09 December 2016 - 09:21.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users