Jump to content
Sign in to follow this  
kikosro

Posibila Problema Catalizator

Recommended Posts

Buna seara ... Acuma o luna mi sa aprins check engine si am pus testerul pe masina . Mi-a rezultat codul P0420 care imi specifica ca catalizatorul nu functioneaza corespunzator . Am pus benzina OMV 100 si i-am dat talpa sănătoasă un drum de 100km dus intors . Cand am venit inapoi seara am sters eroarea .. Astazi dupa aproape 4 saptamani mi sa aprins iarasi , acelasi cod de eroare .

Masina trage bine , nu da in nas deloc .. Are momente cand la accelerari mai bruste se aude un "clanc" sau "poc" si momentul ala timp de 1 secunda parca ar da in nas , dar mai mult mi se pare .. Ce as putea face sa verific de unde ar putea provenii problema ? Am fost la mecanic si mi-a spus ca e mai mult de la benzina proasta , dar nu cred .. ma gandesc sa nu fie sonda lambda , cea dupa catalizator , deoarece am consumul marit cu aprox. 0.8-1L ..

 

Share this post


Link to post

Din cate stiu, lambda 2 functioneaza fix pentru a verifica eficienta catalizatoarelor. As da vina pe sonda, nu pe catalizatoare. Am impresia ca e problema comuna la euro 3. Vorbește cu Geo_ZGA, el are cielo euro 3, si parca zicea la un moment dat ca ii face probleme sonda aia

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Nope, 0420 e catalizatorul, e o eroare pe care o citeste sonda 2. Chiar azi am citit-o, si sters, pe o Nubira 2. Eroarea de sonda nefunctionala e diferita, distincta de cea de catalizator. Da, e posibil sa fie si de la benzina, dar mai mult cred ca s-a dus catalizatorul. Daewoo au catalizatoare cu site metalice, deci nu se pune problema sa fie spart fagurele, cel mai probabil s-a adunat multa funingine in interior si nu isi mai face treaba. Sonda citeste gazele si da eroarea respectiva.

Share this post


Link to post

Si ca o rezolvare ce as putea incerca ? Sa ii pun iarasi benzina de 100 si dat talpa pe un drum mai lung ? Sau sa ma pregatesc de schimbarea catalizatorului ?Ciudat e ca masina are doar 78200km :( si mi se pare extrem de putin pentru ca sa pice catalizatorul .. Stilul de condus e mai sportiv , adica mereu schimb peste 2000 in oras si la drum lung merg si cu 130-150km/h pe distante de 5-10km , uneori chiar si mai mult

Daca o sa fie de schimbat catalizatorul din cate stiu unul nou OEM costa 10-15 milioane ... ceea ce nu imi pot permite

LE : Nu stiu daca ar conta dar problemele astea au aparut de cand am schimbat bujiile originale cu unele Champion (nu stiu ce cod aveau) .. Oare are vreo legatura ?

Edited by kikosro

Share this post


Link to post

Poate sa fie arderea incompleta, din cauza bujiilor, dar mergea si motorul mai prost.

Ca solutie ieftina, ai putea sa dai jos catalizatorul si sa incerci sa-l cureti cu ceva solutie... nu stiu exact cu ce, poate cu spray de frane, sa dai calumea in el, sa curga funinginea.

Share this post


Link to post

Dar daca il desfac si dau cu solutie acea sita nu isi pierde din calitate ? Am sa incerc sa pun din nou OMV 100 + ceva aditiv dar nu stiu de care sa fac o curatare mai "buna" ..

Si am sa schimb si bujiile cu NGK BPR6ES , cat de curand sa vad poate se observa diferenta ! Astazi dimineata m-am uitat de curiozitate pe toba si era umed , condens si am dat cu degetul si era foarte putina funingine

Edited by kikosro

Share this post


Link to post

Habar n-am daca isi pierde sau nu calitatile, dar mai rau de atat nu are ce sa se intample, e defect deja.

Share this post


Link to post

Hmm cred ca pentru inceput am sa schimb bujiile si am sa pun OMV 100 si am sa fac un drum mai lung sa vad , sper sa rezolv ceva macar pentru o perioada mai lunga

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...