Jump to content
Sign in to follow this  
gowriel

Etansare Si Garnituri Motor+Cutie Viteze Tico

Recommended Posts

Salutare tuturor! M-am gandit sa deschid acest topic in speranta ca unii forumisti mai cu experienta in exploatarea motorului si cutiei de viteze de TICO vor putea(si dori) sa impartaseasca aici pe forum unele detalii despre garniturile esentiale dintr-un motor de tico(si cutie de viteze) pentru ca uleiurile sa stea la locul lor in motor si cutia de viteze! Am cumparat un TICO fabricat in 1997 nu prea in stare buna dar eu ma declar multumit fiind prima mea masina,pana acum de vreo 16 ani fiind mai mult motociclist! Si la motociclete am intampinat probleme diverse dar mi s-au parut mult mai usor de rezolvat comparativ cu o masina...

Deci,in principiu daca stie cineva ce garnituri ESENTIALE ar trebui schimbate pentru ca un motor sa nu mai "piarda" ulei din motor sau cutia de viteze va rog intrati aici pe forum si scrieti in acest topic!N-am pretentii prea mari de la o masina ca TICO dar macar lichidele esentiale as dori sa ramana acolo unde le pun pana le vine randul sa le schimb! Deocamdata ma deranjeaza motorul care mai "umezeste" pe la capacul pe care scrie Daewoo si prin zona distribuitorului(parca asa-i zice...).practic,in vara care vine as dori sa scot motorul si cutia de viteze de pe TICO si sa remediez problemele astea de etanseitate care nu-mi plac deloc,dar nu stiu de unde sa incep mai intai...

Motorul acum este acoperit cu acel tipic "jeg gros" maroniu-negru de ulei+praf depus in timp,fostul proprietar cam neglijand masina din aproape toate punctele de vedere!

Masina imi place mult cum se conduce,ce dimensiuni are(mai ales in oras),consumul relativ bun comparat cu o motocicleta mai "sportiva" ce sare lejer de 7 litri la suta de km si de ce nu cum arata! Scopul acestui topic este sa "aduc pe linia de plutire" un tico vechi de aproape 20 ani dar care functioneaza ireprosabil,din ce mi-au zis cativa amici ce detin mai multe TICO-uri,unul cu multe sute de mii de km la bord ba chiar si un motor schimbat ca-i venise randul dupa aproape 500000 km!

Va multumesc anticipat si momentan o sa postez cateva poze cu exteriorul masinii,in decursul zilei de azi urmand sa-i fac poze si pe la motor,sa vedeti si voi de ce nu sunt multumit de aspectul "estetic" al lui... de functionat functioneaza ireprosabil,ba chiar m-am pomenit ca bag prea multa benzina la PETROM crezand ca masina e gurmanda rau,dar nici pe aproape de asa ceva... cutia de viteze schimba perfect odata ce "inveti" cum sa schimbi si cand sa-i dai a-1a sau a-2a! :lavolan: posesorii de tico sau matiz stiu mai bine despre ce e vorba! tabla lasa de dorit dar o sa fie facuta bucati masina in vara asta si sunt sigur ca voi scoate toata rugina din ea si ce trebuie schimbat voi schimba prin/sub ea!

Va multumesc anticipat!

 

 

update/completare la topic: Astazi am avut ceva treaba prin oras ,si am scos Tico-ul la plimbare! Rezultatul? nu-mi vine sa cred ca stropeste de pe undeva ulei fin pe capota proaspat vopsita si curatata/spalata bine!

Am facut poze cum am putut mai bine,un pic si pe sub partea unde mai picura ulei dar mai mult de atat nu pot sa fac... Nu stiu cum se desfac piesele la motorul asta,nu stiu unde sunt garniturile ce efectiv tin uleiul inauntru asa ca va rog pe voi sa va uitati prin poze daca vreti si aveti timp!

Multumesc!

post-45039-0-24129700-1454219103_thumb.jpg

post-45039-0-57192500-1454219111_thumb.jpg

post-45039-0-68594600-1454219119_thumb.jpg

post-45039-0-76611800-1454234491_thumb.jpg

post-45039-0-73165700-1454234498_thumb.jpg

post-45039-0-11409300-1454234506_thumb.jpg

post-45039-0-23760000-1454234515_thumb.jpg

post-45039-0-71468800-1454234522_thumb.jpg

post-45039-0-54355600-1454234531_thumb.jpg

post-45039-0-37319900-1454234539_thumb.jpg

post-45039-0-90096200-1454234547_thumb.jpg

post-45039-0-38666900-1454234556_thumb.jpg

post-45039-0-30660400-1454234564_thumb.jpg

post-45039-0-29509700-1454234571_thumb.jpg

post-45039-0-26472000-1454234577_thumb.jpg

post-45039-0-30830900-1454234584_thumb.jpg

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

Cred ca ce vezi tu pe capota e ceva apa/noroi. Esti sigur ca e ulei?

 

ulei sigur ca am dat si cu degetul,se vede si in poza urma degetului meu ca nici mie nu-mi venea sa cred ce-a patit capota mea "scumpa" proaspat spalata,degresata,vopsita si "pictata"...

ceva trebuie schimbat cand vine vorba de garnituri! eventual si vreun simering ca deja ma enerveaza situatia!

p.s. downloadeaza ultima poza, da-i cu zoom si-o sa se vada sigur...

Edited by gowriel
  • Like 1

Share this post


Link to post

Am inteles ca se curata uleiul cu ceva benzina si o pensula. Cand mai bag benzina o sa-mi opresc intr-o sticla jumatate de litru si cosmetizez si eu motorul. Nu face prostia sa te duci la spalatorie sa-ti spele motorul. Wd40-ul curata uleiul?

Dupa ce il cureti poti vedea pe unde il scuipa, sa stii ce ai de inlocuit

Edited by tunning4life
  • Like 1

Share this post


Link to post

Am inteles ca se curata uleiul cu ceva benzina si o pensula. Cand mai bag benzina o sa-mi opresc intr-o sticla jumatate de litru si cosmetizez si eu motorul. Nu face prostia sa te duci la spalatorie sa-ti spele motorul. Wd40-ul curata uleiul?

Dupa ce il cureti poti vedea pe unde il scuipa, sa stii ce ai de inlocuit

 

e o solutie si asta,pana la vara-i dau de cap ca vreau sa dau jos motorul si cutia de viteze sa schimb garnituri si simeringuri unde o fi nevoie! macar sa mai mearga vreo 50000 km fara scurgeri de ulei prin toate cotloanele motorului...

p.s.: da'i stramt locul pe langa motor... chiar ma gandeam sa ma duc la spalatorie dar la cum sunt garniturile mie sa nu bage apa prin motor ca are multa presiune jetul ala din lance...

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

Iti merge mai mult daca schimbi simeringurile care scapa. Ai cumva mai mult ulei in motor decat trebuie?

Share this post


Link to post

nu,este cam 1 cm sub maxim! am mai auzit de belele de-astea cand a pus prea mult ulei si a "spart" simeringurile din motor din cauza supra-presiunii din blocul motor! oricum,stau cu stress pentru ca am citit aici ca userul vinkator a gasit pompa de ulei sparta/crapata dupa ce a constatat lovituri in baia de ulei... apai baia de ulei de la tico-ul meu e total violata si busita bine... nu stiu cum dreaqu a reusit idiotul ce a avut-o inainte... nu inteleg cum pot fi unii atat de criminali cu lucrurile/masinile...

Deci o sa fie "secsi" cand oi da motorul jos...

O sa-i platesc asigurarea pe jumate de an,pana prin august,sper sa mai mearga atat timp cu adaugari de ulei ,maine posibil sa-i schimb garnitura de la culbutori,se mai minimizeaza pierderile macar pe acolo,ca m-am "jucat azi" pe langa motor,l-am sters putin pe la capacul de culbutori si ce-am gasit dupa o "tura de incalzire" m-a durut capul... e ca un fel de AMAZON pe la capacul ala de la culbutori,boraste ulei in firicele mari si prin fata si prin spatele capacului(spre carburator)...

E greu,ca am si tabla de "aranjat" cat de cat,sa nu o ia dreaqu rugina de tot iarna care vine...

Ca din asta il scot aproximativ intreg...

poate o scot la capat pana la urma,ca motorul pare in toate mintile,trage bine,consuma relativ putin la cum conduc eu,cutia de viteze schimba bine fara probleme,ar fi ceva sperante pana la urma...

Si am mai citit pe topicul mentionat mai sus ca un individ a ajuns cu un tico la vreo 600 mii de km ,ceea ce e incredibil dupa mine... Tico-ul meu are vreo 250000 km,deci ar mai avea "viata" in el macar vreo 100 mii de km daca e buna compresia in cilindrii... As vrea sa o masor si p-aia dar nu ma grabesc daca tot merge bine masina!

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

Nu lua garnitura din comert. Ia-ti silicon si fa-i tu garnitura din el. La mine asa e facuta de fostul proprietar si nu am probleme. Singura zona unde e murdar de ulei e pe lângă busonul de umplere, cred ca un mecanic cu parkinson a bagat ulei asa...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Iti merge mai mult daca schimbi simeringurile care scapa. Ai cumva mai mult ulei in motor decat trebuie?

 

este posibil de la cate buseli are in baia de ulei sa fi "urcat" nivelul la ulei aproape de simeringul "larg" de la arborele motor si de-aici toate problemele cu uleiul imprasitat pe partea cu distributia...

Clar trebuie si o baie de ulei noua,ca mie rusine mie cu baia asta de ulei...

Nu lua garnitura din comert. Ia-ti silicon si fa-i tu garnitura din el. La mine asa e facuta de fostul proprietar si nu am probleme. Singura zona unde e murdar de ulei e pe lângă busonul de umplere, cred ca un mecanic cu parkinson a bagat ulei asa...

 

am eu pluta cauciucata ce a rezistat cu brio si la motoare vechi comuniste racite cu aer! de-abia o tai cu cutitul si ramane asa chiar si la temperaturi mari! poate se mai "inmoaie" putin dar nu mult! am lipit un cuzinet la o motocicleta din cauza unei garnituri de cauciuc pusa la baia de ulei a unei motociclete... s-a "taiat" pur si simplu de la caldura si am ramas fara ulei in motor de era toata partea din spate plina cu ulei(cauciuc,bascula,aripa,tot...).bine ca eram p-aproape de casa dar tot am impins la ea vreo 6 km... N-am vrut sa o urc in vreo masina,imi sifonam "mandria" de motociclist sa vin in masina daca am plecat pe motor...

Share this post


Link to post

Azi am vorbit cu "mecanicul" si îmi zicea ca problema ar putea sa apara de la "cui pontou". Întrebarea mea este: poate sa fie acel cui problema?

Multumesc pentru ajutor. O seara plăcută va doresc.

 

 

oricat de calm si civilizat sunt eu DE OBICEI,daca-mi zicea mie asta cred ca-l impuscam in cap la fata locului pe mecanicul ala... ce nesimtit,daca e reala situatia prezentata de tine! Imi vine greu sa cred ca exista asa indivizi...

daca-i fum albastru la evacuare ala-i motor uzat care arde ulei... ce-are cuiul poantou cu uleiul ars... daca era de la carburator atunci fumul era negru la evacuare si bujiile la fel de negre!

eu am cam ramas in urma cu "etansarea motorului" pentru ca am dat jos instalatia GPL si m-am apucat de curatenie generala in masina(si tot mai am plafonul...) ca mi-au zis vreo doua persoane ca-i jegoasa rau masina... Ignorand rugina omniprezenta :mrgreen: Dar am imprumutat un motor de tico de la un amic sa vad ce si cum cu capacul ala de culbutori si baia de ulei...

Am desfacut si capacul de la distributie sa "arunc un ochi" p-acolo sa examinez cureaua de distributie si simeringul de la roata dintata/ax cu came si am ramas socat/placut suprins ca era perfect curata zona de sus! Buba mare este la simeringul de jos de la arbore pe care vine fulia pentru aer conditionat si alternator! De-aia imi arunca ulei pe capota si alternatorul e jumate plin de ulei! De cureaua de alternator proaspat schimbata nu mai zic nimic :shock: cred c-o mai schimb odata dupa ce inlocuiesc simeringul/opresc hemoragia de ulei... dar ma declar multumit ca interiorul e ceva mai curat si nu mai sunt pasibil de 500 lei amenda pentru instalatia GPL neomologata si butelia expirata...(oare puteau politistii sa-mi dea doua amenzi?!?! :shock: ) la fiecare plimbare auto... cum da caldura o fac bucati si va deveni mai "prezentabil" tico-ul asta! SPER...

p.s. : ma apucasem ieri de garnitura de la capacul de culbutori dar a trebuit sa duc/aduc pe cineva cu masina si cand am ajuns acasa dupa-amiaza pe la 16:00-17;00 nu mai aveam nici un chef de treaba...

post-45039-0-96667400-1454473544_thumb.jpg

post-45039-0-16066100-1454473553_thumb.jpg

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

*et voila: una bucata motor tico FC8 aproape bucati! am reusit sa fac si garnitura de pluta cauciucata pentru capacul de la culbutori,dar intre timp "m-am ambitionat" si am zis sa ajung si la baia de ulei ca maine e o noua zi si n-are sens sa pierd timpul! la baia de ulei e oarecum mai "simplu" cand vine vorba de garnitura,deoarece nu mai are acel profil semirotund ca la chiulasa unde trebuie calculata si acea bucata inainte sa tai garnitura...

cred ca o termin si pe cea pentru baia de ulei in seara asta daca nu ma ia sila si somnul intre timp!

post-45039-0-30441300-1454516743_thumb.jpg

post-45039-0-98548900-1454516752_thumb.jpg

post-45039-0-53947200-1454516760_thumb.jpg

post-45039-0-45271000-1454516767_thumb.jpg

post-45039-0-58193800-1454516778_thumb.jpg

post-45039-0-71702100-1454516786_thumb.jpg

post-45039-0-60431700-1454516794_thumb.jpg

post-45039-0-63373200-1454516801_thumb.jpg

post-45039-0-28733300-1454516813_thumb.jpg

post-45039-0-88376700-1454516824_thumb.jpg

post-45039-0-56842200-1454516833_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

gowriel ca tot ai dat jos baia de ulei si capacul de la chiulasa, spala bine cu motorina,

desfa pompa de ulei si spal-o, arde si sita sorbului de ulei cu lampa de benzina sau lampa de gaz,dupa care clatesti cu motorina/benzina si sufli cu aer.

dupa care le repui la loc cu garnituri noi facute din clingherit sau pluta.

Inlocuieste simeringurile care ti-au facut probleme

Edited by paneuroil
  • Like 1

Share this post


Link to post

gowriel ca tot ai dat jos baia de ulei si capacul de la chiulasa, spala bine cu motorina,

desfa pompa de ulei si spal-o, arde si sita sorbului de ulei cu lampa de benzina sau lampa de gaz,dupa care clatesti cu motorina/benzina si sufli cu aer.

dupa care le repui la loc cu garnituri noi facute din clingherit sau pluta.

Inlocuieste simeringurile care ti-au facut probleme

 

N-ai citit aproape nimic din ce am scris eu pana acum in topicul asta :lollol: Motorul ce-l vezi desfacut in postarile mele este a unui amic ce mi l-a imprumutat sa "invat pe el" si sa-mi fie mai usor sa fac cele doua garnituri de pluta cauciucata pentru capacul culbutorilor si baia de ulei! Masina mea/TICO-ul meu e complet functional si porneste la prima cheie chiar si acum dimineata! Sta cam turat la relanti dar nici nu ma mai intereseaza la cati km fac eu cu ea! Cand o sa desfac motorul meu(undeva prin august daca nu apar probleme pana atunci),n-o sa-l desfac complet ca n-are sens! Simeringul de la arborele motor(partea cu distributia) scapa ulei si la cel de pe partea cu cutia de viteze nici n-am ajuns inca si nici nu se vede ulei proaspat pe partea cutiei de viteze deci PROBABIL e ok,dar asta o sa decida mecanicul cand motorul o sa fie dat jos de pe masina. De spalat folosesc gaz/kerosen din comert chiar de este mai scump face treaba de 1000 ori mai buna decat motorina! O singura data am spalat o piesa cu motorina si n-o sa mai fac asta din nou cat timp voi trai! A iesit o mizerie totala imputita si slinoasa! Spala tu cu motorina, eu prefer kerosenul/gazul ca ramane piesa perfect curata dupa! si daca tot nu se curata am o baie cu degresare chimica la temperatura de 80-90 grade celsius! Cade orice tip de jeg in ea in maxim 10 minute tinuta piesa acolo! Nici nu trebuie sa mai frec piesa cu alte "obiecte abrazive"! Pompa de ulei si sorbul n-am sa ajung la ele ,ca nu o sa fie nevoie PROBABIL! sunt adeptul uleiului nou si de calitate in motor schimbat la timp,nu umblu la ceva atat de important precum pompa de ulei decat daca e nevoie! si acum nu e!

Poate pe la simeringurile supapelor... Nu a spus nimic legat de chiulasa.

 

@gowriel

Si-a batut joc sau poate nu stie meserie.

 

cunosc inca un tip ce a renuntat la o DACIE veche/antica pentru un tico luat de prin Bucuresti si asa-i,consuma ulei pe la simeringurile de supape dar nimic OBSERVABIL cu ochiul liber la esapament! Adauga ulei mai des si doar atat! Dar daca vezi clar ca-ti scoate fum albastru cand o accelerezi pe loc aia-i problema grava din segmenti sau mai in gluma spus "decesul motorului" daca ma intrebi pe mine...

 

Daca are service-ul pe firma eu ii faceam plangere la protectia consumatorului si politie daca a primit vreun act CORINA78 de la acest individ/"mecanic" pentru ceea ce a facut la masina! Si nu-s primul care ar face asta dupa "vizite" in service-uri autorizate! De obicei se lasa cu remedierea problemei pe cheltuiala service-ului si una bucata mecanic la fortele de munca in somaj pe termen nedefinit! Ori iti faci treaba bine ori te apuci de altceva! Parerea mea... :rambo:

Edited by gowriel
  • Like 2

Share this post


Link to post

Asa o sa fac nu cred ca il pot scoate chiar pe tot dar o sa scot cat mai mult posibil

Unde gasesc un manual aici pe site?

Pt Tico

 

ia-l de-aici si succes la citit ca-s vreo 343 pagini si TOATE sunt "cam" importante daca ma intrebi pe mine...

 

http://pdfsr.com/pdf/8477202-tico.pdf

 

P.S. ma mir si nu reusesc sa inteleg de ce nu s-a gandit nimeni de pe forum sa uploadeze acest manual pe un site de gazduire fisiere PDF si sa puna un link direct undeva intr-un loc vizibil si foarte accesibil pe acest forum! chiar si cand am intrebat un "coleg forumist" mi-a spus ca e pe undeva pe site,trebuie doar sa-l caut... moment in care am ramas un pic :-? ?!?!?!

dar in fine,uitati aici un LINK DIRECT pentru manualul TICO...

 

LATER EDIT:

Intr-un final,dupa o masa copioasa,leneveala de rigoare,ceaiul de echinacee si o "rasfoire a internetului" matinala am zis sa ma apuc totusi de garnitura aia de baie de ulei...

Cu atat mai mult cu cat ieri am si degresat,decapat chimic baia de ulei de am avut chiar si unele "surprize" in unele locuri unde rugina a creat niste gauri cam adanci daca stau bine sa ma gandesc... am si zincat baia de ulei iar locurile unde rugina si-a facut de cap e si mai evident! Nimic grav si ne-astupabil cu niscaiva puncte de sudura in mig-mag sau chiar electrod MMA dar ... nu-i ca noua! Capacul asta pentru baia de ulei e ceva temporar ca ma "inteapa inima" sa las motorul "dezvelit" atmosferei cat timp curat eu baia de ulei originala,cu toate ca e indoita cam rau si mai grav in zona sorbului,cine stie ce "surprize" gasesc dupa ce o dau jos de pe motor...

niste poze ca de obicei,acum cat inca mai sunt curat pe maini... :tongue:

 

 

p.p.s iar pe la simeringul de la arborele motor de jos,da si mai mult ulei de a trebuit ieri sa merg la un amic cu spalatorie auto si sa dau cu niste solutie degresanta/de spalat motoare pe alternator,capacul distributie,fulie mare ,cureaua de antrenare si fulia mica in speranta ca o sa incarce totusi in continuare bine alternatorul... cand am pus cureaua alternatorul baga 14,45 volti masurati la baterie(cu motorul oprit erau 12,58 volti). ieri cand am masurat din nou la bornele bateriei alternatorul baga 13,7 volti... dupa spalare cu jetul puternic din lancea de la spalatorie a curelei si fuliilor,baga din nou 14,2 volti... clara si grava treaba cu simeringul ala... pentru care n-am alta varianta decat sa dau motorul jos,dar pana atunci mult ulei o sa mai curga pe capota ,alternator,fulii si cureaua mea draga de alternator... :rambo: de-abia ma vede mai "des" amicul meu de la spalatorie pentru un jet pe la cureaua de alternator... ca tot e in drumul meu de dimineata... :wallbanger:

 

NOUTATI 13:09

gata si garnitura de la baia de ulei! urmeaza simeringurile "buclucase" asta daca reusesc sa gasesc oameni dispusi sa dea jos un motor de tico+cutia de viteze in "timp record" sau o las pentru la vara!

post-45039-0-07063000-1454748306_thumb.jpg

post-45039-0-43747400-1454748367_thumb.jpg

post-45039-0-56052500-1454748372_thumb.jpg

post-45039-0-23786100-1454748379_thumb.jpg

post-45039-0-15191700-1454748987_thumb.jpg

post-45039-0-31068000-1454756932_thumb.jpg

post-45039-0-87671400-1454756937_thumb.jpg

post-45039-0-10917600-1454756943_thumb.jpg

Edited by gowriel
  • Like 1

Share this post


Link to post

Sonda este buna, trebuie doar sa bagi firul (fara papuc) dinspre interior, in partea dinspre rezervor (prin una din gaurile ale doua), acolo in interior trebuie sa il legi strans de lamela aia care are fludor pe ea sau il lipesti (daca poti), dar legatura sa nu deranjeze cursorul sau rezistenta pe care se plimba el, nici sa atinga la masa.

Se putea taia si o gura de vizitare deasupra sondei, (cu grija ca sa nu tai stuturile sau furtunurile), suficient sa scoti sonda dar nici prea mare, ca prin zona mai este si armatura.

 

Bai,mi-a venit o idee: dar daca dezlipesc cositoreala aia si in loc pun un surub de cupru sau alama stanat sau zincat sa nu mai corodeze asa usor? contact tot o sa faca cu firul ala galben care avea papuc pe el! In felul asta pot sa montez si o garnitura de cauciuc in jurul surubului sa fiu sigur ca nu intra apa in rezervor prin jurul lui! Azi nu prea am "chef" de surubareala,dar am facut o curatenie generala prin casa daca tot ploua afara...

 

Ce ma framanta totusi este ca ieri m-am uitat mai atent pe sub motor,am studiat "calea de scurgere a uleiului" si pe cuvant va spun ca incep sa cred ca de la garnitura de la baia de ulei curge ulei pe fulia de alternator si curea... E cam aproape garnitura de la baia de ulei de fulia aia... Iar capacul de la baia de ulei e busit cam pe toate partile deci sigur nici garnitura de la baie nu mai e "la locul ei"... Spun asta pentru ca am desfacut pe jumate capacul de la distributie si nu e nici urma de ulei pe cureaua de distributie sau prin interiorul carcasei...

O contradictie totala pentru ca ordinea asamblarii pe blocul motor a componentelor este intai simeringul de etansare pe arborele motor,pana si pinionul de distributie,capacul de la distributie si mai apoi fulia de la alternator... deci daca scapa ulei pe la simeringul de la pinionul de distributie ,era ulei gramada pe cureaua de distributie ,nu era CURATA PERFECT cum e acum...

Singura varianta este baia de ulei si garnitura dintre capacul de la baie si blocul motor!

M-as mai duce pe la amicul meu sa spal din nou zona fuliei de alternator dar de data asta si marginea baii de ulei dinspre fulie sa vad mai bine unde "umezeste" cu ulei proaspat! Ca acum baga/arunca ulei mai negru nu perfect curat! N-as vrea sa cred ca e si pompa de ulei "crapata" pe undeva ca altfel e nasol... Oricum,in bord nu se aprinde nici un bec de ulei,indiferent ca-s 15 grade celsius sau minus 14 grade celsius... As spala motorul dar mie frica sa nu intre apa pe la distribuitor sau prin partile electrice si o "imping" pana-n fata casei...

oricum o sa-l intreb pe amicul meu cu spalatorie auto daca are timp azi ca tot trebuie sa cumpar un inbus mai lung de 5 mm pentru capacul de la culbutori,ca n-am nici de-ala sa-i schimb garnitura! As spala motorul complet doar dupa ce pun ambele garnituri la baia de ulei si culbutori, macar elimin doua parti majore pe unde ar putea pierde ulei!

REVIN cu poze noi de la baia de ulei! Pentru cei interesati bineinteles :tongue:

Share this post


Link to post

- se poate gauri acolo, insa bronzul ala se aschiaza mai greu, atentie! daca apesi tare la final, unde este lipitura, cand strapungi poti distruge rezistenta.

- siemeringurile de la ax cu came si vibrochen sunt identice, daca nu curge de la ele, este baia sau cumva de la etansarea pe bloc a pompei de ulei.

- pentru presiune verifici intai becul din bord, apoi sonda (este in blocul motor intre alternator si electromotor, la ea se conecteaza un fir galben), daca becul e bun, cu contactul pus atingi papucul la masa, daca se aprinde sonda e defecta. Sondele astea se cam strica.

Share this post


Link to post

- se poate gauri acolo, insa bronzul ala se aschiaza mai greu, atentie! daca apesi tare la final, unde este lipitura, cand strapungi poti distruge rezistenta.
- siemeringurile de la ax cu came si vibrochen sunt identice, daca nu curge de la ele, este baia sau cumva de la etansarea pe bloc a pompei de ulei.
- pentru presiune verifici intai becul din bord, apoi sonda (este in blocul motor intre alternator si electromotor, la ea se conecteaza un fir galben), daca becul e bun, cu contactul pus atingi papucul la masa, daca se aprinde sonda e defecta. Sondele astea se cam strica.



:lollol: Nu-ti fa probleme,sunt un om gentil cu mult calm si rabdare! uite si tu,e aproape gata "gagica",singurul "impediment" e ca mie lene RAU de tot... o fi de la ploaie...
o sa-l "mangai" la final cu un micromotor cu freza cu carbura de tungsten ce refuza "sa moara"(o folosesc de cativa ani la diverse "treburi").

Cat despre simeringurile de la motor ,aici incepe "distractia" si dilema...
Azi am fost si pe la spalatorie dar cam tarziu ca amicul si-a bagat ceva in ea de munca ,doar cine spala masina pe ploaie ,si a taiat-o acasa la cald si USCAT!
Dar nu m-am lasat cu una cu doua,si am spalat eu putin zona respectiva si asa este: CRED ca uleiul se pierde pe la garnitura de la baia de ulei,deoarece dupa ce am spalat cu jetul din lancea de la spalatorie ,uleiul ce sarea pana pe capota a devenit NEGRU nu curat/proaspat ca de obicei... dar e clara treaba... DACA sarea pe la simeringurile din motor ,ax cu came sau vibrochen,apai era plin de ulei pe la cureaua de distributie! ceea ce nu este asa! e perfect curata distributia,pinion,curea si roata dintata de sus de la axul cu came...
singura zona de unde ar mai putea sa iasa ulei SI SA AJUNGA PE FULIA MARE iar de acolo sa se imprastie cu nesimtire prin aproape tot compartimentul motor,este baia de ulei si garnitura de acolo! A mai si fost lovita/indoita baia de ulei in vreo cateva locuri si sunt sigur ca nu i-a fost prea bine garniturii! Ar mai curge si de la capacul de culbutori dar ala zici ca e strans cu scule pneumatice ,in asa hal e de strans ca am incercat azi sa-i schimb eu garnitura! Aproape ca am indoit un inbus de 5 mm! Nu va mai fi asa dupa ce o sa desfac la amicul meu mecanic din Plevna! La pluta cauciucata daca ai strans cat sa fie comprimata 1 mm fata de cum era ea normal in "stare relaxata", nu mai curge nimic chiar de trece de 100 grade celsius,cum a fost cazul la o motocicleta racita cu aer ce am avut-o eu ,dar in 4 timpi! Nici de la baia de ulei nu curgea nimic dupa mama forjei pe canicula! daca as mai gasi pluta cauciucata la fel ca asta la foaie as cumpara vreo 2 metri patrati doar sa fiu sigur ca am si pe viitor! foarte buna si nici nu stau cu stress ca ajunge vreun bob de silicon prin motor si infunda canalele de circulatie a uleiului! Cum a patit un amic la un motor de 4 litri V8 benzina de la un range rover P38! Si era un motor cu putini km in stare perfecta! Totul din cauza excesului de silicon! cat priveste pompa de ulei sincer n-am ajuns sa o dau jos de pe motorul "de test" imprumutat de amicul meu din Plevna! Ce m-a interesat am vazut la el,dar n-am desfacut chiar tot, ca nu aveam sculele necesare si nici nu vroiam sa-i "violez" motorul in asa hal... daca e de la pompa de ulei sigur trebuie dat jos motorul,nu? la bord o sa ajung sigur sa desfac/umblu pentru ca nu-mi merge kilometrajul si trebuie neaparat sa-l fac,asa nu mai pot sa circul!

O sa verific si sonda de ulei dar nu chiar acum,astept sa rezolv cu pierderile astea de ulei ca ma dispera/enerveaza de acum...
deci tu spui sa ating masa cu un fir de la sonda? sau cu firul ce pleaca in bord? daca ating masa cu firul ce pleaca in bord(deci il scot de pe sonda) atunci verific martorul/becul din bord? fara sa functioneze motorul mi se pare corect/normal ca martorul din bord/becul sa se aprinda ,doar nu este presiune in sistem,nu?!
daca s-ar aprinde cu motorul pornit la relanti,atunci consider ca ar fi o problema,deoarece sonda ar indica o lipsa de presiune sau presiunea uleiului sub 2.5 kgf pe cm2 sau 2,45 bar cum zice la manual pentru o turatie de 2000 rpm! treburi "teoretice",ca practic ar trebui montat un manometru in locul sondei si sa pornesti motorul sa-l incalzesti si sa vezi apoi ce-ti arata manometrul asa cum se specifica in manualul masinii la pagina 91! presiunea trebuie sa fie intre 2.5 si 3.0 la temperatura normala de functionare a motorului,deci probabil 93 grade celsius! N-am cum si unde sa verific treburile astea... doar sa fac asa cum mi-ai spus tu ,becul si sonda daca sunt bune...
le fac saptamana viitoare daca pot...

 

Edit moderator: Citare inutila post anterior !

post-45039-0-99417700-1455370168_thumb.jpg

post-45039-0-76507100-1455370176_thumb.jpg

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Domnilor, sunteti in afara topicului rau de tot. Va rog sa reveniti la subiectul acestuia.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Revin cu o noua rugaminte de a respecta prevederile Regulamentului DWC privind offtopic-ul ! Am mutat cea mai mare parte a posturilor pe topicuri dedicate unde va rog sa purtati discutiile tematice. Urmatoarele discutii offtopic vor fi sterse direct.

  • Like 1

Share this post


Link to post

dupa indelungi "lupte" cu spalatul motorului si "aventurile" de rigoare ca nu mai puteam porni motorul am spalat zona unde BANUI ca ar fi pierderile de ulei in partea de jos a motorului si dupa 24 ore in care masina a stat, asa se prezinta zona...

inca nu stiu ce sa cred... sa fie de la simeringul de la arborele motor sau sa fie din garnitura de la baia de ulei... zilele astea o sa schimb si garnitura de la baia de ulei si de la capacul de la culbutori... chiar n-am putut sa ma ocup de asta,dar sigur spalarea motorului si zona dinspre fulia de alternator m-a bagat si mai mult "in ceata"...
voi se ziceti?! de pe unde curge ulei?

judecand din pozele astea doua:

post-45039-0-57415700-1455627952_thumb.jpg

post-45039-0-18799500-1455627960_thumb.jpg

Share this post


Link to post

In dupa-amiaza asta mai pe seara ma apuc sa schimb uleiul in motor,filtrul de ulei si garnitura de la baia de ulei,bineinteles dupa ce curat si baia de ulei ca sigur voi gasi multa mizerie prin ea,luand in considerare ce "atenti" au fost fostii proprietari cu masina! uleiul in cutia de viteze era negru si nu "aluneca" deloc printre degete si pe busonul magnetic am gasit destula pilitura metalica...

Ce e bun ,pe la cutia de viteze nu pierde ulei deloc! sper sa stea acolo uleiul mannol fwd 75w85 GL4 pentru urmatorii 20000 km(sper sa mai functioneze atat motorul).

Maine vine si simeringul "buclucas" de la arborele motor care tot arunca ulei pe toata partea dreapta a motorului si in compartimentul motor+cureaua de la alternator!

pentru moment am gasit o solutie cand parchez masina sa nu se scurga pe curea, o parchez cu partea dreapta pe bordura si vad ca nu mai umezeste fulia+cureaua! ce mai arunca in mers,asta e, o rezolv maine,SPER!

revin cu poze din timpul "operatiunii"! deocamdata doar o poza cu noul ulei 10w40 MOTUL 6100 Synergie+,ca celalalt 5W30 dexos,cam de diesel imi statea in gat...

 

post-45039-0-59897300-1457006127_thumb.jpg

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...