Jump to content
Sign in to follow this  
Don Coyote

Vand Daewoo Matiz 2005

Recommended Posts

Daewoo Matiz an fabricatie 2005, motor 0.8l, 52 cp, alb, 2005, EURO3.

Probleme cu rugina in praguri mai ales, a fost kituita si vopsita de mine inainte de ITP in iulie, ITP valabil iulie 2017. Kituirea si vopsirea au fost facute neprofesional, de mine, cu kit si spray corector alb, pentru a avea un aspect estetic necesar trecerii ITP.

Timoneria necesita reglaj, cablurile au fost schimbate anul trecut, insa atunci cand retrogradeaza in treptele a doua si a patra din trepte superioare intra mai greu, necesita putina indemanare si obisnuinta, insa m-am obisnuit repede cu acest lucru si nu am insistat mai mult.

Motorul este bun, se aude frumos, nu scoate zgomote sau fum, are un consum de ulei cam de 0,5l la 1500 km din cate imi dau seama.

Distributia are aproape 40.000 km facuti, curelele Dayco-Pirelli sunt garantate 60.000, iar masina a fost rulata in general la drum lung in afara orasului, foarte putin in oras, deci se pot face mai mult de 20.000 km cu ea in continuare.
Ulei si filtru schimbat in primavara, probabil 2000 km facuti. Filtrul de aer schimbat anul trecut. Uleiul GM 10W40.

Anvelope de iarna in stare ok, set de 4 anvelope, schimbate acum 2 ani, s-a circulat cu ele iarna-vara.

Instalatie GPL Tomasetto-Achille secventiala, trecuta in CIV si talon, instalatie montata in anul 2010, functioneaza ireprosabil, rezervor 22l. Masina porneste uneori la 2-3 chei, mai ales vara, cand se consuma foarte putina benzina. Benzina se degradeaza in timp (fenomen cunoscut mai ales posesorilor de moto care le lasa la iernat). Instalatia GPL intra automat la o temperatura de 30 grade C a motorului, de obicei la sfarsitul iernii alimentam cu 15 l de benzina iar la sfarsitul verii cu inca 10 l, rezervorul de benzina l-am tinut cam peste 1/2 plin intotdeauna.
Consumul pe GPL este undeva la 6.2-6.4 extraurban (probabil ca pe benzina ar consuma cam 5.5-6), mers decent pana in 110 km/h. GPL am alimentat in general de la Romperol sau Lukoil, cu preferinta pentru Rompetrol. Consumul urban nu il stiu pentru ca nu prea a fost frecata prin oras, insa nu pare ca ar creste prea mult. Martorul Engine Check sta aprins de cand am montat GPL-ul, am inteles ca este un lucru foarte comun sa se intample asta la Matiz.

Anul trecut au fost schimbate ferodourile de la tamburii frana spate. Parbrizul a fost schimbat acum 2 luni, marca Pilkington, cu parasolar. IAC-ul, motorasul de relanti, a fost schimbat acum 2 ani, cel vechi era murdar iar la curatare l-am scapat pe jos, asa ca am inlocuit cu unul nou. Au fost schimbate anul trecut basculele fata si un capat de bara, masina nu troncane.

Masina a fost intretinuta cat timp a stat la mine, a mers mai mult in concedii, am luat-o la 76.000 km, inainte de asta a fost masina de corporatie, cu reviziile facute la timp flotei auto, probabil plimbata vara-iarna pe orice vreme iar tabla se prezinta prost in zona pragurilor. Treaba de rutina pentru un tinichigiu bun, se poate rezolva foarte ieftin chiar si cu o vopsire integrala vopseaua alba fiind ieftina.

Cu o revizuire a tinichigeriei poate fi o excelenta masina, foarte ieftin de intretinut si exploatat, care mai are destui kilometrii de facut. Are ITP valabil inca doi ani, deci se poate amana si tinichigeria, nu e ceva urgent. Nu am avut cu ea probleme deosebite, doar consumabile, timoneria la 110.000 km, articulatiile, parbrizul si evident rugina.

 

http://olx.ro/oferta/daewoo-matiz-2005-ID4mhRM.html#b484506660

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...