Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Asta este varsta... plina de surprize..

Share this post


Link to post

Si, nu mi-a mai facut surprize, am fost la o tura pana unde s-a putut pe transfagarasan duminica, s-a comportat decent.

In schimb aseara am fost la o statie ITP pentru verificari preliminarii RAR si am avut parte de o surpriza, frana de picior pe roata dreapta spate e "zero", in rest, gaze ok pentru euro 2, geamul ala trece, o scurgere de ulei pe la simeringul de intrare la CV, dar per total trece daca fac frana aia.

Posibil sa fie conducta infundata pe undeva fiindca acum fac legatura si cu faptu lca nu curgea pic de lichid cand am desfacut aerisitorul.

Just in case mi-am comandat si cilindru receptor, sper sa vina maine si joi sa desfac acolo sa vad ce si cum.

post-2698-0-94134000-1490678800_thumb.jpgpost-2698-0-01250500-1490678847_thumb.jpg

 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Deci..update, e de schimbat cilindrul clar, a inceput sa piarda lichid pe la roata aia, cel mai probabil s-a miscat din pozitia aia cand l-am fortat la ITP. Bine ca s-a aprins becul in bord fiindca altfel nu imi dadea prin cap sa verific nivelul.

Am pierdut 300 ml de lichid in 24 de ore si pare ca se agraveaza, diseara trebuie neaparat rezolvat, mai ales ca maine dimineata am RAR. Piesele le am deja (adica cilindru Febi/Bilstein, 1l de Ate dot4 si un spray de frane, total 65 RON)

Intre timp am completat cu un bidon de 5.1 de-ala wurth din omv de 250 ml ca sa mai pot merge insa deja lasa urme pe asfalt si roata e uda toata pe interior, trebuie rezolvat urgent. Al naibii a fost 35 RON dar na, la nevoie...

O sa revin cu rezultatul cel mai probabil sambata pe zi. Dupa ce fac RAR-ul o sa o duc acasa fiindca simt cum incep sa pice din ce in ce mai multe chestii.

Motorului i-a facut bine plimbarea si regimul putin mai turat, parca s-a mai desfundat si trage mai bine insa restul nu sunt chiar ok, cutia de viteze parca are zgomot la vre-o 2 trepte, iar flansa de cauciuc de la cardan probabil s-a slabit sau s-a rupt fiindca la decuplare ambreiaj a prins un zgomot de "joc".

In principiu este o masina "stata" oricat de putini km ar avea, tot din 92 e si tot a stat in soare, nu prea mai am incredere in nimic de cauciuc de pe ea, va trebui luata la mana din bara in bara, dupa ce termin cu imatricularea o bag la garaj si pana la anul nu mai ma ating de ea, am prea multe proiecte in derulare si nu mai sunt bani :) .

O sa termin espero vara asta si intre timp sa fac reparatiile necesare la cealalta gri.

 

Aaa si am uitat, mai am de luat un rand de nr. rosii la nevoie dupa ce expira astea, aparent s-a scos legea aia cu un singur rand pe Bucuresti, au revenit la 3, am aflat si eu cand le-am luat pe-astea provizorii.

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Deci a trecut ITP-ul pe bune, fara interventii.

Desi agentul a fost foarte sceptic cand a vazut-o cum arata, la final o privea cu alti ochi, mai ales ca a vazut si cati km are masina.

Cu ocazia asta am aflat ca se accepta dezechilibru la frana de serviciu de maxim 30% (aici a iesit perfect) iar la frana de mana de maxim 90 % (aici aproape a trecut) :) .

Joi seara s-a schimbat cilindrul si lichidul in toata instalatia, frana de picior s-a rezolvat insa am descoperit autoreglajul stramb, drept urmare nu functiona corect si din cauza asta frana de mana a iesit asa prost.

In schimb am o problema la acte, si din cauza asta nu mi-au dat identificarea dar se va rezolva saptamana viitoare intr-u nfel sau altul.

In rest, o sa o duc maine inapoi la garaj, nu mai am nevoie de ea, restul sunt acte si o sa dureze fiindca mai am o problema la acte care se va rezolva si aia, e un cosmar, pe scurt, imi lipseste cartea masinii originala de spania si financiarul de la fostul proprietar din motive foarte clare, insa aparent legislatia de RO nu se pupa cu aia de spania, ori astia cer ceva ce nu se poate da, ori aia au oprit in original ceva ce trebuie aici.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si..a intrat la garaj, la cel gri am schimbat repede bucsile barei stabilizatoare fata.

Am desfacut si una de la brate de pe caroserie si dupa ce m-am chinuit un pic fara succes sa o scot am concluzionat ca daca iese asa greu, inca e buna :) nu prea aveam nici chef de munca, la cat de frumos era afara am preferat sa alerg putin espero.

Share this post


Link to post

Azi m-a speriat un pic cel gri.

Ma urc in el, pun contact, se aprinde bordul, dau sa pornesc si moare tot. Scot cheia, bag din nou, pauza. Zero curent.

Ma duc in portbagaj nervos, dau sa scot capaculcare acopera bateria si in momentul ala se aprinde lumina in portbagaj. Borna de + slaba pe baterie.

All good dupa remediere.

La cel rosu am luat si ultimul act azi, certificatul de TVA de la ANAF, joi pe zi ma duc la politie sa pierd ziua pe acolo, din pacate neavand cartea de spania in original (am doar talonul) cred ca or sa ma puna sa fac o cerere si va dura procesul pana fac ei adresa si primesc raspuns de la statul spaniol. Cel putin asa scrie pe net.

Sper sa se intample in maxim o luna si un pic pana imi expira autenticitatea, nici nu stiu daca imi iau dosarul si se considera din ziua depunerii, sau mi-l iau dupa ce se definitiveaza problema, daca v-ati mai lovit de chestia asta accept sfaturi, pareri :) .

 

Share this post


Link to post

Odata ce depui actele la ghiseul politiei si dureaza procedura lor interna mult, nu cred ca o sa ai probleme ca iti expira autenticitatea.

Share this post


Link to post
- sa refac tot filonul asta dintre capota portbagaj si caroserie, firele s-au intarit de la vreme si e o chestiune de timp pana se vor rupe toate. Avand in vedere ca nu am gasit toata portiunea aia de electrica de-a gata (si daca o gasesc probabil dau cat nu face) o sa tai si inlocui toate firele cu altele mai flexibile.

 

S-a executat operatiunea asta ieri, am gasit 3 fire rupte complet, de 2 stiam, dupa cum urmeaza (fac un mic rezumat):

Primul care s-a rupt a fost de la lampa de mers inapoi dreapta, atunci pe moment l-am legat in paralel pe aia de stanga sa se aprinda totusi amandoua, mai ales ca BC-ul nu monitorizeaza lampile astea si nu raporta bec ars.

Al doilea a fost o masa de la deschiderea portbagaj cu urmatoarele efecte:

-Porbagaj permanent deschis pe BC

-deschiderera electrica nu mai functiona

-la deschiderea din cheie nu se mai aprindea lumina din portbagaj.

Asta s-a taiat si s-a legat la cea mai apropiata masa la momentul respectiv.

Acum a fost al treilea caruia nu am mai avut ce sa ii fac, raporta BC bec ars dreapta spate si nu m-am mai chinuit.

S-au relipit cele 3 fire si s-au desfacut improvizatiile si s-au mai taiat si relipit inca 2 care erau aproape rupte. Restul sunt inca intregi dar se simt ca nu mai sunt flexibile, e o chestiune de timp.

Am mai tras si o masa suplimentara sa fie acolo pentru viitor.

O poza din mijlocul operatiuniipost-2698-0-15903000-1493951601_thumb.jpg

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

De ce nu ai trecut si firul negru prin burduful de cauciuc?

Share this post


Link to post

E trecut, ce vezi in afara este tocmai capatul din partea cealalta a burdufului :)

Share this post


Link to post

Exact ;)

In alta ordine de idei, ieri am dus dosarul de imatriculare la cel rosu. Dupa cum ma asteptam, in lipsa cartii originale de Spania masina a intrat la verificari, procedeu care dureaza vre-o 90 de zile din ce mi s-a zis.

Am primit o foaie in baza careia imi pot lua numere provizorii un an de-acum inainte. Cel mai probabil nu o voi folosi (sau poate maxim odata sau de 2 ori) fiindca nu am de ce, masina va sta in garaj pana se definitiveaza situatia, pana atunci nu voi mai investi bani in ea.

Share this post


Link to post

Scuze, m-am uitat mai atent dupa mesajele voastre si am vazut pe unde trece firul :)

Edited by ches

Share this post


Link to post

E trecut, ce vezi in afara este tocmai capatul din partea cealalta a burdufului :)

Iluzie optica... :-/

Share this post


Link to post

Si, fiindca de ceva timp aveam miros de diesel in masina mai ales la porniri cu motorul cald, am trecut la o revizie la cel gri.

S-a demontat admisia complet + capacul tachetilor si s-au curatat temeinic (La admisie cat s-a putut, inauntru tot mai este dar macar tevile sunt curate). La fel si supapa EGR.

S-au spalat cu jet de apa prima mana, dupa care cu benzina (cred ca s-au dus vre-o 2-3 litri, era dezastru) + surubelnita la depunerile mai generoase, dupa care inca un jet de apa, iar benzina si la final ca finishing touch, spray de frane :D

S-au scos injectoarele, s-au curatat bine cu benzina si s-au inlocuit inelele de foc din capat.

Deci, furtunele erau in buna stare (si retur si vacuum) drept urmare nu am mai inlocuit nimic. Mirosul cu pricina venea din 2 cauze posibile:

 

1) Garniturile admisiei de pe circuitul lung s-au cam intarit, din pacate nu am avut de schimb si am folosit metoda tipic romaneasca, mastic negru in cantitati moderate. Data viitoare cand mai desfac o sa fiu pregatit.

2) Furtunul de ventilare carter (respectiv dintre catch can-ul de ulei si traseu admisie) curgea, l-am vazut de data trecuta. Tot uleiul ala a ajuns pe turbina si actionarea ei.

Momentan am pus un colier la capatul mai de jos, daca nu se opreste punem unul si la celalalt capat, din ce am vazut nu e prevazut cu asa ceva din fabrica, probabil era mult mai elastic odata si etansa bine, acum e batran insa nu e crapat si nici..plastic, il mai tinem.

Si la final, s-a schimbat uleiul, filtrul de ulei, aer si habitaclu.

Ca si comportament nu e mare diferenta, parca totusi trage un pic mai bine sub turbina, nu mai este diferenta aia de "boost" asa agresiva cand intra turbina si trage constant pana pe la 4000 de ture, inainte dupa 3500 incepea sa se simta ca moare usor.

Poate fi si placebo, dar totusi curatatul admisiei a ajutat in mod sigur, la ce am scos acolo, respira si ea mai usor.

Cu mirosul vom vedea, pare ca nu mai miroase insa imi trebuie un regim de oras mai bara la bara asa si caldura mare ca sa fiu sigur.

Poze:

post-2698-0-85377500-1495522146_thumb.jpgpost-2698-0-58356600-1495522154_thumb.jpgpost-2698-0-63781600-1495522168_thumb.jpgpost-2698-0-99607000-1495522179_thumb.jpgpost-2698-0-53153400-1495522186_thumb.jpgpost-2698-0-12454100-1495522326_thumb.jpg

 

Ah, am uitat, am luat baterie noua la ala rosu, ma enerva ca de fiecare data sa pun cabluri, Rombat Cyclon de 55A 158 RON cu cea veche la schimb.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

dupa toata operatiunea ar merge o curatare la motor .. la modul spalat tot... ca sigur a mai curs ulei/motorina in locuri greu accesilbile si de aici si mirosul care persista... mie la Nubira mi-a curs ulei pe cutie cand l-am schimbat, nu am observat .. ma inebunit la drum lung mirosea a ulei, ce are ce are dupa am vazut, era ulei cu praf pe cutie :D Bafta

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

Da, initial am zis las ca e bine ca a curs ulei pe actionarea aia, nu se mai blocheaza, dupa mi-a parut rau ca nu am curatat macar turbina, daca pe partea de evacuare nu e fiindca e f incinsa, pe partea de aspiratie am vazut ceva urme.

Aia e, asteptam sa se arda acum :)

O sa iau un spray de frane sa dau pe-acolo dar e mai greu de ajuns acum cu toatea alea montate.

Ah, inca ceva, amortizoarele alea sachs luate acum aproape 2 ani am impresia ca cele de pe fata dau semne de oboseala, ce porcarii, au mai fost si ceva bani.

Initial am zis ca e de la bucsi dar nu are cum sa faca asa din ele, pur si simplu la gropi scurte (santuri, linii de tranvai) luate cu ambele roti simt o vibratie ca si cum roata mai oscileaza de vre-o 2 ori dupa, plus ca parca a inceput sa se ridice iar de bot la accelerare.

Nici nu stiu ce sa mai iau, ma gandeam la kayaba insa nu am vazut pentru fata, doar pentru spate, monroe reflex stiu pe cineva care a avut experiante neplacute, daca are cineva vre-o recomandare, sunt deschis la sugestii.

M-am gandit sa le intaresc pe cele vechi insa di ncauza ca tijele s-au mancat inexplicabil in partea de sus sub mansonul ala de limitare cursa, sunt cam bune de aruncat, nu mai am incredere sa le pun pe masina.

Share this post


Link to post

Monroe nu m-as hazarda. Am avut 3 seturi, primul a fost de vis, urmatoarele aruncate la 17.000 km !

De KYB am fost super multumit. Rulate 2 seturi, fata a ajuns la 60.000, spatele la 80.000. Le-am schimbat (dar le-am pastrat :) ) pentru ca am gasit niste SACHS la un pret foarte bun. Momentan am vreo 40.000 pe SACHS si se comporta f. bine.

Share this post


Link to post

Off t: Boge am si eu de vreo 100 kkm. Sunt cam gata. Cel putin spatele. Poate, deh, remorca.

Share this post


Link to post

Update, tot mai miroase din cand in cand insa mult mai putin ca inainte.

Am reverificat furtunul ala si nu mai pierde, colierul isi face treaba, o sa curat cu prima ocazie turbina si tubulatura din preajma cu niste spray de frane fiindca de acolo vine cel mai probabil si mai vedem dupa.

Acum am alta problema, am facut pana pe dreapta fata acum 2 saptamani, a intrat un diatamai surubul, s-a pus snur din ala dar pierde, in 3-4 zile ma trezesc cu ea lasata, azi avea 1 atm in ea de dimineata, trebuie sa ma duc sa vad daca se poate face ceva fara a demonta cauciucul sau e de petic.

Roata asta are ghinion, anul trecut cand era pe spate am facut prima pana de am ajuns pe janta, acum a doua, celelalte 3 sunt impecabile si asta are 2 snururi :) .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Snurul e o solutie invechita, dar care se foloseste inca pe scara larga la noi in tara (pentru ca e rapid si nu necesita dejantarea). In service-urile cu omologare de la orice producator de avelope cum ar fi Michelin (care oricum sunt foarte putine) folosirea snurului e interzisa din mai multe motive:

- cand bagi snurul cu sula aia afectezi si mai mult plasa de sarma si implicit structua anvelopei

- de cele mai multe ori nu ofera o etansare perfecta si permite intrarea prafului si a apei in anvelopa

In lumea civilizata se foloseste petecul, sau, pentru gauri mai mari, asa-zisa "ciuperca", care e tot un petec ce contine si un "dop" pentru a astupa gaura. Principalul avantaj al ciupercii fata de snur e ca asigura etanseitatea.

 

E drept ca si eu cand am facut pana in Serbia m-am tarait pana la prima vulcanizare unde un nene care avea portetul lui Tito pe perete mi-a pus un snur, dar odata ajuns acasa m-am dus la service sa scoata snurul si sa puna un petec.

Edited by Andrei.ss
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu cred ca e invechita, eu stiu ca se numeste reparatie temporara, am si eu o trusa de-asta prin garaj dar nu am folosit-o niciodata.

Acum daca se tine pana la prima vulcanizare mai serioasa sau e definitiva depinde de utilizator :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

De acord, cand nu ai roata de rezerva sau din orice alt motiv risti sa ramai cu masina in drum, sigur ca e preferabil sa folosesti solutia asta. In principiu, insa, astfel de situatii ar trebui sa fie rare. Problema e sa fim constienti (vorbesc la modul general) de diferenta dintre o solutie temporara de ultima instanta si o reparatie, iar din ce am observat la noi solutia temporara tinde sa se permanentizeze in multe cazuri.

 

Gata, am terminat cu poluarea off-topic :)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Hmmm...io-te cum aflai info noi= noute... :scarpin: ...deci maine ma duc sa scot singurul snur - din roata dreapta spate (eukohama) a Lancerului - si sa pun petec. Sper sa aiba vreo vulcanizare mai serioasa, cam toate folosesc snurul.

:osanale:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Daca ceri expres iti pun petec toate, dar romanul prefera snur ca e mult mai ieftin.

In alta ordine de idei, am rezolvat si eu acu pe seara fiindca am gasit-o aproape pe janta iar. Nu pierdea snurul "proaspat" ci celalalt de anul trecut, exact cum ziceam, reparatie temporara care tine..temporar, in cazul meu cam un an a tinut.

Deci am scos ambele snururi si s-au pus 2 petece (sau petice..whatever :) ), toata distractia 45 RON (cu tot cu echilibrat, demontat...etc)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Joi pe zi mi s-a aprins DSC-ul si asa a ramas. Nu e prima data cand face insa de obicei disparea daca opream motorul si reporneam, data asta nu s-a mai stins toata ziua indiferent ce am facut.

A disparut dupa ce masina a stat vre-o ora.

Cineva mi-a zis ca ar putea fi de la caldura, cica la Epica scrie in carte ca daca se supraincalzeste vreunul din senzorii ABS (mers incet, frane dese, gen bara la bara) poate declansa eroarea asta, eu nu stiu ce sa cred, nu am auzit de asa ceva pana acum dar pare plauzibil, si datile trecute tot la mers bara la bara si mai smucit asa s-a intamplat, de data asta erau si vre-o 32 de grade afara cel putin + clima in functiune si incalzea tot pe-acolo.

Anyway, pe seara am demontat ambii senzori de pe spate sa vad ce e acolo, ala de pe dreapta era curat, cel de pe stanga avea niste pilitura, s-a curatat, remontat, nu s-a mai aprins pana azi, daca recidiveaza repetam operatiunea si pe fata.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...