Jump to content

 


Photo
- - - - -

Cele 2 Bmw-Uri


  • Please log in to reply
175 replies to this topic

#1 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4955 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 22 September 2015 - 15:50

Salutari din nou :)

 

Deoarece parcul meu auto s-a marit putin, ma simt dator sa faca un nou topic aici si sa va prezint cele 2 noi achizitii:

 

Prima un Bmw E46 320d FL din 2004 luata ca inlocuitor pentru Espero.

Adusa din Germania evident :) in februarie anul trecut, cumparate de mine in octombrie  pret aproximativ 4500 euro fara taxa imatriculare.

 

Ca dotari toate geamurile electrice, clima, trapa, navi mic, scaune incalzite.

Nu are senzori ploaie, xenon (lupe), pilot automat. Are in schimb DSC.

 

Ca performante presupun ca se stiu, motor 2.0 diesel 150 cai euro 4, 200.000 km (acum aproape 230.000) transmisie 6 trepte manuala.

 

Ca reparatii/modificari pana acum, folie pe geamuri, scos flaps-urile de la geometria variabila (3 erau rupte) inlocuit toate amortizoarele, rulmenti sarcina amortizor fata, bielete antiruliu si directie (fata), deblocat EGR (fara succes), inlocuit ambele termostate, s-a montat alarma cu pager.

Mentenanta ca la carte, schimbat toate filtrele (ulei, aer,habitaclu,motorina) si uleiul de 2 ori, placute fata, antigel, lichid de frana, ulei diferential, cam atat imi aduc aminte.

S-au inlocuit toate cauciucurile de vara urmeaza si cel putin 2 din cele de iarna (masina a venit cu jante aliaj pe vara si table +capace originale de iarna, ambele de 16)

 

La interior s-a reparat parasolarul trapei (avea clemele rupte si era sarit de pe sina) si s-a inlocuit navigatia cu un player decent + toate boxele.

 

Ce mai e de facut in viitorul apropiat:

 

De schimbat toate bujiile incandescente.

De inlocuit senzor airbag pasager care functioneaza intermitent

De inlocuit un furtun de la intercooler care s-a spart, momentat e bandajat cu niste soci panzat, soricei de plastic si un colier :)

De schimbat uleiul din CV.

 

Cam atat, asta este masina de zi cu zi acum, desi e destul de greoaie prin Bucuresti.

 

Si acum niste poze

 

IMG_20150531_201412.jpg IMG_20150531_201443.jpg

 

Celalalt e o pisicuta din 93 318i pe care am luat-o cu 400 euro (defapt o tableta si 8 milioane) .

 

Masina a fost adusa din Spania acum ceva ani de o ruda, nu a mai fost folosita de vre-o 2 ani deloc si nici inainte  prea mult, intotdeauna existand o alta masina de oras.

 

Motor de 1.8 114 cai euro 2(primul model cu distributie pe curea, care exista si pe ursulet), transmisie manuala 5 trepte.

Nu are abs, esp si alte "dotari" extraterestre ci doar strictul necesar, geamuri electrice fata si clima manuala bizonala :)

 

Ce m-a incantat pe mine este faptul ca nu are rugina (un pic superficial prin 2 locuri neesentiale) este functionala in mare parte tot ce are nevoie initial este putin timp de stat si facut nimicuri, fara investitii majore.  O voi pune la punct si poate o voi imatricula pe Bulgaria de distractie.

Am uitat, masina are 106.000 km la bord in momentul actual.

 

Niste poze

 

IMG_20150901_195927.jpg IMG_20150901_195936.jpg IMG_20150901_195954.jpg IMG_20150901_200028.jpg IMG_20150901_200047.jpg IMG_20150901_200056.jpg

 


Edited by Dj_Dark, 22 September 2015 - 15:58.

  • VAXXi likes this

#2 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2499 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 22 September 2015 - 16:02

Sa le hamalesti sanatos!

 

pe aia rosie o faci masina de circuit? :D



#3 vrazvanc

vrazvanc

    Forumist

  • Membru
  • 931 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:DAEWOO
  • Model:Matiz/E
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:B 34 TNE

Posted 22 September 2015 - 16:04

Stiu diesel-ul, e foarte tare, mie mi-a placut. Pornire batraneasca dar are cuplu mare si e silentios in mers.

Tableta pe pisica... Si eu am in casa vreo 3 tablete de care vreau sa scap si nu stiu cum :))

Deci ai trecut de la DAEWOO la BMW? Sau mai ai si Espero...

Distractie placuta! :D

 



#4 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4955 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 22 September 2015 - 16:39

Am si espero zace in garaj de ceva timp, ete niste poze:

 

IMG_20150718_200159.jpg IMG_20150718_200232.jpg IMG_20150718_200133.jpg

 

Sincer nu stiu ce sa fac cu ea, lumea imi zice sa o vand dar parca nu as da-o :)

 

Apropo de bmw, e silentios pe naiba, antifonarea e buna, daca deschizi capota si dai plasticele jos de pe el e fix tractor :)

 

@mr Merci, poate de circuit stradal ca de-alalatul mai greu prin Romania :).

 

Vreau sa o aranjez usor asa, ca nu ma grabeste nimeni, eventual sa pun un 6 cilindri pe ea la final...e de munca oricum, masina e stata mult, trebuie verificate multe.

Oricum m-a adus de la Constanta in starea asta, nici macar uleiul nu l-am schimbat. Singura problema a fost ca nu-mi incarca alternatorul si am venit pe bateria de la diesel pana in Bucuresti noaptea, s-a dovedit a fi o borna de la baterie care nu mai facea contact cu firul.


Edited by Dj_Dark, 22 September 2015 - 17:14.


#5 mr_alexandru

mr_alexandru

    Forumist

  • Membru
  • 57 posts
  • Din:tg carbunesti
  • Auto:daewoo
  • Model:nubira II
  • An:2007

Posted 22 September 2015 - 17:35

S-a deschis un circuit langa Bucuresti, la Adancata. Insa nu stiu detalii despre preturi sau cum se poate intra pe el.



#6 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2499 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 22 September 2015 - 18:38

Pe lângă București sunt cel puțin doua, e unul pe macadam și cel de asfalt de la Urziceni. Tre' sa va învăț eu asta, din fundu' Moldovei :))
Ala de la Urziceni e destul de ocupat, sunt rare zilele pentru amatori, însă alalalt e mai accesibil. Am investigat problema anul asta, speram sa putem face o ieșire intre feciori pe circuit (și cârciumi) însă a picat din păcate

Edited by mr_, 22 September 2015 - 18:38.


#7 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8550 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 23 September 2015 - 08:59

Bre DJ-ule, io ti-am zis si live: banii pe care-i mai iei acum pe Espero ii faci praf daca te duci sa mananci/bei bine in oras, zilele astea :)) las-o acolo, ca o masina inmatriculata cu acte in regula si numere de RO o sa valoreze mult in viitor.

 

Sa le invarti sanatos p-amandoua, ti-ai facut proiecte de lucru pe cincinalul urmator :)



#8 Wolfman

Wolfman

    The Fastest

  • Super Moderatori
  • 2632 posts
  • Din:Murciélagos
  • Auto:Hyundai,Opel
  • Model:Tucson, Astra H GTC
  • An:2006, 2008
  • Nr. Inmatr.:BCxxUFO

Posted 23 September 2015 - 09:15

Misto pisicuta, sa nu-mi spui ca ii si functioneaza clima! :) La E46, daca ai scos flapsurile de la turbina, cat de tare s-a schimbat comportamentul in accelerare?

 

Sa te poarte sanatos!



#9 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4955 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 23 September 2015 - 13:21

@Vaxxi, planul asa ar fi, daca nu rugineste toata si ma trezesc fara ea intr-o zi :)

 

@Wolfman La pisica merge clima...kind of. I-am bagat 600 g de freon si baga rece (in specificatii zice ca intra 1,2 kg :shock: ), mai rau e cu reglajul, ori nu ma prind eu cum functioneaza, ori are vre-un senzor care nu merge. Nu am reusit sa setez o temperatura constanta, ori baga frig la maxim de ingheti, ori baga cald.

O chestie care m-a surprins, se incalzeste motorul foarte repede la temperatura de regim si baga caldura imediat, desi e namol cu apa in instalatie dupa cum arata la culoare.

 

O alta chestie, original avand ventilator cu vasco-cuplaj, tipul asta de motor avea tendina de a se supraincalzi in trafic la relanti pe canicula, mai ales ca vascocuplajul ala slabeste in timp.

Asta a mea avand si clima, mai are un ventilator electric aditional pe partea din fata a radiatoarelor care porneste si cand nu e clima pornita (are vre-o termocupla pe radiator undeva). Ma gandesc sa scot de tot rahatul ala pe vascocuplaj si sa-l las doar pe ala electric, eventual sa mai pun unul pe interior in paralel daca e nevoie.

 

La e 46 am scos flapsurile de la geometria variabila a admisiei, nu am umblat la turbina. Adica astea:

 

Pare ca raspunde mai bine la turatii joase (sub 2000) insa avand in vedere ca 3 din ele erau rupte din ax si blocate pe semi-inchis pot fi subiectiv, pot sa-ti spun sigur ca am scapat de o usoara oscilatie de turatie cand il tineam constant in jur de 2000 de ture si am scapat si de o eroare de debitmetru care aparea inainte. Si de 2 erori de injectoare dar nu cred ca are legatura cu flaps-urile. Oricum, o sa cumpar altele si o sa le pun la loc dar nu e o prioritate.

 

Mie de fapt imi trebuie sa merg cu o alta masina in mintile ei ca sa imi dau seama cum ar trebui sa mearga. De exemplu mie imi pare ca nu trage pe ture inalte (adica de la 3500 in sus scade cuplul drastic) dar poate asa "face" toate (sau nu functioneaza vanos-ul).

 

 



#10 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2499 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 23 September 2015 - 13:48

De la wikipedia citire, cica flapsurile astea au dus la motoare distruse la BWM in serie la cele fabricate intre 2001 si 2004 datorita faptului ca puteau crapa si cadeau piese in motor in timpul mersului. Si cica din cauza asta multi au preferat sa le scoata cu urmari "minore" asupra comportamentului.

https://en.wikipedia...wiki/Swirl_flap



#11 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4955 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 23 September 2015 - 15:30

Stiu, problema era la Non facelift. La asta au inlocuit suruburile cu pricina cu nituri.

Mai erau si alte probleme, de exemplu filtrul decantor (nu stiu exact cum se numeste) care separa gazele de carter de lichid si unde cred ca se intoarce si uleiul care unge axul turbinei la cele vechi era o sfoara bobinata care se imbacsea repede si toata lumea traia cu impresia ca ce turbine proaste are bmw, dar nimeni nu il schimba. La FL au schimbat design-ul cu unul care se imbacseste mai greu si unele modele se pot spala cu apa. Eu l-am schimbat preventiv.

 

Am cautat si eu dupa ce l-am luat (nu inainte cum era normal :) ) probleme uzuale la acest model si am mai gasit.

 

Bratele fata se duc repede (mai ales in Romania) termostatele originale nu erau tocmai bine facute si in timp nu mai inchideau bine.

 

Trebuie sa recunosc, nu mai este daewoo, apar probleme de "design" si nici piesele nu sunt tocmai ieftine, lumea care le cumpara nu-si da seama ca defapt intretinerea e cea care te omoara nu achizitia masinii. Este o masina buna si fiabila atata timp cat e intretinuta bine.



#12 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4955 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 05 October 2015 - 10:57

Well, verificati asta afara :)

 

IMG_20151004_145121.jpg IMG_20151004_145129.jpg IMG_20151004_145137.jpg

 

 



#13 KumKum

KumKum

    Forumist

  • Membru
  • 1051 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo EXE
  • An:2005

Posted 05 October 2015 - 13:20

Cam asa se intampla la masinile vopsite single stage, dupa polishare trebuie aplicata ceara de protectie regulat si avut grija la ce spalatorie de cartier(de preferat sa le ocolesti daca ai posibilitatea sa o speli cu manuta ta) o speli, urmele care se vad pe masina sunt de la spuma(contine soda caustica) care a stat putin mai mult pe caroserie.



#14 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4955 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 05 October 2015 - 14:46

Urmele alea par a fi rasina (probabil tot din pin-ul sub care a stat) au consistenta cleiului de pom.  Oricum, se iau cu unghia daca se insista, nu sunt pete in vopsea.

 

O sa ma ocup de ele dupa ce e toata masina polishata. Oricum, macar sa ramana doar alea la cum arata :).



#15 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 1343 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Spark
  • An:2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.:LMT si AVA

Posted 05 October 2015 - 14:54

Petele de rasina le-am scos de pe a mea cu solutie alcool izopropilic 50% (am pus cantitati egale apa si alcool). Au iesit ca prin minune, fara frecat, chiar si cele vechi de 1 an. Inainte am dat cu toate minunile de spray-uri si nici unul nu a scos-o ca lumea. La a ta, daca folosesti solutia de acool izopropilic, verifica inainte ca nu ataca vopseaua. 



#16 KumKum

KumKum

    Forumist

  • Membru
  • 1051 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo EXE
  • An:2005

Posted 05 October 2015 - 23:12

Eu ma refeream la ultima imagine si la urmele albe care se vad. Asta am reusit eu sa fac cu o Corsa B:

https://www.youtube....h?v=gJ23npKm5h8

 

Pentru pete de rasina incearca produsele celor de la Mafra.

http://www.mafra.ro/...asina-p-72.html



#17 big2shae

big2shae

    Forumist

  • Membru
  • 469 posts
  • Din:Piatra Neamt/Bucuresti
  • Auto:Daewoo/Volkswagen
  • Model:Cielo/Jetta
  • An:2oo3/2oo8
  • Nr. Inmatr.:NT-23/27-PSG

Posted 05 October 2015 - 23:36

Deci bemveul tau roz sters devine imola red? Se pare ca planul tau functioneaza si sub vopseaua stearsa zace o masina :-) spor la frecat!

#18 NFS

NFS

    Membru Fondator

  • Super Moderatori
  • 5543 posts
  • Din:B u c u r e s t i
  • Auto:VOLVO / BMW
  • Model:XC90 / F33
  • An:2010 / 2015

Posted 07 October 2015 - 10:38

Imola pe naiba... eu as zice ca acolo zace un Ferrari! :P


Well, verificati asta afara :)

 

Te-ai jucat prea mult cu Google translate-ul?



#19 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4955 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 07 October 2015 - 10:45

Lol, nu, m-am uitat prea mult la Robotzi :)

 

Tu cand iti iei ursuletul mult visat?  Ca eu mi-am facut damblaua, si ieftin :P



#20 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4955 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 12 October 2015 - 09:34

Sambata pe o ploaie marunta mi-am schibat bujiile incandescente la cel gri.  Am luat bosch (made in France), cele vechi erau Beru, Germany.

 

Din pacate la un test preliminar (pus contactul cu toate alea desfacute p-acolo si o singura bujie conectata) nu am observat vre-o incalzire la bujie, o fi din cauza ca lipseau celealte 3 plus vre-o 2 senzori din admisie sau releul e defect.

Cauza a doua este mai probabila deoarece si pe aparat dadeau aceeasi rezistenta toate.

 

O sa vad la un tester daca mai apar erori, sper sa nu fiindca releul ala nu e tocmai releu e un mini montaj care le alimenteaza in impulsuri, e destul de scump si dificil de ajuns la el (trebuie desfacuta teava principala a instalatiei de racire)

 

Later edit: Am uitat, am desfacut si ventilatorul aerotermei din cauza unui scartait enervant la anumite turatii si surpriza, se invarte cam greu. Am dat niste wd40 pe la rulmenti, vad ca nu mai scartaie, sa vedem cat il tine. Data viitoare se va inlocui si asta fiindca sigur imi va arde regulatorul de turatie la cat de greu sa invarte, sper totusi ca isi revine in timp cand o sa mai intre din wd-ul pulverizat pe unde trebuie.


Edited by Dj_Dark, 12 October 2015 - 10:10.





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users