Jump to content
Sign in to follow this  
gabi-gabi

Acumulator Epica 2.0Vcdi.

Recommended Posts

Imi poate spune cineva de cat exact trebuie sa fie bateria pt Epica diesel?cati amperi si ce curent la.pornire?

Bateria care o am momentan este de70ah.si640A.si m-a.lasat in pana dintr-o data,nu se aprinde nici macar un bec in interior.choar asa de la frig sa se descarce peste noapte?

Chestia este ca am fost la Retezat in Decembrie si erau-26grade,a stat parcata acolo7,8ore si a pornit la sfert.iar ieri dimineata cu-12 a pornit la fel,dar cand sa plec de la servici in jurul orei16 afara temperatura-8...pauza.curent0 nici macar nu sa deschis din telecomanda.

O fi de la baterie?

Share this post


Link to post

UIte ce recomanda Energizer, ca spec e apropiata de cea originala de pe masina, diseara iti dau si cifrele de pe Delkor:

 

 

Product line Energizer Plus Voltage [V] 12 Battery Capacity [Ah] 95 Cold-test Current, EN [A] 830 Length [mm] 306 Width [mm] 173 Height [mm] 225 Hold-down Type B01 Pole Positions 1 Terminal Type 1 SC EP9

 

70Ah e putin, e posibil sa ai elementi in scurt. Daca ai un multimetru fa un test simplu - deconecteaza bateria de la bornele masinii si masoara tensiunea pe ea, apoi masoara cu masina in circuit. Daca nu ai multimetru, poti testa cu un bec de far cu 2 fire, trebuie sa se aprinda ca lumea ;) .

Share this post


Link to post

95 Ah aveam si eu pe ea, am pus de 100 acum, cu o modificare minima la suport.

Share this post


Link to post

Salutare.

Am cumparat ieri baterie noua de la Varta.

Am montat-o pe masina,si am pornit-o la sfert.am circulat ieri cu masina in jur de20/30km si am parcat-o.

Azi dimineata merg la masina ca sa plec la servici,se deschide din telecomanda "zic,ma toate bune pana aici",bag cheia in contact,se aprind becurile in bord,las pe bujii,mai pun odata contactul(ca am zis ca a fost frig peste noapte si nah sa fie bine)dau la automat,invarte o data motorul si dupaia se auzea un tacait(am mai auzit asta si la alte masini cand bateria era foarte slaba) si pauza.nu a pornit.

Deja incep sa ma satur sa tot iau taxiul pana la servici.

Imi poate spune cineva daca trebuia sa o incarc inainte de a o monta?dar am montat-o si a pornit repede.o sa fac astazi si proba cu pornit si luat borna in mers sa vedem daca se opreste.habar nu am ce are.ciudat am masina de2ani si nu am patit niciodata asa ceva de genul asta.pornea bine dimineata si la-26grade cu o baterie deaia naspa de70Ah /640A dr la Karefour.acum cu Varta....sa nu o ia?poate sa apara consumatori asa peste noapte?nu am umblat la partea electrica,nu spal motorul...etc.

va rog sa ma ajutati daca ati trecut si voi prin asa ceva.

Multumesc.

Share this post


Link to post

Nicidecum sa nu scoti borna de la baterie cu motorul mergand, poti strica ceva pe la alternator. Ar fi bine mai intai sa incarci bateria intr-o noapte pe redresor dupa care sa masori curentul consumat in stand-by (scoti doar borna minus si inseriezi un multimetru intre borna minus a bateriei si cablul de masa. Daca ai peste 50 mA nu-i OK, probabil bateria veche tot de aia s-a descarcat si ai inlocuit-o degeaba. La drumuri scurte acumulatorul se descarca lent iar iarna ajunge chiar sa se descarce complet dupa cateva ore de stat in ger, ceea ce-i scurteaza drastic viata (poate ingheta electrolitul sub o anumita densitate).

Share this post


Link to post

Exact asta s-a intamplat cu cea veche.am folosit 2ani bateria aceea care nu era nici macar marca buna,si intr-o dimineață cand sa plec la servici...nu avea curent deloc.zero zero.

Am incarcat-o pe cea veche,dar nu se mai incarca,o duceam la masina si nu aveam nici macar curent pt un bec.sau deschidere.de aceea am hotarat sa iau una noua.vazusem si data fabricatiei pe ea09/2007 si fiind si no name.am zis sa o schimb.

Share this post


Link to post

Mai mult ca sigur ai luat o baterie stata pe raft... Incarcata bateria la maxim (du-te la garantie cu ea si fa scandal), apoi verificat sistemul de incarcare si consumul in stand by. Daca toate astea sunt in regula, n-ar trebui sa ai probleme.

Share this post


Link to post

Da,corect.

Ideea este ca ieri dupa-masa am luat bateria si am venit acasa sa o montez dupa care urma sa caut un electrician sa imi stampileze foaia pt.garantie dupa ce verifica incarcarea.dar la ora aia nu am mai gasit.si am zis ca merg astazi.dar astazi nu mai porneste :)

Sa ma duc direct la magazin?

Share this post


Link to post

Porneste-o cu curent de la alta masina si mergi la aia cu garantia sa iti verifice instalatia electrica. Totodata iti recomand sa dai 15-20 lei pe un multimetru, e bun sa il ai. Eu banuiesc o problema pe partea de incarcare sau un fir cu izolatia mancata.

 

PS: Eu nu am o parere deloc buna despre Varta, mai bine iei Rombat sau Caranda decat Varta blue sau black...

Share this post


Link to post

Am facut verificare si am incarcare de14,08.a zis tipul de acolo ca este foarte ok.

Am verificat bornele si avea putin joc,am adaugat un material pentru a micsora distanta si le-am strans bine.(sper sa fie asta problema).

Ati intalnit asa ceva la masinile voastre?ma refer sa vi se descarce bateria fara a da semne dinainte ca este slaba?

Scurt...ma tot gandesc unde ar putea sa faca(daca asta ar fi problema)unde ar putea?

Se poate oare cand inchid masina din telecomanda sa faca probleme alarma(adica sa porneasca)daca din cauza frigului scade curentul din baterie?poate fi si asta o cauza?

Share this post


Link to post

Nu vei rezolva nimic intrebandu-ne pe noi daca am avut astfel de probleme,citeste cu atentie postarile nr.7 si 9.Ai fost la electrician si vii cu o singura valoare a masuratorilor : 14,08V fara sa precizezi daca in sarcina ( consumatori porniti ) sau fara consumatori.

Share this post


Link to post

Pai mai mult de atat nu stiu ce sa zic.

A facut verificarea cu motorul pornit.dar fara faruri aprinse.

Mi-a zis doar ca este ok.a stampilat foaia de garantie.atat.

De aceea intreb pentru ca nu mi s-a mai intamplat niciodata si daca nu stiu ce si cum trebuie sa fac intreb.

Este un forum pentru treaba asta.daca vrei sa ma ajuti imi raspunzi ce sti,daca nu,nu esti obligat.

Ce sa zic mai mult?

Ms

Share this post


Link to post

Te oftici degeba,citeste ce ti-au scris colegii si actioneaza in consecinta.Punct.

Share this post


Link to post

Asa cum spune Myg, tensiunea de incarcare nu spune decat ca alternatorul si partea de incarcare isi face treaba.

 

Trebuie sa verifici si consumul cu motorul oprit, asta se face scotand o borna a bateriei, punand multimetrul pe "masurare curent de ce" si verificand indicatia. Trebuie sa ai cativa mA, pana in 50mA e ok.

De asemenea trebuie sa verifica tensiunea pe baterie cu motorul oprit (eventual dupa o noapte de stat) ca sa vezi daca bateria e in stare buna sau e descarcata si trebuie sa o pui pe redresor.

 

Ca sa intelegi mai bine, citeste aici, o baterie de masina are 6 celule de PB-acid (deci cifrele alea gen 2.1V le inmultesti cu 6): http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery

Edited by ches

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...