Jump to content

 


Photo
- - - - -

Chip Tuning,soft,remapare.


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 gabi-gabi

gabi-gabi

    Forumist

  • Membru
  • 69 posts

Posted 21 November 2014 - 11:32

Salut.
Am si eu o intrebare pentru detinatorii de Epica.
Renteaza sa ii faci soft pentru marire de putere?
Are cineva facut,imi poate spune ceva despre ce efecte pozitive sau negative aduce softarea?
Multumesc anticipat

#2 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 1287 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Spark
  • An:2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.:LMT si AVA

Posted 24 November 2014 - 15:37

E unul pe celalalt forum dedicat Chevrolet care imi oferea chip remap cu test dyno la 300E parca. Efectele pozitive sunt clare: cuplu mai mare, putere mai mare. Partea nasoala este ca daca harta nu este scrisa cum trebuie vei avea probleme cu DPF-ul, deci vei ajunge la tuner si pt anulare dpf din soft si eliminare fizica si de aici vin si problemele cu ITP-ul. Sunt cativa care isi facusera la Captiva si dupa aia si-au vandut masinile, ei ziceau ca s-au saturat de ele... Nu pun la socoteala ca ambreiajul si transmisia in general vor fi mai fortate.

 

Mai este varianta cu powerbox, cum are Mircea de la noi de pe forum, a cumparat powerboxul de la un tip de pe okazii, din ce am vazut, inca mai vinde. Costul este de 300 lei, deci mult mai ieftin, si promite aceleasi performante cu cele facute prin resoftare. Cu siguranta asta e doar o promisiune, dat fiind ca powerboxurile doar pacalesc ECU ca are o presiune mai mica in rampa de injectie, insa Mircea a observat ceva imbunatatiri fata de inainte. Marele avantaj este ca poti sa dai jos powerboxul si sa revii la starea initiala a masinii, deci ramai doar cu 300 lei aruncati in caz ca esti nemultumit de cum merge masina. La resoftare nu stiu daca ti se ofera gratuitrevenirea la softul de fabrica...

 

Eu nu am simtit nevoia de tuning la a mea, desi ma tenta sa incerc prostioara aia de powerbox.



#3 gabi-gabi

gabi-gabi

    Forumist

  • Membru
  • 69 posts

Posted 24 November 2014 - 15:46

Am inteles.
Foarte bine punctat.
Treaba cu dpf-ul e putin complicata.
M-am mai informat intre timp la un tuner si el zicea ca e mai ok sa anulez dpf-ul,dar fizic sa-l dau jos nu a zis nimic.
Masina mea merge perfect,nu simt nevoia de softare...era doar un moft.
Dar dupa cum spui si tu cred ca mai bine asi renunta.si eventual am sa ii fac doar o evacuare de dupa dpf cu4iesiri.

#4 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 1287 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Spark
  • An:2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.:LMT si AVA

Posted 24 November 2014 - 15:48

DPF-ul trebuie anulat din soft si scos fizic, altfel, in lipsa softului care sa ii comande regenerarea, el se va infunda complet si vei distruge turbina in primul rand, dar este foarte posibil sa strici si motorul.



#5 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2487 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 24 November 2014 - 16:06

Eu cred (empiric) ca riscul unei probleme cu DPF-ul e mai mare in cazul unui powebox decat a unui chiptuning. Eu am avut diesel chiptunat si asta nu pare sa fi avut vre-un efect asupra cantitatii de particule pe care o scotea, in urma tuningului nu facea mai mult fum.

Daca poweboxul ala ajunge de fapt sa bage mai multa motorina prin pacalirea presiunii din rampa (fata de chiptuning care baga in final mai mult aer) atunci in mod sigur creste si productia de particule.



#6 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 1287 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Spark
  • An:2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.:LMT si AVA

Posted 25 November 2014 - 12:41

Dap, ai perfecta dreptate. Avantajul pe care l-am subliniat este ca daca ceva merge prost (incepe sa faca regenerari dese), scoti porcaria si ramai cu 300 lei dati, fara sa apuci sa ai probleme la motor.

La VAG si alte marci mai raspandite cred ca sunt destui tuneri mai priceputi care au facut softuri testate si rastestate, la Chevrolet nu stiu cat de multe teste s-au facut.

 

Eu personal as lasa masina asa cum este, dar daca ma mananca rau as lua powerboxul in ideea ca imi fac un moft si in cel mai rau caz arunc 300 lei la gunoi ca sa-mi treaca de tot ideea de tuning :) .



#7 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2487 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 25 November 2014 - 13:02

Eu mi-am chipulizat Hyundaiul diesel, iar rezultatele au fost destul de spectaculoare (de la 90 la 124CP pe dyno). E drept insa ca era un Euro4 cinstit, fara DPF :D  Din pacate n-aveam cu ce sa fac masuratori fiabile de boost (ELM 327 dadea informatii eronate), probabil acolo s-a umblat serios.

 

Cu powerboxurile insa exista tot felul de variante si versiuni. Preturile merg de la cateva zeci de euro si pana pe la 7-800€, adica mai mult decat un chiptuning cinstit. Insa naiba stie cum poti face diferenta intre o scula serioasa si "o cutie de rezistente". Am vazut cazuri in care in realitate aducea exact 0CP pe masurate, desi proprietarii se jurau ca masina "trage mai bine" sau "urca mai repede in ture".  Probabil insa se jucau doar la sensibilitatea pedalei de acceleratie, hackereau informatiile de la TPS ca sa dea impresia ca e mai vioaie la aceeasi apasare a pedalei, insa in realitate era doar iluzie.  

 

Insa nu toate sunt la fel... am vazut si un 120d cu powerbox care a castigat 30CP pe dyno. Insa a costat cam 450e jucaria aia.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users