Jump to content
Sign in to follow this  
raven84

Un Cielo Alb

Recommended Posts

Era timpul să îmi schimb roțile cu ceva mai de soi. Dar cum buget nu prea e, rămânem pe Daewoo, mai exact Cielo. Unul alb, hatchback, cu multă rugină dar și cu o instalație GPL clasică gata montată pe el. Excelent pentru navetă dar cu niște bube ciudate pe care nu știu exact cum să le rezolv.

Până una alta am găsit pe un alt Cielo cam de aceeași vârstă un bord cu turometru și niște proiectoare cât de cât. Bordul e montat, proiectoarele mai așteaptă fiindcă am și harnașamentul electric de pe față care trebuie schimbat. Mai multe zilele următoare.

post-20399-0-80708000-1411328901_thumb.jpg

post-20399-0-28757000-1411328911_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cum forumul ăsta e încâlcit rău și sapi după o informație 3 ore, am să arunc și eu pe aici niște întrebări, cu speranța că mă salvează cineva...de pe forum:

- Cielo GL are aceeași instalație electrică cu GLE? Dacă sap prin căblăraia din bord voi găsi mufele pentru butonul de proiectoare și pentru lampa din torpedo?

- Știe cineva la ce folosesc cele trei contacte metalice de pe ușa versiunii hatchback? Eu unul nu am reușit să-mi dau seama până acum.

 

Vreau să îi montez proiectoarele cât de curând dar nu am nici cea mai vagă idee care e treaba cu instalația pentru ele. Pe bot nu e o problemă, circuitul electric al mașinii are oricum probleme la cablurile de claxoane, așa că în loc să-l peticesc îl voi schimba cu totul cu cel de pe mașina donatoare de pe care am luat și proiectoarele. Din păcate proprietara rablei a găsit să dea mașina cu totul în altă parte înainte să apuc să iau tot ce îmi trebuie.

Mulțumiri anticipate.

Share this post


Link to post

Daca pui poza cu contactele s-ar putea sa iti zic ca alimenteaza becurile de la numar sau ceva pe acolo :D

 

Share this post


Link to post

Salut. Vezi atasamentul.

La claxoane, de obicei se corodeaza o jonctiune de fire mansonata, in cablajul de sub radiator.

Nexia_electroscheme.pdf

Share this post


Link to post

Multumesc @cris06 totuși nu sunt chiar expert în citirea schemelor alea. Pare că ar avea ce îmi trebuie mie...dar sincer, e destul de derutant.

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Pics for Augustin's kicks. Astea sunt cele trei contacte din portbagaj despre care nu stiu nimic...Prin încercare...ștergătorul și actuatorul închiderii portbagajului merg și cu haionul deschis. Deci dacă aveți alte idei...

post-20399-0-02630300-1411584076_thumb.jpg

post-20399-0-08485600-1411584126_thumb.jpg

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Dezaburire,stop frana,masa?

Share this post


Link to post

Orice Cielo are, dar nu, nu de acolo e.

Share this post


Link to post

Eu as pune o coala de hartie pe contacte si as inchide haionul :) . Asa afli sigur de la ce sunt (posibil de la stop central, sau contactul de haion deschis)

Edited by Corneda
  • Like 1

Share this post


Link to post

Mda...a cedat cablul de kilometraj și doar ce pusesem toate lucrurile din bord în ordine. In fine...cablul a fost luat iar mâine, în intervalul de temperatură maximă (a se citi 7 grade cu plus) am intenția să îl schimb. Iar dacă nu îmi cad urechile de frig, poate abordez și plângăreața garnitură de la capacul culbutorilor. Am luat una de plută și niște silicon roșu...sau să pun vaselină, nici nu știu.

În altă ordine de idei, săptămâna asta am schimbat IAC-ul și TPS-ul. Tigaia rămâne cam la fel de puturoasă la accelerat dar parcă e mai închegat motorul, au scăzut trepidațiile la jumătate și din ce văd, nici consumul nu mai e ce era. Bun și așa, tot răul spre bine.

 

@Corneda, nu am stop central...încă. Am luat duminică unul din târgul Vitan, dar trebuie trase niște cabluri și la cât de frig e afară, cred că nu îmi trebuie stop central până se încălzește la primăvară. Contactele alea sunt ciudate oricum, am mai întrebat și al posesor de Cielo hatch și nici el nu știa ce era cu ele...funny.

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Azi schimbat garnitura de cauciuc de la capacul culbutorilor cu una de plută. Pus silicon din belșug. Sper să țină.

 

Apropo, are cineva vreo idee ce se întâmplă în motorul ăsta și de ce arată ca în poze? Mi se pare cam aiurea...

 

P.S. Evident am curățat capacul bine, ca și zona cu mâzgă din motor. Desfăcut tot ce ținea de capac și ținut filtrul ăla din interior vreo juma de oră în alcool tehnic. Impresionant ce se poate aduna pe acolo. Sper că acum evacuarea vaporilor să se facă mai bine (cred că pentru asta e nu?)

post-20399-0-88836100-1414848535_thumb.jpg

post-20399-0-81361200-1414848546_thumb.jpg

post-20399-0-35446200-1414848582_thumb.jpg

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Axa cu came la cil. 3 si 4 (dinspre distribuitorul de aprindere) arata cam albastra. Nu tacane in mers? Sigur ai ceva canale de ulei colmatate de la mazga lasata de la uleiul mineral folosit. Cam nasol. Da baia de ulei jos si curat-o. Spala si motorul pe interior cu un flush si baga-i macar un semisintetic, 10W30 sau 40.

Share this post


Link to post

Mda, la un flush mă gândeam și eu. Acum problema e că nu pot să îmi dau seama de ce doar jumătate din motor arată nasol. Mă rog, jumătate din partea superioară. Nu ar fi trebuit să fie tot plin de depuneri?

Share this post


Link to post

Ce ne poti spune despre simeringurile si ghidurile supapelor (ani/km) ?

Share this post


Link to post

Mașina asta e o enigmă pentru mine. Cum știți, înainte am avut matiz, dar chiar și așa, nici ăla nu făcea pe nebunul în halul ăsta. Teoretic, mașina actuală a fost fabricată prin 96-97 și exportată inițial în SUA ca autovehicul de test drive or something pentru vreun dealer de acolo. La începutul anilor 2000, nevândută dar cu un kilometraj relativ mic, a eșuat la noi în țară. A fost înregistratată la RAR pe numele reprezentanței Daewoo Craiova iar de acolo a mai fost cumpărată odată de nu știu ce firmă împreună cu încă vreo patru alte Cielo-uri hatchback (posibil a fost un lot întreg). Asta a stat vreme de câțiva ani într-un garaj până a ajuns la prietenul de unde am luat-o eu. Iar el a circulat vreo 50000km cu ea, preponderent extraurban. Adițional, instalația GPL a fost montată chiar în anul în care băiatul ăsta a cumpărat-o, deci nu are mai mult de 3 ani.

 

Acestea fiind spuse, nu am prea multe informații de service și chiar mă gândeam să le trimit un mail celor de la Ford, poate au ei o înregistrare legată de tigaia asta.

 

Actualmente are în jur de 120.000 km în bord și se pregătește o schimbare generală de distribuție, pompă de apă, curele, pompă de benzină și alte mărunțișuri și filtre care nu prea merg. Iar acum văd că am nevoie și de ulei noi. :scarpin:

Share this post


Link to post

Am si o rugaminte: topicul asta tinde sa devina unul care incalca multe puncte ale Regulamentului. Prin urmare, solicita ajutor/informatii tehnice in sectiunile si topicurile dedicate, sectiunea Masina mea ar trebui sa ramana dedicata prezentarii masinilor din dotare, imbunatatirilor aduse etc.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...