Jump to content
Sign in to follow this  
balogm

Chevrolet Cruze - Mot. Se Ineaca La Rece, Dupa Acel. Si Moare

Recommended Posts

Am un Chevrolet Cruze ( pe benzina) de pe la sfarsitul lui 2009, cu instalatie GPL de la inceputul lui 2010.

Ca tehnologie e o masina destul de avansata, ca calitate e slaba rau.

De ce zic ca tehnologie avansata, pentru ca are multe dotari destul de avansate si se vede ca e o masina facuta sa fie vanduta si in "est" dar si in "vest", superioara aveo sau celor de la Dacia, chiar si Renault.

De ce zic calitate slaba, e o masina la care nu exista sa nu se defecteze ceva, din cand in cand. In garantie am umplut aproape o pagina cu chestii defecte.

 

Dar sa trecem la subiect.

Ultima problema care ma cam deranjeaza (de un an sa zicem) este faptul ca motorul:

- se ineaca la relanti cand e rece (uneori trebuie sa il repornesc de doua, trei ori) - daca masina sta pe loc

- se ineaca dupa accelerare si moare (tot cand este rece intre 1 - 3minute de la functionare - primul minut dupa pornire merge brici)

- dupa vreo 3 minute merge brici

- in perioada in care se ineaca masina nu prea trage bine.( la repornire, porneste greu)

 

Daca cineva a avut problemea asemanatoare si a schimbat ceva (ar fi binevenit sa imi sugereze si mie solutia)

 

(Am fost la doua reperezentante si astia dau vina pe instalatia GPL - bineinteles ca motorul se opreste cand merge pe benzina - deci nu are cum sa fie asta)

O parere/ informatie e binevenita.
Merci,

Share this post


Link to post

Ba fix de la instalatia de gpl este... Masina merge predominant pe gpl, injectoarele de benzina stau inchise si acumuleaza calamina, iar la pornirea pe benzina sunt... infundate.

Ca sa te convingi, mergi cateva zile exclusiv pe benzina, eventual adauga un aditiv de curatat injectoare in rezervor, si ai sa vezi ca se remediaza problema.

La Nubira mea veche rezolvam problema asta cand aparea comutand de pe gpl pe benzina cu circa 10-15 minute inainte sa ajung acasa, pe motor cald, si curatand astfel injectoarele.

Share this post


Link to post

La Nubira e alt motor, alt calculator de injectie, parca nu are nici distributie variabila,..
Pai nu are cum sa se adauge calamina pe injectoarele de benzina (pentru ca nu este cu injectie directa) - deci asta este exclus total, de altfel orice la injectoarele de benzina este exclus (atata timp cat si pe gaz si pe benzina dupa "incalzire" merge OK. De altfel am mai mers pe benzina chiar si zeci de km, sau la porniri pana la incalzire.

Eu am banuit initial o dereglare a mapei de injectie datorita diferentei de calitate si reglaj intre benzina si GPL (iau in calcul pentru reechilibrare o eventuala curatarea injectoarelor GPL - are vreo 80.000 pe gaz).
Poate o sa incerc initial sa inbogatesc putin amestecul pe GPL din calculator, daca dupa curatare nu merge.

Am luat in calcul si Sonda lambda (nu functioneaa corespunzator pe ciclul de dupa incalzire).

Inca e in studiu problema, si nu am timp sa ma ocup, iar la servis merg degeaba, astia nu stiu decat "diagnosticare computerizata", adica fix pix.

Asa ca o fapt divers indiferent de situatie calculatorul de injectie trebuia sa corecteze, dar banuiesc co o fost facut de nemti ,si astia nu sunt prea inteligenti. De alfel a mai avut comportamente ciudate cand motorul era rece de cand am cumparat-o, Oricum Chevrolet nu mai cumpar, ce dracu asta e masina noua sau second sa merg la servis in fiecare an.

 

Merci de raspuns.

Share this post


Link to post

E fix acelasi motor, galerie de admisie variabila. Softul difera, catalizatorul, restul e cam la fel. Fa proba pe care ti-o spun, forteaza mersul pe benzina cu 10 minute inainte sa opresti motorul si vezi daca-ti mai face a doua zi la re ce aceleasi figuri sau se estompeaza fenomenul.

Share this post


Link to post

Are dreptate Mircea si eu am aceeasi problema mai ales ca a mea nu vede benzina din martie pana in noembrie.

Din cate stiu eu motoarele de ultima generatie au injectie directa, cu injectoarele cu acces chiar(spre deosebire de modelele mai vechi cu injectie directa in galerie) in cilindru ,deci calamina e la ea acasa pe"" varful"" injectorului.

 

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Ok Mircea,

O sa incerc ce zici tu, inainte sa opresc merg pe benzina (desi eu tin minte ca am mai practicat mers doar pe benzina vreo luna si nimic).

Revin dupa teste, oricum o sa o duc la astia cu GPL (sa o regleze), dar nu am reusit inca (cel cu care am vorbit mo tot dus cu vorba, azi maine..)

 

Masina nu e cu injectie directa, si nici nu cred sa se comercializeze Cruze sau alt Chevrolet in RO cu injectie directa (Poate Malibu ca e clasa superioara),

Share this post


Link to post

Nu e cu injectie directa, ai injectie in galerie. Nici Malibu nu are injectie directa, ca e diesel :)

Share this post


Link to post

Toata saptamana am mers numai pe benzina si in oras... nu sa remediat problema... pare oarecum ca se comporta mai bine la rece (tot se opreste motorul - dar parca trage mai bine), dar pot sa ma insel...
Am fost de dimineata (programat) la Martax in BV care se ocupa cu Landirenzo ... nu pot vedea calculatorul... nu au soft pentru modelul LSI+ de ECU ... asa ca trebuie sa ma duc la cei ce mi-au vandut instalatia

Edited by balogm

Share this post


Link to post

Am si eu benzinar pe GPL care facea exact aceleasi simptome cu a ta.

A mea mergea extrem de prost la rece (asa de prost incat stateam pe loc 3-4 min si apoi porneam) dar NUMAI pe benzina.

Pe GPL mergea excelent ca si benzina dealtfel dar NUMAI cand era cald motorul.

 

A merge putintel si la turatii mici prin Bucuresti nu rezolvi problema. Trebuie sa ii dai in gura pe autostrada la turatii maricele un timp prelungit. Ca exemplu Bucuresti - Ploiesti si inapoi in 5000 de ture (poti merge cu a 4-a sau a 3-a daca nu vrei sa mergi cu viteze mari). Repet, daca nu ai ture multe degeaba mergi pe benzina, in oras nu vei rezolva problema...

Eu am rezolvat-o pe a mea mergand Bucuresti Cluj si inapoi cu ea ff turata.

 

In mod normal, prin incercari repetate vei descoperi cat trebuie sa mergi pe benzina turata. Eu estimez un 50 de km la 2-3 mii facuti pe GPL.

A ta e posibil sa aiba nevoie de mai multicel deoarece ai ajuns intr-un stadiu destulde avansat de colmatare a injectoarelor de ti se opreste motorul.

Edited by alx

Share this post


Link to post

Deci
1. nu are treaba cu injectoarele, si nu mai are rost sa o intoarcem pe toate directiile ca de aici siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiIi
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiifggggggggguuuuuuuuuuuurrrrrrrrr nuuuuuuuuuuuuuu eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee (motorul se ineaca de la pre mult carburant)
2. Masina merge la fel de prost desi are o saptamana de mers doar pe benzina
3. Azi am decis sa merg inapoi pe GPL asta dupa ce in BV nu au licenta la softul ECU si ar trebui o deplasare la Pitesti ( in discutiile cu un tehnician de la Pitesti am ajuns la aceeasi concluzie pe care o stiam - nu e de la instalatia GPL)

4. Azi le-am zis la cei la reprezentanta sa imi aduca o sonda lamnda (eu sunt 90% sigur ca de acolo este, desi cei de la reprezentanta spun ca e buna).

Edited by balogm

Share this post


Link to post

Deci,
1. ieri am facut o curatire la sonda lambda, fara sa fie demontata de pe masina (prin metoda clasica folosita si pentru catalizator, arderea carburantului prin turare la 2000-3000rot/min cu masina pe loc - pentru a introduce putin carburant in motor si a creste temperatura pe evacuare - turata aprox 10 minute pe ambele tipuri de carburant)

2. astazi am pornit motorul si am stat cu ea pe loc sa vad cum reactioneaza, a pornit, fluctuatii de turatie in primul minut jumate, dupa care uimitor sa stabilizat extraordinar, am plecat la vreo 3 minute de relanti cu masina si nu sa o prit deloc, sa oprit o singura data (de abia dupa ce am pornit din nou (dupa ce oprisem in alt loc, ca sa nu spun ca iainte o frecantam din pedala) deci inbunatatit 95%
3. Sonda Lambda oricum este contaminata mai ales de cand cu problema asta, si totul a pornit cu un carburant prost si cu Bucurestiul anul trecut, dar pe langa asta masina mai are si 95.000Km, prin urmare se zice ca sonda are durata de viata aporox 100-120.000km pentru Benzina, deci le schimb.
4. Urmeaza sa imi vina sonda de la reprezentanta si o sa o schimb, o sa comand de la piese auto si lambda 2 si o sa o schimb si pe aia (cele date jos o sa le curat cu carburol, sa le pastrez de rezerva)
5. M-am enervat cu plimbarile la servisuri, si serviciile... am comandat si azi imi vin patru pachete cu conectica pentru ECU-uri masina(am luat si pentru un eventual viitor caminon - nu se stie cand am nevoie :) ) si GPL (si o tubulara pentru sonda lambda).
6. O sa imi tunez eu setarile in instalatia de GPL... gata cu improvizatiile la servisuri, si cu nepriceperea unora...

Edited by balogm

Share this post


Link to post

Topic closed, problema rezolvata, Sonda Lambda e varza.
Diagnostic Radacini Motors Brasov, (am specificat sa se verifice piesa la diagnosticare) Sonda Lambda este OK, de la instalatia de GPL este problema cu opritul masini...
De altfel azi le-am facut scandal din diverse motive... masina e un gunoi... nu o vind ca nu iau mai nimic pe ea, o cunosc bine, si am mai si facut diverse customizari unice pe la ea cu mana mea, chiar azi am inlocuit arcurile pe spate dupa ce mi sa rupt unu marti.
E catastrofa masina... reparatie capitala in fiecare an...

10329246_776214972409914_507462677589873


Mi sa adus si sonda. Mi sa facut o oferta de pret cu 10% reducere 870Lei, sa imi pice fata, pentru ce ... doua metale si un cablu a carui pret de productie nici daca exagerez nu face 20 lei sa nu spun ca ma asteptam sa nu fie mai mult de 5mil, deci le-am refuzat piesa... mai cautam, poate pun una de logan noua, e vreo 5 (nu stiu daca se potriveste, zic si eu)

Edited by balogm
  • Like 1

Share this post


Link to post

Un magazin ceva... ca la search pe google nu imi iese mai nimic...
Pana acum la masina asta am luat doar original indiferent de pret si piesa si asa o sa fac la orice masina pe care o voi avea de acu incolo, dar cu Chevrolet am incheiat-o
O sa o schimb cat mai repede, da numa de a dracu nu dau bani astia pe ia,
Am inceput ieri cu arcurile spate second ... ia sa ne uitam asa la preturi ... ca ma cac in ele originale,

Edited by balogm
  • Like 1

Share this post


Link to post

Deci am revenit.
Diagnosticul cu sonda Lambda a fost gresit (nu am avut tester de motor la momentul respectiv)
Am schimbat sonda lambda, si am pus un Bosch 025800355 (universal LS06 echivalent)

Cu privire la sondele lembda, la reprezentanta lambda 1 costa intre 9-11mil si lambda 2 sub jumate, dar ce este foarte interesant e ca se poate pune o lambda 2 in loc de lambda 1, daca te bagi sa modifici cablul(e prea scurt).
De ce e pretul asa mare, pentru ca trece prin multe maini de la NTK -> Continental -> GM -> GM Warehouse -> Reprzentanta, si toti se inbogatesc.
Cu privire la Lambda Bosch pusa de mine, constructia este mult mai calumea si mai solida, se vede diferenta de calitate in plus pentru BOSCH iar pretul 2,5mil de la piese auto (sonda este pentru Logan)
Dar nu este asa buna ca originala, pentru ca e pentru motor EURO 4 si nu Euro 5, ce inseamna asta, cand motorul este rece ajunge la temperatura de regim mai greu si corelarea cu ECU-ul este proasta ECU-ul preia deja semnalul de la sonda dupa timpul stabilit, iar sonda nu sa incalzit, si el crede ca amestecul e prea sarac... deci concluzia aveti grija ce sonde lambda lutia pereferabil cautati una de acelas tip sau luati de la reprezentanta Lambda 2 si o modificati la cablu pentru lambda 1 daca vreti sa faceti economie la bani...


Acum sa trecem mai departe.

Bineinteles dupa ce mi-a venit testerul am reusit sa ma conectez la calculatorul masini si...am gasit si eroarea
P0016 - Cranksaft - Camshaft (intake) - Corelation not plausible intermitent/permanent
Si ce este mai interesant e ca mai mult ca sigur am eroarea asta de cand masina are 10.000 de km, deci trebuia reparata in garantie, dar Daca clinetul nu se plange ii doare pe aia in pizda la reprezentanta, las ca merge... (GPL-ul e de vina pentru orice problema are masina)


Si sa trecem si mai departe

Tot avand testerul pentru motor m-am conectat sa vad care e problema cu pornitul la rece, si bineinteles sa vedem daca GPL-ul e de vina sau nu.
Raspunsul este CRED CA DA.

Cum am facut,

M-am utat spre exemplu cu masina oprita si motorul turat undeva peste 2000 de ture

Fuel injection Long term trim: -14% - peste valoarea admisibila de +10% - -10%

Si in parale pe

Fuel injection Short term trim: +8-+12% pe GPL si +18-+24% pe benzina
Hopa diferenta mare, deci reglajul pe GPL NOK baga GPL cu aproximativ 10% in plus in regimul curent

Studiind eu putin cum isi face reglajul instalatia de GPL, concluzia cam empiric, ca sa tunezi instalatia de GPL pe motor exact trebuie sa o faci pe un banc de probe, nici de cum cum se regleaza clasic (asta daca vrei sa il tunezi ca un motor din fabrica), sa nu spun ca poate varia reglajul in functie de calitatea GPL-ului.

Deocamdata nu mai merg pe GPL si am observat in regimul anterior o schimbare de la -14% pe long term la -4% deocamdata. adica cu 10% mai putin exact cum am estimat,a reintrat in zona de toeranta admisibila

Urmeaza sa imi rezolv problema cu distributia variabila la arborele cu came pe admisie, si apoi cand am timp sa modific parametri manul pe GPL (sau sa incerc un rereglaj total sa vedem ce da)

Edited by balogm

Share this post


Link to post

P0016 am avut și eu la skoda, și s-a dovedit a fi intinzatorul lanțului de distribuție.

și la mine asta a dus la porniri greoaie deși nu am avut gpl.

Însă a mai avut si alte simptome / coduri de eroare, misfires pe toți cilindrii, detonatii pe unul din ei, etc

 

Eu zic să rezolvi întâi chestia cu P0016 și apoi re-investigheaza problema pornirii și a gpl-ului. Din ce am văzut la mine pornirea se face în "open loop" și deci valorile trimului s-ar putea să nu fie relevante.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Revin din nou cu aceeasi problema .. nu sa rezolvat inca ... dar sa va mai seruiesc ce am mai facut intre timp
1. am bagat anu trecu 35mil in masina ca sa rezolv scurgerea de ulei, din astia trebuia sa bag cu adevarat numa vreo 10 care si aia trebuia facuti pe garantie ... mai exact.

a) Curgea uleiul ... cei de la reprezentatau au zis ca trebuie schimbat semeringuri garnituri... au insistat sa fac si distributia si am platit 15mil sa zicem degeaba ... uleiul tot curege. in relitate nu e rau am schimbat distributia ... oricum super scump.
b) dupa ce am diagnosticat eu cu testerul meu problema la distributie care trebuia rezolvata in garantie am mai schimbat cele doua pinioane de la distributia variabila ... sa stins si checke engineul din bord si nu mai curge nici uleiul (de la pinionul de admisie era baiul).. m-a costat 20mil ambele pinioane. mi-a fost recomandat sa le schimb pe ambele le-am schimbat pe ambele.
deci personal nu sunt multumit de serviceuriel autorizate din brasov ... o sa evit sa mai arunc cu banii la ei ...
2. Mi sa rupt un arc pe spate .. l-am schimbat eu dupa cumparare la second de data asta pe ambele 4mil, am verificat unflatul rotilor dupa o luna surpriza pe roata care sa rupt arcul presiunea era 3bari (umflata tot la service dupa vopsirea unei jenti) deci tot din cauza servisului sa rupt (pe celalta roata aveam 2 bari conform specificatiilor) ...

3. Am avut o eroare la ABS roata dreapta ... pe roata stanga mi sa schimbat senzorul pe garantie ... pe dreapta problema era doar de la conector ... dat cu spray contact rezolvat.

Si sa revin la problema cu opritul motorului la rece.

Am facut tot felul de teste cu testerul, te caci in el si de tester si de calculatorul masinii ... sunt facut esa iti spuna doar cand depisteaza ele ceva electronic defect ... paramentri nu sunt afisati in timp util sa poti sa faci o diagnosticare cum trebuie si sistemul nu permite sa iti spuna ce corectii face cu adevarat ECU motor ... ca sa vezi ce se intampla deja iti trebuie laborator cu osciloscopae cu...
dar sa trecem la ce am mai testat
1. Schimbat sonda lambda atat cu una Bosch noua cat si cu una de la reprezentanta ... nu sa rezolvat problema ...

2. resetat parametri de injectie motor, deconectat baterie pentru reset total si apoi mers numai pe benzina. Motorul merge mai bine la inceput dupa care situatia devine din ce in ce mai nasoala in aceeasi stare cu opritul motorului la rece si scaderea de putere aleatoare in trafic implicit cu cresterea consumului de carbutrant imediat la 15-18l/100km. Concluzia ... ceva deregleaza calculatorul de injectie si este ceva aleator.

3. verificat infundarea catalizatorului, racordul flexibil esapament ,sunt impecabile


Cum e frig afara am decis ca nu ma pot ocupa acum de ea dar nici nu am nevoie de masina in perioada asta.
Luni am programat iar la servis masina ... astia au au echipament si metodici sa testeze mai usor orice... dar o sa fac cu prevedere ... nu mai arunc banii la ei.

Ce suspectez eu ramane in continuare o pierdere de aer pe admisie, una care este aleatoare.

Prima chestie suspecta este supapa pcv (Positive crank case ventilation), o am in vedere de mult la verificat, problema nasoala e ca e clipsata in interiorul capacului arborelui cu came, manualul tehnic nu face nici o referire la ea, iar faptul ca e diferita de cele uzuale ma face sa cred ca si functioneaza diferit, iar cum nu ii stiu constructia interna, cum nu exista poze nicaieri nici in documentatia tehnica nici pe net, nu pot sa ii fac o diagnosticare sa stabilesc ca sigur e defecta.

Am demontat de doua ori acel capac in incercarea de a desface sa verific supapa (membrana)... nu eram sigur ca exista o supapa acolo ... acum sunt sigur ... insa nu am reusit sa o desfac ... sincer estimez ca daca voi reusi sa o scot voi distruge capacul ... ultima data m-am chinuit vreo trei ore sa trag de ea ... fara succes.
Am incercat cu depresiune cu gura, sa suflu... indiferent pare sa fie deschisa sau defecta (membrana sparta) indiferent ce ii fac.

Am fost la reprezentant sa vad cat costa un capac ... 17mil ... imi bag ...
OK o duc luni sa o diagnosticheze ei ... cu multa sila ... dar o sa le spun sa verifice aia ... din pacae nu am un alt opel cu un proprietar amabil sa ma lase sa suflu, trag aer din ea sa fac comparatie ...
Iar daca nu e aia, sa diagnosticheze ei ce este.

Ar mai fi daca nu e asta, sistemul de recirculare vapori rezervor, sau orice altceva,
Ramane de vazut sper sa fie supapa asta defecta ... la testarea mea pare permanent deschisa (membrana sparta / sau nu fac eu suficient depresiune cu gura).

mai vedem va tin la curent

 

Share this post


Link to post

Sa descoperit de unde e problema... urmeaza sa duc masina din nou sa se faca

Au muncit baietii 6 zile sa isi dea sema de unde e baiul, trebie data jos chiuloasa si curatate supapele.

E logica treaba.
Motorul se porneste normal, caldura se transmite mai rapid la supape decat la chiuloasa, tija se dilata si nu mai patineaza usor, se inchide cu intarziere ... dupa ce se incalzeste motorul .. si restul situatia revine la normal ... cand se incalzeste prea tare, gen mers constant pe autostrada (nu se ridica pedala de pe acceleratie la schimbat viteza, motor constant peste 2000 de ture se dilata probabil iar supapele prea tare si patineaza tija greu.

Deci trebuie data jos chiuloasa curatate, aranjate supapele. Cam nasol, a 100.000 km nu are cum sa fie prea perfecte supapele. Compresia totusi e ok, dar daca suprata de asezare nu e prea ok nici nu se transfera caldura prea bine la chiulasa.

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca ai facut test de compresie cu motor cald si rece si ai diferente mari intre ele?

Share this post


Link to post

Si continui sa crezi ca merita in continuare atatia bani aruncati pe geam?! Autovit scrie pe ea...cat mai poti scoate ceva.

Share this post


Link to post

Mie mi se pare prea cusuta cu ata alba povestea asta. Ale naibii supape tocmai la Cruze s-au gasit sa se dilate si contracte mai rau decat la alte masini. Nici rabla de Matiz nu a facut chestii de-astea. Mai mult, la masinile uzate (ceea ce nu cred ca e cazul Cruze-ului tau, chit ca ai mers pe GPL) simeringurile supapelor se lasa si incep sa aiba joc, nu sa mearga mai greu. Totusi imi aduc aminte ca GM a mai dat-o in bara cu supapele la motorul de 1.4 de pe Aveo. Eu zic ca principala problema a masinii tale este lipsa de interes si cunostinte a mecanicilor. Faptul ca ai GPL le mai introduce o variabila in ecuatie, lucru care nu le place si nici nu le face diagnoza mai usoara.

 

Sa ne tii la curent cu rezolvarea problemei.

Bafta!

Share this post


Link to post

compresia a iesit OK, si la rece si la cald fara vreo diferenta vizibila intre teste sau intre cilindri (desi la unu a iesit putin mai jos la rece si la altul la cald, diferenta sub 5%).

 

Problema a fost de la supape, sau mancat unele pe evacure, mai exact una din ele mai tare, baiul a fost ca toate fac o bordura pe coada supapei, care impiedica inchiderea lor completa si implicit arderea supapei, eu le-am rectificat pe toate de evacuare ca toate erau cu bai, cand le dai jos par imaculate, cand le speli ies gaurile de pe taler la suprafata.
Eu le-am rectificat in BV cu 6 lei pe bucata, toata reparatia impreuna cu diagnosticarea cam 2000 lei.
din pacate nu am facut poze si la talere, pentru ca imediat ce mi sa spus ca trebuiesc schimbate, am bagat viteza sa le duc la un atelier sa le rectifice (era vineri dupamansa) sa nu ii incurc pe mecanici cu programarea.
Pe logan au si 500.000Km pe GPL fara probleme, aici reiese clar ca e un design prost la motor, de se depune si arde mizeria exact unde nu trebuie.

 

Sa pornit motorul azi si a mers cum trebuie de la prima cheie, era spre sfarsitul programului si pe tester a iesit o eroare de circuit electric (senzor pozitei arbore cu came evacuare - circuit intrerupt) ce se va remedia maine dimineata, deci o sa iau masina din servis maine. Da am asiastat cu ochi mei la prima pornire si i-am dat si talpa la acceleratie si nu moare, motorul merge bine, doar ca ezita putin la acceleratie datorita erori de la senzor.

post-24827-0-25908700-1422988912_thumb.jpg

post-24827-0-16878300-1422989118_thumb.jpg

Edited by balogm

Share this post


Link to post

Da, arata nasol supapele alea. Bafta cu service-ul!

Share this post


Link to post

Urâtă poveste.Până la urmă merge sau nu?Sa inteleg ca era vorba de fenomenul de afundare a supapelor in scaunele de supapa datorat mersului pe GPL,dar din cauza depunerilor de pe coada supapei,supapele nu se mai asezau pe scaune cum trebuie.Si totusi problema asta ar fi trebuit sa iasa la testul de compresie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...