Jump to content
Sign in to follow this  
Fujito

Probleme Incarcare Electrica Matiz

Recommended Posts

Buna seara , problema a inceput in felul urmator :

Am iesit seara cu masina in oras cand vremea nu era tocmai favorabila si am ajuns la destinatie ok , dupa ce am vrut sa plec de acolo masina a pornit ok dar :

- Masina dadea semne ca nu mai avea putere : stergatoarele mergeau greu , martorii de bord si farurile luminau foarte slab .

- La mers cu a doua masina dadea semne sa moara , la turatie mai mare cu toti consumatorii opriti (da am mers fara lumini pana acasa) isi revenea .

- Ajuns acasa am lasat masina sa mearga la relanti si a murit

- Baterie avea ochiul magic negru

 

Urmatoarea zi am luat de la taicamio curent 5 minute dupa care am pornit-o , a mers masina vreo 10 minute nici un semn la ochiul magic al bateriei (era tot negru)

- Am scos in timpul functionarii masinii borna minus a bateriei si masina a murit subit

 

Intrebarea mea este urmatoare :

-Care ar putea fi cauza ?

-Cat ar costa reparatia in service ?

-Se poate repara si in fata blocului ?

 

Eu personal suspectez ori alternatorul ori bateria (Un Zap de 2 ani vechime) , tin sa va multumesc pentru gazduirea postului si as fi recunoscator pentru sfaturi si ajutor .

Share this post


Link to post

Poneste "gigantul" si verifica cu un voltmetru de cc la bornele bateriei tensiunea de incarcare. Daca aceasta nu scade sub 13,8 V cu consumatori importanti porniti (climatizare, faruri, dezaburire, stergatoare) te orientezi spre incarcarea bateriei la un redresor. Incarc-o (dupa posibilitati) si vezi comportamentul. Daca faci drumuri scurte in oras, acumulatorul e problema.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Deci sa dau voltmetrul pe DCV si sa il pun pe bornele bateriei cand aceasta este pornita cu ajutorul altei masini.

Ideea este ca daca declupez bateria in timpul functionarii masinii aceasta moare , nu ar trebui sa functioneze in continuare pe alternator ?

 

Tin sa mentionez ca bateria este moarta acum are in jur de 7-9 volti , daca o pornesc cu cabluri de la alta masina pot verifica cu voltmetrul daca incarca alternatorul ?

 

Nu ma pricep ... intreb si eu ca "prostul"

Share this post


Link to post

Nu, masori dupa pornirea masinii cu bateria ei. Bateria nu se deconecteaza in timpul functionarii motorului! Alternatorul nu functioneaza fara baterie! Idiot e cel ce te-a sfatuit sa faci asemenea teste!

La tensiune (in gol) sub 12 V te gandesti la: incarcare sau schimbare baterie.

Share this post


Link to post

Deci sa inteleg ca nu este alternatorul defect ? Cum aflu exact daca este bateria sau alternatorul defect ?

 

Bateria nu trebuia sa se incarce daca a fost pornita masina cu ajutorul cablurilor de la alta masina ?

 

Share this post


Link to post

Bateria aia cu ochiul negru si 7-9 V este in mare necaz. Nu trebuia sa se descarce mai jos de 10 V... Trebuie neaparat sa incerci sa o incarci pe un redresor (sanse de recuperare mai sunt), dar va sta multe ore bune pana se face ochiul verde.

Posibil alternatorul nu mai merge, s-a consumat excesiv din baterie si asta s-a descarcat. De regule, daca a pornit si alternatorul este bun, merge si cu bateria daramata.

Poti sa masori cat scoate alternatorul, cu motorul pornit si cablurile ramase pe bateria ajutatoare (daca e pe o masina, sa fie aia oprita).

Share this post


Link to post

Deci sa dau voltmetrul pe DCV si sa il pun pe bornele bateriei cand aceasta este pornita cu ajutorul altei masini.

Ideea este ca daca declupez bateria in timpul functionarii masinii aceasta moare , nu ar trebui sa functioneze in continuare pe alternator ?

 

Tin sa mentionez ca bateria este moarta acum are in jur de 7-9 volti , daca o pornesc cu cabluri de la alta masina pot verifica cu voltmetrul daca incarca alternatorul ?

 

Nu ma pricep ... intreb si eu ca "prostul"

In mod normal,daca alternatorul nu mai incarca ar trebui sa se aprinda martorul *baterie* in bord.Daca este aprins e clara treaba,daca nu, cel mai bine ar fi sa verifici tensiunea de incarcare cu un voltmetru , cu motorul pornit evident si fara sa fii cuplat cu cabluri la alta masina pornita.Tensiunea ar trebui sa fie intre 13,8 si 14,4,indiferent daca ai consumatori porniti sau nu.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Ramane de vazut , luni o voi "desface" , iar bateria este pe redresor acuma are vreo 4 ore momentan

Share this post


Link to post

Am verificat masina cu multimetrul si situatia sta in felul urmator :

- Bateria pusa pe masina (masina oprita) - 12,9 V

- Baterie pusa pe masina masina pornita relanti 12,9 V

- Masina turatie constanta valoarea creste treptat maxim pana la 13,8 dar apoi incepe sa scada treptat (fara consumatori)

- Masina pornita consumatori porniti valoarea tinde sa scada sub 12,9 pana cand se opresc consumatorii

 

Ce este de facut ? Slab miros de ars in zona unde este pozitionat alternatorul (confirmata de inca 2 oameni)

 

Edited by Fujito

Share this post


Link to post

Eu zic sa demontezi alternatorul de pe masina,si sa-l desfaci,si cu putin noroc poti vedea problema.Problemele pot fi multiple gen contacte imperfecte,diode topite,samd.In afara de releul de incarcare, cu un multimetru se pot verifica toate componentele alternatorului dupa demontare.

Share this post


Link to post

Deci situatia sta in felul urmator :

Alternator nou 300 lei

Diode 90 lei

Releu Incarcare 50 lei

 

Voi desface maine alternatorul . Multumesc pentru ajutor :)

Edited by Fujito

Share this post


Link to post

Inlocuit bloc diode arse cu unele noi si schimbat releu de incarcare datorita faptul ca din cauza acestuia s-au ars diodele .

Cost piese :

- Releu incarcare -50 lei

- Bloc diode -68 lei

- Borne noi (optional) -13 lei

- Manopera -64 lei

 

Total : 195 lei garantie 3 luni din partea service-ului

Share this post


Link to post

Salut baieti.

Probleme iarasi la tarabutz.

Am plecat azi la tara,si pe drum am simtit ca nu mai are vlaga. Apasam acceleratia degeaba, ca murea vazand cu ochii.Intr-un final a murit.

Am ajuns acasa tractat,nu mult vreo doi km. Ajuns in curte,am pus aparatul de masura pe ea.

De pornit porneste bine,la relanti am tensiune 10,8.

Cand accelerez tare,nu se vede o schimbare semnificativa,adica variaza intre 10,8 si 11,4, acceleratia in sine nu schimba nimic.

Nu am pornit consumatorii sa vad daca scade tensiunea.Oricum, cand s-a oprit pe drum, aveam consumatorii: faruri,ventilator, radio, dezaburire.

Am luat bateria sa o pun pe redresor. Stie cineva cati km pot parcurge doar pe baterie?

Si intrebarea de baza: stie cineva cam ce ar putea fi defect la alternator?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Am gasit sa comand un echivalent al releului,care e cu surub in locul mufei.Electricianul a spus ca e la fel,doar mufa difera.

Am descoperit singur ca,daca ai curent in baterie 13 v, poti merge doar pe baterie, FARA CONSUMATORI cel putin 30 km.

Sper sa nu supar pe nimeni,am postat sa vada si altii care mai patesc ce am patit eu, si sa invate cate ceva.

S-aveti sanatate.

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...