Jump to content
Sign in to follow this  
miborion

Frane Blocate Matiz

Recommended Posts

Buna,

Am o problema cu franele (cred) care acum iarna e chiar foarte serioasa.

Concret se mai intampla in timpul anului ca la plecare dimineata cu masina, cand plec de pe loc sa simt ca si cum as fi plecat de pe o piatra sau cu frana de mana pentru cateva secunde, se aude un zgomot metalic si dupa masina merge perfect.

In iarna asta, dimineata, parca ingheata franele. Concret trebuie sa o ambalez mai tare ca sa plec de pe loc, ca si cum as avea o piatra la roti, se aude zgomotul ala ca si cand s-ar desprinde ceva, dupa care, in timp ce merg, pentru vreo 10-15 minute daca calc frana parca nu se intampla nimic (nu franeaza), decat daca "ies prin podea" cu piciorul pe frana. Daca merg mai mult, intr-un final se rezolva (de la sine) si fran merge perfect...Inca ceva, atunci (dimineata) cand franele nu merg, pedala parca e foarte tare...ca si cand nu as mai avea servo-frana ci doar frana...

 

PS: am schimbat la un service placutele de frana, cand au inspectat si discurile, prin luna oct-nov 2013.

 

Sfaturi?

 

Multumesc,

Share this post


Link to post

Nu mai trage frana de mana pentru ca se lipesc sabotii. Daca problema apare si pe fata atunci probabil e ceva mai grav - piston etrier intepenit sau culise etrier intapenite. Care jante se incalzesc cand masina merge infranat?

Share this post


Link to post

@ches: multumesc pentru sugestie, intr-adevar coincide si cu trasul franei de mana, o sa incerc sa nu o mai trag sa vad daca se simte blocajul cand plec. Insa nu inteleg de ce e frana de serviciu "moarta" dimineata in primele 10 - 15 minute. Nu am vazut sa se incalzeasca jantele la mers, ci doar smulsul la plecatul de pe loc si problema cu frana care merge foarte foarte greu dimineata.

Share this post


Link to post

@ches: multumesc pentru sugestie, intr-adevar coincide si cu trasul franei de mana, o sa incerc sa nu o mai trag sa vad daca se simte blocajul cand plec. Insa nu inteleg de ce e frana de serviciu "moarta" dimineata in primele 10 - 15 minute. Nu am vazut sa se incalzeasca jantele la mers, ci doar smulsul la plecatul de pe loc si problema cu frana care merge foarte foarte greu dimineata.

Zgomotul care il auzi la plecare(trosnitura) dupa ce ai avut frana de parcare trasa apare deoarece din cauza umezelii din aer ferodourile de pe saboti se lipesc de tamburi,si trebuie fortata putin rotirea tamburului(rotii)ca sa cedeze(sa se dezlipeasca)Toate bune si frumoase daca ramai doar cu trosnitura si fortarea masinii la plecarea de pe loc,dar la un moment dat se poate intampla ca ferodoul sa se dezlipeasca de pe sabot,si sa ramana lipit pe tambur,si drept urmare roata cu pricina se va bloca,si problema nu se mai rezolva decat prin inlocuirea sabotilor.Sfatul meu pentru evitarea problemei respective este sa nu mai tragi frana de parcare peste noapte iarna sau cand timpul este ploios.Pentru problema cu frana tare dimineata, as avea o intrebare,si anume daca eficacitatea franei este aceeasi atata doar ca se apasa mai tare pedala de frana pentru acelasi efect,ca atunci cand frana functioneaza normal?Sper ca m-am facut inteles,iar daca nu astept intrebari pentru explicatii.

 

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

@sergiu: am incercat aseara fara sa trag frana de mana si de dimineata am avut aceeasi trosnitura dar parca mai slab ca intensitate. Cat despre eficacitatea cand merge mai greu pedala, in aceelasi timp si frana parca nu exista. Adica daca in mod normal daca "ciupesc" pedala de frana se simte imediat, atunci cand se manifesta problema e ca si cand nu as mai avea frana deloc. Trebuie sa apas pana la maxim frana ca sa franze cat de cat.

Edited by miborion

Share this post


Link to post

Ce varsta are lichidul de frana?

Cu trasul franei de mana iarna, daca masina este intretinuta, nu exista praf de saboti in tamburi (franele sunt curate, cablul este OK si gresat cum trebuie, n-ai nicio problema.

Share this post


Link to post

Eu patesc frecvent chestia asta. Dar pe fata. Se lipesc placutele de discuri daca nu merg zilnic cu masina. Mai ales daca e vremea umeda. Nu e nimic blocat la mine dar am discurile ruginite si unul sigur e si ovalizat

Share this post


Link to post

@Mircea: nu mai stiu exact ce varsta are, dar de cand am masina (2007), a mai fost schimbat doar o data, dar nu mai stiu daca acum 3 ani sau 4. Ar trebui sa-i schimb lichidul de frana?

Share this post


Link to post

Ar trebui sa-i schimb lichidul de frana?

Teoretic la fiecare 2 ani

Share this post


Link to post

@sergiu: am incercat aseara fara sa trag frana de mana si de dimineata am avut aceeasi trosnitura dar parca mai slab ca intensitate. Cat despre eficacitatea cand merge mai greu pedala, in aceelasi timp si frana parca nu exista. Adica daca in mod normal daca "ciupesc" pedala de frana se simte imediat, atunci cand se manifesta problema e ca si cand nu as mai avea frana deloc. Trebuie sa apas pana la maxim frana ca sa franze cat de cat.

Daca si cu frana de mana lasata a trosnit la plecare atunci cred ca anvelopele au inghetat pe locul de parcare(s-au lipit de asfalt),sau s-au lipit de stratul de zapada inghetata care se aduna sub aripile masinii.In ceea ce priveste frana slaba,ma gandesc in primul rand la lichidul de frana care e posibil sa aiba apa( acumulata din condens) care cristalizeaza si face dop pe instalatie,iar dupa incalzirea motorului cedeaza,sau,tot din cauza frigului,si a umezelii din aer,supapa de sens,de pe circuitul servofranei sa inghete si sa nu permita crearea vacumului,la nivelul membranei,dar asta ar insemna sa ai totusi franare buna dar cu un efort mai mare la pedala.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Poti avea apa in lichid si sa inghete partial (se gelifica) si de aici franare proasta.

Share this post


Link to post

Eu am avut aceleași simptome + frână de mână slabă. Cauza era desprinderea ferodoului de pe sabot. După înlocuirea acestora nu au mai fost probleme. Dacă te pricepi demontează tamburii sau mergi la mecanic.

Edited by bebe2000

Share this post


Link to post

Hai ca a inceput si a mea sa faca la fel. Se pare ca e exact ce a niki si intr-adevar dupa ce plec de pe loc frana trebuie apasata mai tare. Avand in vedere mormanele de zapada cu care m-am luptat banuiesc ca s-a depus zapada/apa pe etrieri si noapte ingheata placutele de frana pe etrier. Lichidul este schimbat anul trecut, are mai putin de 6 luni. Momentan nu ma ingrijorez prea tare, doar am grija sa nu merg prea tare si primele frane sa le pun din timp. Cand se mai incalzeste voi merge la spalatorie sa curat bine franele.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor!

Am si eu o intrebare, stie cineva de unde pot cumpara ventili(aerisitori) de la etriere? Ale mele s-au stiftuit si nu mai prinde cheia, decat daca folosesc un mox le pot slabi sau le pot infileta... Am tot cautat inclusiv la Radacini dar nu au...

Share this post


Link to post

Asta e specific, cred, la Matiz. Dacă nu circuli cu Matizul 2 zile, deja simţi coroziunea pe ferodouri sau plăcuţe. Asta, mai ales dacă tragi frâna de mână şi se înţepeneşte. Chiar dacă nu am tras frâna de mână, după 10 zile de staţionare, pe timpul viscolului, la plecare, în loc să se desprindă de tambur, ferodourile s-au desprins de saboţi şi au făcut un dezastru în roată, că a trebuit să schimb şi cilindrul de frână.

Share this post


Link to post

Tocmai de aceea este bine ca dupa trecerea iernii sa se procedeze la o inspectie temeinica a intregului sist. de franare.

Aici fac referire in special la culisantele etrierilor(raman intepenite) uzand neuniform placutele de frana, incingand roata/rotile ajungandu-se pana la decalirea rulmentilor intervenind astfel probleme mai grave.

Si aerisirea sist. de franare este bine venita dupa aceasta perioada.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...