Jump to content
Sign in to follow this  
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

Nu se lasa, se rupe. Am patit-o eu... pune o poza cu bordul ala topit.

Share this post


Link to post

Eu sper sa nu se rupa, mama lui, ca are ~5000 de km facuti ca de mos asa :evilfork: Eu credeam initial ca se lasa camasa si bucsa aia de cauciuc; dar cam des se lasa. Cel vechi tot la fel facea si la inspectie parea intact.

Poza pun maine, acum am ajuns acasa si nu mai ies la masina. Nu e topit rau, e putin prajit la suprafata, dar cred ca daca-l mai lasam mult se facea si mai rau.

Share this post


Link to post

Maine s-a facut poimaine :) Mi s-a indeplinit si o mica doleanta, anume sa fie mata consola aia. Numai ca restul plasticelor ies putin in evidenta ca sunt mai lucioase. E originala piesa, dar nu stiu de ce nu au pastrat culoarea. Nu vreau sa stiu cum ar fi aratat daca ar fi picat niste ulei parfumat pe plasticul asta vopsit. Daca are cineva nevoie de el, il dau pe un set de bere, 0,33x6 :) )post-36075-0-65348400-1441723237_thumb.jpg

Am pus ochii pe niste ENZO, 196 lei. Nu prea cred c-o sa le iau, dar ma tenteaza destul de mult.

Ar trebui sa ma apuc sa repar si rugina de la pasajul rotii spate; m-am hotarat, eu rezolv, citesc tot ce e de citit pe forum inainte.

Incredibil ce zdoaba km astia :) ) bine ca de cand am cumparat masina, a stat un an in curte nefolosita, s-a mai conservat :D

post-36075-0-98631700-1441723308_thumb.jpg

post-36075-0-51450400-1441723329_thumb.jpg

post-36075-0-34464000-1441723358_thumb.jpg

Share this post


Link to post

N-am avut ce faci si m-am dus la magazin sa iau 3 "garnituri filtru aer", adica cel care e pus in fata "nasului".

Le-am pus doua in lateralele capotei, unul in partea opusa celui care exista pe masina.

Ideea era sa nu mai intre intotdeauna apa cu galeata la spalare sau cand ploua, dar si sa pastreze caldura, important mai mult iarna, vara... nu stiu daca o fi bine. Si chiar tine caldura, daca pun mana deasupra farului iese caldura, unde unde am pus eu garniturile astea nu se simte nimic.

Singurul dezavantaj e ca parca s-a ridicat putin capota, ~2mm, adica nu mai pica 100% la linie cum era inainte. Sper sa se mai lase cauciucurile alea.

post-36075-0-25355600-1442322253_thumb.jpg

post-36075-0-03289000-1442322261_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Am scapat si de "gaura" deasupra rezervorului, cu ajutorul PDR-ului. Ma enerva la culme. Pacat ca s-a crapat cativa mm vopseaua, asta este, era ascutita indoitura. Umplu cu vopsea.

Cu ocazia asta am obtinut si un pret pentru rugina de deasupra rotii, ~500 lei, sa vin eu cu elementul. Mi se pare mult-spre foarte mult. Tin foarte mult la masina, dar sunt constient ca-i Matiz. Asadar, reparatia 100% o voi face eu, cum o fi. Si sper perioada asta. M-ar costa: 15 lei/100g vopsea spray "29U", lac am, flex am, slefuitor am. Mai imi trebuie chit si solutie din aceea care inhiba rugina - astea nu stiu cat costa.

Oricum la service nu mai duc masina, as spune niciodata, sau cel putin asa intentionez. Pentru a indrepta tabla, de la sters s-a matuit zona, s-au rupt acele dopuri de la stop care intra in caroserie, plus luat putin vopseaua in gaurile unde erau acele dopuri. Le-am cumparat, le pun la loc, vopsesc, repar, asta e.

post-36075-0-74360900-1442927527_thumb.jpg

Share this post


Link to post

ma bucur ca ai rezolvat-o, arata f bine, cel putin in poza, eu nu vad vopseaua crapata. Eu as da mai repede cu lac in loc de vopsea. Daca dai cu vopsea fara lac, se va lua usor vopseaua. Daca nu nimeresti nuanta vopseaua, se va vedea naspa. Cu lacul mergi la sigur :) .

Din pacate vopseaua la Matiz-uri nu este prea grozava, cel putin la mine aia originala pare ca nu a aderat f bine pe masina si pe alocuri, in interior unde nu a fost vopsita, cand am pus flexul s-a exfoliat f usor.

Pt pasaje, dupa opreratia de curatare rugina/ vopsire, pune niste aparatori de-alea de noroi pt rotile spate.

 

Vopseaua la pasaje da-o la spray, nu te prosti cu pensula, se va vedea urat.

 

Spor!

Share this post


Link to post

Arata bine si in realitate, mai putin vopseaua care a cedat. In poza am vrut sa evidentiez ca a iesit bine tabla. E un firicel de par, ca sa-i zic asa, de vreo 3 mm, alb. I-am dat azi cu vopsea si ceara solida in locul ala. E OK acum. Trebuie sa iau alt flacon cu vopsea, asta s-a ingrosat rau. Lac nu am, o sa iau si un flacon cu asa ceva. Si trebuia sa dau cu vopsea, ca se vedea alb.

Vopseaua pe baza de apa nu prea are cum sa fie buna, parerea mea.

Am omis sa spun ca o sa-mi mai trebuiasca pentru reparatia pasajului si un tub cu grund. Bineinteles ca la spray vopsesc, nici la "dacii" nu am dat vreodata cu pensula.

De mult am vrut sa iau carenajele alea pentru spate, dar nu stiu cum arata, cum se prind. L-am rugat pe augustinionut sa-mi explice si sa-mi trimita niste poze. El mi-a spus ca a dat gauri in aripa masinii, iar eu nu vreau sa fac asa ceva. In bara din plastic dau gauri fara probleme.

 

Merci!

Share this post


Link to post

Si nu ti-a inflorit rugina acolo unde ai dat gauri? Carenajele alea eu credeam ca se baga ca la rotile fata - se sprijina pe buza si am 2-3 puncte de prindere.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Da, n-o sa fac asa ceva... Buza aia nu merge pusa deasupra tablei?

 

I-am gasit garaj la Gigant, sta la calduria iarna asta :D :D :D M-am gandit ca ustura mai rau buzunarul daca sta sub cerul liber.

post-36075-0-61340600-1444493409_thumb.png

Share this post


Link to post

Cred c-ar trebui sa-i spun LA MULTI ANI Micului Gigant <:-P

In perioada asta a implinit 9 ani, cu km perversi 69 000 :D

 

Bateria incepe sa se duca, are 12,45 volti. Deh, daca sta in garaj, abia la doua saptamani mai am chef sa ma plimb. Aiurea e ca la fiecare pornire a motorului, sta putin si becul de presiune ulei aprins. Trebuia schimbat uleiul, dar il mai tin pana la 8-9 luni.

Astept un redresor de la Lidl la oferta :)

 

In rest am incercat sa pun niste piulite fluturi pe la baterie ca sa-mi fie mai usor sa o scot... Nu mi-a iesit.

Ma gandeam si la niste semnalizatoare laterale/fata albe in loc de portocalii, pentru un aspect mai tanar, dar fiind poloneze, am inteles ca n-ar fi prea rezistente.

Am mai luat de rezerva un mustiuc pentru esapament. Foarte bun, e ca nou asta montat, n-are pic de rugina; daca mai vrea cineva, 13 lei in Cora.

 

I-am schimbat IAC-ul, 100 lei producator NBN. La prima pornire nu a mai murit motorul ca de obicei. Am facut si prostia de Idle Learn Reset. N-o sa mai fac asa ceva, am gasit in manual alta metoda mai simpla: actionat pentru o fractiune de secunda demarorul, fara sa porneasca motorul; simplu. Acum sa vedem daca am rezolvat si cu pornirea la cand, daca nu, urmatoarea piesa schimbata va fi senzorul de temperatura.

post-36075-0-08244800-1448193147_thumb.jpg

post-36075-0-62006100-1448193153_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Nimic nou, micul gigant a ramas nemiscat in garaj, doar cate-o cheie la o saptamana-doua.

Si a cam venit vremea reviziilor, am luat bujii NGK Made in France; parca erau Japan. Ma batea gandul sa le schimb cu alte "avioane", dar m-am potolit. O sa pun poza cu astea folosite cand le scot; au cam 2 ani si aproape 10.000 km, abia astept sa le vad cum arata.

Ce nebun sunt, cand s-au adunat atatea..? Am mai luat unul azi pentru jante :) )post-36075-0-03104800-1457267986_thumb.jpg

post-36075-0-31595800-1457267979_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Vezi ca al meu are radiatorul colmatat de la stat in garaj.

Share this post


Link to post

Nu stiu... am o stare asa... m-a terminat de tot masina asta. Ma gandesc la varsta pe care o are si vreau sa o fac masina de epoca peste N ani... :) )
Ce sa-i fac, o sa ii schimb antigelul, uleiul, lichidul de frana si o sa ii mai trag cate o plimbarica din cand in cand. Pana ne mutam la casa, ca atunci o s-o folosesc.

A fost bine, pana acum vad ca nu au mai avansat zonele cu rugina.

Share this post


Link to post

prea intretinuta masina asta! :tongue: n-o vinzi? :mrgreen:

 

Share this post


Link to post

Masina asta e ca un membru al familiei, deci... nu :evilfork:

Share this post


Link to post

Asa arata bujiile, OK zic eu, mai putin filetul ala nenorocit care a ruginit si a facut sa cada mizerii in cilindri la desurubare. Doar distanta putin marita. Bujiile au ~2 ani si 12.000 km.

Si asa m-am ales si cu check aprins, crezand ca scap de mizerii daca dau la automat cu bujiile scoase si cu mufa de pe bobine scoasa.

Ca invatatura de minte, o sa ma chinui sa schimb toate piesele la timpul lor.

post-36075-0-03371200-1457860105_thumb.jpg

post-36075-0-02735500-1457860277_thumb.jpg

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

cred ca-ti faci cam multe griji pentru o masina ca matiz...

bujiile arata asa si la tico-ul meu care are vreo... aproximativ 300000 km la bord,doar ca-s cu 3 craci si-s BRISK! pe filetele astea supuse la temperaturi mari si diverse conditii extreme,umezeala,etc... se da cu pasta de cupru antigripanta,si n-o sa mai vezi tu rugina sau altele pe piesele in cauza! iar de desfacut o sa le desfaci fara sa vrei/foarte usor! nu mi-as face griji pentru mizeria cazuta in cilindru! porneste-o si da-i vreo 150 km/h pe unde nu e radar! iese tot din cilindrii ,eventual se mai curata si depunerile de carbon de prin camera de ardere si supape! Ai mai putea sa-i cureti depunerile de prin zonele astea turand-o pe loc la vreo 3-4000 rpm si folosind un pulverizator fin ,in genul celor de curatat geamurile, sa pulverizezi in admisie ceva ceata de apa! prin procesul de calefactie o sa se curete tot in zona clindrii-supape/camera de ardere! si chiar de o ineci cu "ceata de apa" ii scoti bujiile si-i dai la automat;isi revine sigur ,testat de mine ca am innecat-o o data cu benzina si doar asa am reusit s-o mai pornesc! In cazul meu ar mai fi o problema cu niste supape la un cilindru ce CRED ca nu mai etanseaza perfect,de aici un mers cam neregulat/cu tremuraturi mici la relanti! partea buna e ca n-am "chestii de-astea" cu "engine check"... si sincer ma sperie electronica la masini... e dezastru cateodata...

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

Pai la mine treaba sta altfel, eu merg subturat cu masina, de asta am evidentiat ca sunt OK bujiile, in sensul ca isi fac treaba si se curata. In plus folosesc un ulei subtire.

De mizerie in cilindri imi cam fac griji ca se pot zgaria. Daca iese pe evacuare, ramane in cele doua catalizatoare :) )

Ce-i drept e ceva depunere pe capul pistonului, pe mijloc, pe margini mi s-a parut curat, zic doar de singurul piston pe care l-am vazut (3), ca ala era sus.

Stiu cum se curata cu apa, dar n-am sa fac asa ceva, o las cum e.

Share this post


Link to post

Arata bine bujiile, se vede ca ai motor bun. De ckeck scapi prin scoaterea bornei .

  • Like 1

Share this post


Link to post

Asa arata bujiile...

 

n-am putut sa ma abtin,asa ca ma laud si eu cu bujiile brisk cu 3 "craci" de la tico-ul meu:

asa arata dupa o tura scurta prin oras,la drum lung si viteza mai mare constanta sunt si mai "frumoase"! :mrgreen:

 

rog totusi moderatorii sa-mi spuna si mie daca postarile mele sunt nepotrivite inainte sa le stearga,ca am cautat in disperare vreo doua pana sa-mi dau seama ca nu mai sunt!

multumesc anticipat!

post-45039-0-75530600-1457960785_thumb.jpg

post-45039-0-55896200-1457960792_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Da, sunt nepotrivite pt ca postezi pe topicul de prezentare al altcuiva. Deschide un topic separat cu masina ta si prezint-o acolo.

Share this post


Link to post

S-a dus Check-ul, dupa a 3-4-a pornire.

Urmeaza sa-i schimb Valvoline-ul cu alt Valvoline la Pastele asta care vine, cu tot cu filtru de aer. Am hotarat sa il schimb si pe el la fiecare schimb al uleiului.

Share this post


Link to post

incearca ulei sintetic MOTUL! apai la cat costa un filtru de aer,chiar nu vad de ce nu l-ai schimba... eu la tico in nici cred ca 1000 km s-a facut ca dreaqu filtrul de aer... zici ca am mers prin zone poluate rau din china... mai are un pic si e negru... daca poti te rog pune o poza de rezolutie cu filtrul de aer vechi si spune cam cati km ai facut cu el! ca eu nu mai inteleg de ce se murdareste filtrul de aer asa repede!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...