Jump to content
Sign in to follow this  
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

La ulei sunt hotarat, daca nu mai gasesc/nu mai am incredere in Valvoline, pun Ravenol 5W30 sau 5W40. Asta il am in cutie si merge bine. Nu stiu de ce, dar imi inspira incredere, imi plac ambalajele; suna ciudat, nu? :D

Filtrul asta nu cred c-o sa fie prea murdar, pentru ca masina a stat in garaj cu lunile, dar am o poza cu unul care a stat pe masina 9000 km si 8 luni, in comparatie cu unul nou.

O sa pun poza si cu asta care o sa-l scot cand fac schimbul. Si nu mi se pare ieftin 36 sau 38 de lei, e doar o hartie pana la urma.

post-36075-0-33088900-1459178914_thumb.jpg

Share this post


Link to post

KM 69 850

Am rezolvat in sfarsit cu uleiul, dupa un an de stat in motor, dar bine ca macar am gasit o sursa sigura. Daca are nevoie cineva de Valvoline-ul care il folosesc eu si nu numai, ofer info cu placere.

Mi-am confectionat niste "rampe" daca le pot numi asa, niste uratenii, dar care si-au facut treaba si le voi folosi si pe viitor pentru asta. Am loc extra suficient sub masina, mai ales ca sunt cam gras. Sper sa nu deranjeze poza, dar poate reprezinta o idee si pentru altcineva.

Oricum o sa cumpar niste rampe in viitor, setul din poza este 220 lei fara TVA.

Urmeaza lichid frana, ulei CV, curea alternator si de ce mi-e cel mai frica... distributia. La Andrei nu ma mai duc, trebuie sa caut pe altcineva.

Nu s-a rezolvat cu pornitul greu la cald, se pare ca nu era de la IAC, poate o sa postez la probleme.

Alternatorul nu se slabeste doar de la piulita de sus, trebuie si cele de jos desfacute, dar nu am avut cheie buna.

Am mai dat jos chestiile inutile, precum umerasul ala de la tetiera, husa de tetiera si alte prostioare.

Filtrul de aer nu merge mai mult de 5000 km, am gasit si praf pe langa garnitura, deci a aspirat si niste praf motorul, oricat de bine am incercat eu sa il potrivesc. Acum am luat filtru BOSCH - care tot aceeasi Marie e, da' cu alta palarie; pare o idee mai moale garnitura.

:thumbl:

post-36075-0-76221100-1462437579_thumb.jpg

post-36075-0-60493800-1462437585_thumb.jpg

post-36075-0-16655400-1462437589_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Mergi la Tudor pentru distributie/curele, mi le-a schimbat mie si e f OK. Stie sa iti desfaca si alternatorul, air pretul e asa de mic incat nici nu merita sa te murdaresti (decat daca iti face placere :p )

Cat despre rampe, faci treaba mai buna cu alea de lemn daca le refaci putin mai late, mai lungi si mai inalte, depinde pentru ce operatiuni ai nevoie.

Share this post


Link to post

Cu distributia as vrea ca locul unde voi merge, sa existe un elevator si o cheie pneumatica. Tot respectul pentru Tudor, sunt sigur ca mananca pe paine asa ceva, dar ma simt mai in siguranta asa (pentru masina). Sau detine asa ceva..?

Legat de rampe, stiu ca in poza nu se vede cine stie ce, dar este foarte mult spatiu sub masina, nu numai pentru un schimb de ulei. Si sunt destul de lungi, au 70 cm (cu tot cu panta de urcat) si vreo 12 cm inaltime. Ca latime mai raman, sa zic 3 degete, in lateralele rotilor. Le-am facut la tara, in graba, pe genunchi cum s-ar spune, din capriori + o bucata de pal nemelaminat deasupra (ce am gasit si eu pe acolo).

Merci, Vali :caaalm:

Share this post


Link to post

Mie nu prea imi plac mecanicii care abuzeaza de cheia pneumatica :) , tot in cheia dinamometrica am mai multa incredere. Tudor nu are pistol pneumatic, nu stiu daca are dinamometrica, insa pot sa spun ca pentru Matiz a fost cel mai OK mecanic la care am fost. Plus ca te asculta si tine cont de dorintele/sfaturile tale ceea ce putini fac.

 

Ca idee am fost cu Spark-ul la un service cu elevator si toate echipamentele sa schimb curelele si au fortat baietii in piulita de pe rola intinzatoare de 3 ori pana cand le-am atras atentia ca surubul rolei are cap de imbus de unde se slabeste :) ... Asta in conditiile in care la Epica n-am avut ce sa le reprosez niciodata (pana m-au suparat si acolo cu tamponul ala de la cutie).

 

Mai stiu un mecanic OK recomandat de Mike1 de aici de pe forum la care am fost de mai multe ori cu Matizul si Epica (la Epica mi-a facut distributia), daca vrei iti dau numarul lui de telefon. Tudor mi se pare totusi mai OK. Oricum la Matiz cureaua de distributie poti sa o schimbi si tu, nu e mare filozofie, vezi ca sunt sfaturi pe Matizclub. Eu nu m-am bagat sa fac asta de frica.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Asa e, mai bine un mecanic in adevaratul sens al cuvantului, decat unul care are tot felul de scule :mrgreen: care degeaba le are daca nu stie meserie.

Oricum, acum in vara face 3 ani, din cate am vazut in manual ar trebui schimbata distributia. Dar o voi schimba anul viitor, vad ce fac pana atunci.

La service-uri de nebun nu ma duc sa fac incercari.

Share this post


Link to post

Haha, n-o sa mai injur Matiz-ul sau sa il consider "dacie".

Am de o luna o Dacia de la tata sa imi car diverse, sunt cu mutatul. Ei bine, vreau sa spun ca atunci cand m-am urcat in Matiz dupa luna asta, am crezut ca sunt in masina viitorului, nu se auzea motorul, cursa levierului de viteze mi se parea atat de scurta, nu se auzea mai nimic de afara, mirosea a nou :mrgreen: etc. Am crezut ca rup podeaua la calcarea ambreiajului, pentru ca nu simteam deloc pedala :) ) Bine ca m-am straduit cu acceleratia :evilfork: Sper sa nu para ciudat ca am pomenit de comparatia asta, dar asa mult ma obisnuisem cu Matiz-ul incat chiar ajunsesem sa cred ca e destul de slab.

 

In rest a stat numai in garaj, nu i-am mai facut nimic. I-am cumparat carenaje pentru rotile din spate. O sa incerc sa le montez si pe alea.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Niste adevarate Mizerii carenajele, nu am reusit/vrut sa le montez. Sunt ca ale lui @augustinionut. Sa nu mai aud de produse poloneze; mai bine China. Nu mergeau montate decat cu gauri in aripa si cu nituri. Sunt sigur ca exista alti producatori care vand produse bune, dar am decis sa ma opresc aici cu impopotonat Matiz-ul cu tot felul de balarii care nu sunt facute pentru el. "Sistemul audio" si senzorii de parcare imi sunt suficienti. Chiar nu am gresit la primul post zicand ca vreau sa o pastrez clasica. E frumoasa asa cum e, ca model, dupa atatia ani, in opinia mea cred ca tine pasul cu "moda".

Ma mai batea gandul cu alte prostii, dar m-am potolit (ce bine!).

70.200 km, facut un drum de 300 km, si unul la spalatorie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Masina e un vis (pare rau daca suna ca exagerez), doar mici chestii care ma deranjeaza: am depasit revizia la anumite componente/fluide, rugina, busonul de la baia de ulei este umed, la roata din spate era destul de multa vaselina topita in janta si pe tambur, franele sunt obosite. Legat de frane, e cazul sa schimb placutele si sabotii cu ceva mai bun, am observat ca dupa ce ies de la spalatorie ma dau cu capul de volan la prima frana, deci clar aliajul consumabilelor este un rahat.

Nu prea mai am timp de ea, din pacate, sa ii mai fac una-alta.


Apropo de carenaje, daca le vrea cineva, le dau pe muci. Dar trebuie sa stie ca am taiat din buza unuia cativa cm (3 as zice).

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Niste adevarate Mizerii carenajele, nu am reusit/vrut sa le montez. Sunt ca ale lui @augustinionut. Sa nu mai aud de produse poloneze; mai bine China. Nu mergeau montate decat cu gauri in aripa si cu nituri.

Apropo de carenaje, daca le vrea cineva, le dau pe muci. Dar trebuie sa stie ca am taiat din buza unuia cativa cm (3 as zice).

Poza actuala.

post-13903-0-82181500-1471975580_thumb.jpg

Share this post


Link to post

...Dupa 10 ani fara doua luni, de stat si in Ferentexas si pe trotuare si in soare si si, exceptand ultimul an :D

Urmeaza ITP saptamana viitoare.

post-36075-0-81042600-1477838305_thumb.jpg

post-36075-0-75524400-1477838322_thumb.jpg

post-36075-0-41940000-1477838332_thumb.jpg

post-36075-0-86594700-1477838345_thumb.jpg

post-36075-0-11631600-1477838363_thumb.jpg

post-36075-0-08952000-1477838379_thumb.jpg

post-36075-0-01424900-1477838391_thumb.jpg

post-36075-0-44782600-1477838399_thumb.jpg

post-36075-0-87073400-1477838408_thumb.jpg

post-36075-0-73509300-1477838417_thumb.jpg

post-36075-0-25749900-1477838451_thumb.jpg

post-36075-0-16861300-1477838463_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Mda, mici probleme la ITP cu o roata spate careia frana nu prea ii functioneaza (cilindru blocat). Va trebui sa rezolv.

 

La pozele de mai sus am uitat sa adaug cantul usii spate-stanga, care este cam cu flori :D si murdar (de rugina) - o sa postez foto.

Share this post


Link to post

Man, acolo iti recomand sa o repari cu fibra, si dupa vopsita, numai are moarte, dar ai rabdare sa treaca iarna.bafta imi place cu ai grija de ea.

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

Multam' :D

Pai fibra o sa intre acolo, am lasat prea mult timp sa treaca; chiar sper ca la anul sa reusesc sa o fac. Imi e greu oricum sa ma ocup de ea acum, fiind cu planurile cu casa.

Sa te bucuri de achizitie, o sa dau un like. Nu ti-am mai poluat topicul :)

Share this post


Link to post

da stiu, cum e cu casa mult succes, legat de rugina daca mai ai ceva puncte , pete etc... eu iti recomanda temporar, cu toate ca eu am folosit si a ramasa de cativa ani aplicata o solutie de la Loctite 7505, este incredibil de buna, dizolva rugina si se transforma intr-o pelicula neagra si efectiv numai lasa rugina sa avanseze si nici nu trebuie vopsita zona imediat poti sta asa cu ea apicata ani buni.

Share this post


Link to post

O sa iau solutia aia cand racai buchetul ala de flori deasupra rotii, sa-i dau acolo, in rest "problema" - nesemnificativa - ar mai fi coltul ala la capota si cant usa, dar vad ca alea nu au mai avansat, pasajul vad ca a mai mancat putin in sus.

Asta e, Ionele, Euro 4 rugineste mai repede :) )

Share this post


Link to post

A naibi boala... Sa zicem ca pentru o masina ieftina, s-a "mentinut", dar... mai rau parca doare sufletul decat buzunarul.


Mecanica se face, dar daca in tabla a intrat boala, ciaos.

  • Like 1

Share this post


Link to post

De cand nu am mai postat, mi s-a pus pata rau sa-l fac pe gigant cat se poate de clasic.

Asadar am montat un nou Pioneer fara CD (are USB), cu taste iluminate verde si display alb, asemanator cu casetofonul TANK. Pe cablurile masinii am montat mufe ISO; am gasit pe Maica Domnului set de socluri + papuci, pe care i-am pus pe fire, deci adio banda izolier.

Am montat finitii noi pe stalpii din fata, fara tweetere.

Pe fata aveam de gand sa iau alte difuzoare de 10 cm cu 2 cai, dar nu stiu, ma mai gandesc.

Pe spate am pus difuzoare Crunch, 10 x 15 cm, in locul lor. De la dezmembrari, am luat o polita care arata foarte bine.

Urmeaza (am dat comanda) sa ascund si pe fata difuzoarele cu grilele originale si sa pun un buzunar pe fata de usa stanga.

Luasem in calcul sa montez fete de usi pline, dar dupa ce am citit pe forum, m-am extra-linistit; pacat, arata bine.

Am dat aproape 50 de lei pe mustiucul original, desi asta de acum arata 100% ca nou, dar... nu e original :) )

In viitor o sa fac ceva si in privinta rotilor, fie sa pun jante din aliaj, fie sa cumpar de la dezmembrari jante din tabla, gri si sa le las simple, doar cu capacelele centrale. Astea pe care le am sunt vopsite in negru nasol. Capacele nu ma mai incanta, arata bine, dar nu stau fixate pe centru, iar cand se invarte roata, se vede aiurea.

Dat jos husa de volan, ascuns display-ul senzorilor de parcare sub bord si alte chichite care nu au legatura cu Matiz-ul.

O sa mai pun si niste poze.

Intre timp colectionez piese pentru revizii si problema cu franele.

In legatura cu audio, pot spune ca am facut downgrade mare. Cass-ul nou, pe care am dat 260 lei, e un jeg fata de cel vechi. Crunch-urile au un sunet bun, dar nu au cum sa dea putere la diametru asa mic.

In rest, nu prea a mai iesit din garaj, decat cand a fost problema cu gerul si tevile :D

Cam atat imi vine in minte acum. In rest, mai are nevoie de un plin de rezervor (e uscat) si asigurare.

Share this post


Link to post

Tpu, am uitat sa fac poze. Data viitoare :D

 

Am terminat cu 'standardizarea'. Inlocuit si pe spate/dreapta opritorul usii, ca se inchidea peste mine.

 

Pentru frana am luat saboti originali, cilindrii originali, placute fata Textar, garnituri etrier originale.

Intre timp am gasit sub masina niste pete, lichid de frana cel mai probabil.

 

Rugina de la pasajul rotii avanseaza.

 

Ma enerveaza, ca tovarasul cu Mati' din 2004 nu are nici rugina si nici probleme cu frane sau orice altceva. A fost tinut afara si scos la plimbare o data la nu stiu cat timp. Revizii la Pastele cailor.

Avea dreptate Korydon, Matiz-ul e ca vinul. Mai vechi = mai bun. Al meu tot ca vinul e, dar se face otet :(

 

Oricum, abia astept sa-l fac, sa-l scot la plimbare :lavolan:

Share this post


Link to post

Nu o sa iti vina sa crezi dar al meu are peste 15 ani si nu mi-e rusine sa ies pe strada cu el, arata excelent pentru varsta lui. Probleme cu franele am avut si eu dar nu ezita sa schimbi tot ce simti ca nu e in regula pentru ca nu te joci cu franele, sunt mai importante si decat motorul in sine .In rest sa fim noi sanatosi caci rugina afecteaza si auto mai bine cotate decat Matizul.

Share this post


Link to post

De vina eu sunt ca nu am tratat problema de cand era o mica floare. Mi-a fost mila sa stric vopseaua. Apoi ba nu am avut timp, ba am zis ca mai merge, acum suntem cu alte chestii pe cap si nici nu prea am unde sa o fac; la garaj simt ca nu am loc, lumina, strada e destul de circulata. Cum nu vreau sa ma duc la tinichigii, o s-o aranjez eu, dar data viitoare cand se mai strica zona, la taiat/sudat ajunge. Rugina e cea mai nasoala problema, in rest, orice se face. Mi-am aranjat eu chestiile de gust si cand m-am uitat deasupra rotii, mi s-a stricat dispozitia :) ) Nu e groaznic, dar...

Share this post


Link to post

Se pare ca am scapat o perioada de frane. Am parcurs +400 km si pare totul OK.
Franele se simt la fel ca inainte, nu stiu daca mai e loc de 'alezat'. Ce putin primele frane nu faceau nimic; ma asteptam la asta oarecum.
Urmeaza sa cada pe fata (dreapta) pistonasul, fiindca are o dunga de puncte rugina. Sper sa ma mai tina o perioada. L-as fi schimbat, dar cum era sambata (sau duminica, nu mai stiu) nu aveam de unde sa il cumpar.
In interiorul tamburilor mi s-a parut super curat dupa 10 ani, sabotii mai mergeau destul; am uitat cat masurau. Tamburii au dimensiunea maxima 182 mm interior, iar discurile 11 mm grosime. Placutele aveau 7 mm, deci oricum trebuiau inlocuite.
Roata dreapta era aproape blocata, abia am dat tamburul jos, montand roata, invartind si tragand afara. Oricum, ambii cilindri erau sudati. Din pacate, un holender-ul dreapta l-am distrus, neavand scula adecvata. Am reusit cu un cleste morse, desi cumparasem o cheie speciala.
Petele de lichid sau ce gasisem eu pe jos in garaj, nu stiu de unde erau...

Sa vedem cum stam cu timpul liber, vreau sa ma duc la tara sa mai prelungesc si agonia aia de rugina la pasaj.

Si urmeaza distributie. Nu stiu daca sa schimb si pompa de apa sau nu, mi-e sa nu cumpar ceva mai prost. Ma gandeam sa verific culbutorii, dar m-am razgandit, mai poate astepta.
Plus uleiuri motor si cutie, filtre, antigel. Cel de la cutie trebuia schimbat acum un an si ceva, dar mi se pare bun uleiul, cutia schimba ca atunci cand l-am pus, fata de Total care dupa cateva luni abia puteam sa schimb in treapta II. Deci tot pe Ravenol o sa merg, cred ca merita 59 lei / litru.

M-am luat dupa un truc dintr-un comentariu de pe YouTube, anume sa dau cu crema de pantofi pe grila de la stergatoare. A iesit bine si vad ca de la ploaie sau lichid de parbriz nu s-a dus. Sunt curios cat tine "tratamentul". Era prea gri si obosit plasticul.
Am schimbat si cotierele (manerele usilor din fata), mi se pareau putin 'sterse' sus; la 1.5 lei cat costa unul, trebuia sa le fi schimbat pe toate...
A, mi-am tras fir de + permanent la becul din portbagaj, inainte trebuia sa aprind pozitiile.

PS: Husele urate erau provizorii pentru reparatii si spalatorie :D

post-36075-0-14070600-1492505082_thumb.jpeg

post-36075-0-62053500-1492505083_thumb.jpeg

post-36075-0-82484300-1492505084_thumb.jpeg

post-36075-0-57595700-1492505085_thumb.jpeg

post-36075-0-21252100-1492505086_thumb.jpeg

post-36075-0-53304500-1492505087_thumb.jpeg

post-36075-0-19544600-1492505088_thumb.jpeg

post-36075-0-90221300-1492505088_thumb.jpeg

post-36075-0-80327900-1492505089_thumb.jpeg

post-36075-0-25580800-1492505091_thumb.jpeg

post-36075-0-31025700-1492505098_thumb.jpeg

post-36075-0-05223900-1492505099_thumb.jpeg

post-36075-0-61995800-1492505099_thumb.jpeg

post-36075-0-28070100-1492505100_thumb.jpeg

post-36075-0-91594600-1492505100_thumb.jpeg

post-36075-0-61483000-1492505101_thumb.jpeg

post-36075-0-46462000-1492505102_thumb.jpeg

post-36075-0-23292100-1492505103_thumb.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Tare treaba cu crema de pantofi, sa imi spui cum mai rezista in timp, mai ales la soare, asa vreau sa fac si eu la Nubira, ca este tare enervat ala gri... cat despre rugina, sincer iti recomand fibra... facuta la cineva calumea si numai are moarte... ori daca vrei sa ii prelungesti agonia.. poti incerca cu ceva ft bun de la Rocast , un spray cu zinc care transforma rugina si mi a placut ft mult cum a actionat.. plus clasicul... chit...etc vopsit.. bafta

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

Da, oricum, in realitate arata mai bine decat in poza. La soare nu stiu cat o sa stea ca are garaj momentan. Sincer mi s-a parut o tampenie, imi ziceam in gand ca sunt dus cu pluta, dar inafara de faptul ca pot murdari o carpa cand sterg masina, nu are mare lucru ce sa se intample. Ce am folosit eu cica are ceara.

 

Cu rugina m-am dus la un service si mi-a zis de mult ca nu mai am ce sa-i fac decat taiat si sudat. Asa ca 'cineva-ul calumea' o sa fiu eu :D

Deja mi-am cumparat multe din cele necesare, printre care o cutie de chit fibra si una cu chit normal pentru finisat (ambele de la Motip), spray cu zinc si alte nebuneli. Sa vad ce inhibitor de rugina gasesc.

 

Bafta si tie cu utilajele!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...