Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Chevrolet Epica Accelereaza Singura

Recommended Posts

Astazi am patit ceva foarte neplacut:
1. Am pornit motorul. Afara ploua, motorul era caldut (pe la 60% din valoarea normala). Turatia a crescut rapid pana la 3000+ rpm si a ramas acolo.
2. Daca ii dadeam sprituri, turatia crestea, dar cand revenea foarte greu inapoi si cand revenea nu scadea sub 3000+.
3. Dupa cateva sprituri s-a linistit si turatia a scazut inapoi la ~1000rpm.
4. Cruze-ul era pe ON, asa ca l-am trecut pe OFF, desi martorul de bord nu era aprins.
5. APoi am dat o tura cu masina atat prin oras, cat si pe A2. Pe autostrada a inceput sa faca din nou, cand era in viteza se tura singura pana la aprox 2000rpm si ramanea acolo, iar atunci cand calcam ambreiajul pentru a schimba viteza, se ducea tot pe la 3000+. Cruise control era OFF, iar activarea si dezactivarea lui nu afecta cu nimic, masina mergea singura.
6. Daca acceleram din pedala sau din Cruise control cand era activat, masina urca in ture si viteza crestea. Cand luam piciorul de pe pedala sau incercam sa decelerez din cruise control masina nu raspundea in nici-un fel. Totusi daca apasam frana masina incetinea, turatia motorului scadea si pret de cateva secunde mergea OK, apoi iar incepea sa accelereze singura.
7. Am tras pe dreapta si am analizat problema mai pe indelete. Cu masina scoasa din viteza turatia creste mult, dar in momentul in care calcam frana, turatia scadea la ~1000rpm. Mentionez inca o data ca eram pe loc, cu masina scoasa din viteza. Am resetat ECm prin scoaterea sigurantei si tot nimic. Nici un martor de bord nu era aprins.
8. La un moment dat si-a revenit singura si am parcat-o acasa, apoi am scos borna de la baterie si am lasat-o asa 2-3minute, apoi am pus-o la loc si am dat o tura. Masina a mers cat se poate de OK.

Daca a mai patit cineva asa ceva, va rog sa-mi spuneti cum s-a rezolvat. Eu banuiesc ca sistemul de cruise control are un bug sau am o problema cu senzorul de la pedala de acceleratie.

Share this post


Link to post

Vreun furtun de vacuum cu probleme?!

Share this post


Link to post

Acceleratia e drive-by-wire. Fiind diesel clapeta de acceleratie e comandata de ECU si nu de pedala de acceleratie. Oricum operarea ei este in principiu doar de tip ON-OFF, desi are si niste trepte intermediare in functie de temperatura motorului.

 

Azi mi-a facut din nou. Dupa reset ECU a mers OK, desi nu cred ca ECU a inebunit, ci pur si simplu oprirea si pornirea masinii ajuta in vreun fel. Ce am mai observat este ca masina taie pedala de acceleratie la calcarea franei, chiar si atunci cand masina merge bine. Deci e un sistem de siguranta implementat de fabricant. Dat fiind acest lucru suspectez din ce in ce mai mult o problema la potentiometrul de pe pedala de acceleratie sau vreo mufa/ cablu slabit.

Share this post


Link to post

N-ai o interfata OBD sa vezi ce zice despre pozitia pedalei de acceleratie?

Share this post


Link to post

Din pacate nu, dar cred ca pot trece pe la Mike1 care are si e oarecum pe langa mine, plus ca am diagnosticare gratuita. Pana acum am facut programare la Radacini Vitan, dar abia joi aveau liber. Sper sa fi stocat coduri de eroare ca sa ma ajute la identificarea vinovatului.

Share this post


Link to post

Esti sigur ca e problema de soft? Am mai auzit de cazuri asemanatoare la diesel cand se duce turbina si incepe sa se hraneasca cu ulei.

Te-ai uitat la ulei, e ok nivelul?

Share this post


Link to post

Am rezolvat-o, de vina era conectorul C218 (incercuit cu rosu in poza), plasat pe stalp la picioarele pasagerului din dreapta.

post-4287-0-00598300-1372705419_thumb.jpg

 

Am citit in manualul de reparatii si am mers pe pista senzorului din pedala defect. Cum nu aveam loc in spatele pedalei, am gasit in TIS care este cel mai apropiat conector si am masurat acolo tensiunile de alimentare si cele de iesire (de pe cursorul potentiometrelor). Ambele tensiuni de pe variau in limitele normale, scriu aici valorile poate sunt de ajutor altora:

Pin 4 - alimentare senzor 2, culoare verde. Valoare masurata 4.98V, valori limita conform TIS - 4,8V .. 5,5V

Pin 6 - alimentare senzor 1, culoare alb-negru. Valoare masurata 4.98V, valori limita conform TIS - 4,8V .. 5,5V

Pin 7 - iesire senzor 2, culoare bleu. Valori masurate -> 0.56V cu pedala libera, 2.2V cu pedala apasata la maxim. Maine dau si valorile din TIS, nu le mai stiu exact.

Pin 9 - masa senzor 2, culoare mov. Valoarea masurata e bineinteles 0V

Pin 11 - iesire senzor 1, culoare albastru. Valori masurate -> 1.1V cu pedala libera, 4.4V cu pedala apasat la maxim.

Pin 13 - masa senzor 1, culoare maro.

 

Apoi am vazut ca atunci cand miscam de mufa masina o lua razna, asa ca am scos mufa si am gasit acolo o mazga lipicioasa cu ceva verde in ea, banuiesc ca a coclit un contact. Din nefericire nu m-am prins cum se scot pinii din mufa si cum imi era frica sa nu rup ceva pe acolo, am curatat fiecare pin cu spray de contacte si cele coclite si cu un varf de surubelnita, apoi am pus totul la loc si am dat o tura cu masina. Raspunsul la acceleratie a devenit muuult mai prompt, probabil ca si alimetarea/masa nu faceau contact prea bine.

 

 

Sper ca problema sa nu mai revina, altfel va trebui sa scot pinii din mufa si sa-i curat cu smirghel. Bine ca am rezolvat-o pentru ca ma macina problema, mai ales ca nu gasisem nici un fel de informatie pe nicaieri.

 

Numai bine!

 

PS: Verific maine si uleiul, desi cand am desfacut furtunele de la turbo si clapeta de acceleratie, totul era cat se poate de curat.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Am gasit si informatiile legate de codurile de eroare si in ce conditii se activeaza:

Conditions for Setting the DTC

P2120(03): APP 1 sensor raw signal voltage is less than 596mV

P2120(07): APP 1 sensor raw signal voltage is greater than 4624mV

P2125(03): APP 2 sensor raw signal voltage is less than 288mV

P2125(07): APP 2 sensor raw signal voltage is greater than 2326mV

P2138(5A): Difference between APP 1 signal and APP 2 signal is greater than expected

 

Dupa cum se vede, daca unul din potentiometre "sare", nu se inregistreaza eroare, se compara doar capetele de scara. In consecinta cred ca este foarte bine ca din cand in cand sa dau cate un WOT pe loc, cu motorul oprit pentru a curata mizeria depusa pe lamele.

 

Share this post


Link to post

Ba da, eroarea este "P2138(5A)". Tocmai d-asta sunt 2 potentiometre, sa 'tipe' cand e o problema.

Ca este posibil sa nu se aprinda martorul de 'check engine' si sa se vada doar pe testerul OEM, asta e alta poveste.

Share this post


Link to post

Tu ai dreptate Alice, doar ca nu se stie care este pragul pentru "saritura" ->"Difference between APP 1 signal and APP 2 signal is greater than expected". Concret, inainte sa curat, cand apasam acceleratia, intre 1000 si 1200 rpm crestea mai greu, avea un fel de lag pedala. Acum, de cand am curatat conectorul accelereaza liniar.

 

Ambele coduri aprind lampa MIL (check engine) conform TIS.

 

Share this post


Link to post

Fi foarte atent sa nu intre apa in habitaclu pe undeva...alta data poate actiona vre-o frana doamne fereste...Ca si sfat,desfa toate mufele care sant in zona aia si da cu spray de contacte...

Share this post


Link to post

Am izolat zona pe unde banuiesc ca ar putea intra apa, la intrarea firelor din usa in habitaclu unde nu am reusit sa pun burduful ala de cauciuc ca lumea la loc dupa ce am tras firele pt incalzirea in scaune. Din fericire apa nu am gasit in habitaclu, probabil s-a scurs prin prag.

Oricum ceea ce am gasit in mufa avea aspect de muci, deci f posibil sa fi fost ceva din solutiile cu care am spalat mocheta anul trecut... Plasare conectorilor in zona aia e cam aiurea dat fiind ca in caz de inundatie e primul loc unde ajunge apa. Din cate vad astia de la Chevy nu au tras niciun fir prin firewall, toate sunt rutate pe langa el, prin contraaripi. Firele de la pedala de acceleratie sunt rutate chiar ciudat, prin stalpul dreapta, desi pedala e in partea stanga si ECU este langa baterie, tot in partea stanga a masinii.

Share this post


Link to post

Bine ca i-ai dat de cap. Totusi mi-e greu sa cred ca acum "raspunsul la acceleratie a devenit muuult mai prompt" - poate e placebo.

 

Foarte ciudat si ca nu aprinde nici un bec de avertizare in bord ( e clar ca atunci cand se ambala singura diferenta dintre cele doua semnale nu mai era cat trebuie).

Share this post


Link to post

In zona de turatii joase chiar a devenit mai prompt. Inainte era ca un hop pe care trebuia sa-l trec pentru ca masina sa se inceapa sa accelereze. Era cumva similar unui cablu de acceleratie nesuficient intins. Acum trebuie doar sa pisc acceleratia si masina simte.

 

Iar treaba cu martorul check engine e ciudata - in manual scrie ca se aprinde becul (e drept ca in TIS 2010 am manual doar pt masinile fabricate in 2009 si 2010) si la mine accelera ca nebuna si nu se aprindea nimic.

 

Ma gandesc daca ar trebui sa sesizez Chevrolet Romania sau nu in legatura cu problema asta, dat fiind ca umezeala din mufa mai mult ca sigur a fost cauzata de mine. Mi se pare foarte riscant sa ti se intample in mers, eu am avut noroc ca s-a intamplat pe loc, la pornire, si am vazut ca pot sa tai acceleratia apasand frana si asa am condus-o pana acasa.

Share this post


Link to post

Vei fi motivul rechemarilor in service pt acest model.... :) )...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...