Jump to content
Sign in to follow this  
mareleurs

Check Engine Nu Se Aprinde Si Motorul Nu Porneste

Recommended Posts

Salutare,

Am o problema cu micul Matiz:

1. Pun cheia in contact, rotesc contactul o data si se aprind martorii de benzina si baterie, dar nu si cel CHECK ENGINE. Inainte de a aparea problema cand era CHECK pornit (3-4 secunde) se auzea un zgomot slab ceva gen de motoras, acum nu se mai aude nimic de genul.

2. Daca rotesc cheia pentru a porni masina, se aude cum primeste scanteie, dar motorul nu porneste deloc.


- Am verificat sigurantele si sunt OK, releul de pompa de benzina (OK).

- Am verificat turul pompei de benzina si nu iese nimic, dar curent electric apare la bornele ei. Sa fie ea buba? Dar ce legatura are cu CHECKUL?

Sau poate fi de la cheia de contact, unde am inteles ca ar fi un cip, care daca e stricat nu mai permite pornirea masinii.

Aveti idee, daca mai sunt si alte probleme cu aceleasi simptome?

Multumesc!

 

Share this post


Link to post

Daca este euro 2 nu are nici un cip...posibil sa fi cedat pompa de benzina.Cand pui ar trebuii sa bazaie pompa...

Share this post


Link to post

Inainte de a aparea problema cand era CHECK pornit (3-4 secunde) se auzea un zgomot slab ceva gen de motoras, acum nu se mai aude nimic de genul.

 

2. Daca rotesc cheia pentru a porni masina, se aude cum primeste scanteie, dar motorul nu porneste deloc.

 

- Am verificat turul pompei de benzina si nu iese nimic, dar curent electric apare la bornele ei...

 

Zgomotul slab era de la pompa, cuplata de calculator pentru 2 sec.

Nu se aude cum "primeste scanteie". Se aude o haraiala de la demarorul electric care invarte (degeaba) motorul.

Trebuie sa fii foarte sigur ca "apare curent electric la bornele ei", cand vrei sa vezi de ce nu merge.

Oricum, siguranta becului CHECK e in cutia de langa pedale, dar slaba nadejdie sa fie de la ea. Posibil nu mai lucreaza calculatorul ( ECM ), si deci, printre altele, nu mai comanda releul principal, pe care ai si pompa...

 

post-3919-0-06701100-1371285911_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Merci pentru sfaturi, intradevar cheia nu are chip (cei de la service daewoo au precizat ca daca nu are bulina rosie pe cheie, nu are chip), iar zgomotul slab la pornirea checkului de la pompa de benzina era. Pana la urma am mai verificat o data tabloul de sigurante de langa baterie si...o siguranta de 15A (cred ca are legatura cu ECM-ul) imi scapase, dupa schimbarea acesteia a pornit si checkul si pompa de benzina. Oricum am scapat ieftin rau de tot, ca altfel o verificare la service era 62 lei si ulterior daca schimbam pompa dadeam 200 lei (in cel mai bun caz, daca o schimbam eu),iar ca sa schimb contactul si ce mai era pe langa el... :-/

Share this post


Link to post

....concluzia??.......daca nu esti telefonist ,nu te baga pe fir ...dar daca tot trebuie sa te bagi ,beleste bine ochii ca altfel..... :)

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Am si eu aceeasi problema. Am cumparat masina recent cu problema asta.

 

Cand pun contactul nu mi se aprinde CHECK-ul iar cand e rece (cateodata) nu porneste din prima, trebuie sa dau 3, 4 checi sa porneasca. Cateodata in mers simt cum nu trage, intrerupe si face 3, 4 franari ca si cum nu ar da benzina, dupa isi revine.

 

Vreau sa intreb pe initiatorul postului daca lui ii pornea masina sau nu-i mai pornea deloc? (sunt aceleasi simptome?)

 

Multumesc,

Marius

Share this post


Link to post

Salutare,

Va rog daca ma puteti ajuta cu cateva idei cum sa repar o problema la Matizul meu din '99 cu AC , cand e rece merge rotund frumos pana cand se incalzesti , la relantiu incepe si se ingana de 4-5 ori pana cand se opreste, am schimbat capacul de delcou . Iar cand dau drumul la AC turatia fluctueaza , cresti si scade pe toata periaoa cat AC este pornit iar pompa de penzina tot la fel bazaie fluctuant. Stie cineva cum sau ce e defect? Multumesc

Share this post


Link to post

Poate ca asta este : pompa merge cu fluctuatii.

Oricum, trebuie masurata intai tensiunea, cand merge cu fluctuatii, si altele dupa aia

Share this post


Link to post

Fluctuatiile de tensiune se vad cel mai bine cu un beculet in paralel cu pompa.

Voltmetrul poate sesiza doar variatii mari sau lungi (el afiseaza doar o medie)

Share this post


Link to post

Mda, problema cu "trasul" la relanti sau chiar in timpul mersului insotit de stari de lipsa de putere, care aprape dau "in nas", eu suspectez altceva...admisia de aer, iar aici eu am doua tinte...motorasul pas cu pas, sau de relanti si un senzor care se afla fizic sub el, la cativa centimetri, care ca actioneaza atunci cand schmbi vitezele (din ce am inteles de pe la mecanici)......sa nu uit, la relanti, opririle bruste si pornirile la fel de bruste a socului sunt insotite de un tacanit metalic ca de clapeta care se inchide si deschide ritmic la intervale mici de timp...

...din pacate, as fi spus si daca presupunerile mele se adeveresc, dar cu toate ca cele doua piese nu costa f mult, in acest moment lipsa unui loc de munca ma impiedica sa fac mai multe, in afara unor presupuneri :roll:

Share this post


Link to post

Am dat jos filtrul de aer si este foarte imbascit cu praf (pamant chiar), la salariu trebuie sa schimb filtrele+ulei. Dar asta nu justifica CHECK-ul care nu se aprinde la contact.

Share this post


Link to post

un senzor care se afla fizic sub el, la cativa centimetri

Este senzorul (traductorul) de pozitie al clapetei de aer (de acceleratie) - TPS, si transmite la calculator cata pedala ii dai

Share this post


Link to post

Merci, dupa nume el pare mai responsabil cu sunetele (si repetatele deschideri/inchideri ale clapetei) scoase la relanti decat motorasul pas cu pas, deci va trebui sa ma concentrez mai mult pe el :mrgreen:

Share this post


Link to post

 

Cand pun contactul nu mi se aprinde CHECK-ul i

Verifica daca nu e ars becul, sau daca il mai ai...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...