Jump to content
Sign in to follow this  
miborion

Schimbare Cablu Schimbator Sau Nu?

Recommended Posts

Buna,

Ma adresez forumului deoarece as dori si opinia unor cunoscatori neinteresati, sa zicem.

Am probleme cu schimbatorul, pe matiz, cca 49000 Km, in sensul ca dimineata cand plec cu masina toate vitezele intra fara nicio problema, cat si regresul (din a 3-a in a 2-a, din a 2-a in prima, samd), insa daca merg mai mult prin trafic si schimb fregvent, ajung sa fac efort, foarte mare, cand schimb viteza din 3 in 2, sau chiar cand plec de la semafor din 1 in 2 (efectiv ma optintesc in schimbator, de multe ori cred ca voi ramane cu maneta in mana). De asemenea la fel ciudat mi se pare ca tot dimineata, cu masina "rece" marsarierul intra fara nicio problema, niciun zgomot, insa atunci cand ajung la destinatie si incerc sa il cuplez se aude de parca nu as calca ambreajul de tot, acel carait.

Am fost la un service auto pentru a-mi face schimb de uleiul din cutia de viteze si mecanicul a zis ca trebuie schimbat cablul de la schimbator deoarece s-ar fi rupt nu stiu ce sistem de prindere.

Are vreo legatura ce mi-a spus individul cu ce problema am eu? Sau doar se afla in treaba, adica e posibil sa fie probleme cu acel cablu insa nu legat de ce am detaliat eu ca patesc?

 

Multumesc anticipat,

 

 

LE: se poate sa-mi spuneti cum exact se cheama acel cablu, daca tot trebuie sa-l schimb? Eventual un magazin?

Edited by miborion

Share this post


Link to post

Daca merge OK cand masina e rece, inseamna ca n-ar fi cablul schimbatorului. Mai de graba pare un simptom de proasta functionare a schimbarii vitezelor (la Matiz e destul de frecventa). Cauze-remedii : ulei degradat, la cald nu mai lubrifiaza, sau ulei putin, sau debraiere incompleta, cablu ambreiaj ne strans suficient, sau ...

Fa o verificare, cand ajungi la destinatie, pe loc si la cald, verifica cum intra in toate vitezele. Probabil ca normal si cablul e bun

Share this post


Link to post

Cutie defecta, la incalzirea cutiei dilatarile genereaza efecte defecte? :D

Share this post


Link to post

Deci as schimb cutia de viteza?

Nu prea am inteles "...debraiere incompleta, cablu ambreiaj ne strans suficient..". Tocmai ce am schimbat uleiul din cutie, cu unul recomandat aici pe forum, nu mai stiu exact, insa tot am aceeasi problema.

Pot sa fac ceva pentru acea debraieire? Sau sa ma uit de o cutie de viteze si sa o schimb la un service?

 

Mutlumesc,

Share this post


Link to post

Debraiere incompleta - nu este actionat complet ambreiajul, posibil cablul de ambreiaj nu este intins suficient. Se strange o piulita unde se prinde cablul de parghia de actionare (e undeva sub baterie). Deci uleiul ar iesi din cauza, fiind proaspat.

"Schimbat cutia" trebuie sa fie ultima posibilitate de rezolvare, pana atunci fa toate verificarile posibile.

Share this post


Link to post

am uitat sa precizez si vad ca cineva pe forum a precizat "pozitia pedalei de ambreiaj, este conform manualului...", pozitia pedalei este cam la o traime din cat ar fi trebuit sa fie.
Adica, sta foarte jos, daca o ridic cu varful piciorului se ridica, in sus, insa nu ramane la aceeasi pozitie cu restul pedalelor, cade "bleaga" pana la un sfert. Este cumva vre-un arc? sau este cablul de ambreiaj?

 

Mutltumesc,

Share this post


Link to post

Asa a fost intodeauna sau e asa de cand a aparut problema cu cutia de viteze?Verifiva parghia de la axul furcii de debreiere(aia pe care se monteza cablul de ambreiaj)sa nu fie fisurata.Daca e ok atunci poti incerca sa mai strangi cablul de ambreiaj pana se ridica pedala la nivelul pedalei de frana.Daca debreierea se face greu atunci problema e de la placa de presiune.

Share this post


Link to post

Aceiasi problema am patit-o si eu azi de dimineata.Am mers cam 20 de km si la un moment dat cand sa bag a doua,nu mai intra.Am observat aceiasi problema la viteza a 4-a si la marsarier,in viteze 1 si 3 intra dar foarte greu.Stie cineva cauza sau de la de o fi???

Share this post


Link to post

la mine s-a rezolvat prin intinderea calbulului de ambreaj. Pedala ambreajului s-a "aliniat" cu cea a franei, iar schimbarea vitezelor se face la fel ca in ziua in care l-am luat din showroom.

Share this post


Link to post

Dar totusi nu trebuia sa cada pedala, pentru ca are un arc. Eu zic sa te uiti si la asta si sa inlocuiesti arcul daca s-a rupt.

Share this post


Link to post

Aceiasi problema am patit-o si eu azi de dimineata.Am mers cam 20 de km si la un moment dat cand sa bag a doua,nu mai intra.Am observat aceiasi problema la viteza a 4-a si la marsarier,in viteze 1 si 3 intra dar foarte greu.Stie cineva cauza sau de la de o fi???

 

Si cum ai rezolvat problema?

La mine dupa ce am schimbat cutia de viteze (cv) si dupa 1300km a inceput sa nu mai vrea sa intre in treapata 2 , sa sara din 4 sai sa nu mai intre in marsarier ca la foarte scurt timp sa nu mai intre deloc in aceste trei trepte.

Am desfacut cablul de pe cutie am cuplat treptele problema (2,4 si marsarier) si am incercat pornirea de pe loc ... rezultat cutia cupleaza foarte bine... concluzie cablul face probleme.

Chiar daca este indicat sa il schimb vreau sa elimin posibilitatea unui montaj si reglaj defectuos al acestuia la momentul schimbarii cutiei de viteze.

Mentionez ca dupa schimbarea cutiei la aceste trepte chiar daca la intrarea lor nu erau probleme (cuplau bine fara carait sau ceva asemanator) nu se simtea in schimbator acea "sigurantare - blocare" de sfarsit de intrare in trepta de viteze". {sper ca am reusit sa ma fac inteles!}

Incerc si nu reusesc sa identific "punctele" de unde se poate face reglajul cablurilor de la cutia de viteze

Am attachat o poza cu un cablu poate careva reuseste sa ma lumineze.

(Masina mea este un matiz din 2004 de 800cm3.)

Multumesc!

post-36094-0-66762600-1383755955_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Si eu as vrea sa stiu cum se regleaza cablul schimbatorului :mrgreen:

Share this post


Link to post

Si eu as vrea sa stiu cum se regleaza cablul schimbatorului :mrgreen:

 

Cablul se regleaza numai de la schimbator. Cablul dinspre sofer regleaza miscarea pe verticala a levierului de comanda al cutiei de viteza si celalalt regleaza miscarea de rotatie a levierului de comanda al cutiei. Din cele 2 reglaje iti stabilesti pozitia manetei schimbatorului. Eu am reusit de l-am schimbat singur. Se "inmuiase" cablul din dreapta chiar la iesirea din manta inspre cutie si nu mai intra in 2, 4, R. In vitezele astea cablul impinge in levierul de la cutie si efectiv in loc sa impinga levierul se frangea la iesirea din camasa metalica exterioara.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...