Jump to content
Sign in to follow this  
Wolfman

Unidentified Flying Objects

Recommended Posts

<strong>Consumul de ulei la acest tip de motor este ceva normal cica, chiar de noi. Cred insa ca se exagereaza cu intervalul de schimb de 30k km, n-as tine nici un ulei, cat de bun o fi mai mult de 15k km in motor, .

 

Cumnatul meu are un exemplar ca al tau dar e din 2009 . Din ce am observat sunt aceleasi motoare de 2 litri pe benzina, lampile si farurile au alt desen si parca si ceasurile din bord sunt diferite, restul detaliilor nu le cunosc. Am intrebat de curiozitate ce ulei ii baga, merge la reprezentanta ( Bucuresti ) si ii baga 5w40 parca Castrol ( nu sunt sigur ).In ceea ce priveste consumul de carburant, el are 9.5 % prin Bucuresti, iar pe drumul Piatra Neamt - Bucuresti a scos aprox 7% consum ( foloseste numai benzina Petrom de 99, cica asa i-au spus de la reprezentanta cand a cumparat-o ), din ce am observat eu pe ceasul din bord daca sari de 3000 rpm consumul incepe sa creasca. Cumnatul meu spune ( nu are nici un interes sa ma minta ) ca in viteza a-6-a la 80km/h scoti si 5% consum.

Share this post


Link to post

Momentan nu ma prea intereseaza consumul, i-am facut primul plin cu Rompetrol 98 pe care l-a supt mai repede (9.5 consum extraurban, ce-i drept cu varfuri de 180 si viteza medie de 96 km/h pe drumul spre mare), de atunci ii pun doar Rompetrol '95 si sta pe la 8.5 extraurban, condus alert. Consumul in carte este de 5.9 extra-urban si 9.5 urban, parca. Fiu-miu a scos pe drumul spre casa de la Ploiesti 7.4, in conditiile in care eu mergeam,in fata lui cu Tico cu max 130, cu statie si detector, constant prin localitati cu 80... Urban scoate sub 10 la drumuri scurte de max. 5-6 km, cum fac eu. Pe cruise- control la 90 scoate sub 6, intr-adevar. Mai mult nu m-a interesat, nici macar nu mi-am notat undeva cate plinuri am facut...

Share this post


Link to post

Cred ca e treaba de obisnuinta cu motorul - cand si ce trepte sa schimbi. Pentru ca 9.5 e mult prea mult, e aproape cat scot cu V6-le meu...

Share this post


Link to post

Da-l naibii, doar cu '98 iese peste 9%, cu benzina de 95 scoate 8.5, la acelasi stil de mers.

Share this post


Link to post

Asta ar fi o treaba - la toate masinile pe care le-am avut cu Rompetrol imi lua mai mult... In V6 nici nu mi-am pus problema sa bag rompetrol :D

Share this post


Link to post

O sa incerc urmatorul plin cu OMV sau MOL, sa vedem cum e.

Share this post


Link to post

Frumoasa foc,s-o folosesti sanatos domnu'.

Share this post


Link to post

Multumesc, la fel! Am stat mult in cumpana daca sa-mi iau jante de 17" pentru vara, toata lumea nu si nu, ca-s prea mici in talon gumele (225/45-17 vs. 205/55-16), ca se uzeaza mai rapid suspensia si directia, dispare confortul, etc. Inca mai cochetez cu ideea de a schimba setul de jante OEM cu care a venit masina cu unul pe 17", tot OEM, bineinteles. Diferenta de pret la gume ar fi 500 de ron in plus, ceea ce nu-i un capat de tara odata la 4 ani... Salivez insa la aderenta unor 225/45-17...

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Baga 17 fara grija.

Share this post


Link to post

Da, pe drumurile noastre vor uza mai tare suspensia. Ai un cm si ceva mai mic talonul la dimensiunile astea.

Confortul se diminueaza pe drumuri denivelate, pe drumuri virajate masina va sta mai bine.

Vor fi penalizate atat demarajul cat si viteza maxima. Riscul de a strica atat cauciucurile cat si jantele este mai mare.

 

Am trecut prin experienta 17' si pentru a merge linistit pe drumurile noastre am "downgradat" la 205/55/16. Cu niste gume si suspensie bune si cu dimensiunea asta masina poate sa se comporte excelent.

Share this post


Link to post

Am gasit un set de ENKEI, OEM pt. Accord, ce ziceti? Maine le montez si fac o tura cu ele, sa vad cum stau pe masina, daca sunt OK le-as lua. Proprietarul le-a dat jos anul trecut pentru ca erau galagioase (WTF??) si inconfortabile pe drumuri proaste; acum a vandut masina si le vinde separat...

IMG_0044.jpg

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Ramai linistit la 16. Am fost pana la bulgari cu un Citroen DS3 cu roti pe 17 si aveam emotii la fiecare groapa sau bumper ca fac vreo galma sau indoi vreo janta (si fac galma al naibii de repede astea cu balon mic). Pentru odata pe an cand prinzi serpentinele de pe Cheile Bicazului sau Paraul Rece merg foarte bine si rotile de 16, pentru gabaritul masinii sunt suficiente. La Type R e altceva.

Share this post


Link to post

Hmm, deci 2-1 pana in prezent pt. 16".

Share this post


Link to post

O masina cu un design frumos si peste catva ani,sa o stapanesti sanatos si fara evenimente.Eu am roti pe 17 si am facut cateva drumuri de Grecia cu el fara probleme,sta foarte bine pe sosea,franare excelenta.Partea cu zgomotos depinde foarte mult de tipul de anvelopa,in rest daca ai in talon dimensiunile pentru 17 eu nu as mai sta pe ganduri.

Ps.Are un impact vizual deosebit cu genti pe 17.

Share this post


Link to post

In talonul nou nu mai scrie nimic despre anvelope, in CI sunt omologate doua dimensiuni: 205/55-16 si 225/45-17. As pune pe 17 mai mult pentru stabilitate si franare. Colegul care se plangea de zgomot pe spate avea pe ele Michelin Primacy...

Share this post


Link to post

Stai frate pe 16. Lasa aspectul, c-o sa stai mai mult prin vulcanizare. Pai noi avem drumuri de fitze?

Hai, s-o stapanesti sanatos!

Share this post


Link to post

Ce treaba are DS3 cu o berlina medie? In bulgaria iti sar ficatii si cu 15, e complet irelevant. Eu merg chiar fara probleme cu 17 si ma bate gandul la 18 daca as gasi niste jante originale, noi sunt peste 4 mii ce vreau eu (mai late spate decat fata) si nu prea ma lasa inima. Diferenta nu e doar pe serpentine, sa vezi wolf pe e85 cum iei curbele alea lungi de viteza.

Am mers si cu 18 si cu 19 pe seria 3 si nu erau probleme.

Directia cum e, tot ca la civic sau mai buna?

Share this post


Link to post

Aspectul e pe ultimul loc, cel putin in ceea ce ma priveste, merci de urari. Initial mi le-am luat pe astea pt. vara, pe 16". Directia e foarte OK, precisa si cu feed-back bun, nu am mers cu Civic.

Janta_16.jpg

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Referitor la jante - eu tocmai am trecut de la jante originale GM 205/60/R16 (cu 2 Barum Bravuris 2 din 2011 pe fata + 2 Hankook originale din 2007 pe spate) la jante originale GM 215/50/R17 (cu Michelin Primacy HP din 2009) pe Epica. Din cate am vazut masina este ceva mai stabila acum (nu m-am dat inca pe serpentine), dar confortul s-a redus simtitor.

 

Masina arata muult mai bine cu jante de 17", dar daca bun in balans confort vs aspect+stabilitate, eu inclin spre confort. Nu imi pare rau ca le-am luat pe cele de 17" (mai ales ca am de 16 pt iarna), dar crede-ma ca pt drumurile din Bucuresti (si Romania) pe 16" sunt mult mai OK. In plus, atat timp cat nu simti o problema de stabilitate, nu vad de ce ti le-ai schimba.

 

Parerea mea! :drinkers:

Edited by ches

Share this post


Link to post

Pai tocmai pentru stabilitate si frana le-as lua, n-am mers cu mai mult de 180 pana acum cu ea, insa simt ca e la limita cu rotile pe 16, bine acum am si niste prastii de gume cu vreo 3 mm carne, le-as fi schimbat insa nu gasesc anvelope de vara cu DOT bun, numai de minim 1 an.

Share this post


Link to post

Eu pe Civic am 225/45/17 cu anvelope de vara iar iarna folosesc 205/55/16. Sunt diferente de stabilitate si confort, raportand la acelasi traseu, dar nu as renunta la cele pe 17.

Share this post


Link to post

Pai tocmai pentru stabilitate si frana le-as lua, n-am mers cu mai mult de 180 pana acum cu ea, insa simt ca e la limita cu rotile pe 16, bine acum am si niste prastii de gume cu vreo 3 mm carne.

 

La machineta mea tanara am pe 17 de vara si pe 16 de iarna. Culmea sau nu, am aceeasi siguranta si in iulie si in noiembrie. Nu are treaba limita de viteza cu dimensiunea rotilor in cazul tau, diferenta e mica.

Schimba caucioacele si vedea ca feelingul e mult imbunatatit si la peste 180.

La cele de 17 trebuie intr-adevar, mers cu atentie sporita> e un motiv de stres, e drept, dar nu e diferenta ENORMA intre cele doua dimensiuni daca gumele sunt de prima clasa.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Eu nu mi-as pune roti pe 17 decat daca as fi patron la un service de anvelope. Galma si janta indoita pe care am facut-o acum 3 ani la una din roti (si inca le am pe 16) a fost pe drumul Barlad-Crasna, cand rulam in spate la un Tir si n-am vazut santul tehnologic facut pentru asfaltare. Noroc de casco, dar sa stau tot timpul cu frica de a da 200 de euro din cauza unei gropi...Iar argumentul cu 'mergi cu atentie' nu e valabil in Ro, jantele le indoi pe drumuri bune, la viteza, eventual noaptea, pe ploaie, nu prin oras sau pe drum de tara unde mergi incet.

Share this post


Link to post

Eu am rupt anvelopa pe 14 si indoit janta cu 2kmh. Ploaie si groapa. Stiu cazuri si pe 13. Asta e, ghinion. Culmea de 16 si 17 nu am rupt. Si eu cam merg, nu ma incurc, si nu am nici un stres :) Si am si confort chiar daca sunt si run flat, si teoretic sunt mai tari.

Wolf, daca le gasesti al pret convenabil, nu vad de ce nu le-ai incerca. Iti place.. mergi, nu, le vinzi. Dar eu iti zic ca nu. Macar stii.

Eu mentalitatea de roata cu balon de autobuz nu o pot impartasi.

Share this post


Link to post

Io-s mai baftos, de felul meu, n-am dat decat o data intr-o groapa mai serioasa, de am crezut ca-mi sare jamba cu tot cu roata, insa janta fiind OEM n-a patit nimic, nici anvelopa (DUNLOP SP01). Asa ca o sa incerc setul de 17", mai ales ca vreau sa scap neaparat de setul de pe masina.

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...